2. leht 2-st
Postitatud: E Mär 02, 2009 10:34 pm
Postitas landmb
Ei lähe küll otse teemasse,kuid huvi on teada saada,kuidas on jahutusvedelik juhitud tagumisse radiaatorisse. Kui toruga, siis mis materjalist.
Postitatud: E Mär 02, 2009 10:44 pm
Postitas erik
Alumiinium, vask, teras, kumm.
Postitatud: R Mär 06, 2009 11:53 am
Postitas Päkapikk
Kas see ei hakka sumburaatorit ja väljalaset väga piirama, kui kogu väljuv gaas käib läbi düüside. Üpris vaevaline saab olema võrdse rõhu juhtimine kõikidesse düüsidesse. Lisaks on jääb ehk puudu väljalaskegaaside rõhust madalal pöördel. Sidudes jahutuse sumburaatorist väljuvate gaaside hulgaga saab jahutuse sõltuvalt hetkekoormusest, kuid juahutusvajadus käib vist koormusest nihkega järel.
Postitatud: R Mär 06, 2009 2:50 pm
Postitas totu
Toru on tsingitud teras, kindlasti veidi ülekaaluline, see-eest piisavalt tugev kõhualustesse oludesse. Mootorist torusse ja torust radikasse ikka kummilõdvikuga.
Düüside takistus sõltub ristlõikest ja arvust, jagamine ei olegi nii tähtis, olulisem on just gaaside hulga (e. väljumiskiiruse) piisavus. Selle teadasaamiseks saigi teema püsti pandud. Selle jahutusvajaduse nihke peaks kompenseerima jahutusvedeliku ja mootori soojusinerts.
Postitatud: L Mär 21, 2009 9:19 am
Postitas orejaP
Kas sellist
saiti nägid?
Ma küll nendesse numbritesse ei süüvinud aga mõte tärkas selles valguses, et ejektorjahutuse vastusurve (väljalaskesüsteemist võtuga) mingit jama ei tekita või
Ehk siis idee - pane kompressor ja kasuta air amplifierit

Postitatud: L Mär 21, 2009 2:11 pm
Postitas totu
Väljalaskegaasidel on niikuinii takistus (torustik, summuti), siin ongi vaja leida otimaalne düüside arv, läbimõõt ja lahendada gaaside ühtlane liikumine düüsideni. Ideaaljuhul peaks "düüsirest" ka piisavalt müra summutama, sel juhul saaks ka väikse kaaluvõidu. Selle lehe numbrid jah, vajavad teisendamist. Kompressoriga vajaliku õhuhulga saavutamiseks on kaod piisavalt suured ja auto massilisa arvestatav. Lisaks jääb kompressori töökindluse faktor, müra jpm. Idee oli siiski saavutada üle mõistuse lihtne (primitiivne), suure ressursiga, kerge ja töökindel viis mootori jahutamiseks. Igasuguste energia teisendamistega kaob see mõte ära. Mõte ei ole veel maha maetud, küll lükatud plaanide järjekorras tahapoole. Kas meie hulgas ei ole mõnda endist tankisti punavägedest, ise jätsin kahjuks võimaluse süsteemiga lähemaks tutvumiseks kasutamata (päris tankist ei olnud, küll oli vaba juurdepääs remonditavatele tankidele? Huvitab siis T-64.
Postitatud: L Mär 21, 2009 8:53 pm
Postitas orejaP
Raud on lahe jah ...
Kas sa tead kui suur on gaaside min ja max väljumise kiirus ning kogus väljalasketorustiku kaudu? Kas sa tead kui palju sa min ja max vajad jahutusõhku (kiirus kogus)?
Postitatud: P Mär 22, 2009 10:45 am
Postitas totu
Kusjuures, ei tea. Teoreetiliselt liigub mootorisse töömahu jagu õhku kahe pöörde jooksul, -igasugused takistused. Bensukal suurim takistus siis segusiiber. Kuna väljudes on gaas veel üsna soe, peaks see gaasihulk, "täisgaasiga" olema suurusjärku töömaht per pööre. See kogus oleks üsna kindlalt piisav jahutamiseks. Paraku tuleb mingi aeg "gaasipedaal" lahti lasta. See on koht kus tekivad kahtlused. Kiirus sõltub hulgast ja ristlõikest, samuti tekkiv rõk (e. vastusurve).
Postitatud: P Mär 22, 2009 10:54 am
Postitas jr
2500-3000 kuupjalga minutis võiks gaase läbi radika liikuda, kui elu soojaks hakkab minema. Seda nii kusagil 3-5 liitrise mahuga mootori kohta, millel malmplokk. Seda siis eeldusel, et kui mootori temp on 100 kraadi ja ümbritseva keskkonna temp on 20 kraadi.
Postitatud: P Mär 22, 2009 11:33 am
Postitas isakene
jr kirjutas:2500-3000 kuupjalga minutis... kusagil 3-5 liitrise... temp on 20 kraadi....

Jaak krt, puhtalt stiili mõttes võiks ju kaks viimast suurust ka vastavalt gallonites ja Fahrenheiti kraadides kirjas olla, muidu kõik segamini nagu Tootsi peenar...
...ja allkirjas viide mõõtühikute kalkulaatorile, et valge inime ka kiiresti aru saaks, mis suurustest jutt...
sry OT...
