8. leht 15-st
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: E Apr 09, 2018 3:04 pm
Postitas v6sa
jaan mmc kirjutas:Õõtsade kinnituskõrvad raamil tunduvad ikkagi õrnavõitu.

Ise paneks sinna 2 x paksema materjali.
Miks? Kõhutunde alusel?
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: E Apr 09, 2018 6:48 pm
Postitas erik
Nu nuh, augud saavad suuremaks loksuda, siis kui poldid on lahti. Augu saab teoreetiliselt lõhki rebida. Selleks on aga üsna mitu tonni jõudu vaja, kuna jõud jaguneb kahe kõrva vahel. Vanal autol on tagumiste 4 lingi varraste kõrvad 3mm "saiast" ja on kestnud. Nüüd on kõrvad oluliselt kõvemast terasest. Raamitoru, mille külge nad on keevitatud, on ise õhema seinaga. Ausalt ma ei tea, mis avariiga juhtub ja kust järgi annab. Parem oleks, kui mõni kergemini vahetatav asi ennem katki läheks, kui raamist tüki välja rebib. Igatahes, kui tahaks kindlasti väga tugevat asja ehitada, läheb see pill raskeks ja raske pill läheb jälle, omakorda inertsiga seonduvalt kergemini millegi otsa-vastu katki.
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: T Apr 10, 2018 11:09 am
Postitas v6sa
jaan mmc kirjutas:Pilk, tava maasturi õõtsasilmadele, selle kõhutunde tekitab. Kui tugevusest isegi piisaks siis aukude ovaalseks loksumise oht jääb.
See asi on "veidi" kallimast materjalist kokku praetud, kui hinnatundlikule ignorantsele kliendile toodetud liikumise vahend.
Julgen arvata, et olukord, kus need kõrvad järele annavad, toodab järelmeid, mis on suurusjärgu võrra hinnalisemad, kui kõrva kahjustus. Ning alles reaalsed vägivallatsemised võimaldavad teada saada, mis seekord kaitsmeks osutub.
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: P Apr 15, 2018 8:58 pm
Postitas erik
Nüüd on siis see õõtsade, käändmike ja rooli "asja" värk valmis.
Järgmiseks tuleb töösse panna roolivõll ja roolisammas. Lähen lammutusest otsima, kas sellele roolilatile istub külge ka mõni terasest roolivõll, koos ristiga. Originaal on alumiiniumist ja selle võlli jätkamine ei tundu esimese hooga väga hea mõte. Kas keegi omab mingit ülevaadet roolilattide nuutidest?
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: P Apr 15, 2018 9:38 pm
Postitas totu
Ilus.
Alumiste õõtsade esimesed kinnitused tee tugevamaks, just maa seest välja kasvavate kivide vastu. No ja mis iganes seal ninas veel on. Kasutamata vedrukäiku ei ole mõtet jätta ja läbilöökidel käib nina mättasse, arvesta, et rehvi lööb ka üsna õhukeseks ja teed ei ole meil just liiga siledad.
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: P Apr 15, 2018 9:45 pm
Postitas erik
totu kirjutas:Ilus.
Alumiste õõtsade esimesed kinnitused tee tugevamaks, just maa seest välja kasvavate kivide vastu. No ja mis iganes seal ninas veel on. Kasutamata vedrukäiku ei ole mõtet jätta ja läbilöökidel käib nina mättasse, arvesta, et rehvi lööb ka üsna õhukeseks ja teed ei ole meil just liiga siledad.
Jes, sealt on jah nurgad puudu, need õõtsa puksid jäävad ka tulevase Banzeri serva taha peitu.
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: T Apr 17, 2018 11:46 am
Postitas erik
Putka hakkab looma. Panen mõne toru ka juurde, et kere jäigem oleks. Ilmselt lisab see ka turvalisust, aga ma loodan, et seda pole vaja reaalses elus järgi proovima hakata.
Lisasin igasse nurka korralikud tugevdused ka. No lihtsalt igaks juhuks ja siit on hea juba alumiiniumiga edasi ka minna.
Lihtsalt pilt.

Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: T Apr 17, 2018 12:38 pm
Postitas tphnd
palju ühe masina peale keevitustraati kulub?
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: T Apr 17, 2018 12:41 pm
Postitas erik
jaan mmc kirjutas:Kuidas oleks tugevdusnurkade, keevitamata servade vinklisse keeramisega, annaks ehk lisa jäikuse ja suurema pragunemiskindluse.
Tugevdusnurkadel ongi serv ära keeratud.
Ja mis selline freesalumiiniumist käändtelg/ülekanne ka maksab, eeldusel, et malmist originaal nö. shabloonina ette näidata, nagu sul vist oli ?
Volvo portaali korpuse koopia joonised ja tootmise teostas Kotkas. Prototüüp oli hindamatu ja kõlbas lõpuks vist paberihoidjaks. Edasiste tükkide hinnad, läbirääkimisel Kotkaga. Minu jaoks on tegemist ilusa läikiva asjaga, millel on sobilikus kohas kaks keermestatud auku ja see kaalub oluliselt vähem, kui originaal.
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: T Apr 17, 2018 12:43 pm
Postitas erik
tphnd kirjutas:palju ühe masina peale keevitustraati kulub?
Eile just vaatasin, et 15 kg rullist oli u. pool läinud. No kümme kulub vist kokku ära, kuna kere tahab veel alt poolt ka keevitamist. U. 2 kg lihvin maha, nii, et u. 8 kg on siis traati valmis kere küljes.
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: T Apr 17, 2018 2:36 pm
Postitas Movistar
jaan mmc kirjutas:
Ja mis selline freesalumiiniumist käändtelg/ülekanne ka maksab, eeldusel, et malmist originaal nö. shabloonina ette näidata, nagu sul vist oli ?
Mul on ka need alu portaalid küljes.
No ikka on palju küsijaid,et mis maksab.Kui küsid,et mis sa selle teadmisega teed ja kas tahad osta...Eieiei,ma niisama tahan teada palju maksab..
Sul on konkreetne huvi soetada või järgmine uudishimu rahuldamine hinnateadmisega ?
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: T Apr 17, 2018 2:37 pm
Postitas K.Kotkas
jaan mmc kirjutas:
Ja mis selline freesalumiiniumist käändtelg/ülekanne ka maksab
960€ on see suurem jurbel ja laagripukk 550€. 7075 Alust. Igast muid jurbleid lõikame kah - sai Haas VF3 5 teljeline pink hangitud...
Kaalu osas on tegu siis 50% kokkuhoiuga korpuse pealt.
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: T Mai 08, 2018 1:12 pm
Postitas erik
Aeg veereb ja garaazis midagi olulist ei sünni.
Roolivõll ja sammas said pmst valmis. Nüüd on nii, et kui toas rooli keerata siis õues midagi liigub ka. Täitsa harjumatu vaatepilt.
Aga nagu alati selle ise ehitamise juures on, siis enam ei mahu piduri võimendi omale kohale, nüüd siis teen selle läbi kere tuleva võlli uue ja pikema, ning teen ikkagi selle alumiiniumist roolivõlli lühemaks. Töö ei saa otsa.
Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: E Juun 04, 2018 5:02 pm
Postitas erik
Ilus ilm ei soosi garaazis käimist, tunkedes on palav lihtsalt. Tegelikult liigub projekt väikeste aga kindlate sammudeda liiva ja värvipritsi suunas. Järjest saab asju vajalike tööde nimistust maha tõmmata.
Aga mõni pilt ka ikka:
Ärakäiv nina, kõigepealt papist
Siis plekist
Valmis. Ära käib sellepärast, et muidu ei saa mootorit maha.
Ukse tihendiserv, puudu veel hinged ja natuke keevituste käiamist
Ja mootor mahtuski koos kastiga maha, üldse võtan kogu mudru järjest kere küljest ära. Muidu ei mahu viimaseid keeviseid tegema.
Päris hea on vahelduseks asju lahti võtta
Voolik külge, vedelik sisse, peaks saama sidurdada.
Nina panzer, see on juba väiksem ja kergem versioon, esialgse tegi ikka oluliselt suurema. Mis kattis õõtsade silmapuksid jne, aga ma vaatasin, et liiga raske tuleb....

Re: Silverbeast 3.0
Postitatud: T Juun 05, 2018 4:54 pm
Postitas erik
Nööriliini paika sättimine võttis kõvasti aega. Kunagi teema alguses, vaatasin, et siit mahub küll, tegelikus on alati ikka miskit muud. Polnud pääsu, tuli vineerist erikujulised musid toota. Muidu polnud kunagi arusaadav, kuhu see nööri ikka vastu nühkima hakkab.
Jalarauad hakkavad looma
Tagumik, koos turvavööde kinnituskohtadega olemas. Radika kõrvu praegult ei teegi, kuna ilmselt teen õhuvõtu läbi katuse ja see muudab ühtteist...
