2. leht 3-st

Postitatud: R Apr 10, 2009 9:49 pm
Postitas a1
augukaevaja kirjutas:Kui pirn jadamisi ühendada kas siis see volte ei alanda? See vist pole lahendus. Laadimisvool peaks ikka 14 voldi piires ühele akule tulema.
Dioodiga ei saa voolu piirata. Dioodile jääb pingelang 0,7V (seetõttu ei saa laetav aku iial täis) ja see ei sõltu voolust, liiga suure voolu korral ta lihtsalt rikneb.
Pirn loomulikult alandab pinget, tänu sellele toimubki voolu piiramine. Kui jätta kõrvale takistuse sõltuvus temperatuurist (höögniidi temp.) siis 120W "pirn" laseb 12V toite korral läbi max 10A voolu ja mida kõrgemale aku pinge tõuseb, seda väiksemaks jääb laadimisvool. Kui aeg on piisavalt pikk, siis pardapinge ja selliselt laetava aku pinge võrdsustuvad. Kui laadimine peab toimuma kiiremini, siis on vaja inteligentsemaid lahendusi, nagu eelpool väljatoodud tandem 12v->220V ja siis 220V->24V.
Eeldan, et otsimise korral on leitav ka efektiivsem otsetee 12V->24V, millele oma algses postis viitasin.

Postitatud: L Apr 11, 2009 10:23 pm
Postitas kopakutt
Selge. otsin sellist konverterit mis teeb 12v>24v-ks. See 12>220>24 mulle ei meeldi. praktika näitab, et mida keerulisem süsteem seda ebatöökindlam. Ja seniks kuniks mul vastavat konverterit pole tõmban otsad käru kõhualt välja ja laen aegajalt laadijaga.
Tänud kõikile kes viitsisid kaasa mõelda. kui kellegil on vastav 12>24 konverter siis pakumised privasse. teema lukku

Postitatud: L Apr 11, 2009 11:11 pm
Postitas tarmo
augukaevaja kirjutas:Selge. otsin sellist konverterit mis teeb 12v>24v-ks.
Selline seade on nt YE Internationalis müügis, ise sain sealt. Oli vist 100W. Sulle ilmselt jääb lahjaks?

Edit: täpsemalt siis see: http://www.yeint.ee/index.php?main=526& ... ctID=46501
Kui tellima peaksid, siis rõhuta üle, et tahad 12V 24V-ks, sest enamasti tahetakse vastupidi ja mulle tuli ka esimene kord vale asi.

Postitatud: P Apr 12, 2009 10:36 am
Postitas kopakutt
Tundub, et peab ikka seda teemat jätkama. Mul on konverter 220>12 . kui sinna ohkem järgi ühendada kui on ette nähtud siis lülitab ta end välja. punane tuli põleb ja 220 pole. siis tuleb ta 220 tagant ära võta ja ta välja-sisse lülitada. Kas 12>24 sama ei juhtu kui akud tühjemad on ehk siis peale kallutamist? Selle konverteri väljalülimise pärast ei meeldi mulle ka süsteem 12>220<24.

Postitatud: P Apr 12, 2009 10:43 am
Postitas vanapagan
augukaevaja kirjutas:Selge. otsin sellist konverterit mis teeb 12v>24v-ks. See 12>220>24 mulle ei meeldi. praktika näitab, et mida keerulisem süsteem seda ebatöökindlam. Ja seniks kuniks mul vastavat konverterit pole tõmban otsad käru kõhualt välja ja laen aegajalt laadijaga.
Tänud kõikile kes viitsisid kaasa mõelda. kui kellegil on vastav 12>24 konverter siis pakumised privasse. teema lukku
Lukku siis lukku aga sellega sa 24V akut laadida küll ei saa.

Postitatud: P Apr 12, 2009 12:15 pm
Postitas kopakutt
Tundub, et küsimus jääb lahendamata. Ometi on olemas kärud mis just käru 12 voldi pealt laadivad akut. Tundub, et kõige lihtsam ja odavam on lahendada probleem nii, et tõmbad otsad välja ja laadin laadijaga. Nüüd küll teema lukku . :)

Postitatud: P Apr 12, 2009 12:37 pm
Postitas isakene
No mis sest eemast nii hirmsasti lukustada :D las ta olla, äkki kunagi kaugemas tulevikus satub siia keegi, kes asjaga täpselt kursis ja vastuse kirjutab, saavad inimesed targemaks... see ju selle foorumi mõte vist ongi.

Aga 12-24V konverterit ei saa stockis sellepärast kasutada, et tavakonverterite pinge on suurtes piirides kõikuv ja koormussõltuv. Kui keegi tarkpea nuputab asjale lisaks pingestabilisaatori, mis suvalisel ajal pinge õigetes piirides hoiab, siis saab asi hea. Seepärast ma 12-220-24 skeemi pakkusingi, et seal on kogu komplekt just nimelt aku laadimiseks ette nähtud. Tavakasutusse konverterid on ette nähtud suvaliste tarbijate toitmiseks, millel pingekõikumistest savi.

Ja see automaatväljalülimine - seda ei ole vaja karta, kui valid asjad õigete parameetritega. Konverter lülib ennast välja, kui vool läheb üle lubatud piiri, selle vältimiseks peab olema piisav võimsusvaru, s.t. 12-220 konverteri väljundvõimsus peaks olema tublisti suurem 220- 24 laadija võimalikust maksimaalselt tarbitavast võimsusest. Nii lihtne ongi :)

Ja kui täpsemalt tahad teada, kuidas miski toimima peab, esita oma küsimus ELFA tehnikafoorumisse autode teemasse. http://www.elfaelektroonika.ee/foorum/f ... ay.php?f=9 Sealsed tegelased peaksid suutma puust ja punaseks selgeks teha mis ja kuidas. Mõni mees teeb äkki vajaliku vidina valmiski. 8)

Postitatud: P Apr 12, 2009 7:50 pm
Postitas hmm
Konkreetse probleemi ilmselt lihtsaim lahendus oleks vahetada 24v õlipump 12v õlipumba vastu ja suurem osa probleeme lahendab ennast ise.

Postitatud: P Apr 12, 2009 9:47 pm
Postitas kopakutt
no ärme pane siis lukku :D . kui 12 volti akut laadida tulede juhtmest kas siis juhet maha ei põleta? eriti siis kui pump järgi ühendada?
iseenesest see süsteem 12>220>24 on loogiline ja soodne. Aga ma olen olnud hädas selle konvekteriga 12>220. Nimelt ostsin sigarisüütajasse jagaja kaheks. Sõitsin saksa külmik ja läpar konvekteril taga . Külmik oli esimest korda kasutusel. ja konvekter tagus kogu aeg välja.ise mõtlesin, et küll see külmik tarbib palju voolu :oops: lõpuks tuli välja, et see pagana jagaja ei lasknud voolu piisavalt läbi. Seepärast ma mõtlengi, et kui see tuledejuhe on nii äbrik siis kas konvekter ikka töötab korralikult.

Postitatud: P Apr 12, 2009 10:40 pm
Postitas a1
augukaevaja kirjutas:kui 12 volti akut laadida tulede juhtmest kas siis juhet maha ei põleta?
Põletab küll :twisted: (õigemini hävineb ahela kaitse)
Nii või naa on Sul sinna vahele vaja laadimisvoolu piiravat jullat. On selleks siis pirn või mingi kavalam ja kiiremat laadimist võimaldav karp.
12V->24V konverter peab olema selline, mis on mõeldud 24V akude laadimiseks ja peab võimaldama ka laadimisvoolu reguleerida.
Kui tahad, võin ELFA tehnikafoorumisse vastava teema üles panna.

Postitatud: E Apr 13, 2009 12:30 am
Postitas Olle
Kuidas ta kaitsme maha põletab ainult aku laadimisega? (Jumala eest, kui aku väga tühi on, siis ärge sinna 2-3 amprist laadijat külge ühendage, see lendab õhku suure pauguga) Ja teiseks on ju auto kogu vooluring läbi pingerelee. Pinge kogu süsteemis ühtlane( ok, tõesti läbi peene juhtme on väike pingelang, kuid peab see aku sul täiesti täis seal taga olema? )
Kolmandaks kui kuradi võimas see mootor seal kallajal on. Kas tegu mingi 40T poolhaakega või on mingi kodukootud põka tonnine käru?
Ja kui tihedalt sa kallama pead?
Ja kõige odavam ja lihtsam on sul mootori tööle lükkamise hetkel lülitada süsteem 24v peale ja katkestada 12 ahel. just nii nagu toimub enamus maasturitel millel on kaks akut.

PS. see et genekast jäme juhe akule tuleb, ei tähenda seda, et peenike maha põleks, läbi peene lihtsalt laetakse kauem :)

Postitatud: E Apr 13, 2009 9:18 am
Postitas kopakutt
ma arvan, et peaks ikka täis mingil momendil saama. Kas ei ole nii, et kui aku on pooltäis siis ta eluiga saab kiiresti otsa. kui pidevalt väike tarbimine on taga siis saab küll.
Ei tea kui võimas see mootor on. peale on kirjutatud 24v. pärit on ta veaoato tagaluuk tõstukilt.
tegu pole ei 40 tonnise ega põka käruga . on 2,5 tonnine käru . kes näha tahab siis külastage mu kodukat ja tehnika alt leiab selle käru. Kallama peab kord-kaks nädalas. vahel ka mitmeid kordi päevas. kui mitmeid kordi päevas siis saab päeva lõpus käsipumbaga ka aidata.
Muidugi võiks elfa foorumis küsida. Tahaks lihtsa-töökindla ja odava süsteemi aretada selle laadimise jaoks. minujaoks küsimused:
1.mis saab kui laadida 12v akut otse tulede juhtmest? 2. mis saab kui jagada see juhe kaheks ja läbi dioodide laadida kahte 12 voldist akut? 3.
Kui töökindlalt hakkab töötama süsteem 12>220>24 ? 220>24 oleks akulaadija? 4. kas on võimalik laadida 24>12 tavalise konvekteriga? Äkki on veel mõni lahendus.

Postitatud: E Apr 13, 2009 9:24 am
Postitas boob
Aga miks sa ikkagi ei taha mootori vahetamisele/ümbermähkimisele mõelda? Rahaliselt tuleks asi umbes sama, aga peavalu on kohe hulga vähem ja igasugu ebakindlad ning aeglased laadimismoodused jääks ka ära. Veaksid lihtsalt kaks veidi jämedamat kaablit käru aku laadimiseks lisaks...

Postitatud: E Apr 13, 2009 10:33 am
Postitas kopakutt
miks lisajuhtmeid vedada ei taha on see, et kui käru võtta teise auto sappa siis süsteem ei toimi. saksas on sellised varjandid levinud( kallur kärud, prügikonteineri haagised.....) neil on kõigil eraldi aku ja laadimine käib a-la parktulede voolust. neil muidugi 12v mootor. mingid suvilad on ka autonoomse akuga. Kuidas neil laadimine toimib ma ka ei tea. praegu ma ei saa aru sellest ka , et kui panna 12v mootor siis kas tulede juhtmest hakkab laadimine toimima või ei. Mähin mootori ümber ja laadimine ikka ei toimi?

Postitatud: E Apr 13, 2009 10:43 am
Postitas boob
Miks ei peaks laadima läbi peenemate juhtmete? Laeb küll, lihtsalt aega võtab see protsess palju rohkem kui läbi jämedamate ja päevas kõvasti kallutades ei pruugi laadimine olla piisav.