2. leht 2-st

Postitatud: N Sept 27, 2007 6:14 pm
Postitas traatjalg
Olen ise sõitnud kolme mutriga ja koormaga ei kao see ratas kuhugi. Arvan ka,et viga selles kui õhuga liiga kõvasti kinni tõmmatakse.Palju neid kummimehi ikka on kes kasutavad sellist spetsiaalset juppi seal vahel. Kaido

Postitatud: N Sept 27, 2007 6:34 pm
Postitas al
Keskava ikka esialgseks paikapanekuks jah. Kui juba velg rummul kandma hakkab, siis kuri karjas.
Antud juhul viga rohkem kas poltide/mutrite ebaühtlases või ebapiisavas pingutuses, kui et üle pingutamises.
Olen näinud hulgi veoka 10 mutriga rattaid, kus poldid pooleks. Oma 4 korda on ka rattad jooksu pannud. ALATI on olnud tegu juba mõne vahetatud poldiga ja eelnevalt pingutatud (või pingutamata jäetud) mutritega. Erinevad poldid, ebaühtlane pingutamine ja pooleks nad ongi.

Kui päris veoautode juures kasutatavat mutrikeerajat ei kasutata, siis harju keskmine kodanik keerab lihasjõul mutri kõvemini kinni. Iseasi, et see +~100Nm mis mutrile ette nähtud, oluliselt vähem on. Pigem unustatakse mutrid poldid, peale rattavahetust üle pingutada.
(OT: Tekst Vianori garaazis: Pingutage mutreid peale rattavahetust, iga 100 km järel)

Postitatud: N Sept 27, 2007 7:45 pm
Postitas MahviaDeTyrk
al kirjutas:Kui päris veoautode juures kasutatavat mutrikeerajat ei kasutata, siis harju keskmine kodanik keerab lihasjõul mutri kõvemini kinni. Iseasi, et see +~100Nm mis mutrile ette nähtud, oluliselt vähem on. Pigem unustatakse mutrid poldid, peale rattavahetust üle pingutada.
Vot mõistlik jutt :thumb: - kui te sõidumasinatel kasutatava suruõhumutrikeerajaga keeratud mutreid ei jõua käsitsi tavalise rattavõtmega pingutada siis vahetage rattavõtmega rattaid niikaua kuni jõud tuleb :twisted:

Ja miski aeg peale rattavahetust kontrollige asja ja pingutage üle :wink: