2. leht 3-st

Postitatud: K Sept 07, 2005 5:28 pm
Postitas Andrus Michelis
Koorem peab treileril tasakaalus olema! Just nii 50- 80 kg haakekonksule. Ja treila rehvid õige rõhuga ja sillad, rattad otse ja õigesti jooksma. Siis pole mingit probleemi. Tuleb lihtsalt oma treilaga ära harjuda ja maasturile katse-eksituse meetodiga õige tasakaalupunkt ehk auto asukoht treileril leida. Viimasel puudekoristusreisil jõudsime väikest volvot 3-4 korda ringi parkida treileril. Algul oli ka 70 km/h problemaatilne, kui lõpuks õige asendi saavutasime polnud ka 150 km/h midagi ületamatut.

Postitatud: K Sept 07, 2005 8:27 pm
Postitas Landy
Andrus Michelis kirjutas: Viimasel puudekoristusreisil jõudsime väikest volvot 3-4 korda ringi parkida treileril.
Kas niiviisi sai hea ? :twisted:
http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad ... mage12.htm

Postitatud: K Sept 07, 2005 9:12 pm
Postitas heeringas
Väga hea :D , parkimiseks.

Postitatud: N Sept 08, 2005 9:21 am
Postitas Andrus Michelis
See oli juba peale seda kui hea ära oli olnud. Päris hästi oli nii. http://www.lahe.net/landy/sillaehitajad ... mage10.htm

Postitatud: N Sept 08, 2005 3:20 pm
Postitas WOLF
Treila huvilised, mul Tallinna külje all kaks treilat sesab.Üks täismassiga 2,8 või 3,0 tonni , teisel oli vist 1,5t või 2tonni.Suurem treila 15000.- ja väiksem 14000.-+km. 56220606

Postitatud: P Juun 24, 2007 6:58 pm
Postitas leek
usun,et teema aktuaalne veel ja küsiks,ega kellelgi treila jooniseid pole kuskil netis silma jäänud või keegi omab jooniseid?

Postitatud: E Juun 25, 2007 8:50 am
Postitas GC
Võiks ju tuletada kui kuidagi selle mulle ahvatlevaks teed!
Kunagi neid ehitatud küll ja rohkem.
Aga korraliku treileri (1,8mx4,0m, kv. 2000 kg, piduritega, 2-teljega) omahind ma arvan kuskil 30 000... 40 000 EEk-i kandis.

Postitatud: T Juul 03, 2007 8:38 pm
Postitas leek
paistab,et üks kodanik on ärakoollend,äkki teised oskavad midagi tarka öelda!
AGA RAHAKUMMARDAJAID ON IGAL POOL!

Postitatud: K Juul 04, 2007 7:33 am
Postitas GC
Kui mind pead silmas, siis ei ole!
Jube kiire aeg on ja ps-i ei õnnestu mul saata.
Kui tõsine huvi on, siis võib edasi mõelda.
Hetkel on mul need joonised ainult peakolus.
Paberile saamisega läheb mõni tund aega ja seda ma lihtsalt tegemise pärast ette ei võtaks.

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: N Juul 05, 2012 2:17 pm
Postitas siig
Ärataks teema uuesti ellu. Kuna lähemas tulevikus läheb tarvis ühte suuremat haagist, siis hakkasin ühte endale ka projekteerima.
Täismassiks jääb 3500 kg ja alla tuleb 2 torsioonsilda.

Et saada haagise võimalikult sujuv järgnemine vedukile, tekkis paar küsimust:

Kui pikk peaks olema tiisel ja kas selle pikkusest sõltub haagise käitumine teel (veokasti pikkuseks on 4500 mm)?
Kui suure vahega peaks asetsema sillad ja kas nad peaks olema veokasti tsentris või veidi nihutatud ette- või tahapoole?



Kas kellelgi on vastuväiteid antud lahenduse kasutamiseks?

http://www.upload.ee/image/2487180/Hoiva.JPG

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: N Juul 05, 2012 4:28 pm
Postitas tommy56
Võta näidiseks respo 3500 või 2700. Sealt saad mõõdud ja asetuse. Kui huvi ja Tallinna poole satud näitan lahkelt enda treilat. Plate mõõduga 2000 x 5000


Toomas
50 78 244

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: N Juul 19, 2012 9:42 pm
Postitas tarko
Mina tegin Knotti mõõtudega, päris hea sai. Kataloogi saab siit: http://katalog.knott.de/ 50. lehel on joonis.

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: R Juul 20, 2012 5:05 pm
Postitas mart77
siig kirjutas:Ärataks teema uuesti ellu. Kuna lähemas tulevikus läheb tarvis ühte suuremat haagist, siis hakkasin ühte endale ka projekteerima.
Täismassiks jääb 3500 kg ja alla tuleb 2 torsioonsilda.

Et saada haagise võimalikult sujuv järgnemine vedukile, tekkis paar küsimust:

Kui pikk peaks olema tiisel ja kas selle pikkusest sõltub haagise käitumine teel (veokasti pikkuseks on 4500 mm)?
Kui suure vahega peaks asetsema sillad ja kas nad peaks olema veokasti tsentris või veidi nihutatud ette- või tahapoole?



Kas kellelgi on vastuväiteid antud lahenduse kasutamiseks?

http://www.upload.ee/image/2487180/Hoiva.JPG

Hm, Zubrjonok (väga lühikese ühendusega) järgib täiesti sujuvalt vedava masina liigutusi, hoolimata sellest et väga lühike tiisel on. Tiisli pikkusest sõltub pigem tagurdus-manööverdusmugavus. Aga kui sa mõned viruaalõlled teele paned, siis mõõdan esmaspäeval oma käru üle (ca 4-4,5m, topeltsillad koos torsioonidega. Tühimass - ca 1tonn, kannab 3.5 tonni) Valmistati eestis, 3T puurmasina veoks. Sai mõned aastad piinatud, rattad ei ole vajunud lääpa.
Kui eriti reibas olen, siis teen pildi kah.

PS. sujuv järgitulemine on puhtalt kinni koorma paigutusest. Kui eksid, siis elab koorem taga täiesti oma elu - ränk lappamine, millest saab ajutiselt lahti ainult rängalt pidurdades ja seejärel käik alla ning põhjagaas. Eriti vastik on langustel, halb koorem hakkab seal iseloomu näitama.

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: R Juul 20, 2012 7:55 pm
Postitas siig
Mina tegin Knotti mõõtudega, päris hea sai. Kataloogi saab siit: http://katalog.knott.de/ 50. lehel on joonis.
Olen ka seda joonist vaadanud juba.

Nii palju kui olen erinevaid jooniseid leidnud, siis sildade vaheline keskpunkt asub ~150mm veokasti tsentrist tagapool.
Tiisliga on selline lugu, et mida pikem, seda parem tagurpidi manööverdada. Samas pikem tiisel nõuab rohkem tugevdusi, seega tuleb valida endale sobiv.

Ainuke, millest keegi rääkinud pole, on kahe silla omavaheline kaugus. Jah, jooniselt saan mõõdu küll kätte, aga mis näiteks juhtub, kui ma muudan seda vahemaad pikemaks. Nt 1m (üldjuhul jääb see vahemaa 700mm kanti)?

Re: Treileri ehitus?

Postitatud: L Juul 21, 2012 5:55 am
Postitas pimeroolis
siig kirjutas:
Mina tegin Knotti mõõtudega, päris hea sai. Kataloogi saab siit: http://katalog.knott.de/ 50. lehel on joonis.
Olen ka seda joonist vaadanud juba.

Nii palju kui olen erinevaid jooniseid leidnud, siis sildade vaheline keskpunkt asub ~150mm veokasti tsentrist tagapool.
Tiisliga on selline lugu, et mida pikem, seda parem tagurpidi manööverdada. Samas pikem tiisel nõuab rohkem tugevdusi, seega tuleb valida endale sobiv.

Ainuke, millest keegi rääkinud pole, on kahe silla omavaheline kaugus. Jah, jooniselt saan mõõdu küll kätte, aga mis näiteks juhtub, kui ma muudan seda vahemaad pikemaks. Nt 1m (üldjuhul jääb see vahemaa 700mm kanti)?
...koorem muutub stabiilsemaks pikisuunas, raskemaks muutub manööverdamine. Käru hakkab ilmselt rohkem autut juhatama, eriti raske koormaga. Ja sildade asukoha suhe peab jääma ikka koormusega vedava auto suunas, muidu on sama asi kui valesti laetud koorem... käru juhatab autot, mitte vastupidi. Tiisli pikkus mõjutab ka kindlasti edaspidi sõitu, pikema tiisliga sõitmine tunduvalt stabiilsem aga miinuseks see et käru hakkab kurvides rohkem lõikama. Sama asi ka tagurdades pikema tiisliga nõub rohkem ruumi eriti kitsasse kohta tagurdades kuhu peab väikse nurga all keerama.