2. leht 2-st

a

Postitatud: N Mai 08, 2008 6:02 pm
Postitas k6uts84
Kui ma nüüd ei eksi, siis oktaaniarv kütusel näitab lenduvuse omadusi, ehk kui hästi kütus arustub ja sellest tulenevalt ka õhuga seguneb, maakeeli öeldes, mida parem segu seda kuumem põlemine....sellepärast vanadel mootoritel kõrge oktaaniarvuga kütusega sõitmine põletab klapid ära :roll:

Postitatud: N Mai 08, 2008 6:05 pm
Postitas zum
Mis detonatsioonist me siin räägime? Selle mootori surveaste ju umbkaudu 8.5 (+/- natuke).
Mitsu 10.5 surveastmega (pajero v6) mootor kannatab ka 95-ga ju sõita ilma õhku lendamata... :roll:
Ja huvitav, et see hea ja detonatsioonikindel 95 bensiin sööb nt ZIL 131 küünlaid hommikuks, lõunaks ja õhtuks... (vähemalt neid varjestatud süütesüsteemi omi) A76-ga seda muret ei olnud.

Reimoga muidu nõus. Selles suhtes, et vähemalt proovida võiks, kas käib paremini nt 91-ga või 92-ga (usun, et käib). Igatahes 98 tegi küll mootoriga igasugu nalja võrreldes 95-ga.

zum

Re: a

Postitatud: N Mai 08, 2008 6:20 pm
Postitas vtl
k6uts84 kirjutas:Kui ma nüüd ei eksi, siis oktaaniarv kütusel näitab lenduvuse omadusi, ehk kui hästi kütus arustub ja sellest tulenevalt ka õhuga seguneb, maakeeli öeldes, mida parem segu seda kuumem põlemine....sellepärast vanadel mootoritel kõrge oktaaniarvuga kütusega sõitmine põletab klapid ära :roll:
Klappe põletab vale ajastus ehk liiga hiline põlemine

Postitatud: E Mai 12, 2008 12:54 pm
Postitas sst
Niipalju kui mina asjast tean, siis mootoribensiini oktaaniarv näitab kütuse detonatsioonikindlust: mida suurema surveastmega mootor, seda kõrgema oktaaniarvuga ehk detonatsioonikindlamat bensiini tahab. Vanasti kasutati selleks peamiselt pliid ja benseeni, tänapäeval miskiseid muid aineid.

Kõige ohtlikum klappidele on lahja küttesegu, tunnus sellest on see, et peale koormatud mootoriga sõitu küünlad maha võttes on need valged.

Ja selle kohta, kas tohib kasutada suurema oktaaniarvuga bensiini, ütles minu kunagine õppejõud, et kui sul on 43 jalg, kas tahad siis käia 46 kingaga :twisted:

Kui kunagi viitsin, siis otsin vanad konspektid välja, endalgi huvitav see asi üle käia

Postitatud: E Mai 12, 2008 10:05 pm
Postitas suzi
Keegi E85 pole proovinud?
Teen ise katse järgmise paagitäiega 50% bens ning 50% E85, vaatame mis juhtub.

Postitatud: E Mai 12, 2008 10:11 pm
Postitas reimo
Kas siin mitte kummidetailide ja bensupumba vastupidavuse küsimus etanoolile ei teki? Ma eriti ei usu, et E85 nendes mootorites eriti parema tulemuse annab ku tavaline 95, oktaanarv ju veel kõrgem...

Postitatud: E Mai 12, 2008 11:18 pm
Postitas suzi
reimo kirjutas:Kas siin mitte kummidetailide ja bensupumba vastupidavuse küsimus etanoolile ei teki? Ma eriti ei usu, et E85 nendes mootorites eriti parema tulemuse annab ku tavaline 95, oktaanarv ju veel kõrgem...
selleks pooleks panengi, et vältida tihendite ning bensupumba probleeme. Oktaanarv jah u 104. Asi rohkem lihtsalt soovis proovida ning tegelt ju ka rahaline kokkuhoid või siiski pidi etanooli rohkem minema. Ega muidu teada saa kui proovida. Asi rohkem nagu huvis, et katsetada.
Samas usun, et ei teki probleeme ka puhta etanooliga tihenditel. Mul oli kunagi Peugeot 306 1,9 diisel. Uurisin siis kas võib sõita biodiisliga. Eestis ajasid kõik seda tihendi juttu. Saatsin kirja Peogeoti Prantsusmaal ning sain lihtsa vastuse, et kui kütus vastab (oli vist E1394) mingile standardile, siis võib panna ning seaduse järgi ei tohigi muud kütust Eestis müüa kui sellele standardile vastavat. Sai siis sõidetud oma 25000km puhta biodiisliga ning ei olnud kordagi mingeid probleeme.
Samas Isuzule ei julgenud panna, kuna ei saanud ma ka tehasest vastust oma päringutele, rääkimata Renneksist. Samuti ei ole pannud ka enda praegusesse igapäeva autosse Seat Altea XL 2,0TDI, kuna seal otseselt seda keelav märk.

Postitatud: T Mai 13, 2008 7:53 am
Postitas uputaja
Ma olen kuulnud seda , et kütusekulu pidi tunduvalt suurenem. Oli vist lausa 30%. :shock:

Postitatud: T Mai 20, 2008 10:31 am
Postitas suzi
proovisin siis E85 ära. Suhe 40liitrit bensiini ning 20 liitrit E85-t. Kulu suurenemist ei täheldanud, samuti auto töös ei muutunud midagi. Külma mootoriga tuleb starterit siiki kauem ketrata. Hetkel panin paagi puhast bensu täis kuid järgmise paagitäie võiks huvipärast proovida 50/50.