Sissejuhatus vintsimisse

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Kasutaja avatar
weix2
Fitting 44"
Postitusi: 423
Liitunud: K Sept 03, 2008 8:14 pm
Asukoht: Rakvere, Palmse, 51kaksüks740

Postitus Postitas weix2 »

Seda võiks teha mõne yrituse raames, enne väljasõitu näiteks.
To Landy:
boob organiseerimas naistepäevasafarit, äki enne metsa minekut teeks yhe jutu ja õppuse?
Veiko Aart 51 kaksüks 740
Offroad is better road than bad road!
Asjaarmastajad 179
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17414
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

weix2 kirjutas:Seda võiks teha mõne yrituse raames, enne väljasõitu näiteks.
To Landy:
boob organiseerimas naistepäevasafarit, äki enne metsa minekut teeks yhe jutu ja õppuse?
Boob teab mu numbrit- las helistab. Kui ajakava sobib saame kokkuleppele!
Tgelikult on mul teoreetilise koolituse kohta ka videomaterjal olemas. Tõsi oma koolitusvideot päris niisma ei tahaks jagada.

Koolitust on tehtud mitmell LR Klubi sügisüritusel:
2005
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... image3.htm
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... image4.htm

2006
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... mage20.htm

2007
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... mage14.htm

2008
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... mage40.htm
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
antsa911
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Dets 26, 2008 5:58 pm
Asukoht: Tallinn/Keila/Põltsamaa

Postitus Postitas antsa911 »

Täiendav küsimus vintsi toitega varustamise kohta: kuidas ja kuskohast vintsile toide peale vedada, et oma masin pärast käima läheks ja vintsil "mahla" jaguks? Eraldi aku? Ühendamine auto akule? :oops:
Kasutaja avatar
yanekk
I live off from the mud
Postitusi: 1840
Liitunud: P Mär 11, 2007 4:49 pm
Asukoht: haapsalu

Postitus Postitas yanekk »

antsa911 kirjutas:Täiendav küsimus vintsi toitega varustamise kohta: kuidas ja kuskohast vintsile toide peale vedada, et oma masin pärast käima läheks ja vintsil "mahla" jaguks? Eraldi aku? Ühendamine auto akule? :oops:
Otse akult,lisaaku(suurem,võimsam) eeldaks ka võimsamat voolu tootjat.
Pakun autoremondi teenust Haapsalus.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Sa seda foorumit kunagi ikka lugenud oled? :)
Vintsil on kaasas toitejuhtmed, mis tavaliselt ulatuvad auto oma akuni. Auto ei lähe käima siis, kui sa ta vintsimise ajal välja suretad ja aku tühjaks oled vintsinud. Ilmsel ka siis, akule pisut puhkust andes kogub viimane ennast ja sul õnnestub auto uuesti käivitada.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

yanekk kirjutas:
antsa911 kirjutas:Täiendav küsimus vintsi toitega varustamise kohta: kuidas ja kuskohast vintsile toide peale vedada, et oma masin pärast käima läheks ja vintsil "mahla" jaguks? Eraldi aku? Ühendamine auto akule? :oops:
Otse akult,lisaaku(suurem,võimsam) eeldaks ka võimsamat voolu tootjat.
Ei eelda. Mõelge natuke loogiliselt ka!
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
antsa911
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Dets 26, 2008 5:58 pm
Asukoht: Tallinn/Keila/Põltsamaa

Postitus Postitas antsa911 »

erik kirjutas:Sa seda foorumit kunagi ikka lugenud oled? :)
Ikka olen. Lugeja olen olnud üle aasta. Küsimused tegelikkuses on õigustatud minuarust.

Mul on plaan tuua salongi sooja teine lisa-aku, elektrooniline pinge jaotur ja mootoriruumis asendada vana tootlikuma generaatoriga, mis jõuaks mõlemad akud täis laadida. Lisa-akult jookseks vool katuseraami tuledesse ning siis tulevikus ka vintsi, küsimus tuligi sellepärast võib-olla kehvasti välja, et ma seda kõike pikalt lahti ei seletanud.

Kui kiiresti vints tavalisest 65Ah akust jagu saab ja kas vintsida tuleks võimalusel laadiva mootoriga? Kas 1 auto aku kannatab korraliku vintsimise välja ilma lisakäivitusabita hiljem?
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

antsa911 kirjutas:Kas 1 auto aku kannatab korraliku vintsimise välja ilma lisakäivitusabita hiljem?
Aga miks on vaja auto seisma jätta vintsimise ajaks ?
tartuoffroad.ee
5581340
antsa911
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Dets 26, 2008 5:58 pm
Asukoht: Tallinn/Keila/Põltsamaa

Postitus Postitas antsa911 »

MahviaDeTyrk kirjutas:
antsa911 kirjutas:Kas 1 auto aku kannatab korraliku vintsimise välja ilma lisakäivitusabita hiljem?
Aga miks on vaja auto seisma jätta vintsimise ajaks ?
Ära uppumise puhul võimatu masinat tööle jätta, kuid vints pidi kuuldu järgi kasvõi vee all töötama. Võibolla eksin sügavalt.
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

antsa911 kirjutas:
MahviaDeTyrk kirjutas:
antsa911 kirjutas:Kas 1 auto aku kannatab korraliku vintsimise välja ilma lisakäivitusabita hiljem?
Aga miks on vaja auto seisma jätta vintsimise ajaks ?
Ära uppumise puhul võimatu masinat tööle jätta, kuid vints pidi kuuldu järgi kasvõi vee all töötama. Võibolla eksin sügavalt.
Õige jutt. Aga snorkli ehitamine on odavam, kui uppunud mootori remontimine :wink:
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
antsa911
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Dets 26, 2008 5:58 pm
Asukoht: Tallinn/Keila/Põltsamaa

Postitus Postitas antsa911 »

Sesmõttes on Sul õigus boob, et snorkli ehitamine säästab osaliselt vaeva, kuid minu mõistus ütleb, et generaator ka eriti pikalt vee all ei sulista :D ja seda tihendada veekindlaks ei ole vist eriti võimalik (jahutus ja magnetväli harjade pöörlemisel jne jne).

Bensiinimootoriga uppumisel suurt remondile ei tohiks kuluda, kui just mootor väga nõrk (struktuuriliselt) ei ole ja parasjagu suurtel pööretel ei töötanud (kõverad kepsud, kolvid, klapid). Õnnelikumad keeravad lihtsalt küünla maha ja lasevad mootoril paar tiiru teha võtmest ja siis sõidavad edasi.

Aga küsimus siiski jääb voolutarbe kohta, kui keegi oskaks midagi kosta, oleks tänulik.
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Korraliku akuga vintsib ikka päris pikalt ja kui enam ei jaksa, saab ju alati ploki vahele panna. Korralikuks akuks kvalifitseerub juba 75Ah aku, millel suur käivitusvool, aga pole paha, kui on suurem. Mingite lisaakudega pole vaja jännata aga kui oluline on ehitamine ja aretamine siis lisa aku ja lisa generaatri või alati panna. Meie võistlusautol on igaks juhuks 125 Ah aku ja kaks 80 A generaatorit, kuigi võiks hakkama saada ka vähemaga. Generaatori veekindalks tegemine on pmst võimatu, nii et vee all laadimisest peab näpud puhtaks pühkima.

PS Vints töötab vee all väga hästi...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
weix2
Fitting 44"
Postitusi: 423
Liitunud: K Sept 03, 2008 8:14 pm
Asukoht: Rakvere, Palmse, 51kaksüks740

Postitus Postitas weix2 »

antsa911 kirjutas:Sesmõttes on Sul õigus boob, et snorkli ehitamine säästab osaliselt vaeva,
Bensiinimootoriga uppumisel suurt remondile ei tohiks kuluda. Õnnelikumad keeravad lihtsalt küünla maha ja lasevad mootoril paar tiiru teha võtmest ja siis sõidavad edasi.
Jah ma tean millest jutt :lol:

Pilt
Veiko Aart 51 kaksüks 740
Offroad is better road than bad road!
Asjaarmastajad 179
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Postitus Postitas LR90 »

erik kirjutas...

Generaatori veekindalks tegemine on pmst võimatu, nii et vee all laadimisest peab näpud puhtaks pühkima.

on ju olemas veekindlad genekad, bmw ? V8, jahutus on veesärgist :oops:
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Jah aga selline genekas on drive by wire juhtimisega, e. ilma ajuta see ei käi (ümberehitamine on muidugi võimalik).Teine asi on see, et tegelikult see gene vett ei pea, jahutussärk on vaid vesiübrisega, harjad tahavad ventileerimist ikka saada ning nii kuum tükk, nagu täisvõimsusel töötav gene tõmbaks vett endale ükskord ikka sisse, läbi igasuguse simmerlingi ja välja see enam kindlasti ei pääseks.

Mingi variant oleks gene tuppa tuua, siis oleks ka laadimine päris pikka aega olemas, vähemalt ühel lätlasel "Zebra" on nii lahendatud...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”