2. leht 2-st

Postitatud: T Okt 21, 2008 9:43 pm
Postitas TiitR
Kõigile Pajero omanikele selgituseks (ise sain täiendava info Silberautost), et kahe akuga varustatud masinad on suures osas mõeldud põhjapoolsetesse riikidesse (terve Skandinaavia), kuna temp. on siin tunduvalt jahedam kui Jaapanis :D ja ka muidu euroopas-USA-s ja sellega on tehasest lisatud topelt akud ja võimsam genekas (paigaldatakse seda vähemalt Pajerotele ka praegugi ja ilmselt ka tulevikus, teisi marke ei oska kommenteerida), kuna pakane eeldab, plokisoojendusi + salongi lisasoojendust (nagu minu masinal) jms ja sellega kaasneva. Ja rekandus jääb siiski seekord kõrvale, kõik toide käib 12V pealt.
See siis lihtsalt infoks.

Postitatud: K Okt 22, 2008 12:07 pm
Postitas vai
Olen proovinud käivitada Pajerot ilma ühe akuta... ei läää :)

Kas on mingi valem kuida saaks seda nii ühendada et toimiks ühe aku pealt... Any ideas?

Postitatud: P Jaan 04, 2009 2:05 pm
Postitas martn32
olen sel suvel kahte kaheakuga masinat(pajero ning üks jaht vahemerel) töökorda aidanud ning mind aitas kogu selle kaasneva müstika juures keskkooli füüsikatundides meeldejäänu.

nimelt on akudel olemas asi nimega sisetakistus, mis paraku on kõikidel akudel erinev, kuid sama tootja sama partii raames peaks see olema suhtkoht sama. seega, kui autol on 2 akut paralleelselt kasutuses, tuleb akusid vahetada korraga ning need peavad olema sama tootja omad, samast partiist ning sama mahtuvusega.
ehk nüüd hetkel, mil sisetakstused on erinevad(aku vananedes võib ühe aku sisetakistus minna suuremaks kui teise oma ehk aku hakkab lepingut lõpetama) akab üks aku teist tühjaks laadima, mis võib juhtuda 2 nädala jooksul või ka 24h jooksul(minu pajero) või 3h jooksul(jaht vahemerel).

minu juhtumite puhul on probleemid hetkel lahendatud nii:
1. pajero 2,5td -93 istub ühe vana aku peal(5-6 a vana ilmselt) ning praeguste külmadega käivitus nagu uus auto. teine aku on lahti ühendatud. eelmine talv vahetasin ka eelsüüteküünlad, mis aitasid külmkäivitust ka paremini läbi viia.
2.jahi peal on olukord problemaatilisem, kuna me olime akude surmahetkel nö. nowhere ja 2 samasugusest leitud akust 1 oli tehase praak, mistõttu pidime teisest linnast teise aku ostma. seega on eri tootjate sama mahtuvusega akud peal. küll aga on jahil üks hea lüliti, mis võimaldab kasutada esimest, teist või esimest ja teist või mitte ühtegi akut. see lüliti ei rända hetkel kunagi asendisse "both" ning sealkohal ei ole probleemi ka akudega. seega tarbitakse korraga ainult ühest akust voolu ning laaditakse samuti ühekaupa.

kui on küsimusi veel, üritan aidata.

Postitatud: P Jaan 04, 2009 2:09 pm
Postitas martn32
vai kirjutas:Olen proovinud käivitada Pajerot ilma ühe akuta... ei läää :)

Kas on mingi valem kuida saaks seda nii ühendada et toimiks ühe aku pealt... Any ideas?
mis mootor? mis aku? minul küll töötab 1 aku pealt, kui ma ei eksi siis 75Ah

1 aku mass on lihtsalt lahtiühendatud ja kõik...

Postitatud: E Jaan 05, 2009 3:52 pm
Postitas Stern
Kas kellegil üldse selle põhjamaa vanema Pajero elektriskeemi on? Aasta 1988-1989? Pole siiani aru saanud kuidas nende kahe laadimine toimub. Kas laetakse mõlemat korraga, või eraldi. Kui, siis kuidas. Ükskord metsas olles oli kõrvalistuja poolse aku kamitsad panemata jäänud ja aku nihkus paigast tõmamtes ka ühe pistikühenduse lahti. Auto pime mis pime ja midagi ei tööta. Võttis veits otsimist ja vandumist kui omast lohakusest tekinud viga leiti.

Postitatud: E Jaan 05, 2009 4:29 pm
Postitas TiitR
Stern kirjutas:Kas kellegil üldse selle põhjamaa vanema Pajero elektriskeemi on? Aasta 1988-1989? Pole siiani aru saanud kuidas nende kahe laadimine toimub. Kas laetakse mõlemat korraga, või eraldi. Kui, siis kuidas. Ükskord metsas olles oli kõrvalistuja poolse aku kamitsad panemata jäänud ja aku nihkus paigast tõmamtes ka ühe pistikühenduse lahti. Auto pime mis pime ja midagi ei tööta. Võttis veits otsimist ja vandumist kui omast lohakusest tekinud viga leiti.
Pole küll päris kindel, kuid tean et 2 akuga variandil on ka võimsam genekas ja seega pakun, et laetakse mõlemaid korraga.

Postitatud: K Jaan 07, 2009 9:27 pm
Postitas martn32
AFAIK peaks mõlemat korraga laadima, kuid igaks juhuks võid nt silberautost mõnelt elektrikult järgi küsida... või ehk annavad skeemid...

selleks, et neid eraldi laadida läheb skeem mõtetult segaseks, ims nõuaks siis kas 2. generaatorit või miskit releed...

Postitatud: K Jaan 07, 2009 10:42 pm
Postitas Ptyyp
Mina oma kogemustest ei tea küll ühtegi masinat millel akude laadimine käib läbi relee. Aku vool tuleb alati otse generaatori pealt, sealt starterisse ja edasi akupeale. Akude laadimine toimub alati korraga! Kui tegu 12V masinaga siis peab auto ühe akuga ka käivituma, kui ei käivitu on viga akus või juhtmestikus. Veomasinatega ( 24v ) vähe teine lugu, kui üks aku ära võtta, siis ei toimu midagi.

Postitatud: K Jaan 07, 2009 10:55 pm
Postitas Inz
kunagi tassiti põdrast toyota kaubikuid seal oli kah 2 akut peal
laadimine käib ikka tavaliselt mõlemad korraga 8)
saad ka ühega hakkama aga siis pead ikka
vaatama juhtmed üle
mingit erilist nõiakunsti pole 8)

Postitatud: N Jaan 08, 2009 8:47 am
Postitas vigur4x4
Minul Pajero 2,5 TD 1990 ja kogemus selline et eemaldasin 1 aku ja sooja mootoriga käivitus koheselt. Aga hommikul -10 juures enam ei käivitunud. Oli tunne nagu eelsüüteküünlad ei töötaks. Lõpuks läks käima turtsudes ja plärtsudes ja kohutava vibraga kuniks ilusti käima jäi. Kui panin teise aku tagasi siis käivitub ka -15 juures momentaalselt ehk korraks võtit ja töötab. Miks see nii on ei tea aga huvitav oleks teada. -15 juures on kogemus täna hommikust.

Postitatud: N Jaan 08, 2009 10:10 am
Postitas Ptyyp
vigur4x4 kirjutas:Minul Pajero 2,5 TD 1990 ja kogemus selline et eemaldasin 1 aku ja sooja mootoriga käivitus koheselt. Aga hommikul -10 juures enam ei käivitunud. Oli tunne nagu eelsüüteküünlad ei töötaks. Lõpuks läks käima turtsudes ja plärtsudes ja kohutava vibraga kuniks ilusti käima jäi. Kui panin teise aku tagasi siis käivitub ka -15 juures momentaalselt ehk korraks võtit ja töötab. Miks see nii on ei tea aga huvitav oleks teada. -15 juures on kogemus täna hommikust.
Probleem võib olla selles, et ühe aku käivitusvool ei ole piisav. Kaks samasugust akut aga annavad tugevama käivitusvoolu. Kui asendad kaks olemasolevat akut ühe võimsama akuga, siis peaks toimima kõik ilusti!