9. leht 51-st
Re: Chevy
Postitatud: P Mai 19, 2019 8:28 pm
Postitas LauriJ
Kas mehaaniline vints ise on aeglane, et vaja eraldi mootorit nööri peale kerimiseks? Videos tundus, et tuledeni mudas olles tõmbasite isegi läbi ploki? Seega peaks meh vintsil kiirust jaguma.
Re: Chevy
Postitatud: P Mai 19, 2019 9:15 pm
Postitas KarlReimann
Vints on üli kiire. Ilma plokita, pool nöörist poolil on rattad 1km/h kiiremad kui vints. Kergemates oludes kinni olles piisas jõust, et väga kiirelt kandvale pinnasele tõmmata. Tõsisemas tümas tõmbasime läbi ploki ja jõudu jagus. Kindlasti on olukordi kus jääb ka sellest jõust väheks. Selle vastu paigaldame esialgu lisaks elektri vintsi, mis üldjuhul tahapoole suunatud. Hüdro mootori paigaldan selleks, et vintsimees (mina) saaksin puldist anda järele ja tõmmata nöör pingule. Kohati oli nöör veidi kinni tõmmanud ja tahtis täpset ajastust, et tagurpidi peale ei keriks. Lisaks ei pea kabiinis kangidega vehkima. Kujutan teoreetiliselt ette olukorda, kus on vintsi vaja. Kerin nööri välja, kinnitan konksu, tõmban pingule, juht tõmbab meh vintsi kangi ja vintsib. Kaalu on veel 500kg puudu, seega on ruumi igasuguseid imelike asju ehitada. Pole välistatud, et kunagi tuleb ka jõuline hüdro vints.
Re: Chevy
Postitatud: P Mai 19, 2019 9:42 pm
Postitas marauder
Kui sa sellest pasaaugust läbi roomanud oled, kas siis kiirelt seda puldi nuppu ka vajutatud saad kakaste kinnastega? Vöi siis kui roomates lähed ja trossi puudu on ja siis pulti otsima hakkad kuskilt ja se ära ei kao jne jne jne?
Isiklikult ikka tarbiks vabajooksu trumilga vintsi, mille konksu omale vöö külge paned ja siis lidudes pasa sisse roomama lähed, samal ajal vintsipool vabalt jookseb järgi vastavalt vajadusele. Kui pael paigas siis kiivriside kaudu ütled piloodile, et pool lukku ja tömba vms.
Re: Chevy
Postitatud: P Mai 19, 2019 9:55 pm
Postitas KarlReimann
Ei tea milles asi, võibolla liiga väike pool aga esimesed katsetused näitasid, et nöör kippus kohati poolil kinni olema. Ja juhil oli keeruline vastavalt vajadusele D R N ja P käigu vahet opereerida (vints on tõeliselt kiire). Praegu peaks tulema olukord kus kinni olles on autol esimene käik sees ja enne seda välja ei võeta kui probleem lahenenud. Ka juht saab hüdro jõul vintsi pooli liigutada.
Re: Chevy
Postitatud: P Mai 19, 2019 9:58 pm
Postitas marauder
Nöör jääb kinni kui keritakse lödvalt peale ja siis pingega tömbama hakatakse. Eks keeruline ja seda kiiret vintsi pingega peale kerida.
Se puldiga opereerimine sinul seal muda sees tundub kahtlane, tundub, et tuleb ikka piloodi tööks se anda vöi siis üldse vintsi kiirust maha vötta.
Re: Chevy
Postitatud: P Mai 19, 2019 10:23 pm
Postitas heints
Kas selle puldist eemalt vintsi kerimisega ei või tekkida olukord kus näiteks nöör ei jookse ilusti maha ja kuna sa pooli ei näe siis kerib taha pusasse? Meil kerib ka kiirelt maha ja koguaeg peab jälgima et segamini ei keriks. Lisaks tuleb sul nöör silla pealt. Tõmbab ilusti ülessepoole küll aga kui sõidad silla kapitaalselt kuhugi pasa sisse siis on väga keeruline seda nööri kätte saada.
Re: Chevy
Postitatud: P Mai 19, 2019 11:13 pm
Postitas KarlReimann
Piloodil on võimalus nii hüdrost kui ka mehaaniliselt liigutada. Piloot näeb vintsi pooli, kui see just vee all ei ole. Enamikel headel autodel tundub vintsi nöör silla pealt tulevat
Re: Chevy
Postitatud: E Mai 20, 2019 8:26 pm
Postitas KarlReimann
Proovitud. Pildil olev hüdro mootor oli olemas ja sellega sai proovitud, asi töötab. Olemasolev tuleb asendada kiiremaga, valisime mootori mis liigutab trossi 4.9km/h ehk 1.36m/s
Re: Chevy
Postitatud: T Mai 21, 2019 12:15 pm
Postitas heeringas
marauder kirjutas:Kui sa sellest pasaaugust läbi roomanud oled, kas siis kiirelt seda puldi nuppu ka vajutatud saad kakaste kinnastega? Vöi siis kui roomates lähed ja trossi puudu on ja siis pulti otsima hakkad kuskilt ja se ära ei kao jne jne jne?
Isiklikult ikka tarbiks vabajooksu trumilga vintsi, mille konksu omale vöö külge paned ja siis lidudes pasa sisse roomama lähed, samal ajal vintsipool vabalt jookseb järgi vastavalt vajadusele. Kui pael paigas siis kiivriside kaudu ütled piloodile, et pool lukku ja tömba vms.
Puldi hoidmiseks ja kasutamiseks on omad nipid antud olukorras:
Vintsman pistab puldi suhu ja siis kas keelega või hammastega opereerid, viimaseid võiks soovitatavalt väheh olla

Re: Chevy
Postitatud: T Mai 21, 2019 8:47 pm
Postitas KarlReimann
Võllid karastatud ja kastis sees
Proovisin, kolmas hammas jäi segama. Pult tuleb hoopis selline, et puhudes laseb nööri järele ja ....
Re: Chevy
Postitatud: K Mai 22, 2019 4:23 pm
Postitas KarlReimann
Ülekanded on sõiduvalmis. Tähelepanelik märkab, et käigukast ei toeta padjale vaid pöörleva võlli laagerdusele.
Re: Chevy
Postitatud: K Mai 22, 2019 5:48 pm
Postitas KarlReimann
.
Re: Chevy
Postitatud: E Mai 27, 2019 6:55 pm
Postitas KarlReimann
Vints töötas olukordades mida Ridala rada pakkus väga hästi. Vedrustust peaks enne rahva ette tulemist proovima ja seadistama ka küngastel. Piinlik lugu kardaaniga. Nimelt kardaan tuli nuudi otsast lahti kuna originaalne põllumajanduslik lahendus ei suutnud seda nuudi otsas hoida. Kahel korral leidsime kardaani üles aga kolmandal enam mitte. Plaan oli lukusti remondi alas kinni keevitada. Lisaks kolvi alla veidi rõhku lisada, et autot allapoole tuua ja jäigemaks muuta. Järgmine kord püüame paremini.
Pilt sellest hetkest kui kardaani leidsime. Tegi ikka rõõmu küll.
Ringi tegime taguveoga lõpuni.
Re: Chevy
Postitatud: R Juun 21, 2019 11:43 am
Postitas KarlReimann
Silla nurga keerasin kardaani suhtes paremaks ja kasutan silla pool tavalist risti. Reevers ehk vahekasti pool on endiselt lainurk rist. Esisillal keerasin selle võrra käändmiku nurgad tagasi.
Vintsi lülitus hambad tegin kerge kaldega, hoiab paremini kinni.
Vedrustusel tegin õli kanali kitsaskoha suuremaks, lisasin esimestele vedrudele veel ühe suunda hoidva klapi. Usun, et nüüd saab sild raami poole liikuda kiirelt ja tagasi liikumine on juba kraanist reguleeritav.
Re: Chevy
Postitatud: R Juun 21, 2019 5:32 pm
Postitas KarlReimann
Mis õli amordis kasutama peaks?