2. leht 10-st

Postitatud: T Dets 15, 2009 2:05 pm
Postitas orejaP
fagott kirjutas: Küsimus ei ole, kumb soojem on, vaid kumb kauem sooja hoiab. Ja kütust paagis soojendab tagasivool.
Nii, et kasutage võimalikult vähest kogust kütet, sest siis jõuab tagasivool selle soojana hoida. Suurt kogust ei jõua aga tagasivool ülesse soojendada, sest paagi pind jahutab kiiremini kui tagasivool seda soojendada suudab.

Aga trc loogika?

Postitatud: T Dets 15, 2009 2:06 pm
Postitas MahviaDeTyrk
trc kirjutas:Ja mismoodi vesi diislil külmuda ei lase? Vee jäätumispunkt on 0°C, diislil?
Kasutage allikavett - no olete kunagi näinud külmunud allikat :idea:
Võimalikult sellest koha lähedalt tuleb vett võtta kust allikas välja tuleb - hiljem lahtub vesi ära :wink:

Postitatud: T Dets 15, 2009 2:11 pm
Postitas honkomees
MahviaDeTyrk kirjutas:....Kasutage allikavett - no olete kunagi näinud külmunud allikat :idea: ...:wink:
Tubli, kõva loogika! Aga kui allikat käepärast pole, siis merevesi aitab kah, vähemalt pidi hiljem magedast veest ära külmuma :lol:

Postitatud: T Dets 15, 2009 2:25 pm
Postitas kopakutt
Täis paaki peaks selle pärast hoidma, et tekkib vähem kondensi paaki. Sõidate tühja paagiga ja kirute, et tanklast saate vett sisse. Tegelikult on see suures osas kondens.

Postitatud: T Dets 15, 2009 2:30 pm
Postitas seenior2
Lisaks soovitan sõita täis paagiga - hoiab kauem sooja see paagitäis. :evil: :evil:

Kütust soojendab tagasijooksev kütus pihustist,mida mootor ei jõua ära juua,sellega on vist kõik nõus :wink: (jätame kõiksugu lisadena pandud el.soojendused kõrvale) Ja see tagasijooks on suht kostantne suurus -tühikäigul palju tagasi tulemas paaki ja raske jala puhul vähem. Nii - kui ikka katla all on samasuur tuli,kas siis läheb suurem katel rutem soojaks,kui väiksem :?: :lol: Ja kui nüüd keegi väidab, et suurem katel seisab kauem soe,siis seda küll,kuid kuidas ta soojaks läheb,kui tuli üsna nigel ja kõhualuse paagi puhul külm muudkui jahutab seda paaki :idea:
Olen põhja soomes kunagi pääsenud ainult selle trikiga,et lasin paagi peaaegu tühjaks(olid õnneks kanistrid kaasas!),paaki jätsin mõne liitri,kanistrid tõstsin kabiini sooja ja siis lasin masinal pikalt kohapeal käia,et küte soojeneks( loe:parafiin sulaks) ja siis sain sõitma. Vahepeal käisin kallasin kanistrist jälle sortsu juurde.ÄRA TULIN :twisted:
Ka bensu võib panna veidi küttesse(lahustab parafiini)vanemale mootorile - uuemale ei soovita!
Keegi soovitas siis ka 200-300gr 2T õli...njahh,see on tonni kütuse kohta :lol:

Postitatud: T Dets 15, 2009 2:37 pm
Postitas seenior2
augukaevaja kirjutas:Täis paaki peaks selle pärast hoidma, et tekkib vähem kondensi paaki. Sõidate tühja paagiga ja kirute, et tanklast saate vett sisse. Tegelikult on see suures osas kondens.
Kui väljas on miinuskraadid,siis ei teki mingisugust kondentsvett kuskil :evil: 5.kl füüsika :wink:

Postitatud: T Dets 15, 2009 3:09 pm
Postitas daloc
Ei tea kas see parafiini sulamise jutt ikka tõele vastab? Ise mäletan koolitunnist, et kui korra juba diiselkütuses parafiin ära hangunud on siis pole sellega enam miskit teha... :?: Aga eks talve vastu saab ikka korraliku laetud akuga, vahetatud uue kvaliteetse küttefiltriga, puhastatud küttesüsteemiga ja korralike vedelikega. Ütles ju vanarahvaski- rege rauta suvel, vankrit säti talvel 8) Peace!

Postitatud: T Dets 15, 2009 3:22 pm
Postitas kopakutt
seenior2 kirjutas:Kui väljas on miinuskraadid,siis ei teki mingisugust kondentsvett kuskil :evil: 5.kl füüsika :wink:
Tundub, et sa magasid 5. kl. füüsika tunnis. Vaata selle auto paaki, mis on õhtul pikast sõidust tulnud ja ööseks jäänud tühja paagiga seisma. Vaata õhtul ja vaata ka hommikul. Tee see ära ja kirjuta siia mida nägid. Siis võta füüsika õpik ja uuri välja miks see asi sinna tekkis. Pärast seda tule ja targuta edasi.
Muide kondentsveest pole keegi rääkinud. Jutt oli kondentsist, mis muutub veeks. See peaks siilile ka selge olema , et jää ja vesi normaal rõhu korral muudavad omavahel olekut 0 kraadi juures.

Postitatud: T Dets 15, 2009 3:25 pm
Postitas Pomo
meil ei olnudki viiendas klassis füüsikat :oops:

Postitatud: T Dets 15, 2009 3:55 pm
Postitas trc
seenior2 kirjutas:Lisaks soovitan sõita täis paagiga - hoiab kauem sooja see paagitäis. :evil: :evil:
Ja kui nüüd keegi väidab, et suurem katel seisab kauem soe,siis seda küll,kuid kuidas ta soojaks läheb,kui tuli üsna nigel ja kõhualuse paagi puhul külm muudkui jahutab seda paaki :idea:
Keegi soovitas siis ka 200-300gr 2T õli...njahh,see on tonni kütuse kohta :lol:
Seenior, ma ei räägi sulle siin mingit teooriat, mis "kuskilt kuuldud" vaid puhtalt omadest kogemustest. Ja diiselautoga olen sõitnud … well … aastast 91.
Jah - kõik su jutt on õige aga ma küsin siis vastu, et kumb kogus jahtub kiiremini - kas see sinu 5 liitrit loksumas või koguaeg täispaak. Tuletan siinkohal meelde, et täispaagi eelduseks on regulaarne tankimine. Tanklates on omakorda mahutid maa all. Kus ei ole -27. E. sa paned kogu aeg soojemat kütust peale. Teisisõnu. Kui sa tead, et tuleb külm öö - siis kas sa a) jätad 5l paaki või b) lähed ning lased pilgeni täis ning magad öö rahulikult?

200-300gr õli läheb 100L kütusele. Bensiini võib non-CDI mootoritel lisada ca 10% kanti.

Kui diiselküttes parafiin juba kristalliseerub ja venivaks tõmbab, oled sa "pretty phukked" - see parafiin jääb kinni ka filtritesse ja sealt teda enam sa vedelaks ei saa.

Seega - võimalusel hoidke oma masinad üldse soojas.

Postitatud: T Dets 15, 2009 3:58 pm
Postitas STC
Kas see külmunud parafiin võib kinni jääda ka tagasivooluklappi?

Postitatud: T Dets 15, 2009 4:11 pm
Postitas PARUN
Võin küll loll olla, kuid vahet selles suhtes pole, kas jätad auto täispaagiga seisma õhtu, kus 100l sees või siis väikse tilgaga, siis öö jooksul -20 jahtub see küte seal paagis enivei ära.
Nüüd aga veel ka muud teemat, suureks üllatuseks ei toiminud täna enam esisilla manuaal hub. Ilmselt määret palju või oli kuidagi niiskus/vesi sinna sisse sattunud. Hädast aitas välja väike nuts paberit ja toos tikke. :D

Postitatud: T Dets 15, 2009 4:17 pm
Postitas trc
PARUN kirjutas:Võin küll loll olla, kuid vahet selles suhtes pole, kas jätad auto täispaagiga seisma õhtu, kus 100l sees või siis väikse tilgaga, siis öö jooksul -20 jahtub see küte seal paagis enivei ära.
Nüüd aga veel ka muud teemat, suureks üllatuseks ei toiminud täna enam esisilla manuaal hub. Ilmselt määret palju või oli kuidagi niiskus/vesi sinna sisse sattunud. Hädast aitas välja väike nuts paberit ja toos tikke. :D
No aga proovi - pane õue külmalt kraanist lastud vesi ja teine kuumalt või soojalt lastud. Lets say - tavalises 15l ämbris ning vaata kumb on hommikul rohkem jääs ;)

Edit: Võid ka proovida versiooni kaks. Külm vesi 15l ühes ja külm vesi 5l teises…

Postitatud: T Dets 15, 2009 4:27 pm
Postitas PARUN
trc kirjutas: No aga proovi - pane õue külmalt kraanist lastud vesi ja teine kuumalt või soojalt lastud. Lets say - tavalises 15l ämbris ning vaata kumb on hommikul rohkem jääs ;)

Edit: Võid ka proovida versiooni kaks. Külm vesi 15l ühes ja külm vesi 5l teises…
Vaata et peab veel võtma ja asja ära proovima :shock:
krt, no ma ei tea, see ei ole ju mingi hiigel kogus mis maha ei jahtuks ja seejärel ära ei külmuks, kuid mine tea, seega hoian nüüd suu kinni, ja alles siis võtan sõna kui asi ära proovitud.

Postitatud: T Dets 15, 2009 4:43 pm
Postitas orejaP
TRC
Õues külma -20.
Võtan mina ja jätan auto seisma 5l kütusega. Hommikul on see -20 kraadi. Kõik on nõus.
Võtan jätan auto seisma 100l kütusega, mis on võtud maa seest mahutist ja jätan seisma ööseks. OK ei ole -20 kraadi, kui hommikul autot käivitan, aga külm on ta küll. Ei viitsi ka arvutada - sest kedagi see nii kui nii ei koti, mis temp seal on -10 või -15 kraadi. Oletame et kõik on nõus. Mina olen.
Jätan mina aga oma auto nüüd veel üheks ööks seisma, päeval sõitsin ma 100km ja eelnevalt tangin oma 9l kütet juurde. Ime on sündinud - hommikul on mul endiselt "soe" (loe: mitte -20 kraadi külm) paagitäis?!Kuidas?