9. leht 28-st

Postitatud: N Jaan 31, 2008 4:51 pm
Postitas Olle
Arto kirjutas:Mina arvan, et saab, küsimus mis kohta sa taga ajama lähed.
Mäletan täpselt kui sõitsin alles L200-ga, siis need punktid mis tundusid liiga karmid, võtsime jala.
Ole nüüd hea ja vaata viimase sõidu pilte ja kujuta ette mismoodi seda trassi oleks läbinud salongist tulnud plaststangedega LC120 millel on ette kruvitud vints :?: :lol:

Teine küsimus ongi selles, et milleks maksta trassi eest 2500.- krooni, kui ma ei taha ei auhinda, ei kohta , tahaks vaid pori mida turisti rajal ei ole. Tahaks sõita teistega koos, miks mind ei võiks siis lasta turistina tr1 punkti ja seda tehes selliselt, et kui ma arvan, et suudan seal ära käia 15 minutiga ja teenida 3 punkti , siis üritan, kui aga mitte, siis käin jala ja saan 20 minutit karistust. kõik , imelihtne, sõitke või 55'' toliste rehvidega. Milleks hakata TRO, kes on sisuliselt pealtvaatajad , looma jälle mingeid rehvi ja tõste reegleid?
Lisaks sellele tekib turistile ka arusaam kus päris võistlusautod sõidavad.

Postitatud: N Jaan 31, 2008 4:56 pm
Postitas Arto
Olle kirjutas:
Arto kirjutas:Mina arvan, et saab, küsimus mis kohta sa taga ajama lähed.
Mäletan täpselt kui sõitsin alles L200-ga, siis need punktid mis tundusid liiga karmid, võtsime jala.
Ole nüüd hea ja vaata viimase sõidu pilte ja kujuta ette mismoodi seda trassi oleks läbinud salongist tulnud plaststangedega LC120 millel on ette kruvitud vints :?: :lol:
Üldiselt olen päri, eks sellest üks jalgsimatk oleks tulnud.
Probleem lihtsalt selles, et ükski rajameister ei taha teisest kehvem olla! :(

Postitatud: N Jaan 31, 2008 6:02 pm
Postitas 007
Kuna oman, ümber tegemata "otse poest" tüüpi maasturit siis pakuks välja , et antud "võistlus" võikski olla sellistele autodele, millised on nö. poe seades. Ehk siis ei ole tõstetud ega vintsiga liidetud jne. Ainukeseks ümbertegemiseks lubaks rehvi (mis iganes laius-mark-kõrgus jne ) alla läheb ilma et selleks peaks muutma autot ennast (koopaid jne nt). Ja oleks seal kaks klassi nö. offi rehv ja tavaline suve-talve-maasturi rehv.
Kui näiteks poest (loe tehasest) on juba standardis (mitte lisana) küljes diff.lukud siis väga hea omanikule.

Nüüd kui vints ongi juba autol küljes, siis tulebki rakendada miinuspunktide süsteemi(kui kasutatakse), kuna väga tobe oleks seda maha kiskuda :roll: . Samas peab masin jääma poe seadesse muudes sõlmedes.

Selline talupoja mõte siis 8)

Muuseas keegi siin mainis eespool midagi "Saku Lätte" nimelisest üritusest, olin küll vaataja aga väga bueno sai minu arust. Männiku küngaste vahel näit. saaks päris hea selline.

Postitatud: N Jaan 31, 2008 6:07 pm
Postitas Stupiduser
Kjenil idee väga hea selle talvise Männiku (endise Lauluväljaku) triali elustamise kohta.


Kui ainult keegi viitsiks korraldada... Või mille taha see jäi?


Olle kirjutas:
Stupiduser kirjutas: to Olle:
Kui autot lõhkuda ei taha siis ei ole võistlustele kahjuks asja! Võistlus on oma olemuse poolest sõitmine tehnika ja enda vastupidavuse piiril (ja kohati ülevalpool seda piiri).
Või kuidas Sina oled võistlemisest aru saanud?
Võistlemine ei ole auto lõhkumine, mistahes muul tehnikaspordi alal, kasvõi rahvaralli on väga edukalt võimalik sõita kogu trass läbi selliselt, et autol pole kriimugi peal. Ole hea ja proovi teha seda tavalise salongimaasturiga (TR1 seda ju sisuliselt on) TR1 trassil :!:


Auto lõhkumiseks läheb siis kui see tehnika vastupidavuse piir saab kogemata ületatud :wink:

Loomulikult on võimalik trass läbi sõita pisut parendatud (rehvid-vints-küljerauad-lisatuled) salongimaasturiga nagu Jimny või Wrangler või Defekas või G-mersu (viimasest tuleks vist enne pool tonni liigset vaske välja rookida :wink: ). Mõlke ja kriime võib muidugi tekkida.
Minu arusaamist mööda ei ole plastmassine ja ilma talasillata LC mõeldud maastikul liikumiseks => linnamaasturiga ei peagi maasturite võistlusel võistelda saama.

Postitatud: N Jaan 31, 2008 8:37 pm
Postitas Olle
Tegelikult oleks minu point selles, et kuna Eestis ei ole mõtet teha Grand turisti ja Turisti rada parallelselt, siis võiks turistid panna võistlema/sõitma selliselt ,et kes tahab pori , see ka seda saab ja samas riskib ta sellega, et kui punkti autoga võttes sisse jääb, kaotab ta ajaliselt rohkem kui jalgsi minnes ja pilti tehes ehk siis: Punkti ja tagasi sõites on autoga punkti võtmise aeg 45 min ja teenitud punkte 3 . Sinna ja tagasi sõites ja lihtsalt jooksuga punkti võttes on aeg 30min ja teenitud punkte 2 . Eeldusel ühe punkti hind on 15 min siis mõlemad võistlejad on võrdsed kuna lõppjärjestuse määrab ainult summeeritud aeg. Pakutud variandi puhul pole vahet kas auto on sul linnamaastur või tr3 , kõigil on võrdne võimalus võita.
Ok. ma ei taha panna kõiki ühte patta, kuid samas TR0 , mis siis tähendakski kas Turisti või Grand turisti või nende segu või mida iganes võiks minu arusaamist mööda selline välja näha. Keegi ei käsi sul autot lõhkuda kui ei taha ja samas on sul võimalik ka puhta autoga hea tulemuseni jõuda.Pigem saaks oluliseks punktide võtmise strateegia ja otsus kas proovida siiski autoga võtta või minna jala...... Ja lisaks kõigele oleks võimalik ka oma auto suutlikust soovi korral proovida võistluste käigus.
Ja kõigele lisaks ei ole ju põhjust linnamaasturi omanikul antud lahenduse juures vinguda kuna tal on võimalus hea navigeerimise korral sisuliselt TR3 klassi maasturit edestada. seega oleks konkurentsis ju mees 215/55-15 rehvi kui ka 35/15,5 -R15 rehviga.

Postitatud: N Jaan 31, 2008 8:55 pm
Postitas Kristjan 4x4
Stupiduser kirjutas:OK, miks Sa tahad võistelda ilma vintsi abita?
Tõstetud ja 33'' rattaga kolliga? Milles point?
Ei ei ma lihtsalt avaldasin arvamust ja kui ise metsa siis ikka tahaks täie rauga müttata!:D Aga selliseid üritusi võiks olla hobimeestele kes linnamaasruriga saaks põristada mööda metsa, aga sellisel üritusel peaks olema mõni täisvasrustuses maastur igaks juhuks :)

Postitatud: N Jaan 31, 2008 9:19 pm
Postitas yanekk
Kuna enda masin on tehniliselt ja kasutuselt suhteliselt sarnane Olle masinale,siis sobiks mullegi selline kergema ürituse formaat.Aga vintsi tahaks ikka ka vahest kasutada.

Re: Idee uue võistluse kohta e. unistus "TR0"-st

Postitatud: N Jaan 31, 2008 9:23 pm
Postitas urmas
4x4 sõber kirjutas:Äkki keegi viitsib orgunnida....
Huvilis on nähtavasti palju. Orgunnige ise ära. 4x4 sõber, Olle, yanekk....

Postitatud: N Jaan 31, 2008 9:30 pm
Postitas yanekk
Kui suur kiire mööda saab,siis minugi poolest.Mõtteid on,huvilisi on,vaja veel need kaks asja omavahel sõbraks teha.

Postitatud: N Jaan 31, 2008 9:46 pm
Postitas Stupiduser
Olle kirjutas: /---/
Ok. ma ei taha panna kõiki ühte patta, kuid samas TR0 , mis siis tähendakski kas Turisti või Grand turisti või nende segu või mida iganes võiks minu arusaamist mööda selline välja näha.
Turist on ikka turist ehk niisama matkaja.

TR0 oleks ikkagi võistlusklass.
Minu poolest võib seda muidugi nimetada ka Grand Turistiks või milleks iganes.

Võistlemine kutsub tahes või tahtmata esile võidurelvastumise.
Seega peab klassi tehnika reglementeerima.
Masin peab olema vähema läbivusega kui TR1 (siis oleks kergemal rajal pointi). Millised oleksid TR1-st väiksema maastikusuutlikusega masina piirangud?
Mina pakkusin w/o vints. Võib veel fantaseerida teemal AT-rehv jne

Paradoksaalsel kombel on nii, et mida madalam klass, seda raskem on sõita. TR1 on palju raskem kui Vaba (NB! lubatud ainult 1 vints), vaba on raskem kui TR2 (Saarekollil oli neil sama rada).

PS ega Sa ei pidanud silmas, et Turistid võiksid neid trikke teha praeguste võistlusklasside rajal? Võistlustrassil ei tahaks küll kasvõi 33 tollise rehviga muttakaevunud linnamaasturitega matkajaid tolgendamas näha! Nagu muidugi ka pealtvaatajaid ATVdega jne

Postitatud: N Jaan 31, 2008 10:57 pm
Postitas Olle
Stupiduser kirjutas: TR0 oleks ikkagi võistlusklass.
Minu poolest võib seda muidugi nimetada ka Grand Turistiks või milleks iganes.

Võistlemine kutsub tahes või tahtmata esile võidurelvastumise.
Seega peab klassi tehnika reglementeerima.
Masin peab olema vähema läbivusega kui TR1
Ok, proovin veel seletada :) Minu pakutava iva ongi selles, et võidurelvastu kui tahad, mees "jalgrattaga" võib sulle ikka põske panna kui õige strateegia valib :lol: Seega punkte oleks tervel trassil igale raskusastmele, ehk alates bussipeatusest kuni 2m sügavuse mudaauguni, ise valid kus kaardilugejat , kus autot pildistad :idea: kui jõuad autoga alla 15 min punkti ära võtta , oled plussis, kui läheb 16 minutit oled juba jalgsi võtjale hävinud.....

Mida vähem on reegleid seda lihtsam on kõigil. On ette antud trass, on neliveoline auto (teoreetiliselt võib olla ka sõidukas, aga meie au lihtsalt ei luba seda :) ) , on arv punkte mille pead saama ja kui ei saa arvestatakse karistuspunkte aja liitmisega. Teine variant oleks etteantud aeg milles pead finisseerima ja punkte peab olema lihtsalt niipalju, et nagunii kõiki ei jõua korjata, aja liitmise valem oleks sama.

See kus ja millisel rajal ja kellega nad sõidavad on juba eraldi teema.

Lisaks kõigele muule ei teki kunagi ka punkti troppi, sest sabas kolmas olla pole enam mingit mõtet.....

Tegelikult kunagi nii oligi, aga et asi ägedamaks teha ja kasvatada meestest õiged maasturimehed, siis tuleb ju sundida inimest autoga punkti. Esmalt tehti süsteem , et kui võtad autoga , saad 4, kui jalgsi siis 2, siis mindi 4-1 punkti süsteemile ja lõpuks kaotati üldse tr2 ja tr3 's ilma autota pildistamise võimalus. Minu pakutav ongi sisuliselt Uunoralli või sügisõit 1999 sarnane, kusjuures kuna tegu oleks TR0ga , siis olekski autoga ja jalgsi pildistamise vahe viia niivõrd väikseks, et oleks võiduvõimalus igal linnamaasturil.

Postitatud: N Jaan 31, 2008 11:14 pm
Postitas Arto
Olle kirjutas:Ok, proovin veel seletada :) Minu pakutava iva ongi selles, et võidurelvastu kui tahad, mees "jalgrattaga" võib sulle ikka põske panna kui õige strateegia valib :lol: Seega punkte oleks tervel trassil igale raskusastmele, ehk alates bussipeatusest kuni 2m sügavuse mudaauguni, ise valid kus kaardilugejat , kus autot pildistad :idea: kui jõuad autoga alla 15 min punkti ära võtta , oled plussis, kui läheb 16 minutit oled juba jalgsi võtjale hävinud.....

Mida vähem on reegleid seda lihtsam on kõigil. On ette antud trass, on neliveoline auto (teoreetiliselt võib olla ka sõidukas, aga meie au lihtsalt ei luba seda :) ) , on arv punkte mille pead saama ja kui ei saa arvestatakse karistuspunkte aja liitmisega. Teine variant oleks etteantud aeg milles pead finisseerima ja punkte peab olema lihtsalt niipalju, et nagunii kõiki ei jõua korjata, aja liitmise valem oleks sama.

See kus ja millisel rajal ja kellega nad sõidavad on juba eraldi teema.

Lisaks kõigele muule ei teki kunagi ka punkti troppi, sest sabas kolmas olla pole enam mingit mõtet.....
Mulle tundub, et siiski on kõige parem toodud ideed rakendada Turisti klassis. Äkki saadad arvestuse idee mulle, saaks natuke seda asja seedida!

Postitatud: N Jaan 31, 2008 11:18 pm
Postitas Olle
ok, omme teen arvutuse näite teile :)

Postitatud: N Jaan 31, 2008 11:18 pm
Postitas Landy
Stupiduser kirjutas:Samuti sobiks "uue klassi" katsetamiseks Jaanisõidu taoline kähkukas. Päris kahju, et seda vaid üks kord peeti.
Tegelikult oli plaan ka järgneval aastal pidada, kuid ei õnnestunud sobivat karjääri(omaniku) leida. Tunen isegi Jaanisõidust puudust.

Postitatud: R Veebr 01, 2008 11:52 am
Postitas awd
Mulle meenutab 2002. aasta suvesõit kus sõitsime ilma vintsita Standard(TR-2) arvestuses... oh vanad head ajad.

Minu arvates, uue klassi loomise asemel oleks hea läbi vaadata praeguse raja raskusetase. Sellised on minu mõtted:

TR1 rada peaks olema enamuses ilma vintsita läbitav, kus võistleja tõestab oma maastikuSÕIDUoskust, kus raja läbimiseks tuleb õige trajektoori ja kiiruse valida. TR1 rajal vints peab olema vaid abivahend, ja võistleja kasutab seda vaid juhul, kui oma vea tõttu kinni jääb. Sel juhul, vintsi kasutamine viib väärtusliku aja kaotamiseni. TR1 kontrollpunktid peavad asuma seal, kuhu vähemalt üks võistlusauto jõuab omal jõul ilma vintsi kasutamata (Seega turbaraba-sisemised punktid ei sobi). Autod võivad vastata praegusele TR1 nõudmisele.

TR2 rada võiks olla sarnane praegusele TR1 rajale, kuhu lubatakse samad praegusele TR1 nõudmisele vastavad autod. See rada on mudas müttamiseks ja vintsimisoskuse arenemiseks.

TR3 on TR3

Selle pakkumise poolt räägib ka praegune osalejate jaotamine klasside vahel. TR1 - 21, TR2 - 7, TR3 - 3 autot. Eeldan et osa TR1 võistlejaid valib TR2 rada, mis teeks TR2 populaarsemaks ka.