Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Koht, kus saab arutada 4x4 teemadel, leppida kokku aegu, sõitude kohti ja muidu informatiivne koht / Information about different 4x4 events, safaries and adventures in Estonia and abroad.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

omaltpoolt küsiks, et kas ei oleks võimalik välja mõelda siis mingit sellist võistlust/klassi, kus ka näiteks mina (33x12,5 rehv ja 2 tolli tõstet) sõita saaksin, nii et mu võistluste eelarve ei ole keskeltläbi peale igat sõitu 20000.- :?: Mine vabasse :!: Teoreetiliselt võimalik, kuid kuna ma autot lõhkuda ei taha ja lisaks sellele ei ole seal pika autoga midagi teha (LC80) siis leian, et lihtsalt auhinnalaua sponsoreerimisel ei ole ka mõtet. (ma ei hakkaks seal pooli punkte võtma, kuna safaril käimise autost hakkab lihtsalt kahju ja 2500.- krooni eest rada läbi sõita on ka mõtetu, pigem ostan kasvõi Hannese käest Vabaklassi punktide koordinaadid 250 krooni eest ja lähen teen peale võistluseid auto poriseks)
Super oleks näiteks see kui lastaks turiste ka TR1 rajale ja pildistamise eest punkte saaks a'la autoga 3 , jala 2 ja 1 punkt tähendaks ntx 20 minutit aega. mis tähendab seda, et kui on palju pusimist autoga võtmisel, siis on kavalam jooksuga ära käia ja lihtsalt pilt teha.
Et siis mõtteainet natuke targematele peadele :wink:
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Ega autosid piirata polegi mõtet - kui ise oled rumal, võid nii TR3 autoga kui ka äsja salongist välja veerenud läikiva lexusega üle katuse kruttida või muud viga teha.
Piirata on sellise asja puhul mõtet ikka rada ennast - ei ole ntx üle poole meetri sügavusi veetakistusi, ei ole tihedast võsast läbi sõitu, ei ole teravatel kividel turnimist jne.

Ja tõsi on, et selliseid lihtsamat sorti safareid on olnud aeg-ajalt küll (Kiikingu, Landy ja Rommi korraldatud). Iseasi kas kõik huvilised alati on aru saanud, et millise raskusastmega sõit on tulemas olnud.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
FlammablE
Rock Crawler
Postitusi: 850
Liitunud: K Apr 04, 2007 10:36 pm

Postitus Postitas FlammablE »

Kui turistid võistlusrajale vabalt lasta, siis oleks tulemuseks see, et enne peab hunniku linnamaastureid punkti ümbert minema vintsima ja alles siis saab ise võtma minna.
Aga sobida võiks äkki sarnane formaat kunagi lauluväljakul toimunud võistlustega. Oleks mingi mäkketõus, natuke turnimist, natuke mudas möllamist ja see aja peale. Võistlejaid peaks olema, sest iga mees metsast saab oma masina proovile panna ja mingeid eelnevaid teadmisi/varustust pole eriti vaja. Kui katsed paiknevad suuremal territooriumil, siis tuleb sisse mingi elementaarne kaardi kasutamise oskus ka. Samas pole vaja läpakat, gps-i, mingit kaarditarkvara, vintsi jne. Kes tahab rohkem orienteerumist, läheb Navigatsioonile või proovib autoorienteerumist. Kui sain valesti aru ja võistlusmoment pole peamine, siis võib safaritel osaleda.
Alustuseks võiks midagi sarnast näiteks Männikul korraldada. Ükski korraldaja ei viitsi rada maha märkida ja rajakohtunikke tööle panna, kui on kahtlane, kas keegi üldse võistlema tuleb. Niiet kõigepealt tuleb tõestada, et reaalne huvi ja osalejad on olemas.
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

Safari on safari ja võistlus on võistlus!

Raja piiramine tekitab minu arvates rohkem ebavõrdsust kui tehnika piiramine.

to Olle:
Kui autot lõhkuda ei taha siis ei ole võistlustele kahjuks asja! Võistlus on oma olemuse poolest sõitmine tehnika ja enda vastupidavuse piiril (ja kohati ülevalpool seda piiri).
Või kuidas Sina oled võistlemisest aru saanud?
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Stupiduser
Vintsmännide AÜ
Postitusi: 1280
Liitunud: K Veebr 19, 2003 6:25 pm

Postitus Postitas Stupiduser »

FlammablE kirjutas:Kui turistid võistlusrajale vabalt lasta, siis oleks tulemuseks see, et enne peab hunniku linnamaastureid punkti ümbert minema vintsima ja alles siis saab ise võtma minna.
Aga sobida võiks äkki sarnane formaat kunagi lauluväljakul toimunud võistlustega. Oleks mingi mäkketõus, natuke turnimist, natuke mudas möllamist ja see aja peale. Võistlejaid peaks olema, sest iga mees metsast saab oma masina proovile panna ja mingeid eelnevaid teadmisi/varustust pole eriti vaja. Kui katsed paiknevad suuremal territooriumil, siis tuleb sisse mingi elementaarne kaardi kasutamise oskus ka. Samas pole vaja läpakat, gps-i, mingit kaarditarkvara, vintsi jne. Kes tahab rohkem orienteerumist, läheb Navigatsioonile või proovib autoorienteerumist. Kui sain valesti aru ja võistlusmoment pole peamine, siis võib safaritel osaleda.
Alustuseks võiks midagi sarnast näiteks Männikul korraldada. Ükski korraldaja ei viitsi rada maha märkida ja rajakohtunikke tööle panna, kui on kahtlane, kas keegi üldse võistlema tuleb. Niiet kõigepealt tuleb tõestada, et reaalne huvi ja osalejad on olemas.
:hail
Elu on lill! Võilill...

Ermo "Pikk" Soobik, Märjad Härjad tüürimees/vintsimees, 2008 TR1 5. koht, offroader since 2002
Kasutaja avatar
Kjen
Der Sponsor
Postitusi: 542
Liitunud: N Jaan 11, 2007 3:14 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kjen »

Stupiduser kirjutas:
Kjen kirjutas:Selle "TR-0" liiga puhul oleks vaja siis lihtsalt kergemat rajavalikut ja mingeid piiranguid, et TR-1 veteranid "ilma tegemas" ei käiks.
Millised piirangud need siis olema peaksid?
TR1 on niigi minimaalsete ümberehitustega.
Ma pidasin silmas rohkem küll sellist sorti piirangut, et need maailmavaated, mis TR-1 liiga profesionaalseks alaks on muutnud, TR-0 edasi ei kanduks. Ei ole ju tsaažikal TR-1 veteranil, kes on saanud juba aastat järjest näiteks karikasarja 6...4 koha, kuid kelle hing tahab tingimata medalikohta, oma kaitstud põhjaaluse, heavy truck amortide, snorkli ja originaali meenutava terasprofiilist esirauaga, aga muidu originaalilähedase autoga ja tankirünnakut meenutava sõidustiiliga üsna lihtsalt algajatele koht kätte näidata. Ja siis kaks kuud autot renoveerida.
Ma ausalt öeldes ei oska öelda, mida piirata. Näiteks TR-1 esikuuiku meeskond järgmine aasta ei tohiks osaleda TR-0 sarjas või TR-1 sarjas edukalt võistlenud auto ei tohiks TR-0's võistelda.
Või keegi oskaks äkki ära kirjeldada "liiga jõulise ja autot mitte säästva" sõidustiili.
Kasutaja avatar
atdoom
True Off Roader!
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 01, 2006 5:03 pm
Asukoht: Viimsi 5kuus505886

Re: Idee uue võistluse kohta

Postitus Postitas atdoom »

4x4 sõber kirjutas:Äkki keegi viitsib orgunnida võistluse, mida on võimalik sõita ilma vintsi abita .
lugesin... mõtlesin... no ma ei tea... AGA miks on vaja käbimaasturiga kindlasti võistelda? ... minul on kah veidi appkreiditud käbimaastur, aga mulle meeldivad safari vormis ettevõtmised... ja sealgi saab ju tegelikult selgeks, kes kõvem mees, kus kõvem auto!
Kes on päeva otsa virk nagu mesilane ja tugev kui härg, lõhub tööd nagu hobune ja õhtuks on väsinud kui koer,
see peaks loomaarsti juurde minema - võib-olla on ta eesel

Chang Ying-Yue
sallu
Mudder
Postitusi: 61
Liitunud: E Aug 23, 2004 12:41 am

Postitus Postitas sallu »

et siis puude, kivide ja kändude vahele?
Viimati muutis sallu, N Jaan 31, 2008 4:33 pm, muudetud 1 kord kokku.
www.dss.ee Muusika, xenonid ja muud lisaseadmed sinu autole
HKA
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: L Okt 07, 2006 8:57 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas HKA »

Mina saan aru, et siin räägitakse ikkagi võistlemisest, mitte safarist. Ja autod, mis võistlevad on kõik ülejäänud maasturid, mis ei mahu praegustesse võistlusklassidesse TR1, TR2, TR3 ja VABA. Ehk siis LUAZ-st UNIMOG-ni. Aga milles need autod omavahel võistleksid? Kui vintsi ette ei taheta, siis ainult ilma asfaltkattetta teedel kiiremini ühest punktist teise jõudmises. Ehk siis võidu kihutamises. Kas sellel on mõtet? Kes tagab ohutuse?
Hannes Kask, Shrek Offroad Team
http://4x4shrek.planet.ee
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Huvitav palju oleks huvilisi siis poolkõvale võistlus-saffarile ?
A"la natuke kariääris sebida , siis mingil maa-alal leia punkt , mis on rajaääres ja märgistatud , natuke rööpalist metsateed , mis on ka 4x4 sõidukaga läbitav .
Hiljem arvestada katseed kõige kiiremini/täpsemalt läbinud meeskonnad kokku ja nende järgi tulemus sättida.
Midagi sarnast nadu Mustjõe karjääris toimus.
Masinad võiks olla stokc , ning stardijärjekorra/rajalemineku järjekorra määrab peakohtunik ainuisikuliselt A"la rehvide , auto kõrguse ja muude näitajate järgi.
Kes tahavad tulla kollidega - Neile saab sättida mingi omaette raja . Samuti karjäär , nendel juba läpakajärgi orjenteerumine A"la 15-20 KP-ga mööda sihte.
Siis mudamagistral mis on stock uaziga läbitav jne.
Kollidega ( Juba 31 mudarehv , vints , jne) läheks rajale rehvimõõdu järgi.

Minu natuke edasimõeldud mõte 4x4 sõbra
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

turistid ei pea minema samal ajal TR1 punktidesse. Täna on ju selline võistlusformaat, kus reedel on LK1 ja laupüäeval LK2 . miks ei võis turist sõita reedel LK2te ja laupäeval LK1'te ?
Küsimus ei ole mitte võistelda tahtmises kuivõrd selles, et TR1 ma ei saa ei tõste ega rehvi pärast ja TR2'te ja Vabaklassi pole mul mõtet tulla autoga millega ma tahan ka vahest naisega marjule minna.
minu mõte on selles, et kui hakkate genereerima TR0'i , siis ärge hakake genereerima sinna mingeid rehvimõõte jälle :!:

PS . Ma ei imesta, kui varsti teevad ilma TR3'mes Golubevi vintsidega luaz'id. milleks meile siis enam see rehvimõõt. ma olen kindel, et seda Luazi on lihtsam kelgutada kiire vintsi otsas, kui 38 rehviga meetrises mudas edasi pusida. ja ülesõidul pole tähtsust, kas sul on 38 tolli või 20 tolli rehv.
Viimati muutis Olle, N Jaan 31, 2008 4:39 pm, muudetud 1 kord kokku.
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Ega siis kohe kurjalt võistlema ei pea hakkama . Lihtsalt for a fun iga vend toimetab omaette . Jääb kinni , siis ootab , et taganttulija tõmbab ta välja ja läheb sõit edasi.
Rada tulekski selline teha , kus ka viimased tulijad saavad sõita.
Siis see olekski nö TR 0 , kus kõik on "võrdsed" .
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4713
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Postitus Postitas uputaja »

Veel üks võimalus on ju autod kliirensi järgi jagada. :lol:
TR 0 peaks jääma ikka väga stock autode pärusmaaks. :wink:
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Stupiduser kirjutas: to Olle:
Kui autot lõhkuda ei taha siis ei ole võistlustele kahjuks asja! Võistlus on oma olemuse poolest sõitmine tehnika ja enda vastupidavuse piiril (ja kohati ülevalpool seda piiri).
Või kuidas Sina oled võistlemisest aru saanud?
Võistlemine ei ole auto lõhkumine, mistahes muul tehnikaspordi alal, kasvõi rahvaralli on väga edukalt võimalik sõita kogu trass läbi selliselt, et autol pole kriimugi peal. Ole hea ja proovi teha seda tavalise salongimaasturiga (TR1 seda ju sisuliselt on) TR1 trassil :!:
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas Arto »

Olle kirjutas:Võistlemine ei ole auto lõhkumine, mistahes muul tehnikaspordi alal, kasvõi rahvaralli on väga edukalt võimalik sõita kogu trass läbi selliselt, et autol pole kriimugi peal. Ole hea ja proovi teha seda tavalise salongimaasturiga (TR1 seda ju sisuliselt on) TR1 trassil :!:
Mina arvan, et saab, küsimus mis kohta sa taga ajama lähed.
Mäletan täpselt kui sõitsin alles L200-ga, siis need punktid mis tundusid liiga karmid, võtsime jala.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Vasta

Mine “4x4 üritused / 4x4 events”