2. leht 3-st
Postitatud: L Mär 07, 2009 9:37 pm
Postitas jr
Valmis juhtmestikud, veekindlad lülitid, veekindlad releed, veekindlad kaitsmekarbid jne...
http://www.jrmotors.ee/uploads/Kataloogid/Painless.pdf
Sai selline tootja siis tootevalikusse võetud.
Postitatud: P Mär 15, 2009 11:21 am
Postitas Päkapikk
Lisaksin veel siia, et kui lülitile on kirjutatud 250V 10A AC1, siis seda see tähendabki. Suure koormuse ja induktiivse tarbja lülitamiseks DC ahelas on vaja DC lülitit ja säästukad pikalt ei toimi.
Postitatud: P Mär 15, 2009 5:22 pm
Postitas FlammablE
Millised on korralikud kaablitangid isolatsioonita otsade pressimiseks? Hinnad kõiguvad 100-3000 kroonini, aga minu amatööri pilk ei oska neid kallima otsa vahendeid amatööri kasutuses hinnata. Kus Tallinnas on üldse kõige parem valik mõistliku hinnaga elektriku tööriistu ja materjale?
Postitatud: P Mär 15, 2009 5:46 pm
Postitas erik
Enamus asju saad EuroPardist. Ka tangid.
Postitatud: P Mär 15, 2009 8:16 pm
Postitas jr
Esvika on ka veel üks koht, kus neid tange saab. Kallimate eelis on see, et ta suudab ka kallimaid ja kõvemaid kingasid (mis ka jäävad kinni, mitte ei tule lahti mõne aja möödudes) kaabli otsa kinni pigistada ja seda ilma ise väsimata. Ehk iga pigistus on alati täpne ja suuteline kinga kõvasti laiaks litsuma.
Postitatud: T Mär 17, 2009 12:10 am
Postitas koppees
Vaadata võib ka oomipoodi.Rakveres Kontaktkaubandus väga asjalik.
Postitatud: T Mär 17, 2009 4:00 pm
Postitas srock
Oomipoe juhtme kiirliitmikud millel mingi moos sees ei soovita ,kuna need ei kõlba metsamasinale ,eriti kui kolmest juhtmest üks peaks peenem olema,omal nahal kogetud Kukepeal.
Postitatud: T Mär 17, 2009 5:23 pm
Postitas erik
Kõik kiirliitmikud on saadanast!
Postitatud: K Mär 18, 2009 11:23 am
Postitas casca
Sai siis 3 ja pool päeva elektriga tegeletud. Üldiselt oli väga aeganõudev protsess, mistõttu ka kõike valmis ei jõudnud. Tehtud sain siiski suurema osa. Reede kulus põhiliselt vana juhtmestiku ja armatuurlaua eemaldamisele. Laupäeval sai valmis tehtud 2 juhtmekimpu. Tegin neid nagu Veiko soovitas, väljaspoolt sissepoole. Kimbud panin kõri sisse. Kulude kokkuhoidmiseks kasutasin ühete värvi juhet, kuna selle rull tuli pea 2 korda odavam kui värvilstel juhtmetel. Et siiski säiliks arusaam, et mis juhtmed kimbus on, märgistasin need kollaste numbritega, mida elektrikud kasutavad. Pühapäev kulus tervenisti tulede ühendamiseks. Ühendamisel kasutasin osalt isoleerimata otsikuid, kuna neid oli mul ainult emaseid. Nende jaoks sain laenuks ka spetsiaalsed tangid, mis tegid väga head tööd. Soovitan. Samuti katsin otsikud ja ühendused termorüüga. Esmaspäeva õhtupoolikul sain generaatori remondist kätte, mille ühendasin ära. Siis keerasin veel tuled külge ja ongi kõik selleks korraks.
Tuledest jäi tegemata suunatuled, tagurpidikäigu tuli ja lisatuled. Lisaks nendele jäi ka tegemata salongisoojenduse, kojameeste ja aknapesu elekter, kuna aeg sai otsa.
Salongi sai tehtud ka algne lülitite ja releede alus, aga aja puudusel ei jõudnud neid samuti sinna kinni panna. Hetkel siis ripuvad lülitid nii sama juhtmete otsas.
Juhtmena kasutasin 2,5 ristlõikega juhet, mida kulus veits alla 100m.
Igasugu otsikuid kulus ka päris palju.
Varem olin ka mõned skeemid visandanud, et asi selgem oleks tegemise käigus.
http://kaubaveod.eu/kaarel/Elektriskeemid/
Ühesõnaga teha on veel palju, kõik kinnitused ja paigutused, aga nüüd vaja igapäevaste ülesannetega tegeleda. Eks kunagi loodan asjad ära lõpetada.
Igastahes suured tänud kõigile vastjatele heade nõuannete eest!
Samuti väga suured tänud Off-road Keskusele, mille ruume sain kasutada.
Postitatud: K Mär 18, 2009 1:39 pm
Postitas tai
kas jahutuse skeemil ei peaks olema 3 asendit
1. automaatne - kui soe siis käima
2. manuaalne kogu aeg taga
3. väljas - vees sulistamiseks "off" asend
seal pildil oli pisut teisiti minumeelest...
Postitatud: K Mär 18, 2009 2:11 pm
Postitas casca
tai kirjutas:kas jahutuse skeemil ei peaks olema 3 asendit
1. automaatne - kui soe siis käima
2. manuaalne kogu aeg taga
3. väljas - vees sulistamiseks "off" asend
seal pildil oli pisut teisiti minumeelest...
automaatne võib ju olla, aga lihtsuse mõttes tegin manuaalse. Vastavalt temperatuurile lülitan ise sisse-välja ventilaatoreid.
Postitatud: K Mär 18, 2009 4:02 pm
Postitas boob
casca kirjutas:tai kirjutas:kas jahutuse skeemil ei peaks olema 3 asendit
1. automaatne - kui soe siis käima
2. manuaalne kogu aeg taga
3. väljas - vees sulistamiseks "off" asend
seal pildil oli pisut teisiti minumeelest...
automaatne võib ju olla, aga lihtsuse mõttes tegin manuaalse. Vastavalt temperatuurile lülitan ise sisse-välja ventilaatoreid.
Ja kui ühel hetkel läheb see sisselülitamine meelest ära, siis on ju jama...
Postitatud: K Mär 18, 2009 4:14 pm
Postitas totu
Tekkis paar aga:
1. Milleks jahutusele relee, võimsam lüliti otse on töökindlam (kehtib ka järgmiste punktide kohta).
2. Kaks jadaühenduses ventilaatorit lõpetavad töö ühe ventilaatori rikke korral, paralleelühendus eraldi kaitsmetega on oluliselt töökindlam.
Lisaksin ka automaatlülituse, kui tegemist palju, võib temperatuuri jälgimine tüütuks minna, seda siis juba andur-relee skeemiga.
3. Sellise skeemiga ei ole suunatulesid, ohutulede ahel seob pooled.
4. Sõidutuled peavad lülituma ainult koos gabariittuledega (soovitav on eraldi kaitsmed vasakule/paremale, lihtsaim variant kummagi pirni ühisklemmi + läbi kaitsme ja ühine ümberlülitus massiga).
5. Kaug- ja töötuledel peab olema signaallamp.
6. Mõistlik on suunad, tagurdus jms. toita peale süütelukku või pealülitit.
Postitatud: K Mär 18, 2009 7:39 pm
Postitas casca
totu kirjutas:Tekkis paar aga:
1. Milleks jahutusele relee, võimsam lüliti otse on töökindlam (kehtib ka järgmiste punktide kohta).
2. Kaks jadaühenduses ventilaatorit lõpetavad töö ühe ventilaatori rikke korral, paralleelühendus eraldi kaitsmetega on oluliselt töökindlam.
Lisaksin ka automaatlülituse, kui tegemist palju, võib temperatuuri jälgimine tüütuks minna, seda siis juba andur-relee skeemiga.
3. Sellise skeemiga ei ole suunatulesid, ohutulede ahel seob pooled.
4. Sõidutuled peavad lülituma ainult koos gabariittuledega (soovitav on eraldi kaitsmed vasakule/paremale, lihtsaim variant kummagi pirni ühisklemmi + läbi kaitsme ja ühine ümberlülitus massiga).
5. Kaug- ja töötuledel peab olema signaallamp.
6. Mõistlik on suunad, tagurdus jms. toita peale süütelukku või pealülitit.
1. Ei leidnud nii võimsaid lüliteid. Teiseks selliste võimsamate lülitite lülitamine ei pruugi nii mugav ja lihtne olla, kui nad mingid suuremad ja kobakamad on.
2.Pidin jadamisi panema, kuna jällegi lihtsam oli leida 12V ventilaatoreid, kui 24V. Mul varem oli lihtsalt eraldi akudelt võetud ventilaatoritele 12V, aga akud ei taha nii kesta.
3. Täitsa tõsi.
4,5. Eks teen siis paremks.
6. Süütelukku mul ka pole. Starteri käitamine ja eelsüüde käivad läbi eraldi nuppude. Õigemini starteri jaoks on 30A traktori käivitusmootori lüliti.
Postitatud: N Mär 19, 2009 9:09 am
Postitas totu
Siin.seal müüakse siiani SRÜ tumblereid, samad mis sõjatehnikal, need olemas kuni 50A ja suhteliselt töökindlad. Ventikad kannatab panna jadamisi takistitega, voolukulu veidi suurem aga saab mõlemad sõltumatult tööle (võistlusautol väga suur+). Skeem vast parem joonistada ühele lehele (või siis jagada sektsioonideks nt, esituled,mootor, kontrollmõõteriistad, lülitid jne., on ülevaatlikum ja install lihtsam.