2. leht 2-st

Postitatud: T Juun 30, 2009 12:57 am
Postitas Heinza
40 on kahe vedruga püstaku kõrval. 40-l aga keskel suur reduktori kobakas ja kliirents jääb hulgaliselt väiksemaks. Russil kliirents, vanal sillal, oluliselt suurem. See millest Aidakas pilte saatis. Russi sild ka vastupidavam kui 40-l.

Postitatud: T Juun 30, 2009 9:41 am
Postitas totu
Ei saanud ma nii põrutada midagi. Huvitavaid mõtteid ikka saab, küsige ainult. Küsimus on eesmärgis. Sain aru et eesmärk on läbivus mitte võistlusauto ehitamine (nelikroolimine niikuinii keelataud). Sellist vanni on lisaboonusena, murdunud reduktoritega palju lihtsam metsast välja lohistada kui nusaras talasillaga autot :twisted: . 50 km/h vastu puud või kivi lajatada ei kannata valdav enamus liikureid.
Russi ja 40 sillad on põhimõtteliselt erinevad, russil on püstvõll (ja ka vedru) käänmikus sees ja kannatab teoreetiliselt 360 kraadi keerata, 40 l topeltrist( analood moogile) ja välised vedrud ja pöördenurk piiratud. hea tahtmise korral on võimalik russi käänmik ringi ehitada, saades päris hea vedrukäigu. Olemasoleva auto alla traktori sildade paigaldamine vist liiga hea idee ei ole, see portaal jääb liiga kõrge, viib raskuskeskme väga üles (kuigi need sillad on niii rasked et kompenseerivad seda :roll: ) ja vedrustusele mõjuvad jõud lähevad liiga suureks. Aga alati võib leida põhjuseid, miks ei saa nii teha. Kui aega ja vahendeid on võib ju proovida. Pärast hea öelda et tahtsin parimat, läks nagu alati.

Postitatud: T Juun 30, 2009 7:16 pm
Postitas Aidakas
:P miks mitte aga päris uut safari (võistlus) looma ehitada, siis ju mänguruumi maa ja ilm :wink:

Postitatud: N Juul 02, 2009 8:39 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Pilt

Postitatud: R Juul 03, 2009 7:54 pm
Postitas Aidakas
Türk, ehk leiad siia ka lingi, kus huvilised tolle masina kohta rohkem inffi saaksid.
:roll: nuu... ütelge veel et ei tehta, pole võimalik jne. 8)

Postitatud: P Juul 05, 2009 8:56 am
Postitas v6sa
Keegi pole ju väitnudki, et see võimatu on.

Iseasi, kui mõistlik see on... Ajamis on 2 nurkülekannet per pool. Seega kaob ainuüksi ühe poole rattasse 5 kW...

Lisaks kinnitub vedrustuse püstak (teleskoop) vaid 4 10-mm poldiga. Kui need järele annavad, siis murrab kiiresti ka teleskoobi ära.

Metsamehed on neid puruks vedanud küll, ega need põllulgi kesta taha.

Selles mõttes on taladsild ikka tunduvalt tummisem. Ja kui juba talasild, siis pigem mõni lääne traktori oma - saab kergema ja tugevama, mis pealegi keerab paremini.

Pealegi on roolihoova nurk originaalis nii tobe, et sisemist ratast on lihtne "üle" keerata - rooli ei saa enam otseasendisse enne, kui vedu teistpidi järel on. Kui see juhtub aga kusagil mülkas...

Aga ehitamise mõttes oleks huvitav näha, kaua selline sild paugutamist talub.

Mõistliku kasutamise korral kipuvad esisillad koolema nii 7000 mototunniga.

Postitatud: P Juul 05, 2009 7:16 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Aidakas kirjutas:Türk, ehk leiad siia ka lingi, kus huvilised tolle masina kohta rohkem inffi saaksid.
:roll: nuu... ütelge veel et ei tehta, pole võimalik jne. 8)
Ma ausõna ei mäleta kust selle pildi copysin - bookmargitud koht ei ole ja enam ei leia kah - aga jutt oli asja juures stiilis, et nohjah 33'' on sinna otsa mõistlik

Postitatud: E Juul 06, 2009 10:01 am
Postitas erik
Oodake nüüd natuke nende Russi sildade installiga. Seda, et need sillad nõrgad on ja et ülekande kadu meeletu on siin juba lahatud. Seda ka et oma kaalu kohta on nad äärmiselt sita konstruktsiooniga, see selleks.
Põhiline on aga mainimata, see ülikõrge reduktor ei anna pmst. mitte mingit läbivuse eelist. See reduktor oli sellepärast selline, et esisilla kliirents oleks sarnane traktori tagasilla omaga, muud pointi seal pole. Kui ratas on ikka üle oma telje maa sees ei aita seal mingi sillakliirents, masin jääb kinni ikka.
Mis ta arvate, et moogi ja volvo reduktorsilla leiutajad ei mõelnud sellele...
Meetrise ratta puhul on parim ikka 15 cm kõrge reduktor ja kõrgemat pole lihtsalt vaja.
Eriti huvitav on sellise silla kindlustamine ja kinnitamine veosuunalise radiaalliikumise vastu, eriti kui see veel on selline vägivaldne lajatamine vastu kivi või kändu.
Ainuke eelis võikski sellel sillal olla kivmurrus ja raielangil. Aga moogi või volvo sild on 95% piisav.

Aga, kui keegi tahab ikka vastu igasuguseid füüsikaseadusi autot ehitada, pole mul selle vastu midagi, leiutajad on teretulnud.

Postitatud: E Juul 06, 2009 10:37 am
Postitas uaz469
Olen ka kunagi sellest lampjalast pikemalt lugenud, aga ei leia enam linki....
Aga siin on vähe miskit:
http://www.pirate4x4.com/forum/showthre ... &highlight

Russ

Postitatud: L Juul 18, 2009 9:00 pm
Postitas Datsun
Mtz 82 sillal puuduvad lukud ja nn käänmik on väga nõrk, mõtetu teema minu arust. olen vedanud metsa 3 aastat ja lõhkunud 2 silda ja pikku võlle on omajagu läinud.

Postitatud: P Juul 19, 2009 10:49 am
Postitas gasuzu
Tere.

Loen seda teemat ja ei saa aru mille üle vaielda.Võtad lahti kirjasus Valgus 1981 välja antud raamat ratastraktorid lk 218-219 diferentsiaali blokeerimise hõõrdsiduri kettad.Toksides otsingusse EUROTRIAL 2008 otsi üles vene tiim leiad vastava auto.

Postitatud: P Juul 19, 2009 1:31 pm
Postitas maxs27
mtzi esisilla blokeermehanism töötab ainult siis kui mõlemal ratal on enamvähem ühesugune haarduvus aga kui juhtub et üks ratas n.jääl ja teine kruusal siis süsteem ei tööta.Sel juhul kasulikum võtta T-40 sild blokeerub igas asendis igal ajal.