Tere
Pole vahet, kas oled algaja või kogenud keevitaja, gaasi kogus peab ikka õige olema. Kulumõõtjaga ehk klaastoruga reduktorid on tavaliselt täpsemad, aga ka kallimad, lisaks ei lase kallim reduktor koguneda gaasil siis, kui sa ei keevita, madalsurve poolele ja ei paiska masina gaasiklapi avanedes mõttetult mitmekordset kogust käpast välja, st. et kallim reduktor ei raiska gaasi.
Rusikareegel on, et 0.8mm traadile on vaja gaasi 8 L/min, 1.0mm traadile 10 L/min jne. Õues keevitades rohkem, sees ukse lähedal või lihtsalt tuuletõmbuses ka rohkem.
Puhas CO2 ehk süsihappegaas paisub mahult kuumenedes u. 3x ja selle kaitse on laiem, aga kuna tegemist on aktiivgaasiga, reageerib see sulametalliga õmbluse vannis ja teeb õmbluse pisut nõrgemaks kui segugaas (muidugi mitte kordades). Lisaks tekitab CO2 palju rohkem pritsmeid ja ilusa kujuga madalat õmblust on raske saada. CO2 hind on aga tunduvalt odavam.
Kuna tegelikult on kõige olulisem, kui palju gaasi käpa otsast välja jõuab, tuleks reduktor seadistada hoopis selle järgi, olenemata reduktori kellade või toru näidust, mis tavaliselt valetavadki korralikult, mõõtes käpa otsast gaasi sellega: https://www.rkrseadmed.ee/et/catalogsea ... rotameeter
Seega soovitan ma hankida tavalise ümarate kelladega reduktori (hinnaklassist al 50-60 eurot saab juba hea) ja eraldi gaasi voo mõõtja (rotameetri).
MIG keevitus
Moderaator: Moderators
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1043
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: MIG keevitus
Kas algajal on üldse vahet kas gaasi kogus on 8 või 12, et seda nii täpselt paika ajada, sest ega sellest aru saa, kuna kõik muu, olulisem, on niikuinii valesti? Räägin endast ja olen proovinud erinevate gaasikogustegaRaulz kirjutas: ↑K Mai 26, 2021 7:00 amPole vahet, kas oled algaja või kogenud keevitaja, gaasi kogus peab ikka õige olema. Kulumõõtjaga ehk klaastoruga reduktorid on tavaliselt täpsemad, aga ka kallimad, lisaks ei lase kallim reduktor koguneda gaasil siis, kui sa ei keevita, madalsurve poolele ja ei paiska masina gaasiklapi avanedes mõttetult mitmekordset kogust käpast välja, st. et kallim reduktor ei raiska gaasi.
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
- amevier
- I live off from the mud
- Postitusi: 1602
- Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
- Asukoht: Narva-Jõesuu
Re: MIG keevitus
Raulzile tänud enam kui ammendava vastuse eest.
Aga tekkis veel üks küsimus. Kas erinevatel gaasimüüjate segugaasi balloonidel on erinevad keermed? Aga pakutaval reduktoril on L24,32, Raulzi poolt viidatud lehel W21,8, osadel reduktoritel 3/4".
Aga tekkis veel üks küsimus. Kas erinevatel gaasimüüjate segugaasi balloonidel on erinevad keermed? Aga pakutaval reduktoril on L24,32, Raulzi poolt viidatud lehel W21,8, osadel reduktoritel 3/4".
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Re: MIG keevitus
Erinevad keermed on jah, aga ülemineku mutrid on ka saadaval koos tihenditega. Võimalusel võiks muidugi kohe õige keermega reduktori hankida.
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 137
- Liitunud: E Aug 06, 2012 12:21 pm
Re: MIG keevitus
Kas praegu on mingi paremat pakkumist, kui see Lincolni masin?
https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... d=16046912
Samas hinnaklassis leidub minu jaoks noname masinate seast suurema koormatavuse protsendiga masinaid, aga see kodukasutuses vast ei mängi rolli (enamasti maetrjal nagunii paar milli).
Nt see:
https://www.rparts.ee/toode/mig-keevitus-digimig-200gd
https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... d=16046912
Samas hinnaklassis leidub minu jaoks noname masinate seast suurema koormatavuse protsendiga masinaid, aga see kodukasutuses vast ei mängi rolli (enamasti maetrjal nagunii paar milli).
Nt see:
https://www.rparts.ee/toode/mig-keevitus-digimig-200gd