2. leht 2-st

Re: Mercedes Benz 300GD ja võistlemine TR1 klassis.

Postitatud: T Okt 20, 2009 10:15 am
Postitas RAMBO
[quote="Tarmi"]Tervist! Sai siis endale hiljuti soetatud G mersu, tegemist lühikese kere ja kolmeliitrise R5 diiselmootoriga 84. a variandiga. Nüüd on plaan järgmisel aastal hakata võistlema TR1 klassis...


ajalugu on näidanud,et vabas ja tr-2es on on vägagi konkurentsi,poodjumi võimeline auto.siit ka küsimus,miks just tr-1? vabas võib olla tugevad stanged,tõste,suuremad rehvid jne... :wink: ei maksa veel selle pärast pead norgu lasta,et auto tr-1heks raske.
see on minu isiklik arvamus muidugi.

Postitatud: T Okt 20, 2009 11:00 am
Postitas hmm
Veel vabalthingava 617 turboga varuastamisest. Sama vabalthingav oli ka HMM esimene mootor. Mootoril oli tehtud kap remont ja selle mootoriga sai ka 2002 aasta ümber Ladoga kihutamine võidetud. Nii ei saa selle mootori kohta midagi haba öelda, ühesõnaga sõita saab aga hirmus peenestamine.

Uurisin siis võimalusi turbo lisamiseks, mootoriplokid on turboga ja vabalthingaval erinevad, saab teha, aga uus mootor 3l TD R6 oli oluliselt odavam kui vanale mootorile turbo lisamine nii saigi mootor vahetatud.

Postitatud: T Okt 20, 2009 11:03 am
Postitas margus61
Mul ka ülalpool loetletud kogemused oma nahal proovitud.

Turbota masinat korra katsetasin, oli kole jõuetu. Turboga dislat pole proovinud, aga mootor peaks üsna raske olema. Seni on 2,3 bens asja ära ajanud küll, kuigi vahel jääb ikka väetiks.

Võimaliku konkurentsis püsimise saladus on aeglased (6,12) sõjaväe peaülekanded. Siis oli nt. 37" Boggeriga "spido õige" ja sidur püsis suht hea tervise juures. Samas väiksema rattaga maanteed triikida Venemaale või Eesti teise otsa on paras kannatus juba 35" korral, aga hakkama saab. Ja pole enam sajandi algus, kui visati kott Spetsi (nüüdse TR3 eelkäija) masinasse ja käidi omal jalal üritusel ära. Nüüd ju masinad peamiselt treila peal.

Nagu juba öeldud, tundub et TR1 konkurentsis püsimine pehmel rajal on vägagi küsitav. Valikorienteerumise korral, kui tihendist sõltub rohkem, kui vintsimisoskusest, võib täitsa võistelda. Ilmselt TR2 ja VABA oma suuremaid ümberehitusi lubavate tingimustega on õigemad kohad sellise liikurga edu saavutamiseks.

Samas jah, kui TR Pjatt oma Protot ehitab ja kange sõiduhimu peale tuleb, siis võtab naise käest üsna tehasekonditsioonis valge G korraks laenuks. Sõidab Saaremaal TR1 raja läbi, näitab (tsiteerides põhjanaabrite ütlemist) kus nurgas kapp seisab ja kui palju on tihendist kinni. Kui väiksema rauasisaldusega masinate omanikud veedavad pärast üritust hea jupi aega masinat taastades ja uusi pulki installides, siis korralikult üle käidud G omanikul piisab pori mahapesemisest. OK, luiskan - vahel oli vaja ka kojamees otseks keerata ja tagatule klaas ära vahetada :roll:

Postitatud: T Okt 20, 2009 11:05 am
Postitas Arto
Võibolla on tegemist riigi- või võistlusraja eripäraga kuid lätis teist aastat G kõrgel kohal TR-1 klassis. :)

Käisid sel aastal Klaperjahil, sealt neile 6 koht.
Pole paha!

Postitatud: T Okt 20, 2009 11:57 am
Postitas trc
Nagu eelpool juba manitud siis on versiooniks ka mootorivahetus.
Sel juhul on juba alternatiive oluliselt rohkem.

3,0L R6 diisel (OM606) -177hp - Leidub punnsilma e. W210 peal
3,5L R6 Diisel (OM603) - 136hp - Leidub näiteks W140 S-Klassi peal
2,9L R5 Diisel (OM602) - 120hp näiteks mõne avariilise Sprinteri pealt…

Lisaks erinevad bensiinimootorid. Alates 2.3l, lõpetades 5L V8 ja 6l V12'ga :)

Postitatud: T Okt 20, 2009 12:09 pm
Postitas erik
trc kirjutas:Nagu eelpool juba manitud siis on versiooniks ka mootorivahetus.
Sel juhul on juba alternatiive oluliselt rohkem.

3,0L R6 diisel (OM606) -177hp - Leidub punnsilma e. W210 peal
3,5L R6 Diisel (OM603) - 136hp - Leidub näiteks W140 S-Klassi peal
2,9L R5 Diisel (OM602) - 120hp näiteks mõne avariilise Sprinteri pealt…

Lisaks erinevad bensiinimootorid. Alates 2.3l, lõpetades 5L V8 ja 6l V12'ga :)
Aga lihtsalt teadmiseks, mitte ükski mersu sõiduauto mootor ei istu G`le kohe vahele. VL kollektor on kindlasti teistsugune, karter ja mootori kinnituskäpad ei sobi jne.

Postitatud: T Okt 20, 2009 12:18 pm
Postitas trc
erik kirjutas:
trc kirjutas:Nagu eelpool juba manitud siis on versiooniks ka mootorivahetus.
Sel juhul on juba alternatiive oluliselt rohkem.

3,0L R6 diisel (OM606) -177hp - Leidub punnsilma e. W210 peal
3,5L R6 Diisel (OM603) - 136hp - Leidub näiteks W140 S-Klassi peal
2,9L R5 Diisel (OM602) - 120hp näiteks mõne avariilise Sprinteri pealt…

Lisaks erinevad bensiinimootorid. Alates 2.3l, lõpetades 5L V8 ja 6l V12'ga :)
Aga lihtsalt teadmiseks, mitte ükski mersu sõiduauto mootor ei istu G`le kohe vahele. VL kollektor on kindlasti teistsugune, karter ja mootori kinnituskäpad ei sobi jne.
Eriku märkus õige. Aga. Need kõik mainitud mootorid on ka G'l kasutuses tehaseseades. E. modifikatsioonid/lisajuppide ostud loomulikult vajalikud kui ta kuskilt mujalt kui G pealt tuleb.

Postitatud: T Okt 20, 2009 12:42 pm
Postitas margus61
Arto kirjutas:Võibolla on tegemist riigi- või võistlusraja eripäraga kuid lätis teist aastat G kõrgel kohal TR-1 klassis. :)

Käisid sel aastal Klaperjahil, sealt neile 6 koht.
Kas kaltsukatusega, nagu meie masinad?

Postitatud: T Okt 20, 2009 1:11 pm
Postitas Praks1
Sõltub aastatest,on ka kere kardaani tunnel ja vahekasti kõrgus väga erinev.Vanale kerele uuema mootori paigaldamine,õiges asendis,suht keerukas ja kindlasti see mida Erik kirjutas.

Postitatud: T Okt 20, 2009 11:08 pm
Postitas Arto
margus61 kirjutas:Kas kaltsukatusega, nagu meie masinad?
Ei neil plekkkong!