10. leht 14-st

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 2:23 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Movistar kirjutas:No see 1000 euri on küll julm kirves pandud otsesteks kuludeks. See saab selline olla(tegelikult suuremgi) ainult koos auto amortisatsioonikuludega. Ja seda veel TR1-s.
See arvestus on jah koos jooksvate hoolduskuludega (klotsid, õlid, filtrid, igasugu mudru)

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 2:30 pm
Postitas Movistar
Selline info kumab ka läbi vaikselt ja seda on mulle ka otse välja öeldud.
Igas klassis on mingi hulk võistlejaid kes ei saagi tavaliselt poodiumile.Nende tehnika on halvemini koostatud-ehitatud ,sõiduoskus kehvem,raha hea asja tegemiseks on vähem , jne.
Kui korraldaja väidab,et tal kulub suur osa rahast auhinnalauale ,siis mida peavad arvama need kes sinna kunagi ei saa ja mis peamine,sellest ka ise aru saavad ?
Nende arvamus on see,et meie kes me võtame asja hobina peame kaudselt kinni maksma sportlaste auhinnad.Sellest ka sellised hinnad.Kuna ükski korraldaja pole avaldanud(kas muidugi peakski) et milline on ühe sõidu eelarve ja kui suur on auhinnaprotsent,siis võistleja ei saagi teha muud kui spekuleerida selle üle,et kui palju ta toetab funi ja kuipalju ta peab toetama sportlasi.
See on paljudele psühholoogiliselt raske ja ta ei kipu seda raha niisama lihtsalt taskust välja võtma,isegi kui tal selliseid vabu vahendeid jagub.
Juba ainuüksi sellepärast käiaksegi odavamatel safaritel kuna seal saabki käia nö.funi pärast .
Ja veel üks idee:Liidaks kõik olemasolevad võistlused EAL-i alla,kuid ei peaks ühegi klassi üle nö. aastaarvestust.See välistab olukorra,kus mõnele sõidule kohe kuidagi minna ei taha aga selle aastaarvestuse põrast tuleb ikkagi minna.
EAL-i alla sellepärast,et seaduse järgi tohib vist tavaliikluses sportautoga osaleda ainult EAL-is registreeritud võistlusel.On nii ?
Siis saavad kõik soovijad käia just nendel võistlustel mis on tõsiselt head ja need ülejäänud surevad lihtsalt välja.Aga on neid pooltooreid asju siis vaja ?
Ennastki on see hull sport ja rapsimine vaikselt ära tüüdanud kuid sõita ju ikkagi tahaks ja pigem funi pärast.
Loodetavasti ei ole nüüd järgmine kommentaar,et kes käsib sul EAL4x4 KV osaleda.

Kogu selle jutu peale tuli kohe meelde Jan Uuspõld ja tema naljad :D
http://www.youtube.com/watch?v=k_xQvxiHdLM

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 2:34 pm
Postitas totu
MahviaDeTyrk kirjutas:
Movistar kirjutas:No see 1000 euri on küll julm kirves pandud otsesteks kuludeks. See saab selline olla(tegelikult suuremgi) ainult koos auto amortisatsioonikuludega. Ja seda veel TR1-s.
See arvestus on jah koos jooksvate hoolduskuludega (klotsid, õlid, filtrid, igasugu mudru)
Huvitav kui suur on protsentuaalne osalustasu ja üldkulude suhe nt. autorallis? Meil siis ca. 20% . Usun, et on võimalik, pikas perspektiivis, kogu võistkonna kulu taandada 1000EUR/võistlus. Nii laest võttes, võiks see olla miinimumnumber sportklassis võistlemiseks. 6000EUR/aasta, sellest ca, 1000 osalustasudena.
Arvet

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 2:40 pm
Postitas MahviaDeTyrk
totu kirjutas:Huvitav kui suur on protsentuaalne osalustasu ja üldkulude suhe nt. autorallis?
Vot ei tia - aga võttes nt Võrumaa Talveralli siis =
5. OSAVÕTUMAKSUD
5.1. Osavõtumaksud osavõtjatele on järgmised:
Rühmad A, N; klass E12 € 400 meeskond
Rahvuslik E-rühm € 300 meeskond
Võistkonna registreerimine € 100 võistkond
Ülaltoodud maksud on kahekordsed, kui meeskond soovib
keelduda korraldaja reklaamidest.

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 3:08 pm
Postitas Madis
:roll: Kogukulu 1000.- euri võistluse kohta on ilmselge overkill ja Kullamäe tiimi mõistes külluslik luksus ja priiskamine. Siiani oleme saanud hakkama ca 350.- - 500.- võistluse kohta. Sisaldab enam vähem kõike. 1000.- euri eest saaks iga võistkonna liige oma isikliku bikiinides vihmavarju tüdruku rentida :D
Radadest tr1-es. Olen absoluutselt nõus Walkmani jutuga. See kulmudeni mudas ja vintsi otsas rippumine viskas täiega üle. Tore, et rajameistrid on tulnud maapeale tagasi ja hakanud tegema ka TR1-le õigeid radasid. Türk - sina ei sõitnud neid maaaluseid radasid ja usun kui oleksid seda teinud räägiksid minuga sama juttu. Keera parem oma kuubikule sillad alla, istuta asisem mootor ja sõida tr3-e. Teil seal ju raha on :roll: .

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 3:15 pm
Postitas Neuser
1000.- Tr1 kohta on palju. Sai ka viimasel suvesõidul omal jalal käidud. Tallinn - Kõpu -Tallinn (ca 360km). Ja kogu kulu peale osavõtutasu oligi kütus, mida läks kokku nii umbes 150 l., mitte rohkem ja kaks Kõpu poest ostetud tühja patareid fotokasse :dev, jäime suhteliselt terveks ja saime ka poodiumile. Ja Suvesõit on teatavasti kõige suurema kilometraaziga võistlus. Ei saa ju võistluskuludesse arvestada sööki - jooki. Mina isiklikult söön ka kodus nädalavahetusel ja rohkem kui võistlustel. Ööbimine telgis. Nii, et jämedalt - 400 EURi kulud kõik kokku + deposiit, mille saime tagasi.
Enamus Tr1 radadel on võimalik sõita nii, et auto jääb terveks ja ka sillad - kastid veest enamasti puutumatta. Kõik mis meie oleme auto juures lõhkunud on oma lollusest või laiskusest tulenenud.
...lihtsalt julgustuseks neile, kes tahaks alustada, aga suured kulunumbrid juba eos võistlemise isu ära võtavad.

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 4:00 pm
Postitas Koit
Heinza kirjutas:No nii hull see uus vaba ka nüüd pole. Sirge sild ja 925mm ratas pole veel sugugi TR3. Oluliselt on ikka vaba ehitus odavam kui TR3 hakata ehitama. Juba sildade arvelt on hinnavahe üüratu. Nagu ma ka siin eelnevalt olen rääkinud siis uus vaba projekt järgib väga tihedalt ja arvestatult praegu kehtivat TR2 reeglistiku. Vabaks on selles lastud ainult tehnika originaalsus.

Heino
Kas volvo on spetsiaal auto mille telgi kasutada ei tohi uute vabareeglite järgi ?
Raami võib lõikuda ja keevitada ,kerest peab vabriku toode olema uksed ja esiklaas.
Ma näen ,et ainult rehvimõõduga on vana tr-2 ga arvestatud
Minuarust saab uute vaba reeglite järgi väga konkurentsivõimelise TR-3 auto ehitada ,ainult võikse rattaga.

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 4:25 pm
Postitas totu
Üldkulu 6000/aastas, sisse võtsin (laest) ka auto soetusmaksumuse (nii mõne aasta peale), mingid remondikoha kulud, ümberehitused jms. Selle sisse ei paki omenda töötasu (hobi ikkagi), e. kui konstrueerimis- ja remonditeenus sisse osta, läheb see summa lõhki. Selle raha eest võiks juba poodiumikohti ka hiilida, TR-3 vast lihtsalt lõbutseda.
Arvet

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 4:59 pm
Postitas Heinza
Koit kirjutas:
Heinza kirjutas:No nii hull see uus vaba ka nüüd pole. Sirge sild ja 925mm ratas pole veel sugugi TR3. Oluliselt on ikka vaba ehitus odavam kui TR3 hakata ehitama. Juba sildade arvelt on hinnavahe üüratu. Nagu ma ka siin eelnevalt olen rääkinud siis uus vaba projekt järgib väga tihedalt ja arvestatult praegu kehtivat TR2 reeglistiku. Vabaks on selles lastud ainult tehnika originaalsus.

Heino
Kas volvo on spetsiaal auto mille telgi kasutada ei tohi uute vabareeglite järgi ?
Raami võib lõikuda ja keevitada ,kerest peab vabriku toode olema uksed ja esiklaas.
Ma näen ,et ainult rehvimõõduga on vana tr-2 ga arvestatud
Minuarust saab uute vaba reeglite järgi väga konkurentsivõimelise TR-3 auto ehitada ,ainult võikse rattaga.
Volvo sildadega saab uue vaba reeglistiku järgi sõita ju ainult 33" rattaga !
Sirge sillaga nagu sinu auto all Koit saab sõita suure rattaga. Kusjuures seda silda mida sina kasutad hakkab uue reeglistiku järele ehitatud autosid kasutama minu teada juba 4 ekipaazi.
Tänane TR2 on vägagi konkurentsi võimeline ka sellises olekus vaba projekti raames.
Sinu autoga Koit ma teeks ainult ühe muudatuse , rohkem poleks vaja , tõstaksin radika taha ja tuld. Ja need boggerid mis sul all lõikaksin tühjaks. Kõik ja ongi valmis.
Olgem ausad, tänane TR2 on ilmselgelt liialt sportlik. Ka siin jutus ma mitmel korral täheldasin , et peetakse hüpet TR1 st - TR2 või vabasse liialt suureks ja kulukaks. Mida see siis tähendab, praegune TR2 on läinud liialt sportlikuks ära ja vahe TR1 liiga suur. Siin kohal tuleks siiski teha TR2 selline mis oleks täiesti tänavalegaalne suure rattaga 35" näiteks, maastur. Ilma turva kaareta. Siis oleks see arengu tee nagu oluliselt loogilisem. Ja enne TR 3 siis vaba klass. Koit 33" rattaga ei ole võimalik tänasel päeval kohe kindlasti TR3 ga konkureerida.

Minu nägemus on asjast nii , et TR1 ja TR2 on tänavalegaalsed ja sportauto klassid Vaba ja TR3
Heino

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 7:49 pm
Postitas hulkur
Koit ja Heino palun jääge teemasse! Tehniliste reeglite üle arutlemiseks on teine teema!

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 10:30 pm
Postitas tegelinsky
Vabandan kohe ette, kuna pole ise võistlusrajale saanud. Eelmine aasta tegime kaasa Turisti klassis ja see aasta plaanisime TR1-s alustada.
Põhjus, miks suu siin lahti teen on lihtne: üritan toetada korraldajaid, ehk aitab see võistkondade kulusid vähendada ja tuleb kasuks üldisele ala arengule.

Loodushoiudeposiidiga seonduva riski võtaksin oma kanda tingimusel, et võistluse lõppedes deposiit mõistlikul ajal tagastatakse mitte ei pea paar kuud seda kurat teab kust taga ajama! Võiks see asi käia ehk läbi EALi, Arto, mida Sina asjast arvad?

Auhinnakarikad ja medalid...saaksin siin kindalsti abiks olla, aidata kompenseerida kulusid jne...kõik on läbirääkimise küsimus

Raja maha märkimisel kulunud kütuse kompenseerimine...olen ka ennem pakkunud safarite raames sarnase variandi välja, aga suureks üllatuseks pole keegi huvi tundnud ega ühendust võtnud :shock: Kui juba sellise variandi välja pakkusin, siis andke märku! Pean ma siis tõesti ise inimesi otsima hakkama, et kellelegi see toetusraha vägisi pihku suruda???

Kiipidest...igale võistkonnale oma kiip. Minu osaks jääks esmakiibi kompensatsioon, kiibi säilimise ja heaolu eest hoolitseks meeskond ise ja kiibi kadumise korral uus kiip oleks võistkonna oma kulul.

Aitaks see midagi/kedagi? Võibolla on veel keegi kes saab mingile kuluallikale õla alla panna? Mina olen läbirääkimisteks valmis ja abikätt pakkumas, andke märku!

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 11:17 pm
Postitas Movistar
Selle loodushoiu kohta avaldaks sellise arvamuse,et seda ei saa niimoodi ära kaotada,et võistlejale mingit riski ei jääks.Võistleja peab tundma sellise teo eest vastutades hirmu.
Muidu hakkab kehtima anarhia ja seda ei saa me lubada.Sanktsioonid peavad jääma.
Mind motiveeriks oluliselt rohkem avalik hukkamõist ja osavõtukeeld,kui see 190 euri. Muidu on nii,et sõidan kus tahan ja lõhun metsa palju tahan ja karistus on see summa ainult.

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 11:21 pm
Postitas Landy
Movistar, üsna mitu lehekülge eespol pakkusin välja oma nägemuse loodushoiu deposiidi osas.
Kas minu pakutud EAL-i roll selle manageerimisel poleks lahenduseks?

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: K Veebr 22, 2012 11:32 pm
Postitas Heinza
Movistar kirjutas:Selle loodushoiu kohta avaldaks sellise arvamuse,et seda ei saa niimoodi ära kaotada,et võistlejale mingit riski ei jääks.Võistleja peab tundma sellise teo eest vastutades hirmu.
Muidu hakkab kehtima anarhia ja seda ei saa me lubada.Sanktsioonid peavad jääma.
Mind motiveeriks oluliselt rohkem avalik hukkamõist ja osavõtukeeld,kui see 190 euri. Muidu on nii,et sõidan kus tahan ja lõhun metsa palju tahan ja karistus on see summa ainult.
Ma eespool pakkusin välja kuidas võiks olla, Sinuga Hardo selles osas täitsa nõus , et sankstsioonid peavad olema ja see disklaffi näol , see on oluliselt efektiivsem kui see raha, keegi ei taha võistlust katkestada ja seda enam järgmisele mitte saada kui eelmine jama klaarimata on.
heino

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitatud: N Veebr 23, 2012 1:28 am
Postitas Praks1
Heinza mõttel on jumet,ja see asi ka töötaks,
Käsimus siit,kui palju läbi aegade on lõhutud võõrast metsa jne,et teposiit on ära võetud,saaremaad mitte näiteks tuua(lätlase näol)?tema maksis kõik oma tekitatud kulud kinni,ka katse starti sõites ummistatud teel,otsavajudes mingile risule,maksis ka vennale äkki 10 kilo eeki.


Ootaks veel näiteid selle teposiidi vajalikusest,et peab olema kindlalt arvele kantud.

SMS on muidugi teine teema,sest sinna tulevad ka vennad niisama sõitma jne,neil pohh see järgmine start,seal on see mõistlik küsida,


Ivar praks

Piisavalt sõitnud!