2. leht 3-st

Postitatud: K Apr 16, 2008 1:58 pm
Postitas tanel
nymmik kirjutas:Olen erik'ga samal meelel et paras s*** on, püsib peal ainult siis kui kannad paksule roostele kuhu on sisse imbuda. aga kui võõpad metalli siis ei kata ega kaitse rooste eest. Omal nahal tundnud ja nüüd käin sellest riiulist kaarega mööda.
Ilmselt on siin tõhusamas roostekihis tõde jah. Majanurgas on mingi raudtorust post, mis oli haljaks jäetud (kunagi :) ). Tõmbasin selle ilma igasuguse krundita hammeriga üle ja kestab väga hästi.
Aiapostid (värvimata, roostes) kestavad ka. Väravate värvitud karkass sai ka parandamise korras üle võõbatud - fiasko.

Kui laiskus kallal ja kõik-ühes värvi vaja, võiks mingit kruntemaili juba vaadata siis. Oma vintsialuse plätserdasin sellega üle ja kaks talve soola jm pole midagi teinud. Oleneb rakendusest jms, lolliks ei maksa ka minna ja seemisnahaga kärukonksu poleerida, piltlikult öeldes. Sellises kohas peab ka värviparandusi lihtsalt teha saama - tuleb mõte trossisarvede jaoks mutreid juurde keevitada vms, hakka siis haljaks nühkimise jmt-ga otsast pihta kogu kruntimiste jm kadalippu..

Edit: kontrollisin eile, nats on mõne koha pealt (servad) hakanud sisse pugema uss ikka. Traatharja ja roostesurma ja pintsliga parandusi nats... peaks jälle 2 a. kestma. :)

Postitatud: K Apr 16, 2008 1:59 pm
Postitas rommi
ei saa jah aru millest see oleneb... kodus võõpasin prooviks aia metallosa pruuni hammeritega ja siiamaani on seal peal püsinud (merest paarkümmend meetrit) samas, suvilas värvisin täpselt samast purgist võetud värviga metallist katuseredeli ära ja pidas ühe talve :roll:

Parim kogemus on seni pintavärvi toodanguga. Kahekomponentne polüuretaan, tip-top... kuivab raskelt ja tahab veidi sooja kuid jääb väga tugev.

Postitatud: K Apr 16, 2008 4:11 pm
Postitas vtl
Vastukäivad hinnangud Hammeritele võivad vabalt olla põhjustatud kõikuva kvaliteediga partiidest. Värvisin eelmisel aastal aiakiike - torud haljaks, kaks kihti Hammerite krunti rulliga alla ja kolm kihti värvi peale.
Krunt jäi korralikult peale, aga värviga oli see häda, et kiht ei tahtnud lubatud 4 tunniga kuidagi ära kuivada, jäi nätskeks ja hästi õrnaks. OK, temp ei olnud küll 20 kraadi vaid ca 10 (lubatud oli +7...30), aga ööpäevaga oleks pidanud ikkagi ülevärvimiskõlbulik olema. Alles paari päeva pärast sai järgmise kihi selga tõmmata. Kokku läks mul selle kiige värvimise peale oma paar nädalat.

Värvikiht oli alguses täpselt selline nagu Beast kirjutas - tõsta siidkinnastega - iga muljumisjälg ja kriimustus jäi peale.

Kontakteerusin sportlikust huvist Vivacoloriga ning andsin oma värvist proovi. Värvikile tugevuse uurimisel nende laboris nädala, kahe ja kuu aja pärast selgus, et minu antud värv kõvenes mitu korda aegasemalt, kui ette nähtud. Kuna alküüdvärvi kõvenemine jätkub kogu aeg, siis kunagi saavutab ta muidugi etteantud tugevuse, kuid selleks kulub lihtsalt rohkem aega. Vivacolori suhtumine oli viisakas, pädev ja abivalmis ning pakuti ka värvi asendamist.

Praeguseks on kiik siiski selle värviga ühe suve ja talve õues üle elanud ja värv tundub kõva ning roostet veel ei paista. (ptüi, ptüi, ptüi...)

PS. Hammerite eripära pidi olema veel selles, et värvikoorik on küll väga kõva, kuid ei kannata painutamist ning seetõttu ei sobi näiteks autoplekkide värvimiseks.

Postitatud: K Apr 16, 2008 11:23 pm
Postitas taxopets
Vahetasin täna autol rehve ja sain oma silmaga seda hammeriti "headust" näha.Täpselt aasta tagasi värvitud piduritrumlid olid hullemad rebased kui enne :evil: Puhastatud said need kindlalt hindele 5+.

Postitatud: N Apr 17, 2008 1:32 am
Postitas vtl
taxopets kirjutas:Vahetasin täna autol rehve ja sain oma silmaga seda hammeriti "headust" näha.Täpselt aasta tagasi värvitud piduritrumlid olid hullemad rebased kui enne :evil: Puhastatud said need kindlalt hindele 5+.
Ei tahaks Hammeritet liigselt kaitsta, aga piduritrummel on üks koht, mis saab pidevalt nii vibratsiooni kui kuumust ja hammer pole kummagi jaoks ette nähtud[1]. Metalli soojuspaisumise tõttu tulevad praod sisse, niiskus poeb sealt värvi alla ja roostetabki hullemini kui ilma värvita.

[1] Tootelehelt:
Termostabiilsus. Lühiajaliselt talub –20 oC kuni +150 oC, pidevat kuumust kuni 80 oC, kui värv on täielikult kõvenenunud.

PS. Milleks piduritrumleid värvida?

Postitatud: N Apr 17, 2008 8:10 am
Postitas tanel
vtl kirjutas:Vastukäivad hinnangud Hammeritele võivad vabalt olla põhjustatud kõikuva kvaliteediga partiidest. Värvisin eelmisel aastal aiakiike - torud haljaks, kaks kihti Hammerite krunti rulliga alla ja kolm kihti värvi peale.
Krunt jäi korralikult peale, aga värviga oli see häda, et kiht ei tahtnud lubatud 4 tunniga kuidagi ära kuivada, jäi nätskeks ja hästi õrnaks. OK, temp ei olnud küll 20 kraadi vaid ca 10 (lubatud oli +7...30), aga ööpäevaga oleks pidanud ikkagi ülevärvimiskõlbulik olema.
Kui ma viimati hammeri purki uurisin, oli seal minu meelest kirjas, et üle värvitav (mõeldud uut kihti siis ilmselt) 2h jooksul ja siis peab vist mingi nädal aega tahenema, enne kui uuesti kallale võib minna...?

Postitatud: N Apr 17, 2008 11:00 am
Postitas taxopets
vtl kirjutas:
taxopets kirjutas:Vahetasin täna autol rehve ja sain oma silmaga seda hammeriti "headust" näha.Täpselt aasta tagasi värvitud piduritrumlid olid hullemad rebased kui enne :evil: Puhastatud said need kindlalt hindele 5+.
Ei tahaks Hammeritet liigselt kaitsta, aga piduritrummel on üks koht, mis saab pidevalt nii vibratsiooni kui kuumust ja hammer pole kummagi jaoks ette nähtud[1]. Metalli soojuspaisumise tõttu tulevad praod sisse, niiskus poeb sealt värvi alla ja roostetabki hullemini kui ilma värvita.

[1] Tootelehelt:
Termostabiilsus. Lühiajaliselt talub –20 oC kuni +150 oC, pidevat kuumust kuni 80 oC, kui värv on täielikult kõvenenunud.

PS. Milleks piduritrumleid värvida?
Kui autol on all nelja kodaraga valukad ei ole just kena kui tagant paistab rämedalt roostes piduri trummel.Või mis?Samuti kahtlen,et tagumised piduritrumlid pidevalt üle 80 c temperatuuriga on.Aga see pole selle teema jutt.Igatahes võtan nüüd kodumaise roostekrundi ja võõpan sellega.Ainus häda,et kuna hammrite peale ei soovitata muud värvi panna tuleb trummlid taas haljaks nühkida :evil:

Postitatud: N Apr 17, 2008 12:48 pm
Postitas vtl
tanel kirjutas:...Kui ma viimati hammeri purki uurisin, oli seal minu meelest kirjas, et üle värvitav (mõeldud uut kihti siis ilmselt) 2h jooksul ja siis peab vist mingi nädal aega tahenema, enne kui uuesti kallale võib minna...?
Tuleb välja, et mina olen siin veel kõige suurem "hammerispets"...
Igaks juhuks ütlen ette, et ma EI ole Vivacolori (ega ka teiste) värvitoodetega seotud. Alljärgnev info pärineb netist ja tootejuhilt.

Asjast:
Hammeritet on kahte sorti: vana retseptiga värvil oli tõesti nõue, et "kui 8h jooksul ei ole üle värvitud, siis hakkab värv kõvenema ja uuesti tohib värvida alles 2 nädala pärast".
Uue retseptiga värvil (mida juba vähemalt paar aastat müüakse) ülevärvimispiiranguid ei ole.
Miski selleteemalise uudise leiab ka otsinguga Vivacolori lehelt
taxopets kirjutas:...Ainus häda,et kuna hammrite peale ei soovitata muud värvi panna tuleb trummlid taas haljaks nühkida :evil:
Jah, kuna värv sisaldab silikoone. Ja kuna ta on ilmselt ka värvi alt roostes, siis tuleks igal juhul kõik maha tõmmata.
taxopets kirjutas:
vtl kirjutas:Milleks piduritrumleid värvida?
Kui autol on all nelja kodaraga valukad ei ole just kena kui tagant paistab rämedalt roostes piduri trummel.Või mis?
Mul jäi Su eelmisest kirjast mulje, et roostet nägid alles siis, kui rattaid vahetama hakkasid, seetõttu tekkiski küsimus, et kui näha pole, siis milleks. Enne jõuavad need trumlid Sul seestpoolt läbi kuluda, kui rooste augu sisse teeb.
taxopets kirjutas:...Samuti kahtlen,et tagumised piduritrumlid pidevalt üle 80 c temperatuuriga on...
Trumlinärakat ilmselt nii kuumaks ei aja, aga kettaid saab mõnesaja kraadini või ka kuumemaks pidurdada vabalt.
Aga nagu juba öeldud "pidevast 80 C"-st märksa hullem on pidev temperatuurikõikumine - pidurdad kuumaks, siis sõidad veelombist läbi ja jahutad kiirelt maha.

Postitatud: N Apr 17, 2008 2:36 pm
Postitas taxopets
vtl. kirjutas:Mul jäi Su eelmisest kirjast mulje, et roostet nägid alles siis, kui rattaid vahetama hakkasid, seetõttu tekkiski küsimus, et kui näha pole, siis milleks. Enne jõuavad need trumlid Sul seestpoolt läbi kuluda, kui rooste augu sisse teeb.

Lihtsalt talverehvid plekkvelgedel ja need katavad trumlid kinni.Kas vana värvi eemaldid hammeritile ka peale hakkavad?Trummlite mehaaniline puhastus on suht tüütu tegevus eriti nüüd kus vana värv ka peal.

Postitatud: N Juun 05, 2008 10:20 pm
Postitas Rax888
Aga millega värvida sildasid ja raami? Ega neid ju päris haljaks ei saagi. Sain aru, et selle happe-ja eppokrundi puhul peab metall haljas olema. Aga kui panna need krundid nüüd näitek sillal alles jäänud värvile, siis kas jääb pidama, või on selleks puhuks mingi teine keemia.

Postitatud: P Mär 15, 2009 11:49 am
Postitas Myrgel
tanel kirjutas:Kui laiskus kallal ja kõik-ühes värvi vaja, võiks mingit kruntemaili juba vaadata siis. Oma vintsialuse plätserdasin sellega üle ja kaks talve soola jm pole midagi teinud. Oleneb rakendusest jms, lolliks ei maksa ka minna ja seemisnahaga kärukonksu poleerida, piltlikult öeldes. Sellises kohas peab ka värviparandusi lihtsalt teha saama - tuleb mõte trossisarvede jaoks mutreid juurde keevitada vms, hakka siis haljaks nühkimise jmt-ga otsast pihta kogu kruntimiste jm kadalippu..
Nüüd endal ka see mure, et aeg-ajalt on vaja raamil üht-teist juurde keevitada ja maha lõigata. Sooviks ka head lihtsat lahedust, kuidas haljad (mitte liivapritsi haljad) kohad roostekindlaks teha. Kui kompressor tuleb, siis on võimalus ka värvipüstolit kasutada. Kas eelpool mainitud kruntemaili idee kannab?

Urmas
5038572

Postitatud: P Mär 15, 2009 12:14 pm
Postitas jr
Happekrunt+Epokrunt+pinnavärv. Pinnavärvina sedalaadi töö juures kasutan kas Standofleeti või PUR Polüuretaani. Odav ja 100% kindel lahendus.

Postitatud: E Mär 16, 2009 10:04 am
Postitas ricardo
jr kirjutas:Happekrunt+Epokrunt+pinnavärv. Pinnavärvina sedalaadi töö juures kasutan kas Standofleeti või PUR Polüuretaani. Odav ja 100% kindel lahendus.
Oskab keegi äkki öelda, et kuskandipeal Pärnus kõige mõistlikum neid asju otsida?

Postitatud: E Mär 16, 2009 9:21 pm
Postitas CPX
Hammerite kestab küll kui pind on PUHAS ja KUIV ja peale kanda vähemalt viis õhukest kihti iga paari tunni tagant.

Postitatud: E Mär 16, 2009 9:43 pm
Postitas erik
CPX kirjutas:Hammerite kestab küll kui pind on PUHAS ja KUIV ja peale kanda vähemalt viis õhukest kihti iga paari tunni tagant.
Lisaks kõigele ei kannata absoluutselt lööke. Nii, kui saab füüsilise vigastuse on suht suur tükk väljas.