2. leht 3-st
Postitatud: P Mär 15, 2009 11:28 pm
Postitas Alex
boob kirjutas:marguso kirjutas:Lisaks ka veel selle, et Co2 kustuti on üldse kõige ebaeffektiivsem ja samas kõige kallim kustuti. Tema kasutusotstarve on teine.
Ma tahaks sellest kohe lähemalt kuulda, kuna abipäästjate koolitusel räägiti veidi teist juttu

Just seda efektiivsuse osa...
sama siin

Postitatud: E Mär 16, 2009 12:26 am
Postitas FlammablE
CO2 on kinnistes ruumides(ilma inimesteta) reaalne ja seal, kus on vaja kaitsta näiteks elektroonikat või seadmeid, mille pulber rikuks. Kui kustuti tühjaks lased, siis materjali hõõguma jäädes ja co2 hajudes läheb ta tõenäoliselt uuesti põlema. Samuti peab tulekoldele lähemal olema. CO2 mõte on selles, et tulekolde juurest õhk eemale tõrjuda ning jahutada. Teatavasti gaas aga hajub ja välitingimustes päris kiiresti. Toimib hästi igasuguste vedelike kustutamiseks näiteks.
Aga plastikust otsadega kustutitest tasub eemale hoida, sest täita neid ei saa ja kleepsu saab uuendada nii kaua kui osuti veel kindlalt rohelises on. Kustutit ostes tasub ka tähelepanu pöörata kinnitusele ja värvkatte kvaliteedile.
Re: TÄNUD!
Postitatud: E Mär 16, 2009 1:26 am
Postitas vtl
Cruizsub kirjutas:ja arvatavasti majja võtan ka mingi 5-6 6kg kustutit
Viimasel abipäästjate kursusel rääkisid mitu koolitajat üksteisest sõltumatult, et nemad eelistavad koju (tänapäevast!) vahtkustutit. Põhjus lihtne, 6 kilose pulbri tühjendamisel tuleb toas sisuliselt kapremont teha, olenemata kui väikest kahjutuld kustutati. Selles võis ka ise õues katsetades veenduda: paar kerget surtsakat ja kogu ümbrus on seda värvilist paska üleni täis.
vtl@2x6kg pulbrit majapidamises
Postitatud: E Mär 16, 2009 9:36 am
Postitas Landy
Alansi Offrodklubi mehed tevad rääkida mis juhtus,kui neil võistlute ajal autos pulberkustusti valla pääses...

Postitatud: K Mär 18, 2009 10:00 pm
Postitas marguso
Alex kirjutas:boob kirjutas:marguso kirjutas:Lisaks ka veel selle, et Co2 kustuti on üldse kõige ebaeffektiivsem ja samas kõige kallim kustuti. Tema kasutusotstarve on teine.
Ma tahaks sellest kohe lähemalt kuulda, kuna abipäästjate koolitusel räägiti veidi teist juttu

Just seda efektiivsuse osa...
sama siin

oot mida te kuulda tahate. mina tahaks kuulda, kes teie abipäästjate koolituse läbi viis

kas mõni kuldsetes 60-s olev vabathtlik pritsimees kellel oli omal ajal võimalus võrrelda vene aegseid vahtkustuteid ja Co2-d ainult
ainuke kustuti, millel on kustutus klassideks ABC ja E on pulberkustuti.
nüüd minge oma Co2 kustutite juurde ja vaadake, mis tähed seal peal on ja tähtede järgi olevad numbrid, ning võrrelge pulbriga. usun, et ei pea rohkem seletama.
A lõke- tahked, peamiselt orgaanilise päritoluga ja põlemisel hõõguvad materjalid
(puit, tekstiil, paber, kiudained jms)
B lõke- põlevvedelikud ja tahked sulavad ained (õli, bensiin, vaigud, liimid, enamik plaste jms)
C lõke- gaasid ( maagaas, atsetüleen, propaan, vesinik jms)
E - võib kasutada kuni 1000V pingega elektrijuhtmete ja -seadmete tulekahjude kustutamiseks
Re: TÄNUD!
Postitatud: K Mär 18, 2009 10:02 pm
Postitas marguso
vtl kirjutas:Cruizsub kirjutas:ja arvatavasti majja võtan ka mingi 5-6 6kg kustutit
Viimasel abipäästjate kursusel rääkisid mitu koolitajat üksteisest sõltumatult, et nemad eelistavad koju (tänapäevast!) vahtkustutit. Põhjus lihtne, 6 kilose pulbri tühjendamisel tuleb toas sisuliselt kapremont teha, olenemata kui väikest kahjutuld kustutati. Selles võis ka ise õues katsetades veenduda: paar kerget surtsakat ja kogu ümbrus on seda värvilist paska üleni täis.
vtl@2x6kg pulbrit majapidamises
see on nii ja naa. aga kui vahust väheseks jääb? aga mis seal pattu salata. kodus on mul 2 kustutit. üks vahtkustuti 6 liitrit ja teine 6 kg-ne pulber. kui vahuga hakkama ei saa on pulber võtta. ja kui juba pulber vaja võtta on tähtis, et katus pea kohale jääks. tühja sellest tolmust.
aga fakt on see, et pulber on kõige suurema kasuteguriga ja kõige soodsam kustuti.
näiteks tuleb vahtkustutitel iga 3 a tagant teha survetest, co2 5 a tagant ja pulbril 10 a tagant. kodustes tingimustes seda muidugi ei kontrollita, aga kui tahate kustutit kontrolli viia siis ilma surbtestita kontrollkleebist ei saa. survetest maksab ca 275-300 kr.
aga pulbrivihkajatele siis. tuli levib sekunditega. ka väike tulekolle. ja tee parem peale pulbri kasutamist 5 tundi puhastustöid kui ehita pärast uut maja
Postitatud: K Mär 18, 2009 10:12 pm
Postitas marguso
FlammablE kirjutas:CO2 on kinnistes ruumides(ilma inimesteta) reaalne ja seal, kus on vaja kaitsta näiteks elektroonikat või seadmeid, mille pulber rikuks. Kui kustuti tühjaks lased, siis materjali hõõguma jäädes ja co2 hajudes läheb ta tõenäoliselt uuesti põlema. Samuti peab tulekoldele lähemal olema. CO2 mõte on selles, et tulekolde juurest õhk eemale tõrjuda ning jahutada. Teatavasti gaas aga hajub ja välitingimustes päris kiiresti. Toimib hästi igasuguste vedelike kustutamiseks näiteks.
Aga plastikust otsadega kustutitest tasub eemale hoida, sest täita neid ei saa ja kleepsu saab uuendada nii kaua kui osuti veel kindlalt rohelises on. Kustutit ostes tasub ka tähelepanu pöörata kinnitusele ja värvkatte kvaliteedile.
100% õige seega ei hakka ise targutama.
lisan ainult, et co2 kustutiga kustutamiskaugus on max 30-40cm, õues veel vähem. pulbriga 3-4 meetrit.
Postitatud: T Jaan 12, 2010 11:27 pm
Postitas FlammablE
Kes siit hetkel kustutite ja suitsuandurite müügiga tegeleb? Vaja oleks mõned 6kg pulberkustutid, paar andurit ja tõenäoliselt ka mõned 2kg autodesse. Äkki kellegi kaudu saab hinda veidi painutada.
Postitatud: K Jaan 13, 2010 12:05 am
Postitas Valge Hiir
FlammablE kirjutas:Kes siit hetkel kustutite ja suitsuandurite müügiga tegeleb?
Räägi kasutajaga
marguso.
Postitatud: K Jaan 13, 2010 6:59 am
Postitas honkomees
Lisaks ühe küsimuse asjatundjatele kustutite efektiivsuse teemal enda kogemustest. Kunagi hallil vene ajal autole korrosioonitõrjet tehes kuuma õlide-vahade seguga läks see mögin pisikesel pliidil auto kõrval põlema - pulberkustuti muidugist tööle ei hakanud. Aga autosalongis olid ostetud 2 tulekustutus aerosoolballooni a 0,5 l kirjega "хладоген" -tõenäoliselt midagi CO tüüpi. Väike suts sellest ja üsana ülekäte läinud tuli oli kustunud, balloonist kulus tõenäoliselt alla poole. Jäänud osa sai veel hiljem kasutatud katsetamiseks ja ikka efektiivselt.
NÜÜD KÜSIMUS!
Mis asi see oli ja miks sellist mõnusat asja praegu müügil pole.
P.S. Teine balloonike rändab mul ikka autolt autole, mahub kenasti istme kõrvale, et kohe käepärast võtta. Vurtsu tundub sees olevat, aga kas ka aine veel efektiivne on, ei tea mitte.
Postitatud: K Jaan 13, 2010 7:45 am
Postitas yanekk
honkomees kirjutas:tõenäoliselt midagi CO tüüpi. Väike suts sellest ja üsana ülekäte läinud tuli oli kustunud, balloonist kulus tõenäoliselt alla poole. Jäänud osa sai veel hiljem kasutatud katsetamiseks ja ikka efektiivselt.
NÜÜD KÜSIMUS!
Mis asi see oli ja miks sellist mõnusat asja praegu müügil pole.
Müüakse ka praegu nii vahu,pulbri kui gaasidega täitetud kustuteid.
Lihtsalt pulber on kõige odavam.
Postitatud: K Jaan 13, 2010 8:45 am
Postitas honkomees
Muidugist on müügil igatsugu, aga niiii pisikest ja niii efektiivset balloonikest pole näind
Postitatud: K Jaan 13, 2010 11:38 am
Postitas FlammablE
Tõenäoliselt mingi haloon või freoon seal sees. Tänapäeval kasutatakse ka osades kustutussüsteemides ja kustutites co2 asemel sarnaseid gaase(samad vene aegsed on vist ammu keelatud), sest need reageerivad tulekoldes kütusega ja lõpetavad ka keemiliselt põlemise(lisaks lämmatamisele ja jahutamisele). Seega kustutab väiksem kogus ja kiiremini. Youtubest leiab mõne video, kus demotakse halotron nimelise keemia kustutusomadusi.
Postitatud: K Jaan 13, 2010 11:52 am
Postitas seenior2
"хладоген" -
nõnda nimetati külmkapi täitegaasi, koosnes põhiliselt freoonist(miski nr peaks ka olema,ei mäleta),tänapäeval nagu vähemasti EU-s keelatud kasutada - no ikka see kliimasoojenemise häma põhjuseks
Mina kasutan CO-kustutit,c 10 autot sellega ära kustutatud,(nendest ainult korra oma autot) aga viimati oli raske,sest 10-kond tühjaks lastud pulbrilist vedeles jalus aga auto muudkui lõõmas.Küsisin siis peremehelt(oli veits tuttav ka),kas kustuti täitmise pärast kinni maksad -lubas maksta.Kustutasin auto ära oma 5l CO-ga -tänas küll ja nii se jäigi

Rohkem kustutama ei kipu,sest täitmine mulle liig kallis lõbu

Aga õigus on neil,kes väidavad,et võib hõõguma jääda,tuleb lihtsalt veega(praegu lumega) järelkustutus teha,mis on aga lihtne ju,kui leeki enam ei ole

Postitatud: K Jaan 13, 2010 2:18 pm
Postitas honkomees
Tõenäoliselt mingi haloon või freoon seal sees. Tänapäeval kasutatakse ka osades kustutussüsteemides ja kustutites co2 asemel sarnaseid gaase(samad vene aegsed on vist ammu keelatud), sest need reageerivad tulekoldes kütusega ja lõpetavad ka keemiliselt põlemise(lisaks lämmatamisele ja jahutamisele). Seega kustutab väiksem kogus ja kiiremini.
no nii, sain siis targemaks. Et elagu EU, säästame atmosfääri ja põletame plastikut selle reostamiseks,
endal ka suht värske kogemus koolitusest pulberkustutiga, mis ikka üsna vaevaliselt kustutas.