2. leht 4-st

Postitatud: L Aug 02, 2008 10:09 pm
Postitas Landy
ARKi arvamusavaldused antud teemal:

Küsimus:
Kas ise võib ehitada üheteljelist auto pukseerimishaagist? (pukseeritav toetub haagise peale) Kas selline haagis vajab ka ekspertiisi ja registreerimist?

Vastus:
Võib. Ekspertiisi ei vaja. Kui nimetatud haagis on koormatud teise sõidukiga loetakse seda pukseerimisseadmeks
ja registreerimist ei nõuta. Kui aga on plaanis haagist vedada järel tühjana on tegemist haagisega ja see kuulub registreerimisele

Postitatud: L Aug 02, 2008 10:15 pm
Postitas Landy
Neuser kirjutas:Mina vedasin Cheroga LC 70 t ja lõbus polnud küll kuskilt otsast, kui pärast võistlust Turbas, kohe alguses poe ette keerates unustasin ära, et sellega ei tohi ju järsult keerata ja tulemus oligi käes: LC otsustas omal käel parema rattaga konnast lihtsalt üle sõita mida ta ka tegi.
Järelikult ei olnud auto korralikult kinni.
Meile läks Niva hulkuma, kui autot kinni hoidnud koormarihm katakes (Karterikaitse serv oli selle läbinärinud). Õnneks oli vintsi ross turvamiseks küljes ja mäes päris alla ei kukkunud.
http://www.lahe.net/landy/niva/galerii/ ... /index.htm

Sellest juhtumist on siin foorumis varem juttu olnud ning ka sellest, et ühe teatud rendiettevõtte kärud on eluohtlikud. Teise selle firma käru päealt on ka autod plehku pannud.

Postitatud: P Aug 03, 2008 9:15 am
Postitas v6sa
Landy kirjutas:
v6sa kirjutas:Ega siin vahet pole, kas tagarattad veerevad või mitte - pukseermishaagistel on kiirusepiirang passis ja see määrabki rongi kiiruse. Fakt, et pukseermishaagis nii koormaga kui koormata üsna meelsasti ka lubatud kiirusest suurema korral järele tuleb, on pigem triviaalne teadmine - seda rakendada ei lubata.
Siin on üks väike juriidiline konks. :wink:
Kui selle "konna" peal on auto, siis pole see juriidiliselt enam haagis (ei pea isegi registris olema), vaid jäik ühenduslüli. Kui autot peal pole, siis on haagis.
Jah, seda küll, et staatus muutub. Aga lubatud maksimaalkiirus ilmselt mitte, sest:
A) pukseerimisel on lubatud maks 50 km/h;
B) erinevatel pukseerimishaagistel on passis nähtud kiirusepiiranguid 50 ja 60 km/h.

Ehk tulemus on sama: venid liiklusel jalus oma konnaga.

Pööramisest veel: Maanteel ettetulevad pöörded saab edukalt ära teha. Kui kusagil manööverdada on vaja, siis on kasulik teine ratas kinnitusest lahti lasta ja sama ratta tagumist rattatuge kah tagasi lasta - annab rohkem elama. Aga siis tuleb jälgida, et auto haagiselt maha ei libiseks, kuid oma kümmekond kraadi saab niimoodi juurde varastada.

Postitatud: P Aug 03, 2008 9:23 am
Postitas Landy
Ok kõik see viimastes postides toodu on on küll hariv, kuid kokkuvõttes pole ma oma küsimuse vastusele grammigi lähemale jõudnud.

Postitatud: P Aug 03, 2008 10:59 am
Postitas urmas
Landy kirjutas:Ok kõik see viimastes postides toodu on on küll hariv, kuid kokkuvõttes pole ma oma küsimuse vastusele grammigi lähemale jõudnud.
Aga miks sa seda teist käru teha tahad. B-kati pealt käruluba kuni 3500kg maksab 3500-4000 krooni.
Mina teen omale konna. Muddragil saad vaadata.
Lähitulevikus ka käruload ka lõuna-eesti sõitude tarvis.

Aga miks Sa seda teist käru ikkagi nii väga tahad?

Postitatud: P Aug 03, 2008 8:09 pm
Postitas Landy
urmas kirjutas:
Landy kirjutas:Ok kõik see viimastes postides toodu on on küll hariv, kuid kokkuvõttes pole ma oma küsimuse vastusele grammigi lähemale jõudnud.
Aga miks sa seda teist käru teha tahad. B-kati pealt käruluba kuni 3500kg maksab 3500-4000 krooni.
Mina teen omale konna. Muddragil saad vaadata.
Lähitulevikus ka käruload ka lõuna-eesti sõitude tarvis.

Aga miks Sa seda teist käru ikkagi nii väga tahad?
Käru lubasid pealinnast küll nii odavalt ei saa enam. Tagumised rattad vaja maast lahti saad seetõttu, et võistlusmasin pideva nelikveoga ja jõle ebamugav on enne ja peale võistlust kardaani alt lahti ühendada.

Postitatud: P Aug 03, 2008 8:15 pm
Postitas urmas
Landy kirjutas:Käru lubasid pealinnast küll nii odavalt ei saa enam.
B-kati pealt peaks saama ju. Kuni 3500 kg siiski.
See ei ole C-kat ja suurele haagisele.

Postitatud: P Aug 03, 2008 8:19 pm
Postitas Landy
urmas kirjutas:
Landy kirjutas:Käru lubasid pealinnast küll nii odavalt ei saa enam.
B-kati pealt peaks saama ju. Kuni 3500 kg siiski.
See ei ole C-kat ja suurele haagisele.
Me röögime midagis iin nüüd mööda. Sa mõtled ikkagi BE- kategooriat?
See on ju autorongile üle 3500kg.

Postitatud: P Aug 03, 2008 8:55 pm
Postitas urmas
Landy kirjutas:
urmas kirjutas:
Landy kirjutas:Käru lubasid pealinnast küll nii odavalt ei saa enam.
B-kati pealt peaks saama ju. Kuni 3500 kg siiski.
See ei ole C-kat ja suurele haagisele.
Me röögime midagis iin nüüd mööda. Sa mõtled ikkagi BE- kategooriat?
See on ju autorongile üle 3500kg.
Siis ei vea välja BE-ga maasturi vedamine. Haagissuvilat saab ainult. Avaldasin arvamust aga asja selgeks ei teinud omale :oops:
Kuid konna teen valmis, et hetkevajadusi rahuldada. Modell sai täna töökotta viidud. Homme läheb tööks.

Postitatud: P Aug 03, 2008 9:09 pm
Postitas reimo
urmas kirjutas:
Landy kirjutas:
urmas kirjutas: B-kati pealt peaks saama ju. Kuni 3500 kg siiski.
See ei ole C-kat ja suurele haagisele.
Me röögime midagis iin nüüd mööda. Sa mõtled ikkagi BE- kategooriat?
See on ju autorongile üle 3500kg.
Siis ei vea välja BE-ga maasturi vedamine. Haagissuvilat saab ainult. Avaldasin arvamust aga asja selgeks ei teinud omale :oops:
Kuid konna teen valmis, et hetkevajadusi rahuldada. Modell sai täna töökotta viidud. Homme läheb tööks.
Ei-ei Urmas, kui autorongi teg. masside summa on kuni 3500 kg ja haagise reg. mass ei ületa veduki tühimassi, pole BE-d vaja. BE lubab Sul vedada kuni kuni 3500kg haagist (eeldusel, et on mõistlik veduk, 4-liitrisel suurel cherol on passis 3500kg lubatud), seeag võib BE lubadega rahulikult maasturit treilal vedada, ainult Transiti pead vist välja vahetama ;). Ja Tallinast Sa ilmselt selle hinnaga ei saa, neid lubasid, küll aga veidi kaugemalt, mul omal hetkel protsess käimas.

Postitatud: E Aug 04, 2008 7:55 am
Postitas v6sa
See täismasside summa on üks tore asi, sest erinevad seadused defineerivad seda erinevalt. Üks annab BE puhul piiriks 3500, teine lubab B-katiga 3500+kerghaagis (750 kg)=4250 kg. Tõsi, viimane mööndus tuleb mängu vaid kerghaagise ja raske veduri (usaraud näiteks) puhul, mitte autotreileri veol.

BE on vaja alati, kui haagise registrimass ületab veduki tühimassi. Haagise tegelik mass ei huvita kahjuks kedagi... :cry:

Üldiselt oleks nii endale lihtsam kui teistele ohutum hankida endale nii BE kui treiler. Konn pole oma olemuselt stabiilne ja kui sinna lisada veel toredad kärud tagarataste alla, siis võib sellise sabaga sõitmine olla üsna huvitav kogemus.

Muide, räägi pampersitega, nendel on puksiiri peal sihukesed kärud. Samas, neile ei tundu mitmed seadusepügalad kehtivat, millega tavakodanik peab arvestama...

Postitatud: E Aug 04, 2008 8:49 am
Postitas Landy
v6sa kirjutas: Muide, räägi pampersitega, nendel on puksiiri peal sihukesed kärud. Samas, neile ei tundu mitmed seadusepügalad kehtivat, millega tavakodanik peab arvestama...
Juba räägitud. Sellised abirattad on tehasest ostes väga kallid, kuna nende tootjaid võib maailmas ühe käe näppudel üles lugeda.

Postitatud: E Aug 04, 2008 9:48 am
Postitas ricardo
Landy kirjutas:
v6sa kirjutas: Muide, räägi pampersitega, nendel on puksiiri peal sihukesed kärud. Samas, neile ei tundu mitmed seadusepügalad kehtivat, millega tavakodanik peab arvestama...
Juba räägitud. Sellised abirattad on tehasest ostes väga kallid, kuna nende tootjaid võib maailmas ühe käe näppudel üles lugeda.
Kas pampersitel pole mitte nii, et "prillid" auto küljes jäigalt silindriga üles tõstetavad muidugi ja siis veetava sõiduki all rattad ehk veetaval sõidukil vaid üks rattapaar maas ja teine õhus rippu. Aga sul konn haakes ja veel rattad ka veetava alla ja kas see kombinatsioon mitte äkki miskeid jõnkse tegema ei hakka või "koera" jooksma ei hakka? Sa ei suuda ju konna ja kahe eraldi rattapaari jooksu 100 prossa paika panna koormarihmadega. Ja kui sellisel kujul abirattad paigas pole, siis hakkab ju neil mustrit ära sööma või kuidas? Ja kas mitte kuhugi poole kraavi ka jooksma ei hakka kui mõni ratas peaks viltu all olema? Samas abiratastega vedu kasutatakse ju vaid linnas ja minu meelest sealgi sõidetakse aeglaselt.
Aga konnaga selline lugu jah et kui sõiduk peal, siis ei peal ARK-is arvel olema, aga tühjalt sõites küll, aga kus garantii et pole vaja kas või sadat meetrit teel sõita tühjalt?

Postitatud: E Aug 04, 2008 10:28 am
Postitas Landy
ricardodesol11 kirjutas: Aga konnaga selline lugu jah et kui sõiduk peal, siis ei peal ARK-is arvel olema, aga tühjalt sõites küll, aga kus garantii et pole vaja kas või sadat meetrit teel sõita tühjalt?
Asja arvele võtmine pole probleem. Lihtsalt sai toodud see nüanss välja.
Aga selles abirataste jutus on teatav iva.

Postitatud: E Aug 04, 2008 11:34 am
Postitas RAMBO
küsiks korra vahele,kuna endal konna ehitamise mõte päävakorras:
kas on ka mingeid kõrgus,laius,diisli pikkus jne... täpsemaid andmeid?(kuskil,kellegil)
küsin sellepärast,et mul vedeleb üks vana audi tagasild ja äkki sellest tegema hakata on kasulikum.kuna sellega jääks ta madalam.
kas diisli võib teha ära käiva. :roll: