Chevy
Moderaator: Moderators
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Laual on käigu ja reevers kasti vahele sobiv vahekast. Ka see mõte kuulub üldisele arutusele.
Viimati muutis KarlReimann, T Mai 25, 2021 7:03 pm, muudetud 1 kord kokku.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Jääb arusaamatuks seoses diffrite lühemaks tegemisega, et kuidas te reguleerite teo/käbi pikilõtke. Ehk siis, et kuidas sa saad paika reguleerida teo ja taldriku hambumise?
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Vajadusel peili rõngaga/plekiga. Paigaldasin pakettlaagri mis on originaal laagriga sama mõõtu. Pikilõtk jäi 0.2 mm suurem kui vabrikus paigaldatud ja võllile kraveeritud mõõt. Kuivade hammsratastega käega lõtku katsudes tundus see nii minimaalne, et ei hakanud peilima. Loodan et toimib ja laager peab vastu. Kuidas neid muidu lühemaks tehakse, ei tea.
Tuleb vahekastile uus korpus. Sisuks läheb chevy vahekasti planetaar. Lülitatavaks jääb kaks varianti, kas 1:1 või 2.61:1. Vahekasti kogupikkuse saan 27cm lühemaks. Käigukastiga kokku aga 17cm pikem kui taguveoline kast.
Tuleb vahekastile uus korpus. Sisuks läheb chevy vahekasti planetaar. Lülitatavaks jääb kaks varianti, kas 1:1 või 2.61:1. Vahekasti kogupikkuse saan 27cm lühemaks. Käigukastiga kokku aga 17cm pikem kui taguveoline kast.
Viimati muutis KarlReimann, T Mai 25, 2021 7:06 pm, muudetud 2 korda kokku.
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 872
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Chevy
Huvitav teema, edu ehitamisel.
Kas tervet albumit ka võimalik näha? Või viga minus, et ainult mõnda pilti korraga näeb?
Muidu (Y)
Terv. Villu
Kas tervet albumit ka võimalik näha? Või viga minus, et ainult mõnda pilti korraga näeb?
Muidu (Y)
Terv. Villu
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Avaliku albumit ei ole.
Re: Chevy
Kujutaks nüüd natuke endale ette aega, kui sellise ülekandega juba sõita saaks:KarlReimann kirjutas:https://photos.app.goo.gl/ypTVAq3miT8YXKpx6
Variant 1: Sõita kogu trass aeglase ülekandega kuni 28km/h
Variant 2: Startida kiire ülekandega. Enne tõsisemat mudaauku - käiguvalits D > N, vahekast kiirelt aeglasele, käiguvalits N > D ,siis peale mudaauku jälle käiguvalits D > N, vahekast aeglaselt kiirele, käiguvalits N > D. Ja niimoodi siis olenevalt rajast vähemalt 3-5 korda ringi jooksul. Lisaks veel need vahekasti lülitused, kui vintsi kerida ilma ratasteta.
Variant 3: Püüda sõita kogu trass kiire ülekandega ja lõpetada võistlus x ringil kui tehasest käigukasti sisse pandud suitsu välja viskab.
Variant 1 tundub igav.
Variant 2 tundub nagu võimlemine ja tekib küsimus - milleks seda automaatkasti niiväga vaja, kui tokiga käigukastis õli segades saaks kokkuvõttes kiiremini.
Variant 3 tundub kulukas ja üsna perspektiivitu.
Võib juhtuda, et on veel mingeid variante ja minu kujutlusvõime on mind maha jätnud
https://www.youtube.com/watch?v=KpaDivzJnRc
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Puudub igasugune kogemus. Iseenese tarkusest pidasin õigeks esmast ülekande suhet ehk praeguste plaanide kohaselt kiireid käike. Võtsin su nõu kuulda ja lisasin ülekande valikusse kolm käiku juurde. Sellise käigu valikuga ehitan masina valmis. Hilisemalt on võimalik reevers kastis ülekandeid muuta. Millised võiksid olla kiiruste vahemikud, kui ette on antud mootor 350Nm, 3500rpm, käikude vahemik 2,48:1 kuni 1:1 ja aeglusti 2,61:1. Küsimus on, millisele kiirusele jätta aeglaste ja kiirete käikude lülitus, et saaks võistlustingimuste jaoks parim?
Re: Chevy
Võistlustrassil üle 50 km/h on juba üsna meeletu kihutamine - pidama on ka ühel hetkel vaja saada. 70km/h kihutav 3 tonnine mürsk teeb üsna palju haiget. Usun, et kui kiirused väga suureks kasvavad, siis ka korraldajad hakkavad igasugu takistusi rajale veeretama, et võistlejate endi ja pealtvaatajate jaoks võistlus väga ohtlikuks ei muutuks. Samas 30 km/h jääd ilmselt paljudele sirge peal jalgu. Ülekanne võiks olla valitud selline, mis võimaldaks kuni 50 km/h sõita ilma, et peaks aeglase ja kiire reziimi vahel manööverdama. Automaatkasti ülekande ulatus on üsna väike (2,46:1-1:1) võrreldes manuaalkastiga (7,midagi:1-1:1), seega on üsna oluline millised on algus ja lõppkiirused ühe ülekandereziimi piires. Lihtsalt selle reeverskasti ülekande 1,35:1 asemel pead ilmselt kasutama 1:1 või kiiremat ülekannet. Ma saan suurepäraselt aru, et Sulle meeldib neid kaste meisterdada aga kas ilma selle reeverskastita ei saaks kuidagi?
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Reevers kast võimaldab mootori tagurpidi taha asetada. Ühtlasi jagab jõudu esi ja tagu sillale. Reevers kastis on hammasrattad paigaldatud nii, et vajadusel on hammasrattad omavahel vahetatavad. Kui hammasrattad omavahel vahetada tekib kiirendav ülekanne ja saangi aeglustiga 50km/h
Viimati muutis KarlReimann, T Mai 25, 2021 7:07 pm, muudetud 1 kord kokku.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Vahekasti see teguviis ei asenda. Kui muidugi oleks vahekast millel esisilla väljavõte tuleb tsentrist vasakult. Kuna unimog 404 tagusilla reduktor on paremal siis jääks antud olukorras kardaani nurgad kehvad.
Re: Chevy
Keera sild ümber! Lõikad käised lahti, silla sukk teistpidi ja reduktori taldrik kah teisele poole diffrit ja valmis.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Mõtted on head. Märkasin just isegi, läks mul endalgi veidi teemast kõrvale. Nimelt asi selles, et seni olen oma reevers kastiga rahul. Võibolla see rahulolu muutub kui masin sõitma hakkab ja midagi halba juhtub.
- KarlReimann
- Rock Crawler
- Postitusi: 522
- Liitunud: R Veebr 08, 2019 8:19 pm
Re: Chevy
Aeglustus kast valmis. Ülekanded 2,61:1 ja 1:1
Viimati muutis KarlReimann, T Mai 25, 2021 7:09 pm, muudetud 1 kord kokku.