Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Moderaator: Moderators
Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Tere,
Vahelduseks foorumis ostule, müügile ja muudele tehingutele, otsustasin lisada ka pisikese reisikirja, mõtlesin küll kas panna see siia üles või mitte..... aga lõpp resultaadiks siis... siin ta on:
Sai siis blogistatud üles pisike maasturimatka moodi asi.
Ümber ja üle maailma sõitvate meestega muidugi võrrelda ei saa, kuid kusagilt tuleb siiski alustada ja mine tea, äkki jõuab ümber maailma ka lõpuks
Võibolla on keegi kes planeerib analoogset reisi ja saab natuke infot ammutada.
Sai märtsis külastatud Norra Kuningriiki sihiks Nordkapp.
Meie reisist saab lugeda :
Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Head lugemist!
Martin
Vahelduseks foorumis ostule, müügile ja muudele tehingutele, otsustasin lisada ka pisikese reisikirja, mõtlesin küll kas panna see siia üles või mitte..... aga lõpp resultaadiks siis... siin ta on:
Sai siis blogistatud üles pisike maasturimatka moodi asi.
Ümber ja üle maailma sõitvate meestega muidugi võrrelda ei saa, kuid kusagilt tuleb siiski alustada ja mine tea, äkki jõuab ümber maailma ka lõpuks
Võibolla on keegi kes planeerib analoogset reisi ja saab natuke infot ammutada.
Sai märtsis külastatud Norra Kuningriiki sihiks Nordkapp.
Meie reisist saab lugeda :
Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Head lugemist!
Martin
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
www.uitajad.ee
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Väga huvitav jutt. Hästi kirjutatud.
Ise käisin mõned aastad tagasi aga suvel. Imestama paneb Norra kütusehind 1,46 . Pidin tookord natuke Honningsvägist ostma. Ja euros oli hind kahe euro ümber.
Ise käisin mõned aastad tagasi aga suvel. Imestama paneb Norra kütusehind 1,46 . Pidin tookord natuke Honningsvägist ostma. Ja euros oli hind kahe euro ümber.
LR Defender 110 - 1997
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Tãnud positiivse tagsiside eest.
Ennast pani kûtusehind samuti imestama. Mõni aasta tagasi sai Lofootidel ka 2.04 euri eest tangitud. Aga praegu ilmselt turiste ei käi, seega mûûki ka nii palju pole ja sellest tulenevalt ka odavam.
Ennast pani kûtusehind samuti imestama. Mõni aasta tagasi sai Lofootidel ka 2.04 euri eest tangitud. Aga praegu ilmselt turiste ei käi, seega mûûki ka nii palju pole ja sellest tulenevalt ka odavam.
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
www.uitajad.ee
- DreamWalker
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 137
- Liitunud: L Mär 12, 2016 10:14 am
- Asukoht: Tartu
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Väga mõnus lugemine ja austustväärt üritus - (Y) (Y) Aitäh jagamast
Where comfortzone ends - adventure begins!
1990 Toyota Hilux / Volkswagen Taro - Heal lapsel mitu nime!
1990 Toyota Hilux / Volkswagen Taro - Heal lapsel mitu nime!
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Väga vahva lugemine. Tekkis vaid üks küsimus. Kui "jahedateses" oludes plaan esigelda, kas webasto/kero peale panek salongi soojendamisek ei oleks kütusesäästlikum lahendus?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Tänud!
Jah see webasto idee on täitsa peas olemas. Pole suutnud enda jaoks veel välja mõelda, kumba liiki kero kasutada, kas märga või kuiva. Kuiva ahju puhul on tegemist vaid salongisoojendusega, märg samas kütab mootorit ja salongi. Toa jaoks kasutab auto vente. Voolutarvitamise ja kütusekulu kohapealt on Märgahi kindlasti esirinnas, ahi + sirkulatsioonipump + salongi ventikad. Samas on jälle mootor soe ja tuba soe. - paneks lisa aku sellele aga see on lisakaal jälle, samas tead, et hommikul on teine aku millepealt käima keerata, kuigi kui temp on alla -30 siis vist jätaks mootori igaljuhul käima.
Ehk satub siia alateemasse keegi kes on varem neid mõlemaid proovinud ja oskab juhtnööre natuke anda. Ning jääks loomkatsed enda peal ära ja saaks kohe normaalse lahenduse peale pista.
Eks mõtteainet on palju.
Martin
Jah see webasto idee on täitsa peas olemas. Pole suutnud enda jaoks veel välja mõelda, kumba liiki kero kasutada, kas märga või kuiva. Kuiva ahju puhul on tegemist vaid salongisoojendusega, märg samas kütab mootorit ja salongi. Toa jaoks kasutab auto vente. Voolutarvitamise ja kütusekulu kohapealt on Märgahi kindlasti esirinnas, ahi + sirkulatsioonipump + salongi ventikad. Samas on jälle mootor soe ja tuba soe. - paneks lisa aku sellele aga see on lisakaal jälle, samas tead, et hommikul on teine aku millepealt käima keerata, kuigi kui temp on alla -30 siis vist jätaks mootori igaljuhul käima.
Ehk satub siia alateemasse keegi kes on varem neid mõlemaid proovinud ja oskab juhtnööre natuke anda. Ning jääks loomkatsed enda peal ära ja saaks kohe normaalse lahenduse peale pista.
Eks mõtteainet on palju.
Martin
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
www.uitajad.ee
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Vahva blogi, endal plaan minna juulis ja ühendada 2-e nadalaseks tripiks Lofoodid ja Nordkap.
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Tänud!Maaks kirjutas:Vahva blogi, endal plaan minna juulis ja ühendada 2-e nadalaseks tripiks Lofoodid ja Nordkap.
Oma esimese Norra autoreisi tegin 2013 aasta juulis Lofootidele - Atlantic road ja sai selgeks, et rohkem ma juulis ei lähe Sellised Turistide hordid, et hoia mütsi. Siis küll käisime sõiduautoga, õnneks olid telgid kaasas.
Kämparite saamisega oli ikka raskusi, rahvast täis ja vaba voodit praktiliselt ei leia, telgi said veel poetada kuhugi. Kuna ajaplaneerimisoskused ka just bakalaureuse tasemel polnud..... ei kujutanud ette, palju reaalselt aega kulub mägiteedel + pidevad praami järtsud, lisaks teedel venivad haagissuvilad, ning kämpa ette bronnimisest ei tulnud midagi välja.
Järgmine reis sai korraldatud juba teadlikult august lõpp/sept alguses. Turmismihooaeg praktiliselt läbi,ning tulem..... hoopis kuivem ja muretum tunne. Kämpse jagus (hinnad lisaks odavamad), polnud teel tuterdavaid karavane, turismi sihtkohad olid mitte nii ülerahvastatud + ilm oli veel väga ok.
Martin
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
www.uitajad.ee
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Tered!
Vinge reis sai Teil olema, tean ja olen seda ise ka kogenud ning soovitan kõigile.
Ise käisime seal kandis 2016 juulis ja meie õnneks juhtusid olema väga ilusad ilmad ning veel lisaks jäi ju meie reis polaarpäeva, aega mis annab seal kandis valget aega juuurde.
Meie auto polnud küll nii vinge 4x4 off-road matka pill, kuid käis ka ära...
Marsruudi valisime Tallinn, Helsingi, Ristijärvi, Tankavaara, Nordkapp, Alta, Hetta, Tornio, Vaasa, Helsingi, Tallinn.
Ööbisime kas kämpingutes või hotellides, aega läks seal rahulikult käimiseks vist umbes nädal.
Kui viitsimist vaadata siis lisan vürtsiks siia ühe lingi mõningatest fototest isu äratamiseks vastavalt kuidas igapäevaselt liikusime ja mida autoaknast nägime ning mis fotoka ette jäi (NB.fotod sisaldavad kohati häirivalt palju G klassi temaatikat, nagu koledaid kandilisi suunatulesid ja tahavaatepeegleid)...
https://imgur.com/a/yqNbd
Vinge reis sai Teil olema, tean ja olen seda ise ka kogenud ning soovitan kõigile.
Ise käisime seal kandis 2016 juulis ja meie õnneks juhtusid olema väga ilusad ilmad ning veel lisaks jäi ju meie reis polaarpäeva, aega mis annab seal kandis valget aega juuurde.
Meie auto polnud küll nii vinge 4x4 off-road matka pill, kuid käis ka ära...
Marsruudi valisime Tallinn, Helsingi, Ristijärvi, Tankavaara, Nordkapp, Alta, Hetta, Tornio, Vaasa, Helsingi, Tallinn.
Ööbisime kas kämpingutes või hotellides, aega läks seal rahulikult käimiseks vist umbes nädal.
Kui viitsimist vaadata siis lisan vürtsiks siia ühe lingi mõningatest fototest isu äratamiseks vastavalt kuidas igapäevaselt liikusime ja mida autoaknast nägime ning mis fotoka ette jäi (NB.fotod sisaldavad kohati häirivalt palju G klassi temaatikat, nagu koledaid kandilisi suunatulesid ja tahavaatepeegleid)...
https://imgur.com/a/yqNbd
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Tänud!
Vägevad pildid! G on tõesti igal pool Norral see hea omadus, et vahet pole mis aastaaeg, ilus on seal alati. Kui vaid ilma annab.
Minul isiklikult on see üks lemmikumaid sihtriike, korra oled käinud ja tahaks koguaeg oma nina sinna taas keerata.
Käib vist vanasõna alla, Näpu andsin ja käsi võeti
Pikkisilmi juba ootan järgmist talve, et saaks jälle startida Nordkapi suunas, jonn on nii suur, et kui see reis ei saanud, ehk järgmine kord jõuame sihtpunkti ka. Muudaks seekord ainult uuel matkal nii palju,
et peaks varuma rohkem aega. Nädalaga käiks suvel ära küll, aga talvel teede kinnikukkumine lume, tormi ja laviinide tõttu paneb nüüd rohkem ajalise aspekti peale mõtlema. Ja Nädal on ehku peale sõit, kui tõkkepuu kukub siis võid rahulikult teisel pool nädala istuda, enne kui tagasi saad.
Sõbralt sain info paar nädalat peale meie lahkumist Honningsvagist :
Teed on kinni laviinide, meeletu lume, tuule, olematu nähtavuse jne tõttu. Tänasele lennule lõunasse me igatahes ei jõua, tõtt-öelda poleks viimased nädal aega jõudnud ja üldse on seis kahtlane ka järgmistel päevadel. Edasine plaan on esimesel võimalusel sõitma hakata, sest 10x ajasäästvamad lennureisi-variandid on kadunud... Aga hetkel üle kilomeetri üheski suunas sõita ei saa. Ootame helikopterit, mis peaks laviinide olukorra ära hindama ja neid vajadusel juurde vallandama, aga kuna jamasid on ka mujal ja nähtavust siin niikuinii pole, siis jääb üle vaid edasi oodata. Mina pole varem nii isoleeritud veel olnud, kus viimase kolme nädala jooksul on sõita saanud vaid mõnel päeval, viimase nädala jooksul aga mitte kilomeetritki
Seega meil tegelikult ikka vedas, et minema sealt saime oleks võinud mitmeks nädalaks sinna jääda.
Martin
Vägevad pildid! G on tõesti igal pool Norral see hea omadus, et vahet pole mis aastaaeg, ilus on seal alati. Kui vaid ilma annab.
Minul isiklikult on see üks lemmikumaid sihtriike, korra oled käinud ja tahaks koguaeg oma nina sinna taas keerata.
Käib vist vanasõna alla, Näpu andsin ja käsi võeti
Pikkisilmi juba ootan järgmist talve, et saaks jälle startida Nordkapi suunas, jonn on nii suur, et kui see reis ei saanud, ehk järgmine kord jõuame sihtpunkti ka. Muudaks seekord ainult uuel matkal nii palju,
et peaks varuma rohkem aega. Nädalaga käiks suvel ära küll, aga talvel teede kinnikukkumine lume, tormi ja laviinide tõttu paneb nüüd rohkem ajalise aspekti peale mõtlema. Ja Nädal on ehku peale sõit, kui tõkkepuu kukub siis võid rahulikult teisel pool nädala istuda, enne kui tagasi saad.
Sõbralt sain info paar nädalat peale meie lahkumist Honningsvagist :
Teed on kinni laviinide, meeletu lume, tuule, olematu nähtavuse jne tõttu. Tänasele lennule lõunasse me igatahes ei jõua, tõtt-öelda poleks viimased nädal aega jõudnud ja üldse on seis kahtlane ka järgmistel päevadel. Edasine plaan on esimesel võimalusel sõitma hakata, sest 10x ajasäästvamad lennureisi-variandid on kadunud... Aga hetkel üle kilomeetri üheski suunas sõita ei saa. Ootame helikopterit, mis peaks laviinide olukorra ära hindama ja neid vajadusel juurde vallandama, aga kuna jamasid on ka mujal ja nähtavust siin niikuinii pole, siis jääb üle vaid edasi oodata. Mina pole varem nii isoleeritud veel olnud, kus viimase kolme nädala jooksul on sõita saanud vaid mõnel päeval, viimase nädala jooksul aga mitte kilomeetritki
Seega meil tegelikult ikka vedas, et minema sealt saime oleks võinud mitmeks nädalaks sinna jääda.
Martin
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
www.uitajad.ee
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Martinsr kirjutas:Tänud!
Jah see webasto idee on täitsa peas olemas. Pole suutnud enda jaoks veel välja mõelda, kumba liiki kero kasutada, kas märga või kuiva. Kuiva ahju puhul on tegemist vaid salongisoojendusega, märg samas kütab mootorit ja salongi. Toa jaoks kasutab auto vente. Voolutarvitamise ja kütusekulu kohapealt on Märgahi kindlasti esirinnas, ahi + sirkulatsioonipump + salongi ventikad. Samas on jälle mootor soe ja tuba soe. - paneks lisa aku sellele aga see on lisakaal jälle, samas tead, et hommikul on teine aku millepealt käima keerata, kuigi kui temp on alla -30 siis vist jätaks mootori igaljuhul käima.
Ehk satub siia alateemasse keegi kes on varem neid mõlemaid proovinud ja oskab juhtnööre natuke anda. Ning jääks loomkatsed enda peal ära ja saaks kohe normaalse lahenduse peale pista.
Eks mõtteainet on palju.
Martin
Sel teemal vast Her Metsik oskab miskit tarka arvata, temal neid pakase kogemusi peaks jaguma.
XC 70
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Eks jah metsikul nendega ilmselt palju kogemusi
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
www.uitajad.ee
Re: Maasturiga Nordkappi 11.03.18 - 18.03.18
Loen, et see aasta plaanis minna vol2. Kuni Murmanskini suured korralikud laiad teed. Sealt edasi läheb kitsamaks. Norra piiri ääres hakkad Vene sõjaväe piirkonna ala läbima. Tanklaid arvesta iga 200km tagant. Viimane tankla on umbes 25-50km enne piiri. Täpselt enam ei mäleta. Sõitsin ise selle tee 2018.a augustis mootorrattaga läbi. Nordkappi üles ronimiseks arvesta siis, et see tee on päris järsk.
Venemaa puhuks kindlasti varufiltreid kaasa. Antud reisiga iga 200km tagant tankides sain bensiiniga 2x solki. Ühel juhul bensiin segamini nagu mingi õliga, teisel juhul puhas sodi tuli bensiiniga kaasa.
Venemaa puhuks kindlasti varufiltreid kaasa. Antud reisiga iga 200km tagant tankides sain bensiiniga 2x solki. Ühel juhul bensiin segamini nagu mingi õliga, teisel juhul puhas sodi tuli bensiiniga kaasa.