Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1059
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Auto rattakoopa taastamine käsil. Kavatsen rattakoopa katta Dinitrol 447 kivikatsega. Ei suuda otsustada, kas lasta see haljale plekile või kruntida või epokruntida eelnevalt.
Dinotrolil on korrosioonivastane omadus, kui krunt alla lasta, siis see nagu ei mõju. Samas on epokrundil samuti. Youtubes tegijad lasevad pigem haljale plekile aga mul on mingi tõrge sellega.
Kuidas teie olete teinud?
Dinotrolil on korrosioonivastane omadus, kui krunt alla lasta, siis see nagu ei mõju. Samas on epokrundil samuti. Youtubes tegijad lasevad pigem haljale plekile aga mul on mingi tõrge sellega.
Kuidas teie olete teinud?
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Re: Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Kindlasti krunt alla.Pärast karestad karukeelega ära ja siis kivikaitse peale.
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1059
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Väga hea! Siis mu tunne oli õige. Aga kas epo- või tavaline krunt?
Küsin ühe küsimuse veel. Kas kerehermeetik keevitusõmblustele ja ühenduskohtadele krundi alla või krundi peale?
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Re: Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Ideaalmaailmas läheks happekrunt,epokrunt,täitekrunt,hermeetik,kivikaitse ja siis värv.Koobastes ja põhja all pole otseselt värvi vaja maasturitel, selle peale veel bituumen korrosioonitõrje.Miinimum on siis lihtsalt suvaline krunt,hermeetik ja kivikaitse.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 143
- Liitunud: N Aug 27, 2020 12:09 pm
Re: Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Kivikaitse värvi alla? Selles suhtes, et ära võta rünnakuna, täitsa sõbralik huvi, miks niipidi. Selles suhtes, et mis järjekorras teha, on igal meistril oma nüansid, aga ise olen pika lugemise ja yt sirvimise peale aru saanud, et esmane eesmärk on kaitsta metalli korrosiooni eest- ehk klassikaline järjekord tavaliselt värvides, siin on erisusi kes mis materjale eelistab, aga mina plaanin roostemuundur, epokrunt, täitekrunt, värv ja alles sinna peale laduma muid tooteid, mis peaks värvi mehaaniliselt kaitsma. Paksu bituumenvärki ei taha kindlasti kasutada, sest olen näinud, mis tuleb selle nahakihi alt välja, kui see asi mõned aastad niiskuse käes olnud on, väljast on kõik ilus sile ja kõva täpselt niikaua kui järsku enam ei ole, see asi kogub niiskust alla ja hakkab idanema päris isukalt. Ise kasutaks ilmselt tavavärvi asemel raptorit ja sinna peale tõmbakski ainult crowni. Koobastesse peaks mingit pehmemat ollust rohkem laskma, aga sellega pole veel lõplikult otsustanud, mida. Oma peaga mõtleks pigem ikkagi raptorit korralikumalt panna ja mürasummutus pigem sisse lisada.
Mõte selles, et metalli peaks kaitsma üldiselt kaks kihti- esmane on epokrunt ja teine pinnavärv. Kivikaitse eesmärk peaks olema kaitsta värvi, et see ei mõraneks-praguneks-killustuks ja ei laseks niiskust järgmisesse kihti. Vale?
Miinimum suvaline krunt ei saa nõustuda, sest tavaline täitekas ei pea eriti hästi niiskust, eriti ilma pinnavärvita. Kui sa hermeetiku all just kattekihti, "sealer" ei mõtle, aga seda ka pooled värvijad soovitavad ja pooled peavad viimast lihvimata epokihti täiesti piisavaks, kuhu täitekas peale lasta. Sealer on pigem vanema aja teema, kui epokrunti väga ei kasutatud, happekas ja täitekas ei hoia niiskust eemal, siis oli värvi alla veel mingit kindlat kihti vaja, täna kasutatakse mõnel pool sealerina ka õhukest epokihti ja märg-märjale värv selga. Keeviste ja paneeliservade hermeetik peaks olema krundi peal ja värvi all tavaliselt.
Aga tegijaid ja arusaamu on palju, eks sellega ongi isetegijal segadust palju ja ühte kindlat õiget on raske soovitada.
Mõte selles, et metalli peaks kaitsma üldiselt kaks kihti- esmane on epokrunt ja teine pinnavärv. Kivikaitse eesmärk peaks olema kaitsta värvi, et see ei mõraneks-praguneks-killustuks ja ei laseks niiskust järgmisesse kihti. Vale?
Miinimum suvaline krunt ei saa nõustuda, sest tavaline täitekas ei pea eriti hästi niiskust, eriti ilma pinnavärvita. Kui sa hermeetiku all just kattekihti, "sealer" ei mõtle, aga seda ka pooled värvijad soovitavad ja pooled peavad viimast lihvimata epokihti täiesti piisavaks, kuhu täitekas peale lasta. Sealer on pigem vanema aja teema, kui epokrunti väga ei kasutatud, happekas ja täitekas ei hoia niiskust eemal, siis oli värvi alla veel mingit kindlat kihti vaja, täna kasutatakse mõnel pool sealerina ka õhukest epokihti ja märg-märjale värv selga. Keeviste ja paneeliservade hermeetik peaks olema krundi peal ja värvi all tavaliselt.
Aga tegijaid ja arusaamu on palju, eks sellega ongi isetegijal segadust palju ja ühte kindlat õiget on raske soovitada.
"Pole asja, mida ei saaks parandada"- kadunud vanaisa Evald. Lõpuks leidsid nad ta ikkagi üles.
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Jeep Grand Cherokee Overland 2003 2,7crd 120kw
BMW 530D 2002 Touring 3.0d 142kw
Re: Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Tegin paar aastat tagasi murutraktori niiduorganil...
liivaprits, epokrunt, polüuretaan pinnavärv, ja lõpuks, et oleks igavene, miski cobra...
Täna pole midagi alles. Usun, et põhjuseks on halb kontakt erinevate kihtide vahel.
liivaprits, epokrunt, polüuretaan pinnavärv, ja lõpuks, et oleks igavene, miski cobra...
Täna pole midagi alles. Usun, et põhjuseks on halb kontakt erinevate kihtide vahel.
gaz fs 1
Re: Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Suvalise krundi all ei pidanud silmas mingeid 4 € maksvaid spray nitrosid.Kõik värvid alati ikka 2K.Värv kivikaitse peal on ju iga auto küljekarbil, auto all loomulikult pole seda vaja.Kruntvärvid ei peagi otseselt niiskust eemale hoidma, selleks käibki ta peal ju hermeetik ja kivikaitse.Kruntvärvi eesmärk on siduda kahte erinevat toodet mis muidu ei nakku üksteisega nii hästi.Ja se sealer ei ole muud kui vedeldatud ilma toonita alusvärv(basecoat) mis käib alusvärvi alla mikropragude täitmiseks ja värvi hajutuseks.Seda mujal kasutada pole mingit pointi.
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 859
- Liitunud: N Okt 28, 2010 10:55 am
- Asukoht: Männiku slumm
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1059
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Aga mida vana kivikaitsega võiks teha? Kas võib porikihi maha lihvida ja uue peale lasta või tuleb plekk haljaks teha? Või ei tee seal midagi ja lasen ainult ääred tasa?
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Re: Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Epokrunt ja epovärv,siis mingi kaitsemögin. Muidugi kui on saada head ja õiget epo asja.Epot ei võta isegi gaasipits. No lõpuks muidugi võtab aga väga kõva asi on. Toyota kered näiteks on epo mingi asjaga kaetud,kui keevitate saate kohe tunda. Vähemalt vanemad,nüüd vist ei pandagi midagi enam.
olge marurahulikud!
Re: Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Vana kivikaitse las jääda.Lihvi ääred tasasemaks,puhasta pind sodist ja uus kiht peale.
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1059
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Aitäh Bill abi eest!
Ma võtsin ikka vana möga maha, see oli päris paks kiht ja koorus sealt ilusti maha kruvika otsa abil.
Palju seda möga sinna lastakse? Mul läks terve purk, 1 liiter, sinna koopasse. On seda vähe või palju?
Ma võtsin ikka vana möga maha, see oli päris paks kiht ja koorus sealt ilusti maha kruvika otsa abil.
Palju seda möga sinna lastakse? Mul läks terve purk, 1 liiter, sinna koopasse. On seda vähe või palju?
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
Re: Kas kivikaitse haljale plekile või krunt alla?
Suur koobas ja oled korralikult teinud.Ei ole palju midagi.Siis täidab vähemalt eesmärki korralikult.