8. leht 14-st

Postitatud: N Dets 09, 2010 12:07 am
Postitas seff
Tuul kirjutas:Mul ka saha ehitamine pooleli. Kõik on alles katsetamise järgus.

Pilt

Raam ja sahk kokku siristatud, kinnitused uue "esistange" külge pandud.
Saha alla panin kummiriba maasturi rehvist, mis hiljem katsetamise käigus osutus liiga vedelaks, kamazi rehv ootab juba lõikamist.

Pilt

Ja saigi õue proovima mindud. Jõudlus labidaga võrreldes metsik.

Pilt

Nüüd tuppa tagasi ja tõstmis süsteemi aretama. Mingi paadivintsi hankisin ka aga selle jama on, et trossi väljakerimiseks peab manuaalselt ühte nuppu keerama. Vintsi peangi sellepärast kabiini paigaldama, ja trossi läbi mootoriruumi viima.
jõudu aretamisel , kas sa ei karda et kui nii ette kinnitatud siis mingi hetk võib kogu see konstrui raginaga põhjaalla minna kui sahk peaks kuhugi takerduma,ja märja lumega hakkab ilmselt hirmsasti nina t6stma,niisama nügimiseks kindlasti toimib,detailide ühenduspoldid pane jämedamad ja tugevdatud, mul juba atvl lõi 12 se poldil pea maha nagu saial nuki , jaksu aretamisel

Postitatud: N Dets 09, 2010 12:21 am
Postitas Tuul
Erilist kiirust ei arenda ja seega arvan, et sahka kõhu alla on kaunis raske saada.
Piiratud teadmistega füüsikast, arvan et kui kinnituspunktid kere küljes on kõrgemal, siis saha ees olev lume raskus ja auto esiosa kaal aitavad sahka maasse suruda, mis kompenseerib hüdrosüsteemi puudumist. Ja kummiriba oma olemusega ei hakka pinnasesse vaid kraabib kinnitrambitud lund.

Postitatud: N Dets 09, 2010 12:27 am
Postitas seff
viimast pilti vaadates ,kui nüüd kujutleda et sahal on väga raske edasi liikuda siis auto nina hakkab pigem tõusma kui sahka edasi lükkama aga eks peab katsetama,igasugu paadi ja käemehe (händimän) vintsidest hoia parem eemale,võta kasvõi korralikum atv vints või nina peale mingi 6000lbs asi , aitab ka auto vajadusel hange otsast alla :D

Postitatud: N Dets 09, 2010 1:23 am
Postitas keelutsoon
minul on ka all servas korralikust veoka rehvist lõigatud ääris, väga asjalik.

ülaltoodud piltidest arvan, et vertikaalsed ja ka mõned üles- ja allapoole horisontaalsed tugevdused taha külge tuleks kasuks, muidu väänab varsti ära, kui raskema lumega vms kokkupuudet.

Postitatud: N Dets 09, 2010 10:45 am
Postitas Tuul
Äkki kellegil paremaid ideid kuidas veoka rehvi lõigata, maasturi rehvile kulus 4 rellaka ketast.

Postitatud: N Dets 09, 2010 11:19 am
Postitas tarmo
Loe eelnevaid postitusi siin teemas ka. Kummiriba soovitan ka mina väga tungivalt. Eelmisel aastal alustasin ka ilma ribata ja oli ikka väga narr, sest sahk kaevus sügavale kinnitambitud lumme ja ei liikunud enam. Ka tallad ei aidanud.
Maasturi mass ei ole nii suur, et ta suudaks traktori kombel suvalise kinnitambitud lume lahti lüüa oma terava saha servaga. Hakkad nägema kurja vaeva ilma kummita.

Postitatud: N Dets 09, 2010 11:24 am
Postitas eero I
Kas kellegil veel peale Tarmo on kogemusi ilma leevendajata sahaga lume lükkamisel.
Kui palju reaalselt on vaja saha nurka muuta st. vasakule või paremale poole.
Sahk valmimisel ja ei suuda otsustada, kas raisata aega või mitte.
Saha teen oma tarbeks, kihutama ei hakka.

Postitatud: N Dets 09, 2010 11:33 am
Postitas eero I
Kui teha sahk leevendajaga siis kust neid vedrusid soetada saab ja mis hinnaklassi jäävad.

Postitatud: N Dets 09, 2010 12:07 pm
Postitas virgo
Hiiu traktoripoes (oli vist Elve), Hiiu Autoaia kõrval, 125 EEK-u per vedru.
Kummiribast-tegime endale oma aia lükkamiseks Cherole saha. Tera 3mm plekk ja tugiraamistik ning muu mudru 30x30x3mm nelikanttorust. Sahk sai vasakule-paremale pööratav, ilma kummita. Oma aias väikesel kiirusel ajab asja edukalt ära.
Peale selle sai tehtud Wrankule Tai poolt pakutavast kraamist tera, ehk siis ca 8 mm paksusest tera ja sama 30x30x3 mm nelikanttorust raamistik. Kuna wranku sahk oluliselt raskem, siis lõikab sügavamale sisse ja äestab ka uhkelt muru. Katsetamise käigus sai ka enda disainivea tõttu toru nats kõveraks. Seega raskele sahale kindlasti kummiriba alla.

Virgo

Postitatud: N Dets 09, 2010 12:18 pm
Postitas ibra
Tuul kirjutas:Äkki kellegil paremaid ideid kuidas veoka rehvi lõigata, maasturi rehvile kulus 4 rellaka ketast.
Me lõikasime kunagi veoka rehve rehvimontaazipingil.Oli pandud selline tera ,mida sai peale keerata nagu treipingil.Lõikas nagu võid ,aga rehvid olid enamuses diagonaalrehvid ja mittemetallist koortiga.Oli vaja just neid rõngaid,mitte mustriga osa. Relaka ketas ei taha hästi võtta ja enne sured suitsu kätte ära, kui rehvi läbi saad. On kasutatud ka tikksaagi ja metallist relaka ketast aga tulemus ikka väga vilets.Kui on riidega koort,siis lõikab ka terava noaga suhteliselt libedalt ,kui tera vette kasta ja kummi laiali venitada.

Postitatud: N Dets 09, 2010 1:30 pm
Postitas isakene
eero I kirjutas:Kas kellegil veel peale Tarmo on kogemusi ilma leevendajata sahaga lume lükkamisel.
Kui palju reaalselt on vaja saha nurka muuta st. vasakule või paremale poole.
Sahk valmimisel ja ei suuda otsustada, kas raisata aega või mitte.
Saha teen oma tarbeks, kihutama ei hakka.
Kui teha sahk leevendajaga siis kust neid vedrusid soetada saab ja mis hinnaklassi jäävad.
Siit näed umbkaudu ära tööstuslikult toodetava saha konstruktsiooni, nurgad ja leevendi ehituse: http://www.pomemet.ee/images/stories/ka ... loughs.pdf

Kui pildil nähtavad vedrud huvitavad, siis võin minna ja küsida, mis hinnaga omanik pihutäie ära müüks, ma teda tunnen...

Postitatud: N Dets 09, 2010 1:52 pm
Postitas raulex
Lugesin kogu teema kiiruga läbi,aga ei leidnud kummiriba mõõtu saha metallosast maapinnani.Äkki keegi avaldaks?

Postitatud: N Dets 09, 2010 2:32 pm
Postitas tai
7cm pane ikka üle

Postitatud: N Dets 09, 2010 4:05 pm
Postitas Madis
Mina ehitan ka, nagu suurmood ette näeb, sahka oma tr2-le.
Pikkus 1250, kõrgus 600, ülelöögi vedrudega, pööratav hüdrauliliselt, tõste hüdrauliline. Alla serva kummiriba. Ilma tugitaldrikuteta. Saab moodne. Kui valmis saab, siis äkki teen pilti kah.

Postitatud: N Dets 09, 2010 5:54 pm
Postitas Arxs
Kui kellegil on pakkuda sahka ATV-le(ärge nüüd pahaks pange, et 4x4, äkki mõni mees tahab teha), siis võiks mulle PS-i panna.
Laiust/kõrgust täi öelda, aga mitte laiem, kui 1500. Kindlasti leevendusvedrud, toetusjalad, pööratav vähemalt 3 asendit(vasak - keskel - parem), kinnitus kõhu all, mida pikemad aisad, seda parem. Tõstmine vintsiga.