Asjade suruõhuga ringiajamine.

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Asjade suruõhuga ringiajamine.

Postitus Postitas v6sa »

Loodetavasti moded halastavad ja jätavad mu esmapilgul napakana tunduva idee vähemalt esialgu üles. Äkki polegi napakas ja keegi saab siit kasulikku mõtteriba edasi kerida.

Enamasti on praegu igasuguse liikuvtehnika liikumasaamiseks kasutusel vedelkütuse põletamine. Aga on ka teisi mooduseid. Näiteks suruõhk...

Ütlen kohe, et prantslaste suruõhuautod mind ei huvita, kuid pean tunnistama nende osa minu idee sünnil.

Kuna siinne rahvas on üldiselt meelestatud iseehitamist ja "mõttetut" modifitseerimist pooldavalt, siis julgesin siia ka teema teha - ehk saan mõne kasuliku näpunäite. Seda enam, et mõni kasutaja on pneumaatikaga suisa sina peal.

Võtame tavalise sisepõlemismootori võimsusega 160 kW ja pöördemomendiga nii 400 Nm. Kasutab põlevat kütust, saastab ja tossab. Kütus kallis. Aga klassikuid tsiteerides:" Õhku, rohkem õhku, õhk ei maksa midagi".


Millega samad näitajad saavutada? Mis vidin mulle annaks sihukesed näitajad? Mõtlen siin pöördemomenti peaülekande vedaval võllil. See, mis toimub eelnevates ülekannetes, pole hetkel oluline.

Panna sama kolbmootor tööle suruõhu pealt? Vajaliku pöördemomendi saamiseks peaks suruõhu rõhk olema üsna kopsakas... Õhutoide iseenesest ei tohiks olla põhimõtteline, vaid pigem tehnilise teostuse probleem.

Turbiin? Pöörded saab alati viia ülekannetega sobivaks, kuid mis on nende pöördemoment? Kui suurt survet nad tööks vajavad?

Mõni kolmas leiutis?

Asja idee on tegelikult lihtne: ma sõidan igapäevaselt ~100 km tööle ja tagasi+siia-sinna koha peal. Seda ei peaks tingimata tegema sisepõlemismootori abil. Seda enam, et ma tahan oma liikumist teha suure ja mugava autoga, mitte mingi ökopunniga. Mis annab ühelt poolt võimaluse veidi vabamalt materjaliga ümber käia ja teiselt poolt nõuab kasutatava tehniliselt lahenduselt piisavat võimsust.

Elektriteema pole mulle südamelähedane, kuna selle kogumine on probleemne. Aga suruõhku on lihtne koguda: lase aga paaki ja valmis. Tuult meil on, miks ei võiks tuulik elektri asemel hoopis õhku purki pumbata. Vastavaid seadmeid olen näinud...

Kurb on see, et kõrgete rõhkude jaoks maksavad paagid mitte vähe...

Aga ikkagi, arutleks sel teemal... :lol:
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

kahtlustan et 6hukulu on nii meeletu !! et seda t66d tegema panna ja mingit asja ringi keerutama, ratast siis su plaani järgi , et millega selliseid metsikuid koguseid suru6hku toota???
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Idee poolest saaks tuulikuga suruõhku toota kogu aeg, kui tuul puhub. Ehk enamasti 24x7... Tõsi, tootlikkus on väike;)
Või päikesepaneelist saadava särtsu kaudu kogu aeg, kui päike paistab.
Suruõhu tootmine vast polegi nii suur probleem, kuivõrd selle pruukimine edasiliikumiseks... :twisted:

Sisepõlemismootori õhutarve on tohutu, sest 1 kg vedelkütuse põlemiseks on vaja ~15 kg õhku. Küsimus on, kas suruõhuga poleks võimalik väiksema õhukuluga saada ligilähedast pöördemomenti?

Ma ei püüa leiutada igiliikurit, kuid kohalikku ja lõppematut ressurssi sooviks pruukida küll...
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

Alusta siit: http://mechatronics.ttu.ee/wiki/doku.ph ... rid:pneumo
Artikli lõpust leiad ka mõned viited koos pöördemomendi arvutustega
Patermaa
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 198
Liitunud: L Sept 30, 2006 8:04 pm
Asukoht: Patermaa, harjumaa

Postitus Postitas Patermaa »

Leiuta igiliikur ja pane see õhku kokku suruma. Kui päikesepaneelidest saab tasuta särtsu ja tuulega saab tasuta särtsu siis peaks olema ju selge, et teemaks on elektriga liikuvad masinad. Seega astu Lexuse salongist läbi võta endale üks LS 600 Lh ligi ja elu on lill. 8) Õhk annab kasutada ikka turbiinide ja kruvide juures, kolb on suht aegunud teema.
Katkestanud Alansi Kapp-il :D
Pajero 2.6 Cabrio
KEMPPI SEADMED&SERVICE www.rkrseadmed.ee
Tel: 56 205 236
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Tore, et keegi asja irooniaga võtab... Irvitage terviseks.

Igiliikurit ei saa. Tasuta särtsu kah ei saa. Paratamatult ei saa ma suruõhuna kätte kogu tuult, mis tiivikut ringi ajas ega kogu päikest, mis paneelile säras. Aga ilmselt piisava hulga, et oma sõidud ära teha.
Küll aga ei maksa ma sellisel juhul mitte õlišeigile ega teistele vahendajatele, kes selle kütuseliitri siia on tarinud ja mulle selle 18 krooni eest võimaldavad. Olen kord juba tõupuhas kade ja ihne eestlane :twisted:

Lingi eest tänud. Huvitav on see, et sama asi guugeldades välja ei tule.

Kui uskuda ettejuhtunud netikatalooge, siis annavad labamootorid täitsa mõistliku rõhu ja õhukulu juures märgatava pöördemomendi. See oli meeldiv uudis. Ebameeldivam oli see, et ei hakanud silma suurema pöördemomendiga mootoreid... 45 Nm on ikka vähe küll auto edasiliigutamiseks.

Siit kohe küsimus neile, kes teavad: kuidas labamootorid pikemaajalisse töötamisse suhtuvad? Ma mõtlen sellist tundidesse venivat pidevat kerimist vaid veidi muutuva pöörlemissageduse, kuid oluliselt muutuva takistuse tingimustes.

Selle foorumi hüüdlause kõlab: .. sest tõelised autod ehitatakse ise ... Seetõttu jätame edaspidi need valmisehitatud hübriidid teemast välja. Neil on oma koht, aga mitte minu tagumiku all - mul lihtsalt pole niipalju raha, et seda sinna matta.

Elektriauto on vägagi teema, aga minu jaoks muutub ta tõsiseltvõetavaks variandiks siis, kui akud teevad oma arengus olulise hüppe. Seni, kuni ma pean akusid laadima kogu öö EE tariifiga, pole elektriauto mu jaoks piisavalt ahvatlev, et selle tekitamiseks vaeva näha.

Aga õhku saab purki pressida pea piiramatult, lihtsalt purk peab piisavalt suur olema. Ja tankimine ei kesta mitte tunde...

Teine küsimus teadjamaile. Turbiin on tore vidin, mis on mõeldud pidevalt pöörlema. Auto jaoks on tal vähevõitu momenti ja paljuvõitu pöördeid. Kas turbiini ja sobvate ülekannetega oleks mõeldav esimeses postituses toodud momendinumbri kättesaamine?

Üldiselt ei teeks paha ka mõne firma kontaktide äramainimine, kuhu võiks oma mittetraditsioonilise küsimusega pöörduda - komponendid pean ma niikuinii ostma. Hydroscand reklaamib end hüdraulika ja pneumaatika asjatundjana. Kuidas nad õhumüümisega hakkama saavad? Hüdraulika koha pealt on nad täitsa pädevad tegelased.

Paneme siis siia lõppu väikese täpsustuse, mida ma tahan.
Tahan auto panna suruõhul liikuma. Auto tühimass 1600 kg, pikkust ja laiust on piisavalt. Mootori kaal ~400 kg, kütusepaak 90 l. Automaatkast ca 75 kg. Seega võiks idee kohaselt suruõhusüsteemi jaoks jääda üle poole tonni massi ja piisavalt mahtu.
Praegu ei oska öelda, kas automaatkasti on vaja või mitte. Ideaalis ilmselt mitte, kuid vajadusel võib alles jääda - sõltub olemasolevate mootorite sobivusest.
Lisaseadmed (RV pump, pidurivõimendi, kliimapump, kütteseade, generaator) tuleb samuti käitada.
Autonoomsus min. 100 km, rohkem võib olla.
Suruõhu tootmiseks kodu juurde tuulik ja võib-olla ka päikesepaneelilt töötav kompressor. Nende toootlikkus on madal, aga nad toimetavad pidevalt. Ja alati saab teha "elektriautot" - lasta paagi võrguvoolul töötava kompressoriga täis :lol:
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

v6sa kirjutas: Tahan auto panna suruõhul liikuma. Auto tühimass 1600 kg, pikkust ja laiust on piisavalt. Mootori kaal ~400 kg, kütusepaak 90 l. Automaatkast ca 75 kg. Seega võiks idee kohaselt suruõhusüsteemi jaoks jääda üle poole tonni massi ja piisavalt mahtu. Autonoomsus min. 100 km, rohkem võib olla. Suruõhu tootmiseks kodu juurde tuulik ja võib-olla ka päikesepaneelilt töötav kompressor. Nende toootlikkus on madal, aga nad toimetavad pidevalt. Ja alati saab teha "elektriautot" - lasta paagi võrguvoolul töötava kompressoriga täis :lol:
Vabandan ette kui mu post peaks irvitamisena paistma... aga ei saa ikkagi päris täpselt aru: kas sa tahad liikuda 100km õhu jõul ilma paaki tankimata? Ma pole mingi silmapaistev leiutaja kuid selline mõte kõlab nagu lõik ulmeromaanist. Kasutan õhutööriistu umbes 100kg kaaluva kompressoriga, mille toiteks on kolmefaasiline 2kw mootor ja ma saan temaga vaid rattapoldid lahti keerata. Okei, võibolla õhupüstol pole parim näide ökonoomsest jõuülekandest - kuid siiski. Kui see paak on seal praegu juba niigi suur ja raske, töörõhk on kuskil 10 bari ja millega saab töötada heal juhul 5min järjest ja töösurvest kaob umbes pool. Seda kõike saab tegelikult ju töösse ümber arvutada. Ma pakun, et sellise õhumahuti suurus ja kaal tuleksid kolossaalsed, mis sind tallinnast (peaaegu) pärnusse viiksid. Ja kui räägid kaasaskantavast akude pealt töötavast kompressorist, siis milleks ringiga minna - lihtsam on ju otse akude peal koju sõita? Elektrivoolu muutmine õhuks ja sealt edasi tööks on ilmselt ju veel suurem kulu. Jaapanlased võivad tunduda napakad, kui järjest arenev akude tehnoloogia ilmselt siiski suunab meid peagi elektrimootorite maailma. Õhk on küll tasuta, kuid selle töötlemine mitte. Mis seal vahet, kas surud õhku paaki või elektrit akusse, maksad mõlema eest. Sellised mõtted siis ja mitte üldse pahasoovlikud ;)
Viimati muutis rommi, N Apr 24, 2008 10:00 am, muudetud 1 kord kokku.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Kui ma oleksin kergestisolvuv, siis ma seda teemat poleks ka teinud. Närige terviseks...

Seda ma püüangi teada saada: kas on võimalik. Ja kui on võimalik, siis millise vidina abil ja mis tingimustel.

Mitte seda, kas on mõttekas - igasugune iseehitamine pole mõttekas tavainimese jaoks - tehastes tehakse seda kiiremini, efektiivsemalt... Aga ehitamise rõõm on kah olemas!

Jätame praegu kogu elektriteema välja, et asi selgem oleks. Elektriauto on minu jaoks teema siis, kui ma saan 1) auto "tangitud" veerand tunniga ja 2) varuda koju seda mõne "tankimise" jagu. Senised tehnoloogiad seda ei võimalda. Või vähemalt ei tea mina neist midagi.

Räägime ainult suruõhust.

Võtame rommi näite: kompressoril on 100 l paak, väljalülimisrõhk on 1 MPa, sisselülimisrõhk 0,5MPa. Kas keegi oskab öelda, kui palju seda tööd selle aga tehti? Siit saaks edasi arvutada, kui kaugele sama tööga oleks auto veerenud.

Ma ei tahagi Tallinnast Pärnusse. Pärnu on küll tore linnake, kuid mul pole sinna kuigi tihti asja. Ma tahan kodunt tööle ja tagasi.

Ma kaldun arvama, et auto liigutamine ja mutrite keeramine on veidi erinevad asjad. Aga ma ei tea seda...

Niikuinii ei räägi me suruõhu säilitusrõhust 1 MPa, vaid ikka rohkem... Töörõhk peale reduktorit võiks ilmselt olla väiksem.
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

v6sa kirjutas: Mitte seda, kas on mõttekas - igasugune iseehitamine pole mõttekas tavainimese jaoks - tehastes tehakse seda kiiremini, efektiivsemalt... Aga ehitamise rõõm on kah olemas!

Jätame praegu kogu elektriteema välja, et asi selgem oleks. Elektriauto on minu jaoks teema siis, kui ma saan 1) auto "tangitud" veerand tunniga ja 2) varuda koju seda mõne "tankimise" jagu. Senised tehnoloogiad seda ei võimalda. Või vähemalt ei tea mina neist midagi.

Räägime ainult suruõhust.

Ma ei tahagi Tallinnast Pärnusse. Pärnu on küll tore linnake, kuid mul pole sinna kuigi tihti asja. Ma tahan kodunt tööle ja tagasi.

Ma kaldun arvama, et auto liigutamine ja mutrite keeramine on veidi erinevad asjad. Aga ma ei tea seda...
Sa kipud segi ajama ehitamist ja leiutamist. Pakun, et kui sa mõtled välja õhu pealt töötava alternatiivi sisepõlemismootorile... siis sa ei pea enam mitte kunagi tööle minema. Emm... tegelikult ei pea vist naftamüüjad ka enam kunagi tööle minema. Samas on kõikide seniste alternatiivide suurimaks probleemiks just see, et kõik sõltuvad täpselt ühtemoodi elektrivõrgust ja/ehk fossiilsetest kütustest.

No küsimus on tööpõhimõttes, rattamutrite keeramine on tõesti veidi erinev, pigem imiteeritakse seal haamrilööke. Võiks siis hoopiski võrrelda õhuga töötavat narret-mutrikeerajat, kus on oluline moment mitte löök.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

rommi kirjutas: ...
Samas on kõikide seniste alternatiivide suurimaks probleemiks just see, et kõik sõltuvad täpselt ühtemoodi elektrivõrgust ja/ehk fossiilsetest kütustest.
...
Bingo!

Ja naftamüüjate tööpuudust pole karta - peale põlemapaneku saab selle vedelikuga ka muud kasulikku teha.

Ei taha ma leiutada midagi. Vaevalt minu pea siin midagi uut välja mõtleb. Aga ma tahan olemasolevate asjanduste seast leida sellise, mis minu vajadustele kõige rohkem vastab. Minu vajadus ei ole suur autonoomsus või uusim tehnoloogia. Mina tahan oma armsakssaanud autoga edasi sõita, kuid ei taha sinna pidevalt kallinevat (ja see 18 kr/l on alles algus...) kütust sisse valada.

Suruõhutööriistad mulle meeldivad ja eriti meeldib mulle nende puhul lekke keskkonnaohutus - miskit ei haise, voola, reosta. Ainult otsese joaga pihtasaamine võib ohtlikuks osutuda. Aga see on teisene eelis. Suruõhk on kadudeta säilitatav, ilma erinõueteta transporditav (OK, anumatele kehtivad teatavad reeglid), ei põle (kuigi võib põlemist soodustada), ei haise, ei imbu pinnasesse ega vette, ei sea piiranguid kasutusviisile (nojah, füüsikaseaduste vastu muidugi ei saa...)... :roll:

Esmane eelis minu jaoks on see, et õhku saab, sarnaselt veega Metsikus Läänes, tuulejõul varuks toota. Vähehaaval ja ebaühtlaselt küll, aga saab. Küsimus on lihtsalt selles, kuidas seda õhku kõige otstarbekamalt oma praeguse auto jõuallikana tarvitada.
Maal elamisel on omad eelised :wink:
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Kardan, et pead siiski kurvastama - tavasurvel (10 bar) kokkusurutud õhu energiaga saad autosuuruse ressiiveri täiega sõita ehk kilomeetri-paar. Lahenduseks oleks ehk kõrgsurvel (~150 bar) või veeldatud õhu kasutamine, aga sellise surve saavutamiseks on vajalik erikompressor. Kui sellise otse tuuleturbiini otsa suudad aretada, oleks asjal ehk pisut mõtet...

...ning mis ohutusse puutub... sellise surve all oleva õhumahuti purunemise plahvatuse kõrval oleks bensiinipaagi plahvatus lapsemäng... on teada juhus, kus umbes sarnase surve all olev purunenud ventiiliga hapnikuballoon läks läbi tellisseina nagu torpeedo...
Beast
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 169
Liitunud: K Apr 20, 2005 2:56 pm

Postitus Postitas Beast »

aga äkki keedaks kodus hoopis puupiiritust? Vanem bensiini mootor peaks sellel töötama küll, ainuke "konks" on, et puupiiritus on hügroskoopne ja võtab õhust vett ligi, ja ei taha siis enam põleda korralikult. Toota saab seda iseenesest praktiliselt kõigest mis roiskub. õhutööriistade kohapealt niiaplju et mul tuttav ka kunagi üritas seda teha, ta kasutas minuteada mingeid suruõhu trell puure jõuallikatena.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

isakene, kas see on arvamus või põhineb kogemusel? Siis see 10 bar survega saavutatav läbisõit.

Üsna ilmne on see, et 10 bar saab olla vaid süsteemi töörõhk, mahuti surve peab olema teisest puust. Kas just omaaegsete hapnikuballoonidega sarnaselt 200 bar, aga sinnakanti küll.

Kas on teada suruõhumahuti plahvatusi viimasel ajal? Minu kõrvu pole jõudnud. Kaldun arvama, et kõrgsurvemahutite kasutajad on oma tegevuse ohtlikkusest teadlikud. Ka mina olen arvestanud, et mahutite kaal saab olema peamine. Mootor, selle juhtimiseks vajalik atribuutika ja varutud õhk ei kaalu midagi selle kõrval.

Mis puudutab kütusepaakide plahvatusi, siis need plahvatavad nii kenasti vaid ollivuudi filmides. Plahvatusoht on muidugi olemas, ka diiselkütuse korral, kuid see realiseerub ikka väga harva. Millal meil viimati mõni auto plahvatas? Põlenud on neid küll...

Kogu asja mõte ongi selles, et kasutada olemasolevat energiat, milleks minul on kasutada tuul ja päike, õhu varumiseks. Praegu on idee alles helesinine mull, aga isu on järjest suuremaks läinud. Mistõttu ka see teema tehtud sai.

Aga ikkagi: mis asjandusega ma seda autot liigutada saan? Turbiin? Kolbmootor? Labamootor? Mingi neljas asi?
Mind ei huvita perspektiivsed lahendused, mis kunagi saavad olema maailmamajandust muutvad. Aga seni vajavad arendustööd - mina seda teha ei suuda. Ma vajan midagi praegu olemasolevat, mille ma saaksin ära osta ja oma autole külge keerata. 8)
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2429
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Puupiiritus, bioetanool, biodiisel, vesinik - need on toredad ained, kuid nende korral on kaks probleemi.

1. tehnika vajab paratamatult ümberseadistamist. See, et olemasolev tehnika kuidagimoodi töötab, ei tähenda, et ta oleks igapäevaselt kasutatav. Ja kui juba näppida, siis korralikult. Venelastel on üks vanasõna miljoni ja kuninganna kohta...
2. Paratamatult istun ma ikkagi EE lõa otsas. Ja seda tahan ma vältida.

Lisaks tekib enamuse nende toorme korral eetiline probleem - kas lauale või paaki...

Ma muidugi ei välista, et kui minu suruõhuteema osutub õhulossiks, siis ma F-T syndiislit tootma ei hakka. Sest sisepõlemismootori korral on alternatiiviks vaid piisava töömahuga turbodiisel...
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1803
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

v6sa kirjutas:isakene, kas see on arvamus või põhineb kogemusel? Siis see 10 bar survega saavutatav läbisõit.

Üsna ilmne on see, et 10 bar saab olla vaid süsteemi töörõhk, mahuti surve peab olema teisest puust. Kas just omaaegsete hapnikuballoonidega sarnaselt 200 bar, aga sinnakanti küll.

Kas on teada suruõhumahuti plahvatusi viimasel ajal? Minu kõrvu pole jõudnud. Kaldun arvama, et kõrgsurvemahutite kasutajad on oma tegevuse ohtlikkusest teadlikud. Ka mina olen arvestanud, et mahutite kaal saab olema peamine. Mootor, selle juhtimiseks vajalik atribuutika ja varutud õhk ei kaalu midagi selle kõrval.

Mis puudutab kütusepaakide plahvatusi, siis need plahvatavad nii kenasti vaid ollivuudi filmides. Plahvatusoht on muidugi olemas, ka diiselkütuse korral, kuid see realiseerub ikka väga harva. Millal meil viimati mõni auto plahvatas? Põlenud on neid küll...

Kogu asja mõte ongi selles, et kasutada olemasolevat energiat, milleks minul on kasutada tuul ja päike, õhu varumiseks. Praegu on idee alles helesinine mull, aga isu on järjest suuremaks läinud. Mistõttu ka see teema tehtud sai.

Aga ikkagi: mis asjandusega ma seda autot liigutada saan? Turbiin? Kolbmootor? Labamootor? Mingi neljas asi?
Mind ei huvita perspektiivsed lahendused, mis kunagi saavad olema maailmamajandust muutvad. Aga seni vajavad arendustööd - mina seda teha ei suuda. Ma vajan midagi praegu olemasolevat, mille ma saaksin ära osta ja oma autole külge keerata. 8)
See läbisõit on peast pakutud suurusjärk. Väike vihje - minu igapäevane töö on hüdraulika- ja pneumaatikasüsteemide koostamine, remont ja detailide müük. :)

Muideks, kaasaegsetes hapnikuballoonides on surved samasugused nagu aastakümneid tagasi, midagi vahepeal muutunud ei ole. Iseenesest balloon ju ohtlik ei ole, aga kui avarii või millegi muu juhusliku liigutuse läbi näiteks korpus või ventiil vigastada saavad... :shock: Bensiin teatavasti ei põle, põleb bensiiniAUR segatuna vastavas koguses õhuga, nii et plahvatuse korral vabaneb hetkeenergia ainult sellest kogusest bensiinist, mis parajasti aurustunud ja õhuhapnikuga segunenud, ülejäänu põleb pikema või lühema aja jooksul hiljem ära. Ballooni rikke korral aga vabaneb kogu energia, mis kogutud poolteise tonni raua liigutamiseks saja kilomeetri kaugusele, HETKELISELT. Ja avarii momendil VIIVITUSETA, mitte ei oota, kuni paak kuumeneb ja selle tagajärjel lõhkeb.

Aga mootori liik - pean veidi kataloogis tuhnima, aga enne on mul vajalik teada, millist võimsust, väänet ja pööretediapasooni asjale vaja on. Vastavalt sellele siis ka mootor.
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”