4Runneri sillad vees

Moderaatorid: jr, Moderators

Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Ei taha targutada aga:
Soojuspaisumine ja - kahanemine tomub kõigis ainetes, ka väikeste temperatuuri muutustega ja kogu tempratuusiskaala ulatuses.
Õli vahutab ennekõike sinna sisse sattunud (segatud) õhumullide tõttu, õli enda aurustumine on peaaegu olematu sellistel temperatuuridel.
Kõik gaasilised ained ja nende segud on gaasid, ka. õhk.
Manzett-tihendid (simmerlingid) on hermeetilised vaid ühes suunas ja peavad vaid mõõduka ülerõhu korral, hõrendusega veab väliskekonnast mida- iganes sisse.
Talvel võib silla temperatuuride erinevus olla mingi 80C
Kes ei usu termopaisumisse nii madalatel tempidel, pange tühi (õhku täis), suletud, toatempratuuril (+20-25C) plastpudel külmkappi(+3-5C) ja vaadake kas läheb kortsu. Ise usun, seepärast ei ole seda katset teinud.
Kui auto juba sildadeni vees käib on optimaalne tuulutus voolikuga kõrgemale viia. Tehniliselt oleks hea hoida sillas ca. 0,03 bar ülerõhku, see välistaks vee sattumise silda rohkem kui poolemeetrises lombis aga on tehniliselt keerukas teostada, tihendid kuluvad kiiremini ja poolpiduse tihendiga hakkab enne lekkima ehk siis mitteotstarbekas.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

no aga paisupaak ju töötab täpselt samamoodi paisumise peale... sellepärast ta nimi ongi paisupaak. Jahutusvedelik soojeneb ja paisudes voolab osa lisapaaki. Samoodi paisub õli ju soojenedes?

Maiko, ma pole kordagi kirjutanud midagi KUUMAST sillast. Jutt käib soojast oletame nii 40-50 kraadisest temperatuurist. Seleta kuidas ülerõhuga satub vesi silda? Peaks just vett eemale lükkama?
No bensiinil tekivad küll aurud ja vahel päris korraliku susinaga väljuvad. Aga et õlil, see on minu jaoks veidi ebaloogiline, et paar liitrit õli nii palju gaase tekitab, mis väljumisel vee silda meelitavad. Aga toonitan veelkord, mina pole spetsialist ja siiani olen arvanud, et tuulutus on eelkõige selle jaoks et silda vaakumit ei tekiks.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Veel üks üsna igapäevane näide õhu paisumisest kasvõi auto rehvides.
Kui kellegi peaks täispuhutav paat olema, või on äkki kasutanud kaatri taga veetavat tube'i siis seal täpselt sama jutt. Puhun paadi kaldal täis ja peale vette panekut on mõne aja pärast kergelt tötsakas. kusjuures õhk on 22 kraadi ja vesi 18 kraadi. erinevus kõigest 4 kraadi, kuid tulemus silmaga näha ja käega katsuda.
õli paisumine tegelikult selle temeratuuri juures, mis on sillas on suht väike võrreldes õhupaisuisega. Ja õhu paisumise juures välja lastud osa tuleb lihtsalt jahtumisel taga imeda. Imelihtne 8)

Aga jah, totu pakutud katse on vast skeptikutele parim ja lihtsaim mida katsetada.
Teine variant on korilusega tegelevatel inimestel vaadata kuidas seeni või mahla purki pannes alguses läheb kaan peale kaanetamist väljapoole punni ja mõne tunni möödudes suure plõksu saatel taas õige asendi võtab. ja kui kaanetus veits kehva juhtub olema, siis hakkab kaane"simmeri" vahelt vilinal lisaõhku võtma :lol:
Kusjuures mahl ega seened seal vägapalju ei paisu. paisub justnimelt õhk.

Kuid selles kontekstis on Pandal õigus , Õhk ON gaas 8)
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Vasta

Mine “Toyota”