2. leht 19-st

Postitatud: K Okt 01, 2008 9:55 pm
Postitas MahviaDeTyrk
totu kirjutas:Sai aretatud Toyota tagasillale ketaspidurid, kusjuures täiesti toimivad. Jooniseid ei teinud. Pajero ketaste ja Scorpio sadulatega tuli nihe pooltelje kinnituspoltide ja sadula kinnitusavade vahel ca. 11 mm.
Suhteliselt hästi sobivad komponendid peaks olema ka Patrol Y60 tagumised pidurikettad ja nt 160 esimesed sadulad

Postitatud: K Okt 01, 2008 9:57 pm
Postitas fagott
Kui ma nüüd järgi mõtlen,siis saaks ka silla külge poltida selle vahetüki,ja siis võiks kindla malli järgi neid hulgem teha ju...neid Scorpa sadulaid peaks ju saada olema ja pidurikettad tasuks nagunii uued panna.Ei tohiks eriti kallis komplekt tulla?

Postitatud: K Okt 01, 2008 10:01 pm
Postitas fagott
MahviaDeTyrk kirjutas:
totu kirjutas:Sai aretatud Toyota tagasillale ketaspidurid, kusjuures täiesti toimivad. Jooniseid ei teinud. Pajero ketaste ja Scorpio sadulatega tuli nihe pooltelje kinnituspoltide ja sadula kinnitusavade vahel ca. 11 mm.
Suhteliselt hästi sobivad komponendid peaks olema ka Patrol Y60 tagumised pidurikettad
'

Y60=Y61 ja maksid kuskil 700 tk.Just sai vahetatud,sellised võin anda kellelegi katsetamiseks.

Postitatud: K Okt 01, 2008 10:45 pm
Postitas tarmo
Totu soovitusel sai uuritud Pajero kettaid. Tunduvad sobivat, natuke muret teeb ketta kõrgus (ketta paksus+rummu külge kinnituv silinder), mis on Pajero kettal ca 87 mm. Palju see mõõt Patrolil olla võiks?
Pajero ketta kasuks räägib ka hind - uuena alla 400 kr.

Käigukasti ülekanded vaatan uuesti üle.

Edit: Olle - sul oleks kõige lihtsam vist kasutada turbo variandi tagapidureid (minu autol on taga kettad stockis). Kui neid komponente raske leida või ei sobi, siis muidugi tuleb aretada...

Postitatud: K Okt 01, 2008 11:28 pm
Postitas Olle
Ma pakun, et kui ma neid turbo osi lähen poest ostma , siis alla 15 kilo ilmselt jutule ei võeta :? sadulad, kettad sadulate kinnitused jne jne. B-osana vast kettaid ja klotse liigub, hea juhuse korral ka sadulaid. kuid julgen arvata, et korraliku B-sadula eest küsitakse ka mingi 3kilo tükist. Lisaks veel käsipiduri kompott... Ühesõnaga ilmselt oleks kaval vaadata kuskilt üks "pees" turbo tagasild või tuua oopis inglismaalt doonor, kus siis juba lisaks kõiki muid vahvaid osasi oleks... aga hetkel ei hakka inglise variandile hammas peale...
Seega kui keegi teab, kus võiks vedeleda üks mõistliku hinnaga ilma sisuta turbo tagasild, siis annaks ainuüksi info avaldajale terve pudeli õlut :lol:

Sorry, et teemat risustan oma silla jutuga :oops:

Postitatud: N Okt 02, 2008 10:58 am
Postitas totu
Läheb jah kuidagi piduri teemaks. Seisupidurit kettasisese trumlina ei soovita küll metsa- või võistlusautole. Kas samale kettale toimiv või vahekastil asuv ketaspidur toimib, see sisene trummel läheb pori täis ja sööb klotsid meetritega ära, automaatreguleerimist neil minuteada ei ole (kui ongi, ei toimi niikuinii) ja hästi tüütu on iga katse järel seisupidurit pingutada.

Postitatud: N Okt 02, 2008 9:52 pm
Postitas tarmo
Ei oska keegi Patroli ketta kõrgust ja läbimõõtu siis öelda? Supportiteks lähevad 4runneri esimesed. Seetõttu on kasutatava ketta max läbimõõt 300 mm.

Erik - käigukasti ülekanded (silma järgi mõõdetuna):
1. käik 4,25:1
2. käik 2,35:1
3. käik 1,45:1
4. käik 1:1
5. käik 0,8:1

Vahekast: 1,95:1

Edit:
Kui jätaks kõik nii nagu on, tuleb auto üldiseks aeglaseimaks ülekandeks 34,06:1. Kui palju võiks 38-39" rehvi puhul see TR3 autol normaalne olla?
Kui palju nt Luigel, HMM'il või mõnel muul sirge sillaga masinal on?

Postitatud: N Okt 02, 2008 9:55 pm
Postitas jr
tarmo kirjutas:Totu soovitusel sai uuritud Pajero kettaid. Tunduvad sobivat, natuke muret teeb ketta kõrgus (ketta paksus+rummu külge kinnituv silinder), mis on Pajero kettal ca 87 mm. Palju see mõõt Patrolil olla võiks?
Pajero ketta kasuks räägib ka hind - uuena alla 400 kr.

Käigukasti ülekanded vaatan uuesti üle.

Edit: Olle - sul oleks kõige lihtsam vist kasutada turbo variandi tagapidureid (minu autol on taga kettad stockis). Kui neid komponente raske leida või ei sobi, siis muidugi tuleb aretada...
Võta esisilla B-osa kettad ja suppordid. Bolt pattern on juba paigas, ainult vaja tagasilla külge kinnitus teha suppordile ja ongi olemas... või mis?

Postitatud: N Okt 02, 2008 10:06 pm
Postitas tarmo
jr kirjutas:Võta esisilla B-osa kettad ja suppordid. Bolt pattern on juba paigas, ainult vaja tagasilla külge kinnitus teha suppordile ja ongi olemas... või mis?
B-osad võtangi, aga asi ei ole päris nii lihtne. Nimelt on esiketaste silindrilise keskosa ava liiga väike ja ei mahu tagarummule peale. Lisaks on väike ka keskava, kuigi seda annaks treimisega suurendada.

Postitatud: R Okt 03, 2008 12:37 am
Postitas ed101
tarmo kirjutas: Kui jätaks kõik nii nagu on, tuleb auto üldiseks aeglaseimaks ülekandeks 34,06:1. Kui palju võiks 38-39" rehvi puhul see TR3 autol normaalne olla?
Kui palju nt Luigel, HMM'il või mõnel muul sirge sillaga masinal on?
Praegusel masinal (39,5" rehv, diisel) on - sild 6,17:1(37:6); vahekast 2,14:1; esimene käik 6,157:1; kokku 81,25:1. Ei ole veel metsas käinud aga loodame, et on piisav. Kivironimises on see paras automaatkasti ülekanne (räägitakse ~70:1), käsikastil peaks kaks korda aeglasem olema. :oops:

Vanal versioonil oli käigukast kiirem, kuskil 4,5:1 ülekandega ehk lõppülekandega ~60. Natuke jäi vajaka. Ronimisel ja eriti vintsimisel, kus tahaks rattaga natuke kaasa aidata, et roniks kamara peale. Ei jõudnud või lasi ratta ringi ja tegi kamara katki/kaevas sisse.

34:1 on natuke vähe. Üks doubler ei tee paha. Minu subjektiivne arvamus.

Aga eks see sõltu ka ülejäänust masinast ja juhi sõidustiilist. Kerged võimsad masinad, pulgad peavad vastu, pole võibolla väga aeglasi ülekandeid vaja. Kuidas keegi.

Postitatud: R Okt 03, 2008 8:11 am
Postitas erik
Ülekanne alla 50:1 on liiga kiire sellise ratta puhul. Sõita saab kõigega aga koormus sidurile ja krooniline jõu puudus on asjad, mis kimbutama hakkavad. Kõige odavam oleks paigaldada lisaaeglusti aga see ei ole hea lahendus.

Postitatud: R Okt 03, 2008 10:23 am
Postitas fagott
[quote="tarmo"]Ei oska keegi Patroli ketta kõrgust ja läbimõõtu siis öelda? Supportiteks lähevad 4runneri esimesed. Seetõttu on kasutatava ketta max läbimõõt 300 mm.

Patroli tagumise ketta mõõdud saad õhtuks,kui garaažis ära käin.

Aga nüüd pikem jutt.Ei soovitaks esimese suppordi ja tagumise ketta combot.Põhjus lihtne:esimesed kettad on tavaliselt ventileeritavad,tagumised aga mitte.Sellest tulenevalt on esiketas tunduvalt paksem,kui tagumine ja vastavalt ka supordi vahe laiem.Kui nüüd klots ära kulub,siis ta laseb sealt suurest vahest jalga.Mul oli just case,kus Patrolil(Y61) olid taha pandud miskise Toyota esimesed suppordid ja avastasin selle talvel,kui lumel pidurdades üks ratas ei võtnud.Veljeaukude vahelt sisse vaadates avastasin,et ühte klotsi polegi???Sai need siis küljest roogitud ja läksid külge Y60 omad(bolt on),kuna Y61 omad olid kasutatud peast 4000EEK kallimad.Ketas neil üldse sama koodiga.Ja esisuppordil pole ju miskit kässarivarianti kah,nagu sel Scorpa tagumisel.

Samusedki Toyotsi suppordid võin kellelegi kinkida,töötasid ilusti.

Postitatud: R Okt 03, 2008 10:29 am
Postitas jr
Kässar tuleks nii ehk naa silindriga panna. Tross on suht mõtetu IMHO.

Postitatud: R Okt 03, 2008 10:40 am
Postitas fagott
Noh,trossil on üks eelis kah,sõidupidurite kadumisel jääks "õlekõrs".Kogemus pärit nimelt offroad võistlustelt.

Kuigi ka mulle meeldib see hüdrokässari variant:põhjaalune jälle lagedam.

Postitatud: R Okt 03, 2008 8:23 pm
Postitas landmb
No mul Hiluxil näiteks on taga esisilla kettad ja suppordid, ning toimib ja on lihtne ehitada. B varuosa kettad maksid 250 EEK tk.