2. leht 3-st

RRC

Postitatud: E Dets 07, 2009 1:03 am
Postitas Kalamees
Mina sain oma masina juba KN filtritega ja väljalase oli kellegi oma looming. Kaasaarvatud kollektor ja kasutatud 60mm toru. Kaks toru eraldi lõppu välja ja vahel kummagil ainult üks pütt. Mõnusat urinat tegi.

Postitatud: R Jaan 08, 2010 11:17 am
Postitas slauri
Mis sul autol pidurdusteekond on 100km-lt? Ja mis on põdratesti läbimise kiirus?

Palju sõltub küll sõidukist,kuid üld juhul:
Mis puutub pidurdus teekonda,siis soovitan soojalt suvel 100km/h kiirusel arvestada 100 meetriga(auto liigub siis 28m/s).
NB!See on siis,kui reageerimis aja suudate viia endal 1 sekundini ja lüüa piduri pedaal täiega põhja(ainult siis rakenduvad kõikide rataste pidurid samaaegselt).Olgem ausad,et tegeleme roolis paljude muude asjadega,kui peaks ning extreem-pidurdus tuleb teha paraku ootamatult. Pehmel vajutusel rakenduvad esimesed ennem kui tagumised.
Talvel pange meetreid tugevalt juurde(soovitan 2x).
Suur erinevus on ABS ja mitteABS piduritega pidurdamisel.Kruusal ja lumel on plussid kindlasti mitteABS-iga plokkpidurdamisel,kui ABS-il.Esimene kasvatab pidurdusel ratta ette rohkesti takistust,teine aga veereb lihtsalt üle(pidurdusteekond on kohutavalt palju pikem).Põhimõtteliselt,et seal kus plokkis rattastega seisma said,on ABS-i puhul kiirus vähenenud ca 20 km/h samale kohale jõudes.
ABS-i pluss on muidugi see,et auto on juhitav.MitteABS-i puhul tuleb kohati pidurist loobuda.
?Kas aga mõistus lubab seda teha extreem-olukorras?
Ärge unustage,et ABS,ESP jne on elektroonika,mis võib ükskord mitte töötada,kui teda vaja oleks.

"Põdratestis" on ka palju kinni autost,kuid põhivead,mida teeme:
-alustame pidurdusega liiga hilja
-ei võta gaasi maha
-ei löö sidurit põhja (manuaali puhul)
-keerame liiga palju/vähe rooli ja liiga aeglaselt
-lõpetame autoga "kaasamängimise" liiga vara(enne kui sõiduk on rahunenud)
-hoia sidur põhjas lõpuni(manuaal),
-külglibisemisel ära puutu pidureid(mitteABS-i puhul)
Soovitused:
-valige sobiv sõidukiirus(see on AjaB)
-hoidke pikkivahet(mida rohkem seda parem)
-jälgige muid liiklejaid
-ohtlikku koha(ristmikud jne) ennetamisel vähendage sõidukiirust
-kui peaksite teelt välja sõitma,siis otsige silmadega kiiresti mingi tühi koht.Kui jääte põllu peal olevat üksikut kivi või puud vaatama,siis sinna otsa te ka sõidate.
NB!Sellises extreem-olukorras keeravad käed automaatselt sinna,kuhu silmad vaatavad.
Olin antud alal ca 5.a. instruktorina tööl politseis ja sellepärast tean asjast nii mõndagi(omal nahal kõik katsetused läbi tehtud).Ühekordne proovimine ei aita.Seda tuleb treenida pidevalt.Kasutage kõikki võimalusi.
Ei ole häbi minna ka lisakoolitusele.Halb on ju peale "pauku" mõista,et mida ma oleksin saanud tegelikult teha teisiti,et seda jama poleks juhtunud ja olenematta sellest,kas olette süüdi või mitte antud olukorras(ise peaksin ennast kindlasti üheks süüdlaseks).
Ennetage ise extreemeslt ohtlikke olukordi,mitte nemad teid!
Igaljuhul rahulikku meelt ja turvalist sõitu! :driving :wave

Postitatud: R Jaan 08, 2010 4:20 pm
Postitas Rein
Hea, et on neid kes viitsivad nii pikalt kirjutada :). Silerehv+ lahtine killustik ja ABS=ei saa mitte kunagi pidama ;) Omal nahal kogemus käes. Õnnestus küll T kujulisel ristil läbi higi ja pisarate välja roolida. Esimesi tunde olin siis Ford scorpa 4x4 omanik. Enne seda oli plangu 240 volvoga seda teed nõrkemiseni sõidetud.
See, sõidadki sinna kuhu vaatad, peab ka paika, aga kõige rohkem veel siis, kui rooli asemel on lenkstang :)

Postitatud: R Jaan 08, 2010 4:45 pm
Postitas Myrgel
Asi on teil siin ammu OT'ks läinud.

Disco II on hea auto mis laguneb pidevalt ja mille "tüüpvigade" nimekirjast võiks romaani kokku saada. Samas ei hakka temaga kunagi igav, sest iga nädal rõõmustab sind uus heli.

Discoga saad kaasa hulganiselt uusi sõpru kellega põllupeal või õismäe reoveejaamas juttu puhuda. Lisaks võetakse sind vastu uude perekonda mille isa on Inseneer ja ema Landy.

4 korda aastas saad kolonnis teiste sõpradega mööda kruusateed sõita ja lällarist el'presidente anektoote kuulata.

Land Rover Discovery ei ole auto ega elustiil - see on meelelahutus. Kahjuks väga kallis meelelahutus.

Urmas

Postitatud: R Jaan 08, 2010 4:50 pm
Postitas Rein
Ei oska II kohta kaasa rääkida, aga 1 Seeria on küll väga töökindel auto.

Postitatud: L Jaan 09, 2010 12:04 pm
Postitas Myrgel
Rein kirjutas:Ei oska II kohta kaasa rääkida, aga 1 Seeria on küll väga töökindel auto.
:rofl:

Oota veidi..

Urmas

Postitatud: L Jaan 09, 2010 12:25 pm
Postitas Rein
Teine aasta saab täis ja 240 000 spitil. 30 000 minu sõidetud.

Postitatud: R Sept 17, 2010 12:36 pm
Postitas Rein
Maaks kirjutas:Ära nüüd erutu! Mis sul autol pidurdusteekond on 100km-lt? Ja mis on põdratesti läbimise kiirus?
Ja seda su imeroverit tahaks näha, millest 09 mööda ei kiirendanud, äkki need virumaa pojad lihtsalt ei viitsinud :-)
http://www.youtube.com/watch?v=pR9rVALw ... re=related

Postitatud: P Sept 19, 2010 2:27 am
Postitas 007
Myrgel kirjutas:
Rein kirjutas:Ei oska II kohta kaasa rääkida, aga 1 Seeria on küll väga töökindel auto.
:rofl:

Oota veidi..

Urmas
... ootasin mingi 2 aastat, sõitsin pool Euroopat ka läbi 2 korda selle aja jooksul, siis ootasin veel natuke ikka mitte midagi. Lõppeks keeras naine auto ümber posti.

.... mis su ootamise point on?? Et kui puks sai läbi siis sõidame veel 100K küll jõuab vahetada? Kurat kõik masinad lagunevad, ma kuulan neid MTJ -i meeste juttu ja uni tuleb peale rsk. Kui midagi ära väsib tuleb see jupp kohe ära vahetada ja mitte oodata kuni tekib "ahelreaktsioon" ja laguneb ka kõik ülejäänud, mis selle jupi küljes on. Sellise ootamisega jah .....6 kuud ja pane pomm alla.

Postitatud: P Sept 19, 2010 10:25 am
Postitas Rein
Ma ka ei oodanud, sõitsin, plokikaane tihend läks. Tuleval nädalal peaks juba trassil tagasi olema. Mis ta siis nüüd on, kolm aastat minu käes olnud vist. 1 korra olen Tallinas ka käinud, enamus ajast ikka kruusa ja metsa teed. üldiselt kasutan teda siiski selleks, et looduses ringi liikuda ja kogu vajalikku kola kaasa vedada.

Pilt

Väga tobe ju, kui selline suvaline kopra auk sind jalamheks jätab ja sihtkohta jõudmiseks pead kilomeetreid jala käima.[/img]

Postitatud: L Jaan 22, 2011 9:35 am
Postitas Rein
Copyn siia ümber D II ülalpidamiskulud Rändselli lahkel loal.

Võtsin lõpuks kokku oma LR Discovery II (TD5 manuaal, 2001) hooldus- ja kütusekulud ajavahemikus 2007-2010. Läbisõit on spidomeetri järgi 250 000, minu käes on auto sõitnud 160 000 km. Arvesse on võetud kõik remondi- ja hoolduskulud, sh varuosad ja rehvid pluss kütusekulu 9,5 l/100 km, keskmise nelja aasta kütusehinnana on arvestatud 16,8 kr/l. Arvesse ei ole võetud kindlustusmakseid. Keskmine kulu on 2,4 kr /km ehk 0,15 euri/km. Autol on vahetatud enamus DII "lastehaigustest" (kütusepump, kõrgsurveklapp, veepump, pihustite juhtmed, sidurikomplekt+hooratas... pluss mõned puksid ja muud pudipadi) ning aparaat on hetkel tehniliselt täiesti korras. Minu läbisõidu juures on kõige suurem ülapidamiskulu artikkel olnud rehvid (33% ülalpidamiskuludest, ilma kütust arvestamata), järgnevad varuosad 32%, õlivahetus 24% ja remonttööd 11%.

Minu arvates mõistlik number, sest masin on töövahendina pidevalt metsateedel. Selle raha eest kannatab sõita ja pidada küll. Suured tänud "LR pesale" igakülgse abi ja mõistliku suhtumise eest!

Re: mida arvatakse land rover Discoveryist

Postitatud: E Nov 26, 2012 9:14 am
Postitas Rein
Pilt

Jätkuvalt ilma suuremate muredeta sõidumudas. Enamjaolt siis kruusa- ja metsateed.

Re: mida arvatakse land rover Discoveryist

Postitatud: P Jaan 06, 2013 7:57 am
Postitas Wender
Ma ei uskunud ennem neid kirjutisi et see foorum on tehtud samasuguseks nagu auto24 peldiku sein. Vabandust tõesti aga mida puutuvad siia Lada 09 ja muu korea pask. see ikka 4x4 foorum kus peaks asisemad mehed koos olema.

Re: mida arvatakse land rover Discoveryist

Postitatud: E Juun 16, 2014 2:34 pm
Postitas -duud-
ennist räägiti siin põdratestist...
kogemus selline...
100km/h - enne tartut emajõe sillapeal, tallinna poolt tulles kus sild hakkab, kurvis tuli vastu auto ja peale seda kui auto möödas, oli ka põder minu teepoolel nähtav. pakun no nii kiirelt 15m max oli mul põdraga vahe kui ma teda pimedas nägin, haak paremale oli väga jõhker aga püsti jäin. isegi tagasikeeramise jõnksutamine läks kähku üle. Tagasitulles oli näha, et rattad jätsid kummiribad maha kus parempoolne rida vahepeal kadus ära ning siis ilmus natukese ajapärast tagasi. :shock:
Lugupidamisega D1

PS: treila paadiga oli ka taga.

Re: mida arvatakse land rover Discoveryist

Postitatud: E Juun 16, 2014 4:47 pm
Postitas Rein
Treila surus konksust massina maha ;)