8. leht 11-st
Postitatud: K Dets 15, 2010 8:11 am
Postitas Landy
Imestama paneb, et see õnnetu ~2km lõik on ikka veel/jälle umbes. Kas vallas ühtegi kiilsahaga K-70* tüüpi iseiikurit pole?
Postitatud: K Dets 15, 2010 10:25 am
Postitas hillart
ja ikka on nii, et iga suurema jama puhul staap ehk aju ei hakka piisavalt õigeaegselt tööle. olgu see aprillirahutustega või ülemiste jäält lennuki haleda sikutamisega või nüüd padaoruga. riigis justkui ressurssi on, aga...
Jätke jama! Pole riigil taoliste situatsioonide lahendamiseks mingeid reserve.
Möödunud aastakümnete lumevaene aeg pani meid meie põhjamaist staatust unustama ja saatis kõik suured lumefreesid metallikokkuostu. (Rahaühiskonna viletsus, sest pole ju vaja miskit tehnikat seisma osta, nii igaks juhuks.)
On ka korduvalt pressis välja öeldud, et lume koristamine pole Päästeameti rida ning neil ei ole, ega saa olema vastavat tehnikat. Ikka vaid maanteededega tegelevad ametkonnad ja kohalikud omavalitsused on need, kelle poole taolistel juhtudel näpuga näidata.
Ja ärge kujutage ette! Pole Kaitseväel vastavat tehnikat ammugi mitte, sest ega vana vene aeg enam pole kus armeel oli autonoomselt eksisterimise võimekus ja lisaks enese elulisuse tagamisele võis omi jõude ka väljapoole suunata. Praegu ostetakse ka Kaitseväes vastavad teenused (territooriumide lumekoristus, prügivedu, remonditööd, ruumide koristamine-pesemine, toitlustamine jne, jne.) sisse tsiviilsfäärist. Kui tsiviil ja vastavad rahad mingil momendil Kaitseväelt tagant ära langeks, oleks ka Kaitsevägi ise see, kes appi hüüdma hakkab. Ka just-kui liigse lume korral, muideks.
See, et Padaoru klippidel paari Kaitseväe bandwagen´it näha oli, pole küll mingi kõneväärne näitaja. Mingist rasketehnikst lume tõrjeks igatahes rääkida ei saa, või kuidas? Kujutan ette, kuidas üksuste tagalaülemad peale seda ettevõtmist peavalus vaeveldes aruandlusega vaeva näevad, et kuidagi peale nende bandwagenite sõitlemist oma pabereid klappima panna ja kütusekulusid ots-otsaga kokku viia.
Ja seda, et
15 (kõigest) Vahipataljoni ajateenijat mingis Tallinna lumeurgitsemises osalesid, oli korduvas uudistes mainimisena tõeliselt piinlik kuulata, pean tunnistama. Kuigi, jah! Tegelikult on ajateenijate kasutamine Kaitseväes milleksi muuks, kui väljaõppetegevusel, rangelt keelatud. Aga ju siis taoliseks promoürituseks erand tehti.
Postitatud: K Dets 15, 2010 11:18 am
Postitas RAMBO
hillart kirjutas:ja ikka on nii, et iga suurema jama puhul staap ehk aju ei hakka piisavalt õigeaegselt tööle. olgu see aprillirahutustega või ülemiste jäält lennuki haleda sikutamisega või nüüd padaoruga. riigis justkui ressurssi on, aga...
Jätke jama! Pole riigil taoliste situatsioonide lahendamiseks mingeid reserve.
Möödunud aastakümnete lumevaene aeg pani meid meie põhjamaist staatust unustama ja saatis kõik suured lumefreesid metallikokkuostu. (Rahaühiskonna viletsus, sest pole ju vaja miskit tehnikat seisma osta, nii igaks juhuks.)
On ka korduvalt pressis välja öeldud, et lume koristamine pole Päästeameti rida ning neil ei ole, ega saa olema vastavat tehnikat. Ikka vaid maanteededega tegelevad ametkonnad ja kohalikud omavalitsused on need, kelle poole taolistel juhtudel näpuga näidata.
Ja ärge kujutage ette! ...
Kala hakkab ikka mädanema peast. Kui riigiisad ise ei taha ja ei saa ja pole raha jne... ja kui lumi hakkab nende tegemisi segama,siis võetakse sõdurid appi. Mugav elu minumeelest.
Kas ja miks ei võiks Mupole,sõduritele ja veel mõnele riigiteenistujale labidat kä6tte anda???
Vastan ise:labidat ei ole ja keegi ei hakka neid seisma ostma...
Jätab kuidagi sit,a meki oma tegemistest,see nii öelda padaorg.

Postitatud: K Dets 15, 2010 11:39 am
Postitas Landy
Tegelikult on kaitseväes olemas vähesel määral adekvaatset lumetõrje tehnikat.
Üritusel Navigatsioon 2006 sai neid näha ja katsuda:
Paar sisevaadet
http://www.landy.ee/offroad/180306/image25.htm
Väliskujust pilt :
http://www.maasturid.ee/images/stories/ ... oon/09.jpg
http://www.maasturid.ee/images/stories/ ... oon/10.jpg
Lisaks peaks kaitseväes olema ka forntaallaasdureid ja sahkasid
Postitatud: K Dets 15, 2010 9:04 pm
Postitas hans
Sellised masinad olid reedel ja laupäeval Virumaal kasutusel. Laupäeval nägin neid seismas Haljalas
Postitatud: K Dets 15, 2010 9:18 pm
Postitas Valge Hiir
hans kirjutas:Sellised masinad olid reedel ja laupäeval Virumaal kasutusel. Laupäeval nägin neid seismas Haljalas
Mitte sellised masinad, vaid just need samad masinad mis Landy fotodel jäädvustatud.
Võttis aega mis võttis kuid lõpuks saadeti Ämari Lennubaasi rajahooldemasinad Virumaale appi.
Postitatud: K Dets 15, 2010 10:31 pm
Postitas Landy
Valge Hiir kirjutas:
Mitte sellised masinad, vaid just need samad masinad mis Landy fotodel jäädvustatud.
Võttis aega mis võttis kuid lõpuks saadeti Ämari Lennubaasi rajahooldemasinad Virumaale appi.
Tegu peaks olema endiste hooldusmasinatega, sest koos NATO uue lennurajaga saadi/osteti vist ka kogu uus hooldustehnika. (Info mälu järgi)
Postitatud: K Dets 15, 2010 11:52 pm
Postitas mart77
Landy kirjutas:Valge Hiir kirjutas:
Mitte sellised masinad, vaid just need samad masinad mis Landy fotodel jäädvustatud.
Võttis aega mis võttis kuid lõpuks saadeti Ämari Lennubaasi rajahooldemasinad Virumaale appi.
Tegu peaks olema endiste hooldusmasinatega, sest koos NATO uue lennurajaga saadi/osteti vist ka kogu uus hooldustehnika. (Info mälu järgi)
Krt, Ämaris töötades sai neid lähemalt piiluda: nagu mõista-mõista-masin -3 rooli , 2 mootorit...
Postitatud: N Dets 16, 2010 12:16 am
Postitas tfr
Ma olen osalenud võistlusel, kus üheks etapiks oli nendega seal Ämaris vigursõidurada aja peale läbida niimoodi, et üks vend istus ühe ja teine vend teise rooli taga

Postitatud: N Dets 16, 2010 12:24 am
Postitas tarmo
tfr kirjutas:Ma olen osalenud võistlusel, kus üheks etapiks oli nendega seal Ämaris vigursõidurada aja peale läbida niimoodi, et üks vend istus ühe ja teine vend teise rooli taga

See oli Navigatsioon 2006, millele Landy juba enne viitas.
Postitatud: N Dets 16, 2010 1:35 am
Postitas denis23
Öösel otsustasime sõbraga tegema paar ringi linnas, et aidata inimesi, kes on lume jäänud.
Aitasime lumest 5-6 autot, mitu inimest kelle auto jäi kinni lootusetult viisime koju.
Põhimõtteliselt, kõik need Jõelähtme, Kostivere jm juhtumid näitavad enamasti nii inimeste, kui ka KOV täieliku haldussuutmatust.
Teel mis ühendab Maardu Tallinnaga põhimõtteliselt, üks JCB kopp suutis mõnekümne minutiga vangist päästa mitukümmend autot, k.a. kiirabi, kütuseveokit, kaks või kolm bussi jne. Kusjuures, inimesed ise ka aktiivselt võtsid osa protsessis, vaatamata tuisule. 10-15 meest suudab sõiduauto läbi lund lükata. Kusjuures kõige raskemal hetkel olukord oli Kostiverega täiesti sarnane. Lihtsalt ühes olukorras istuti autodes ning teises tegutseti.
Kostivere-Jõelähtmes aga nägime seda kuidas inimesed lihtsalt jätsid autod teele ning kõndisid minema.
Postitatud: N Dets 16, 2010 1:46 am
Postitas tfr
tarmo kirjutas:See oli Navigatsioon 2006, millele Landy juba enne viitas.
Krt, oli jah. Ma seostasin seda esimesel hetkel miskipärast Unicute Talveralliga, aga lähemal järelemõtlemisel meenus, et Navigatsioonil sai käidud jah, sama C303 ja seltskonnaga, kellega alati Unicutel. Sellest ka segadus

Postitatud: N Dets 16, 2010 1:49 am
Postitas zum
Lumi lumeks, need mõned vahepealsed aastad on lihtsalt inimesed mugavaks/laisaks teinud, kui õiget talve vähem nähti. Pole viga, harjuvad ja tuletavad meelde/õpivad.
Kõige "toredam" kogu selle Monika juures oli minu jaoks see, et elektrist olin kodus ilma neljapäeva õhtust kuni tänase (kolmapäeva siis) õhtuni, täpselt 6 ööpäeva
P.S. Kuidagi selline mulje on jäänud, et kui ilmastikunähtusele naisterahva nimi pannakse, siis ta tükib nagu eriti õel ja raskete tagajärgedega olema...

Postitatud: N Dets 16, 2010 1:50 am
Postitas denis23
[quote="denis23"][quote="denis23"]Öösel otsustasime sõbraga tegema paar ringi linnas, et aidata inimesi, kes on lume jäänud.
Aitasime lumest 5-6 autot, mitu inimest kelle auto jäi kinni lootusetult viisime koju.
Põhimõtteliselt, kõik need Jõelähtme, Kostivere jm juhtumid näitavad enamasti nii inimeste, kui ka KOV täieliku haldussuutmatust.
Teel mis ühendab Maardu Tallinnaga põhimõtteliselt, üks JCB kopp suutis mõnekümne minutiga vangist päästa mitukümmend autot, k.a. kiirabi, kütuseveokit, kaks või kolm bussi jne. Kusjuures, inimesed ise ka aktiivselt võtsid osa protsessis, vaatamata tuisule. 10-15 meest suudab sõiduauto läbi lund lükata. Kusjuures kõige raskemal hetkel olukord oli Kostiverega täiesti sarnane. Lihtsalt ühes olukorras istuti autodes ning teises tegutseti.
Aga tõde on ka see, et kuskil kella 1 paiku öösel Maardu piirkonnas väljas oli väga raske olla, vähemalt näoga lume poole. Kuigi, jah, kümned reisijad läksid jalgsi mööda teed Maardu linna,ning kõik jõudsid koju.
Ma arvan kõigidele vedanud, et temperatuur tegelikult oli umbes -4 ringis, mitte -14 või -20, siis tagantjärjed oleksid hoopis palju hullemad.
Kostivere-Jõelähtmes aga nägime seda kuidas inimesed lihtsalt jätsid autod teele ning kõndisid minema.[/img]
Postitatud: N Dets 16, 2010 1:52 am
Postitas zum
hillart kirjutas:ja ikka on nii, et iga suurema jama puhul staap ehk aju ei hakka piisavalt õigeaegselt tööle. olgu see aprillirahutustega või ülemiste jäält lennuki haleda sikutamisega või nüüd padaoruga. riigis justkui ressurssi on, aga...
Jätke jama! Pole riigil taoliste situatsioonide lahendamiseks mingeid reserve.
Möödunud aastakümnete lumevaene aeg pani meid meie põhjamaist staatust unustama ja saatis kõik suured lumefreesid metallikokkuostu. (Rahaühiskonna viletsus, sest pole ju vaja miskit tehnikat seisma osta, nii igaks juhuks.)
On ka korduvalt pressis välja öeldud, et lume koristamine pole Päästeameti rida ning neil ei ole, ega saa olema vastavat tehnikat. Ikka vaid maanteededega tegelevad ametkonnad ja kohalikud omavalitsused on need, kelle poole taolistel juhtudel näpuga näidata.
Ja ärge kujutage ette! Pole Kaitseväel vastavat tehnikat ammugi mitte, sest ega vana vene aeg enam pole kus armeel oli autonoomselt eksisterimise võimekus ja lisaks enese elulisuse tagamisele võis omi jõude ka väljapoole suunata. Praegu ostetakse ka Kaitseväes vastavad teenused (territooriumide lumekoristus, prügivedu, remonditööd, ruumide koristamine-pesemine, toitlustamine jne, jne.) sisse tsiviilsfäärist. Kui tsiviil ja vastavad rahad mingil momendil Kaitseväelt tagant ära langeks, oleks ka Kaitsevägi ise see, kes appi hüüdma hakkab. Ka just-kui liigse lume korral, muideks.
See, et Padaoru klippidel paari Kaitseväe bandwagen´it näha oli, pole küll mingi kõneväärne näitaja. Mingist rasketehnikst lume tõrjeks igatahes rääkida ei saa, või kuidas? Kujutan ette, kuidas üksuste tagalaülemad peale seda ettevõtmist peavalus vaeveldes aruandlusega vaeva näevad, et kuidagi peale nende bandwagenite sõitlemist oma pabereid klappima panna ja kütusekulusid ots-otsaga kokku viia.
Ja seda, et
15 (kõigest) Vahipataljoni ajateenijat mingis Tallinna lumeurgitsemises osalesid, oli korduvas uudistes mainimisena tõeliselt piinlik kuulata, pean tunnistama. Kuigi, jah! Tegelikult on ajateenijate kasutamine Kaitseväes milleksi muuks, kui väljaõppetegevusel, rangelt keelatud. Aga ju siis taoliseks promoürituseks erand tehti.
Tead või arvad?
Päris nii hull ikka pole ka see asi
