Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas boob »

Movistar kirjutas:...
Talupojaloogika ütleb,et kui mitte karikasarjas oleva sõidu eelarve saab olla 1/2 odavam ja sellest jagub rohkem kui vaja,kui EAL4x4 sarjas olevat võistlust ei saa korraldatud 190 euri eest siis on kurjajuur meie katusorganisatsioon,kes võtab liiga suurt kümnist ja pigistab korraldajalt viimase välja.
Umbes sama nagu kütusehinnast ca pool on lihtsalt riigimaks.
On viga selles ?
Ühes teises analoogses teemas ütles Mait:
MM kirjutas: EAL 4X4 AK ei saa ühegi võistluse pealt mitte ühte krooni ka. Võistluse registreerimis tasu (võistlusjuhendis määratud ühekorde osalustasu) tasutakse katuseorganisatsioonile Eesti Autospordi Liit. Võistluse registreerimisega kaasneb ka EAL poolt sõlmitud üldpoliisi alusel korraldaja vastutuskindlustus kolmandate isikute ees ning vajadusel EAL poolt makstud juriidiline abi korraldajale (Õnneks on meil seda vaja läinud vaid korra).
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas e.p. »

Ardo:
Talupojaloogika ütleb,et kui mitte karikasarjas oleva sõidu eelarve saab olla 1/2 odavam ja sellest jagub rohkem kui vaja,kui EAL4x4 sarjas olevat võistlust ei saa korraldatud 190 euri eest siis on kurjajuur meie katusorganisatsioon,kes võtab liiga suurt kümnist ja pigistab korraldajalt viimase välja.
Loe see lause nüüd ise ka läbi palun.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Landy »

boob kirjutas: Ühes teises analoogses teemas ütles Mait:
MM kirjutas: EAL 4X4 AK ei saa ühegi võistluse pealt mitte ühte krooni ka. Võistluse registreerimis tasu (võistlusjuhendis määratud ühekorde osalustasu) tasutakse katuseorganisatsioonile Eesti Autospordi Liit. Võistluse registreerimisega kaasneb ka EAL poolt sõlmitud üldpoliisi alusel korraldaja vastutuskindlustus kolmandate isikute ees ning vajadusel EAL poolt makstud juriidiline abi korraldajale (Õnneks on meil seda vaja läinud vaid korra).
Kui korraldajal on läbi EAL-i vastustuskindlustutus kolmandet isikute nõuete vastu ( mille kaudselt maksvad kinni osalejad), siis kas see vastustuskindlustus loodushoiu rikkumisest tingitud nõudeid ei katagi? Kui katab, siis mis riske katab loodushoiu deposiit? Kui ei kata, siis kui kallis oleks korraldajale vastav vastutuskindlustus? On keegi seda kunagi uurinud?

Mis puudutab ürituse korralduskulude komponente, siis liskas kütuse, side, rekaami, bürootarvete ja olme ning kohtunikega seonduvatele kuludele on vist (korduvalt?) oldud sunnitud ka (era) omnikele kuuluvaid teid taastama. Saarekollil on vist kord või kaks ka harjaga teehooldusmasin riigimaantee mudast puhastamiseks tellitud. Mäletan ma õigesti?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas boob »

e.p. kirjutas:Boob, mina olen alaliidus Teie meeskonna eest kostnud ja kiitnud ja on seda ka Arto.
Olen Olliga nendel teemadel rääkinud-julgustanud ja lubanud meiepoolset tuge ja abi, on seda teinud ka Arto.

See on nagu naise ärarääkimine ... aga kepimees tuleb ikka nurga tagant, eks ;)
Usun. Küsimus polegi selles, et korraldada midagi alaliidu all vaid küsimus oli selles, et minule teadaolevalt ei oleks see võistlus olnud karikasarjas.
Ja ma tean, et Sa tead mis nõudmised peavad sel juhul olema täidetud nii korralduse kui ka osavõtjate poolt. Seega nagu varem on Lehtse sõitusid safariteks nimetatud, siis paljud on huvitatud safarile tulemiseks võistlejakaardi tegemisest jne...?
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Movistar »

e.p. kirjutas:Ardo:
Talupojaloogika ütleb,et kui mitte karikasarjas oleva sõidu eelarve saab olla 1/2 odavam ja sellest jagub rohkem kui vaja,kui EAL4x4 sarjas olevat võistlust ei saa korraldatud 190 euri eest siis on kurjajuur meie katusorganisatsioon,kes võtab liiga suurt kümnist ja pigistab korraldajalt viimase välja.
Loe see lause nüüd ise ka läbi palun.
See on see kui ei viitsi enne iga postitust teemat uuesti läbi vaadata,et kas sellest on juba keegi varem kirjutanud.
Minu viga.Lahmisin huupi ja ei oskanud ennast õigesti sõnastada. :oops:
HM Racing Team
e.p.
Suhtuge Austusega - Vana Kala
Postitusi: 612
Liitunud: R Mär 02, 2007 4:15 pm
Asukoht: viimsi
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas e.p. »

Boob, mitte keegi ei ole selle vastu, kui korraldate korraliku võistluse näiteks 50,- või 100,- raha eest ja minu teada ei kirjuta ette alaliit osavõtutasu suurusjärku.
Seda siis kolmele autode võistlusklassile + ATV + turistiseiklus.

Aga jutu jätkuks valgusta, kaugel Teie poolt sellel suvel korraldatav üritus on.
Plaanide järgi pidi see tulema võistlejatele lausa tasuta !
See oleks ka kena eeskuju teistele korraldajatele.
Peeter Eltmaa
viimsi@carstop.ee
5021400
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas uputaja »

Lasteaed või suured inimesed?

Toon väikse võrdluse: SMS koosnes pmst 3päevasest üritusest, kus oli ka enam-vähem elav muusika, duss ja normaalsed WC-d Hind oli 190(200)eur.

Kukepea: Koosnes pmst pooleteise päevasest sõidust lageda taeva all, kus polnud pmst mitte midagi enamat? Maksis 190eur.


Kallid seltsimehed korraldajad, kust tekib selline hinnavahe???????? Tallinnast Kõppu on oluliselt rohkem kilumeetreid kui Mõedakale.


BR

Andres Ainlo
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas uputaja »

Aga jutu jätkuks valgusta, kaugel Teie poolt sellel suvel korraldatav üritus on.
Plaanide järgi pidi see tulema võistlejatele lausa tasuta !
See oleks ka kena eeskuju teistele korraldajatele.

Priit korraldab ju, mitte Boob ega teised :mrgreen:
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

maainimene kirjutas:Tervitus. Lugedes selles teemas küsimust, miks osad enne osalenud võistlejad on kadunud radadelt, tekkis soov kommenteerida. Olen ennemalt võistelnud ning osalenud Kevadsõitude korraldamises. Ma ei tea, kas tegemist on mingi veidrusega, kuid olen alati osalemist pidanud selliseks mõnusaks hobiks, kus kohtud meeldivate inimestega ja naudid kõike kogetut. Minu jaoks ei ole olnud tähtis punktide kogumine ja auhinnalaud (seda ka küllap ka sellepärast, et ei ole piisavalt pühendunud). Minu jaoks isiklikult kadus "mõnu", kui iga aastaga läks olukord aina sportlikumaks (osalesin TR1). Võistlusautod olid ehitatud ainult võistlemiseks, kohale toimetati autod treiladel, ümberehitused olid tehniliste tingimuste "servades" (kaldudes järgmiste TR? suunas) jne.
2011 hooaeg sai sõidetud ikka väga stock Samuraiga - 31'' rehv, vabadiffrid, 6000lbs vints (ook-ook vints poole pealt natu järgi aidatud) - jne. - ega väga poodiumikohtadele ei roninud aga see jäi tihtipeale ka rohkem enda kui masina võimekuse taha kinni.
5'est osaletud võistlusest 3'mel käisime oma jala peal, nii võistluspaika kui hiljem tagasi - oleks võinud ka kõigil käia st. ei lõhkunud kordagi midagi selliselt, et sõiduvõimetuks või mitte tänavalegaalseks muutuda.

Keskmiselt kulus iga võistluse peale 1000 EUR'i - ilmselt midagi sinna auku on ka teistel see number - kas see, kui see nummer oleks nüüd 100 EUR'ise võistlustasu korral 910 EUR'i eriti väga midagi mõjutaks = kahtlen - eks siis loobitakse see ülejäänud 90 lihtsalt mutta ikka samamoodi. (aga ok - ma pole ka päris õige inimene sellel teemal sõna võima, ma ei sõida oma rahadega)

2011 liitus TR1'ga kaks meeskonda (meie ja Marurahulik) kes sõitsid enam-vähem kogu hooaja kaasa - kui arvestada seda, et üldse sõitis mingilgi võistlusel 17 kohalikku team'i - siis ... % ei olegi 2 niiväga väike ju.
Küsimus pole nagut see, et miks sõitjaid juurde ei tule - vaid miks loobutakse.

Täitsa tõsiselt on olnud jutuks meskonna sees ka edasine - st. kui Tr1 rajad muutuvad veel kergemaks ja kiiremaks siis meie loobume (vähemalt sellest klassist) - lihtsalt puudub huvi sõita autorallit metsasihtidel.
Madis kirjutas:
Arto kirjutas:Ka praegune TR-2 on ju kallis ehitada ning ülalpidada, kasutades originaalsildasid on raske toodud klassis lubatud suure rehviga leida silda vastupidavaid osasid.
Sellega ma nõus ei ole. Minu tr2 sündis sisuliselt ainult koopa lõikamisega, puuri paigaldusega ja suurema rattaga. Kogu tr2 aja jooksul lõhkusin ainult 1-e püsika. Kõik. Ja päris viimane ma ka ei olnud. Aga see selleks.
Ma ideeliselt kujutan ka ette kuidas suhteliselt väikse vaevaga Teost Tr2 saaks - kas just konkurentsivõimeline see on juba iseasi- aga ...
Koit kirjutas:Kõgesuurem probleem minu jaoks on uued tehnilised reeglid. Ma saan aru ,et sõitjaid on vähe ja klasse peab koondama aga uus loodav klass pidi tulema ju Vaba+TR2 . Praegu aga ripub üleval ainult vaba meeste poolt tehtud tehniliste reeglite projekt ja nagu ma arusaan meestel on autodki nende järgi valmis tehtud. Järelikult ollakse nii kindlad ,et need reeglid kehtima hakkavad. (Aru ma ei saa miks on vaja väikse rattaga TR-3-me.)
Koit kirjutas:Kahtlemata oleks tore ,kui osalustasu oleks väike aga ma arvan ,et rajale ei saa küll rahvast juurde madala osalustasuga.
Enamus raha kulub ikka auto peale ,peaks mõtlema hoopis kuidas autokulusid vähendada.
Mul ikkagi südamel see TR-2+vaba. Minuarust on sündimas uus klass mis konkureerib Tr-3 ga mitte ei ole hüppelauaks TR-3 me.
see süsteem Turist-> TR-1->TR-2->TR-3 lõhutakse ära ja halvemal juhul surevad UUSVABA ja TR-3 mõlemad välja.
Aste (TR-1->TR-3
->UUSVABA ) on liiga suur ja mõlemad klassid on autoehitajate klassid, seega kulukad neile ,kes ise ei ehita ja ei oma suurepäraserid
remondi tingimusi.
Nõustun igal juhul sellega, et hüpe praegusest TR1'est enam vähem normaalseks TR2 autoks on oluliselt väiksem kui TR1'est tulevasse Vaba'sse.
Ja tegelikult ei saa ma aru miks peaks keegi tulevase Vaba klassi autot ehitama - pappi, aega, jne-jne. matad korralikult - teeks siis juba TR3'e
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Heinza »

No nii hull see uus vaba ka nüüd pole. Sirge sild ja 925mm ratas pole veel sugugi TR3. Oluliselt on ikka vaba ehitus odavam kui TR3 hakata ehitama. Juba sildade arvelt on hinnavahe üüratu. Nagu ma ka siin eelnevalt olen rääkinud siis uus vaba projekt järgib väga tihedalt ja arvestatult praegu kehtivat TR2 reeglistiku. Vabaks on selles lastud ainult tehnika originaalsus.

Heino
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Heinza kirjutas:Juba sildade arvelt on hinnavahe üüratu.
Esialgu on ikka nt. Mog'i sild odavam kui sillad + 2X ARB + tugevamad pulgad
No või samma aukku
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Landy »

MahviaDeTyrk kirjutas:[
Keskmiselt kulus iga võistluse peale 1000 EUR'i - ilmselt midagi sinna auku on ka teistel see number - kas see, kui see nummer oleks nüüd 100 EUR'ise võistlustasu korral 910 EUR'i eriti väga midagi mõjutaks = kahtlen - eks siis loobitakse see ülejäänud 90 lihtsalt mutta ikka samamoodi. (aga ok - ma pole ka päris õige inimene sellel teemal sõna võima, ma ei sõida oma rahadega)
Hea, et Türk selle numbri välja tõi, sest umbes 1000EUR kanti sain ka mina oma peas rehkendades summa mis peaks olema ühel võistlusel osalemiseks olemas (sisaladades kõiksugu deposiite, reserve endale jne). Realne kulu õnneks veidi väiksem.

Viimase kolme aastge on vaja minev summa pea-aegu KÕIKIDE* kuluartiliket lõikes kokku suurenenud ca 1/3, sest kui ma 2008 a. aktiivse sportimise lõpetasin oli ühe võistluse jaoks arvestuslik vajalik vaba raha hulk 9000-10000 EEK (572-639EUR). Seega kolme peale meeskonnas klappides u 3000-3500 EEK näkku.
Praegu oleks see ~333EUR (~5210 EEK). Tõus on märgatav. Paljudel meil on sella ja jooksul sissetulekud samavõrd kasvanud? Pigem on paljudel samavõrra vähenenud. Kuid ka 2008 a. palgatseme juures oleksid väljaminekud märgatvalt suuremad.

Seega tanndub siiski kõik kokkuvõttes rahale e. võistlejate rahakotile.

*-autode varuosad on vast ainus erand

P.S. Türk, 7x90=630EUR e. kolm aastat tagasi oleks see olenud ühe mitmepäevase võistluse kogukulu. Praegu saaks ühepäevase võistluse kulud ka ehk kaetud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas Movistar »

No see 1000 euri on küll julm kirves pandud otsesteks kuludeks. See saab selline olla(tegelikult suuremgi) ainult koos auto amortisatsioonikuludega. Ja seda veel TR1-s.
Kirjutasin huvi pärast mingil hetkel kulud üles.See siin on eelmine aasta Leedus käiguga tekkinud otsekulud.Hinnad on km-ga,peale elamise ja osavõtutasu.

Osavõtutasu 100
Transport Patrolile 324
Sõiduka kütus 140
Võistlusauto kütus 120
Elamiskulu kohapeal 50
Üldkulud 100 (söök,jook,jne)
Kokku sain ca 834 euri. No kuidagi ei saa tuhandet kokku.
Kui aga võtta aasta lõikes tehtud kulutused üldse võistlemiseks ja auto ülalpidamiseks siis pakun,et miinimum 500 euri võistluse kohta lisandub veel juurde.

Klperjahil käiguga seotud kulud oli laias laastus 500 euri koos joogi ja prassimisega :D
HM Racing Team
walkman
Rock Crawler
Postitusi: 516
Liitunud: E Sept 10, 2007 12:27 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas walkman »

MahviaDeTyrk: Täitsa tõsiselt on olnud jutuks meskonna sees ka edasine - st. kui Tr1 rajad muutuvad veel kergemaks ja kiiremaks siis meie loobume (vähemalt sellest klassist) - lihtsalt puudub huvi sõita autorallit metsasihtidel.

Jah, õigust räägid, tyrk! Tulebki minna suurte meeste klassi, kui TR-1 lahjaks jääb sulle. Igaljuhul mõistlik käik. Aga üldiselt on eelmisel hooajal tehtud muutused radade suhtes saanud osalenud võistlustelt positiivset vastukaja ja TR-1 ei taha reeglina kõrini mudas vintsida - autot ja ennast lõhkuda. TR-1 klassis peabki olema võimalik normaalselt võistelda ka veidi järgiaidatud tehnikaga nagu teil ka eelmisel hooajal oli. Ja kui see ennast ammendab, siis tulebki minna järgmisse klassi ennast proovile panema, mitte jälle tahta seda, et TR-1 sujuvalt kahe- ja kolmemeeste radadele suunatakse. Mina arvan, et sportklasside täiendust tuleks just alustada TR-1 tasandilt, kust on siis võimalus soovijatel aja jooksul edasi liikuda. TR-1 peaks olema kasvulava, kuhu on võimalik tulla võistlema või soovi korral funi otsima ka nendel, kellel ei ole kehtivate reeglite kohaselt viimse piirini ära tehtud auto. Teie ju just niiviisi toimisite ja võrdlemisi edukalt. Oleme korra ka ise Turisti proovinud, aga see pole ikka päris see. Et siis kokkuvõtteks võiks küll TR-1 sama trendi jätkata nagu eelmisel hooajal, et saaks sõidust mõnu tunda ja ei pea ka hullult masinat lõhkuma. Igaljuhul motiveerib võistlejaid rohkem osalema, kui vintsimisvõistluse tüüpi võiduajamine. Kui rajad on normaalsed, ei ole ka tungivat vajadust kallite ümberehituste jaoks. Samuti vähenevad auto ekspluatatsioonikulud võistlusjärgse auto taastamise osas. Hea näide on Suvesõit, kus on läbi aastate väga aktiivne osavõtt olnud. Okei, võime ju nimetada neid maasturimeeste suvepäevadeks ja nii edasi, aga sinna tulevad millegipärast ka need TR-1 sõitma, kes muidu ei käi. Ja seda põhjusel, et rajad on TR-1 klassile alati väga okei ning ka üldine atmosfäär on mõnus. Samuti eelmise aasta Klaperjaht, no paremat rada pole TR-1 klassil sellel võistlusel praeguses asukohas küll olnud. Kukepea oli ka valdavas enamuses väga mõnus sõita niikaua kui katki läksime, ASMV-l ei saanud osaleda, aga kuuldavasti ka väga okei. Kõuekõmin seevastu eelmisel aastal TR-1 osas minumeelest totaalne ämber ja uppumine. Kui tuleb see aasta infot, et muudetakse midagi, lähme proovime uuesti. Esimene vasikas pidavat ikka aia taha minema.

Erik, Aurora.
Toyota Land Cruiser 120 2008; Jeep Grand Cherokee Overland 2019; Mercedes Benz ML500 w163; Hyundai Terracan 2005
tel. 51O7O27
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: Et rohi oleks jälle porisem ja üldse...

Postitus Postitas totu »

2009 (vist oli) sai arvestatud võistluse otsekulusid (kütted, treila,osalus, jooks piduriklotse jms.), meil tuli see ca. 6000 EEK ja number ei muutunud võistluse kaugusega (läti/leedu võistluste osavõtt kompenseeris kohalesõidu suurema küttekulu). Tänaseks on küttehind märgatavalt tõusnud, meil ära jäänud treila rent, kokkuvõttes ehk saaks +/-500 EURi. Sööki ei arvesta, ka võistlustele minemata sööme ju midagi, ok, veidi odavamat. Alati saab, ükskõik mille peale (autosuvila/ööbimiskoht, võistlusauto transport, "tehnitska" jne. jne.) kulutada rohkem ja see on igaühe vaba valik. Kellel on võimalusi ajada etapi kulu 1000+ EUR peale, nende jaoks ei ole loomulikult vahet, mis etapp maksab aga palju neid on? Kes peavad raha kasutamisel tegema valikuid, nendele on ca. 100 EUR juba raha ja kui see jääb eelarvest puudu, jääbki võistlusele minemata, lisaväärtusena vabaneb ka lisaraha teistelt võitluskuludelt ja tekibki mõte, et milleks seda vaja, lähen sõidan niisama metsas. Ja eks uhkus ole ka asi, mis pilti muudab. Ega keegi ei taha väga tunnistada, et 100 EUR lisakulu pärast minemata jätab, palju uhkem on ju vaeseid kiruda, kes maksta ei jõua (või ei pea ratsionaalseks, kabelaud oli ka hea mõte). Mingis varasemas teemas olen ka fantaseerinud lisaväärtustest. Nt. ööbimiskoha saab korraldaja (piisava eelinfo korral) bronnida kogu majana ja väga palju soodsamalt ja ilmselt ei vingu keegi kui osalustasus (limiteeritud 190.-) sisaldub voodikoht soojas toas ja elementaarne pesemisvõimalus. Ehk oleks Saarekolli päästnud, osalustasus sisalduv, praamipilet....?
Nõus, et korraldajad on hädas, korraldamine kallis ja raha ei jätku, hetkel on ju probleem sõitjate vähesus. Võistlus on 1 ja konkreetne "toode", mida on võimalik üheaegselt "müüa" paljudele. Kui õnnestuks leida valem, mis autod rajale tooks, oleks kõik rahul. Saaks oluliselt odavama osalustasuga korraldaja ka mäele. Igasugune süüdistamine ja näpuga näitamine edasi ei vii, vaja on võimalikult laiapõhjalist plaani, pikemasse tulevikku. Antud juhul näen ikkagi korraldajate kindlat seisukohta, et osalustasude vähendamist ei saa isegi proovida, kuna korraldamine kallis. Selle peale näitaks ise näpuga: Kui suur osa Saarekolli korralduskuludest kaetud sai? Viimane küsimus ei ole vastamiseks vaid mõtlemiseks.
Arvet
Viimati muutis totu, K Veebr 22, 2012 2:27 pm, muudetud 2 korda kokku.
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Võistlused/Competitions”