2. leht 3-st
Postitatud: P Mär 29, 2009 10:29 pm
Postitas Jarel
Samas b katiga võib kerg haagist vedada,autokoolis seda kordagi ei õpetada.Olen näinud kudas mõni mees on tagurpidi manööverdades sellega suures hädas olnud, lausa ohtlik.Endal ka r-kat olemas ja mäletan,et 90-ndal pidi eksamil kahe teljelise käruga, millel esimene telg keeras igasugu poksi manöövreid tagurpidi tegema.Imelik on tõesti see ,et b-katiga ei tohi raske haagist vedada kui on r-kat olemas.
Postitatud: E Mär 30, 2009 12:47 am
Postitas lance
Minu mäletamist mööda oli traktori õppesõidul kaheteljeline haagis, millel esimene telg keeras.
Ja oma töökohal tuleb umbes ühte kümnest B-kati ja kerghaagise juhti juhendada,kuidas rattaid keerata ja mõningatel juhtudel lausa ise rooli istuda.
Seadustega asjad pidevalt segased

Postitatud: K Juul 28, 2010 2:50 pm
Postitas Landy
Soovitan hankida värske Autoleht ( nr28(414)28.juuli 2010 )!
Seal sees üle kahe lehe jutt haagise veo reeglitest ning muudatustest seoes 01.01.2011 jõustuva liiklussedusega.
Olulise muudatusena on välja toodud nn "pooletoobiste" haagisejuhtide staatuse tekkimine. Tegu nende kodanikega kes B-katiga võivad kuni 4250kg autorongi juhtida. Lisaks kaob muudatusega ära Auto tühimassi ja haagise massi võrdlemise vajadus.
Postitatud: E Aug 02, 2010 12:12 pm
Postitas ardi
Landy kirjutas:Soovitan hankida värske Autoleht ( nr28(414)28.juuli 2010 )!
Seal sees üle kahe lehe jutt haagise veo reeglitest ning muudatustest seoes 01.01.2011 jõustuva liiklussedusega.
Olulise muudatusena on välja toodud nn "pooletoobiste" haagisejuhtide staatuse tekkimine. Tegu nende kodanikega kes B-katiga võivad kuni 4250kg autorongi juhtida. Lisaks kaob muudatusega ära Auto tühimassi ja haagise massi võrdlemise vajadus.
B-katiga võib praegu ka 4250 autorongi juhtida,ehk siis 3500+ kerghaagis.
Aga haagise registrimassi võrdemine on küll nõme,haagise puhul peaks siiski olema tühimass,kandevõime ja tegelik kaal.
Postitatud: E Aug 02, 2010 1:21 pm
Postitas MeelisV
ardi kirjutas:Landy kirjutas:Soovitan hankida värske Autoleht ( nr28(414)28.juuli 2010 )!
Seal sees üle kahe lehe jutt haagise veo reeglitest ning muudatustest seoes 01.01.2011 jõustuva liiklussedusega.
Olulise muudatusena on välja toodud nn "pooletoobiste" haagisejuhtide staatuse tekkimine. Tegu nende kodanikega kes B-katiga võivad kuni 4250kg autorongi juhtida. Lisaks kaob muudatusega ära Auto tühimassi ja haagise massi võrdlemise vajadus.
B-katiga võib praegu ka 4250 autorongi juhtida,ehk siis 3500+ kerghaagis.
Aga haagise registrimassi võrdemine on küll nõme,haagise puhul peaks siiski olema tühimass,kandevõime ja tegelik kaal.
jah aga tulevikus ka siis mittekerghaagisega sama piir - muidugi kergema auto puhul nt. 3000auto+ 1250haagis.
Postitatud: T Aug 03, 2010 8:37 am
Postitas ardi
Pedaal kirjutas:ardi kirjutas:Landy kirjutas:Soovitan hankida värske Autoleht ( nr28(414)28.juuli 2010 )!
Seal sees üle kahe lehe jutt haagise veo reeglitest ning muudatustest seoes 01.01.2011 jõustuva liiklussedusega.
Olulise muudatusena on välja toodud nn "pooletoobiste" haagisejuhtide staatuse tekkimine. Tegu nende kodanikega kes B-katiga võivad kuni 4250kg autorongi juhtida. Lisaks kaob muudatusega ära Auto tühimassi ja haagise massi võrdlemise vajadus.
B-katiga võib praegu ka 4250 autorongi juhtida,ehk siis 3500+ kerghaagis.
Aga haagise registrimassi võrdemine on küll nõme,haagise puhul peaks siiski olema tühimass,kandevõime ja tegelik kaal.
jah aga tulevikus ka siis mittekerghaagisega sama piir - muidugi kergema auto puhul nt. 3000auto+ 1250haagis.
Uurisin seda seadust(kuna see mind väga huvitab) ja sellest sain aru nii,et 3500-4250 autorongi tohib juhtida alles peale vastava eksami tegemist.
3) B auto, mille lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega või koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kusjuures autorongi lubatud täismass ei ületa 3500 kilogrammi; sama auto koos haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kilogrammi, kusjuures autorongi lubatud täismass ületab 3500 kilogrammi, kuid ei ületa 4250 kilogrammi, tingimusel et sellise auto ja haagise ühendi juhtimisõigus on saadud pärast vastava sõidueksami sooritamist;
Postitatud: T Aug 03, 2010 7:14 pm
Postitas tarmo
Huvitav mis siis lubadele hakatakse kandma selle "pooletoobise" E-kat puhul...
Ja võib vast juba ette olla suhteliselt kindel, et politseinikud jagavad edaspidi veel vähem ära, et mis massid, haagised, tüübid jne... Paras pudru ja kapsad.
Postitatud: K Aug 04, 2010 2:04 am
Postitas Landy
Autolehe andmetel mägitakse märkuste lahtrisse mingi kood.
Postitatud: K Aug 04, 2010 9:42 am
Postitas MeelisV
aga kuna juba praegu nõuavad lätakad ja leedukad üle 750kg ehk juba piduritega haagise puhul E kati olemasolu olenemata kas on alla 3500kg või mitte (seletad nagu seinale et alla 3,5t ju tohib) siis läheb asi veel hullemaks kui me hakkame oma juhiloa tagant mingit märkustesse pandud koodi neile seletama, et me tohime ka nüüd 4250kg sõita.
Postitatud: K Aug 04, 2010 9:53 am
Postitas tarmo
Pedaal kirjutas:aga kuna juba praegu nõuavad lätakad ja leedukad üle 750kg ehk juba piduritega haagise puhul E kati olemasolu olenemata kas on alla 3500kg või mitte (seletad nagu seinale et alla 3,5t ju tohib) siis läheb asi veel hullemaks kui me hakkame oma juhiloa tagant mingit märkustesse pandud koodi neile seletama, et me tohime ka nüüd 4250kg sõita.
Lätis kehtivad ikka Läti seadused. See, et eestlased mingi sellise erandi tegid/teevad, ei laiene ju automaatselt mujale. Kui see just mingist Euroopa Liidu direktiivist ei tulene.
Samuti ju ei või sa näiteks Saksamaale sõita naastrehvidega, tagudes rinna ette, et "aga Eestis ju võib!", kuigi Saksamaal on keelatud.
Postitatud: K Aug 04, 2010 10:43 am
Postitas igiliikur
Igasugu huvitavate probleemide ja selgituste vältimiseks võimuesindajatega, on ilmselt kasulikum E korraga ära teha ja asi korras

Postitatud: K Aug 04, 2010 11:18 am
Postitas MeelisV
tarmo kirjutas:Pedaal kirjutas:aga kuna juba praegu nõuavad lätakad ja leedukad üle 750kg ehk juba piduritega haagise puhul E kati olemasolu olenemata kas on alla 3500kg või mitte (seletad nagu seinale et alla 3,5t ju tohib) siis läheb asi veel hullemaks kui me hakkame oma juhiloa tagant mingit märkustesse pandud koodi neile seletama, et me tohime ka nüüd 4250kg sõita.
Lätis kehtivad ikka Läti seadused. See, et eestlased mingi sellise erandi tegid/teevad, ei laiene ju automaatselt mujale. Kui see just mingist Euroopa Liidu direktiivist ei tulene.
Samuti ju ei või sa näiteks Saksamaale sõita naastrehvidega, tagudes rinna ette, et "aga Eestis ju võib!", kuigi Saksamaal on keelatud.
aga just seal see koer maetud ongi
vastavalt just sellele dokumendile
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 060:ET:PDF
peaks kõik see kehtima igas eurliidu riiigis.
b) B-kategooria:
veokid, mille lubatud täismass ei ületa 3 500 kg ja mis on
kavandatud ja valmistatud vedama lisaks juhile veel kuni
kaheksat sõitjat; selle kategooria veokeid võib ühendada
haagisega, mille lubatud täismass ei ületa 750 kg.
ilma et see piiraks asjaomaste sõidukite tüübikinnituse eeskirjade
kohaldamist, võib selle kategooria veokeid ühendada
haagisega, mille lubatud täismass ületab 750 kg, tingimusel
et sellise autorongi lubatud täismass kokku ei ületa
4 250 kg. Kui selline autorong ületab 3 500 kg, nõuavad
liikmesriigid vastavalt V lisa sätetele, et sellise ühendi juhtimise
õigus saadakse pärast seda, kui:
sellele dokumendile viidatakse ka uue liiklusseaduse seletuskirjas
http://www.riigikogu.ee/?page=pub_file& ... 475+SE&fd=
seega jääb üle nentida et läti politsei teeb seda mida tahab.
sama teema on olnud arutlusel ka haagissuvilatega reisivate inimeste ringkonnas.
muideks see uus liiklusseadus on päris huvitav lugemine.
uued liikurid on seal sees nagu pisimopeed ja tasakaaluliikur ja palju muud huvitavat.
Postitatud: E Sept 13, 2010 8:44 pm
Postitas anttix
OFFTOPIC HOIATUS!
Kodanik Ardi tsiteeris siin ägedat lõiku liiklusseadusest ja hiljem edis selle välja. Aga kuri Google mäletab veel vana versiooni.
ardi kirjutas:
Lisaks leidsin ka seda,et volitus auto juhtimiseks peab olema notari või pädeva ametiisiku poolt kinnitatud allkirjaga.
Et siis, tegelikult ei ole asi nii hull kui esmapilgul paistab, kuna kuigi §89 ütleb, et allkiri volitusel peab olema kinnitatud, siis §88 lg 4 sätestab et kirjalik nõusolek peab kaasas olema, kui juht soovib sõita Eestist välja mitte Euroopa Liidu liikmesriiki.
Sigasegane, sain ise ka alguses nii aru, et ongi vaja naabrimehele laenamiseks notarisse joosta

Aga tegelikult ei ole. Registreerimistunnistuse kaasa andmisest piisab.
Samas on nõme see, et seadus ei defineeri, mida tähendab "ametlikult kinnitatud".
Postitatud: K Dets 15, 2010 1:43 pm
Postitas srock
Tänaseks raske ja pikk kadalipp läbitud ja sai omandatud E-katekooria

Loodetavasti sellest Samurai vedamiseks piisab

Postitatud: R Dets 17, 2010 10:13 am
Postitas Landy
ARK vastus järelpärimisele:
------------------------------------
<
Toivo.Kangur@mnt.ee>
kuupäev 17. detsember 2010 9:45
teema Ed: Uus liiklusseadus
Tere,
uue liiklusseaduse jõustumisel on tõepoolest võimalik taotleda kuni 4250 ka täismassiga B-kategooria autorongi juhtimisõigust. Selleks tuleb taotlejal liiklusregistri büroos edukalt sooritada sõidueksam B-kategooria autorongiga, mille täismass on suurem kui 3500 kg ning mis ei ületa 4250 kg. Autorongi koosseisu kuuluv haagis ei tohi olla kerghaagis ehk selle täismass peab olema suurem kui 750 kg. Autokooli läbimine ei ole nõutav. Sõidueksami eest tuleb tasuda riigilõivu 400 krooni, uuel aastal 25,56 eurot. Sõidueksami võib sooritada ka oma autoga (ja nõuetekohase haagisega).
Pärast edukat sõidueksami sooritamist väljastatakse isikule juhiluba, millele märgitakse kood 96 (juhiloa tagaküljele B-kat tähise kõrvale). Viimane tähendabki seda, et isik võib juhtida kuni 4250 kg täismassiga B-kategooria autorongi.
BE-kategooria autorongi juhtimisõiguse taotlemisel see eelist ei anna, va praktilise sõidukogemuse olemasolu natukene väiksema autorongiga.
BE-kategooria autorongi juhtimisõiguse taotlemiseks tuleb läbida vastav autokooli kursus, mis koosneb vähemalt 3st teooriatunnist ja 2st õppesõidutunnist (a´45 minutit). Liiklusregistri büroos tuleb edukalt sooritada teooria- ja sõidueksam.
Lugupidamisega
Toivo Kangur
Eksamiosakonna juhataja
636 1116