...hädas akuga..

Moderaatorid: Maasturid, Moderators

Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Postitus Postitas TiitR »

Kõigile Pajero omanikele selgituseks (ise sain täiendava info Silberautost), et kahe akuga varustatud masinad on suures osas mõeldud põhjapoolsetesse riikidesse (terve Skandinaavia), kuna temp. on siin tunduvalt jahedam kui Jaapanis :D ja ka muidu euroopas-USA-s ja sellega on tehasest lisatud topelt akud ja võimsam genekas (paigaldatakse seda vähemalt Pajerotele ka praegugi ja ilmselt ka tulevikus, teisi marke ei oska kommenteerida), kuna pakane eeldab, plokisoojendusi + salongi lisasoojendust (nagu minu masinal) jms ja sellega kaasneva. Ja rekandus jääb siiski seekord kõrvale, kõik toide käib 12V pealt.
See siis lihtsalt infoks.
Kasutaja avatar
vai
True Off Roader!
Postitusi: 1437
Liitunud: R Apr 16, 2004 11:57 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vai »

Olen proovinud käivitada Pajerot ilma ühe akuta... ei läää :)

Kas on mingi valem kuida saaks seda nii ühendada et toimiks ühe aku pealt... Any ideas?
martn32
Off Roader Wannabe
Postitusi: 20
Liitunud: E Mai 12, 2008 3:47 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas martn32 »

olen sel suvel kahte kaheakuga masinat(pajero ning üks jaht vahemerel) töökorda aidanud ning mind aitas kogu selle kaasneva müstika juures keskkooli füüsikatundides meeldejäänu.

nimelt on akudel olemas asi nimega sisetakistus, mis paraku on kõikidel akudel erinev, kuid sama tootja sama partii raames peaks see olema suhtkoht sama. seega, kui autol on 2 akut paralleelselt kasutuses, tuleb akusid vahetada korraga ning need peavad olema sama tootja omad, samast partiist ning sama mahtuvusega.
ehk nüüd hetkel, mil sisetakstused on erinevad(aku vananedes võib ühe aku sisetakistus minna suuremaks kui teise oma ehk aku hakkab lepingut lõpetama) akab üks aku teist tühjaks laadima, mis võib juhtuda 2 nädala jooksul või ka 24h jooksul(minu pajero) või 3h jooksul(jaht vahemerel).

minu juhtumite puhul on probleemid hetkel lahendatud nii:
1. pajero 2,5td -93 istub ühe vana aku peal(5-6 a vana ilmselt) ning praeguste külmadega käivitus nagu uus auto. teine aku on lahti ühendatud. eelmine talv vahetasin ka eelsüüteküünlad, mis aitasid külmkäivitust ka paremini läbi viia.
2.jahi peal on olukord problemaatilisem, kuna me olime akude surmahetkel nö. nowhere ja 2 samasugusest leitud akust 1 oli tehase praak, mistõttu pidime teisest linnast teise aku ostma. seega on eri tootjate sama mahtuvusega akud peal. küll aga on jahil üks hea lüliti, mis võimaldab kasutada esimest, teist või esimest ja teist või mitte ühtegi akut. see lüliti ei rända hetkel kunagi asendisse "both" ning sealkohal ei ole probleemi ka akudega. seega tarbitakse korraga ainult ühest akust voolu ning laaditakse samuti ühekaupa.

kui on küsimusi veel, üritan aidata.
martn32
Off Roader Wannabe
Postitusi: 20
Liitunud: E Mai 12, 2008 3:47 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas martn32 »

vai kirjutas:Olen proovinud käivitada Pajerot ilma ühe akuta... ei läää :)

Kas on mingi valem kuida saaks seda nii ühendada et toimiks ühe aku pealt... Any ideas?
mis mootor? mis aku? minul küll töötab 1 aku pealt, kui ma ei eksi siis 75Ah

1 aku mass on lihtsalt lahtiühendatud ja kõik...
Stern
Off Roader Wannabe
Postitusi: 20
Liitunud: K Mär 29, 2006 5:13 pm

Postitus Postitas Stern »

Kas kellegil üldse selle põhjamaa vanema Pajero elektriskeemi on? Aasta 1988-1989? Pole siiani aru saanud kuidas nende kahe laadimine toimub. Kas laetakse mõlemat korraga, või eraldi. Kui, siis kuidas. Ükskord metsas olles oli kõrvalistuja poolse aku kamitsad panemata jäänud ja aku nihkus paigast tõmamtes ka ühe pistikühenduse lahti. Auto pime mis pime ja midagi ei tööta. Võttis veits otsimist ja vandumist kui omast lohakusest tekinud viga leiti.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Postitus Postitas TiitR »

Stern kirjutas:Kas kellegil üldse selle põhjamaa vanema Pajero elektriskeemi on? Aasta 1988-1989? Pole siiani aru saanud kuidas nende kahe laadimine toimub. Kas laetakse mõlemat korraga, või eraldi. Kui, siis kuidas. Ükskord metsas olles oli kõrvalistuja poolse aku kamitsad panemata jäänud ja aku nihkus paigast tõmamtes ka ühe pistikühenduse lahti. Auto pime mis pime ja midagi ei tööta. Võttis veits otsimist ja vandumist kui omast lohakusest tekinud viga leiti.
Pole küll päris kindel, kuid tean et 2 akuga variandil on ka võimsam genekas ja seega pakun, et laetakse mõlemaid korraga.
martn32
Off Roader Wannabe
Postitusi: 20
Liitunud: E Mai 12, 2008 3:47 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas martn32 »

AFAIK peaks mõlemat korraga laadima, kuid igaks juhuks võid nt silberautost mõnelt elektrikult järgi küsida... või ehk annavad skeemid...

selleks, et neid eraldi laadida läheb skeem mõtetult segaseks, ims nõuaks siis kas 2. generaatorit või miskit releed...
Kasutaja avatar
Ptyyp
Fitting 38"
Postitusi: 286
Liitunud: N Sept 13, 2007 4:42 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ptyyp »

Mina oma kogemustest ei tea küll ühtegi masinat millel akude laadimine käib läbi relee. Aku vool tuleb alati otse generaatori pealt, sealt starterisse ja edasi akupeale. Akude laadimine toimub alati korraga! Kui tegu 12V masinaga siis peab auto ühe akuga ka käivituma, kui ei käivitu on viga akus või juhtmestikus. Veomasinatega ( 24v ) vähe teine lugu, kui üks aku ära võtta, siis ei toimu midagi.
Tunneb ennast 4x4 roolis hästi!
Kasutaja avatar
Inz
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 179
Liitunud: L Dets 13, 2008 8:57 pm
Asukoht: Muuga

Postitus Postitas Inz »

kunagi tassiti põdrast toyota kaubikuid seal oli kah 2 akut peal
laadimine käib ikka tavaliselt mõlemad korraga 8)
saad ka ühega hakkama aga siis pead ikka
vaatama juhtmed üle
mingit erilist nõiakunsti pole 8)
Rocky minu esimese 4x4 masin
kõnetraat 56912385
rahvus: setu
Kasutaja avatar
vigur4x4
Mudder
Postitusi: 59
Liitunud: T Juun 26, 2007 10:16 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vigur4x4 »

Minul Pajero 2,5 TD 1990 ja kogemus selline et eemaldasin 1 aku ja sooja mootoriga käivitus koheselt. Aga hommikul -10 juures enam ei käivitunud. Oli tunne nagu eelsüüteküünlad ei töötaks. Lõpuks läks käima turtsudes ja plärtsudes ja kohutava vibraga kuniks ilusti käima jäi. Kui panin teise aku tagasi siis käivitub ka -15 juures momentaalselt ehk korraks võtit ja töötab. Miks see nii on ei tea aga huvitav oleks teada. -15 juures on kogemus täna hommikust.
Kasutaja avatar
Ptyyp
Fitting 38"
Postitusi: 286
Liitunud: N Sept 13, 2007 4:42 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ptyyp »

vigur4x4 kirjutas:Minul Pajero 2,5 TD 1990 ja kogemus selline et eemaldasin 1 aku ja sooja mootoriga käivitus koheselt. Aga hommikul -10 juures enam ei käivitunud. Oli tunne nagu eelsüüteküünlad ei töötaks. Lõpuks läks käima turtsudes ja plärtsudes ja kohutava vibraga kuniks ilusti käima jäi. Kui panin teise aku tagasi siis käivitub ka -15 juures momentaalselt ehk korraks võtit ja töötab. Miks see nii on ei tea aga huvitav oleks teada. -15 juures on kogemus täna hommikust.
Probleem võib olla selles, et ühe aku käivitusvool ei ole piisav. Kaks samasugust akut aga annavad tugevama käivitusvoolu. Kui asendad kaks olemasolevat akut ühe võimsama akuga, siis peaks toimima kõik ilusti!
Tunneb ennast 4x4 roolis hästi!
Vasta

Mine “Mitsubishi”