2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Moderaator: Moderators
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Poisid käisid otsimas koju tulekuks erinevaid võimalusi... otsingud jätkuvad
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Kallid sõbrad, nüüd on lugu selline, et meie reisikavas on väga ootamatud muutused. Sellist asja pole meil kunagi varem ette tulnud ja loodame, et see jääb ka viimaseks korraks. Selleks, et kõik ausalt ära rääkida tuleb natuke valgustada ka põhjuseid...
Teadupoolest saab Tsukotkale välismaa kodanik piiriloa alusel ning Venemaa kodanikul peab olema vastav kooskõlastus ette näidata. Need dokumendid saime me jooksvalt reisi ajal ja kõik oli hästi, kuni selgus, et lubadele on märgitud kehvitusajaks 04. märts... Kui meil auto katki läks tegime plaani ringi, et tuleme Anadyr'i ning teeme siin sujava kabemängu hüppe autoga kuhugi Kamtsatkale või Vladisvastoki kanti, et siis sealt jätkata sõitmist juba kodu suunas.. Anadyr aga ei olnud meil kellegil lubadele ega kooskõlastustele märgitud. Ootasime nädala kuni vajalikud dokumendid korda said. Olgu lisatud, et selle ootamise käigus jõudsime me absoluutselt kõik ametnikud täielikult ära tüüdata.. Kui me Anadyr'i load kätte saime, selgus aga kõigi üllatuseks, et need ei ole mitte uued load vaid ametnikud täiendasid meie vanu pabereid lisades sinna veel mõned Tsukotka piirilinnad.. Seega kokkuvõtteks tohime me viibida Tsukotka territooriumil 4. märtsi lõpuni. Võimalus aga koos autoga siit väike kõrvalepõige teha saabub alles 10 või 12ndal märtsil.. Loo tegi veel pingelimaks Moskva ekipaazi otsus hakata üksi kogu rada tagasi sõitma hoolimata faktist et ka nende kooskõlastus lõpeb 4. märtsil ära.. Peale nende ära sõitmist saimegi piirivalvest kõne, et olgu me Tsukotkalt õigeks ajaks lahkunud..
Nüüd siis oleme sunnitud Rait'i auto jätma siia, Anadyr'i, et kohalike abiga see Tsukotka autonoomsest piirkonnast välja toimetada. Ise lendame homme Moskva, sealt Helsingi ning laevaga Tallinna. Kodus ootame kui auto on transporditud piiritsoonist välja ning siis tuleme järgi, et ka meie 4x4 sõber turvaliselt koju toimetada.
Teadupoolest saab Tsukotkale välismaa kodanik piiriloa alusel ning Venemaa kodanikul peab olema vastav kooskõlastus ette näidata. Need dokumendid saime me jooksvalt reisi ajal ja kõik oli hästi, kuni selgus, et lubadele on märgitud kehvitusajaks 04. märts... Kui meil auto katki läks tegime plaani ringi, et tuleme Anadyr'i ning teeme siin sujava kabemängu hüppe autoga kuhugi Kamtsatkale või Vladisvastoki kanti, et siis sealt jätkata sõitmist juba kodu suunas.. Anadyr aga ei olnud meil kellegil lubadele ega kooskõlastustele märgitud. Ootasime nädala kuni vajalikud dokumendid korda said. Olgu lisatud, et selle ootamise käigus jõudsime me absoluutselt kõik ametnikud täielikult ära tüüdata.. Kui me Anadyr'i load kätte saime, selgus aga kõigi üllatuseks, et need ei ole mitte uued load vaid ametnikud täiendasid meie vanu pabereid lisades sinna veel mõned Tsukotka piirilinnad.. Seega kokkuvõtteks tohime me viibida Tsukotka territooriumil 4. märtsi lõpuni. Võimalus aga koos autoga siit väike kõrvalepõige teha saabub alles 10 või 12ndal märtsil.. Loo tegi veel pingelimaks Moskva ekipaazi otsus hakata üksi kogu rada tagasi sõitma hoolimata faktist et ka nende kooskõlastus lõpeb 4. märtsil ära.. Peale nende ära sõitmist saimegi piirivalvest kõne, et olgu me Tsukotkalt õigeks ajaks lahkunud..
Nüüd siis oleme sunnitud Rait'i auto jätma siia, Anadyr'i, et kohalike abiga see Tsukotka autonoomsest piirkonnast välja toimetada. Ise lendame homme Moskva, sealt Helsingi ning laevaga Tallinna. Kodus ootame kui auto on transporditud piiritsoonist välja ning siis tuleme järgi, et ka meie 4x4 sõber turvaliselt koju toimetada.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
5249634
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 1740
- Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
- Asukoht: Vääna
- Kontakt:
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Maasturiga läbi teedeta Tšuktšimaa
Esimeste eestlastena läbi karmi kliimaga Tšukotka poolsaare sõitnud Rait Paimets (43) ja Raivo Malter (36) jõuavad täna õhtul koju Tallinna jalameestena. Kuna Venemaa piiritsooni lubade tähtaeg on läbi, pidid nad oma ustava Toyota maasturi pärast kahekuulist seiklust jätma Tšuktšimaa pealinna Anadõri.
Meeste eesmärk oli koos venelastest kaaslastega sõita läbi talvise Baikali-taguse, Jakuutia ja Tšuktšimaa autoga Euraasia mandri kõige idapoolsema asula Uelenini. Seal lähedal asub ka Euraasia idapoolseim koht Dežnjovi neem, kust üle kitsa Beringi väina paistab juba Ameerika.
Väidetavalt pole seni keegi isegi Venemaal, välismaalastest rääkimata, suutnud iseseisvalt, ilma kõrvalise tehnilise abita Uelenini sõita. Kaks Vene maasturite meeskonda on «suurelt maalt» selle asulani küll sõitnud, aga neile oli raskematel kohtadel Tšuktšimaal abiks roomiktraktor. Tšukotkal nimelt ei ole teid, ainult pealinna Anadõri ümbruses on 140 kilomeetrit maanteid. Kogu ülejäänud Tšukotkal saabki autoga sõita vaid talveteedel.
Ka eestlastel see ei õnnestunud. Nende unistus lõppes, kui nad olid sõitnud Tallinnast ligi 13 000 kilomeetri kaugusele, umbes 260 kilomeetrit enne Ueleni. Paimetsa sõnul vajusid nad keset Tšukotka tundrat autoga jäätunud veekogu ületades allikasse ja lõhkusid reduktori.
Eesti autoseiklejatel ei jäänud muud üle kui kalli raha eest Tšuktšimaa pealinnast Anadõrist varuosad tellida. Meestel isegi vedas, et üldiselt väga hõreda asustusega Tšukotkal sattus õnnetuskoha lähedal olema tšuktšide küla Nutepelimen.
Lahkumine päevapealt
Kuna sealkandis käib kogu ühendus ainult õhu kaudu ja lennukid-kopterid lendavad heal juhul ainult mõned korrad nädalas ning sedagi lennugraafikut segab pidevalt halb ilm, võttis varuosade tellimine nii kaua aega, et eestlastel ja nende kaaslastel hakkas Tšukotkas viibimise lubade kehtivusaeg läbi saama. Kogu Tšukotka on Venemaa seaduste järgi piiritsoon ja seal viibimiseks on vaja eriluba, mida annab välja föderaalsele julgeolekuteenistusele (FSB) alluv piirivalve. Eestlaste piiritsooni luba kehtis 4. märtsini ehk tänaseni.
Ueleni läbimurdmise asemel võtsid Paimets ja Malter koos venelastest kaaslastega suuna Anadõri. Sealtki ei lähe ühtegi maanteed ülejäänud Venemaale, kuid seal asub sadam, kus kavatseti panna masinad laeva peale ning saata need Vladivostokki või mõnda teise Kaug-Ida sadamasse ja ise autodele järele lennata.
Vaikses ookeanis Beringi mere ääres asuvasse Anadõri kohale jõudes tekkis aga järgmine probleem: seda linna polnud nende piirilubade marsruudile märgitud. «Ootasime nädala, kuni vajalikud dokumendid korda said,» rääkis Paimets, kelle sõnul olid nad lootnud, et ühtlasi pikendatakse nende piiritsoonis viibimise aega.
Üllatuseks selgus, et Vene piirivalve polnud seda teinud, ning kui eestlased paar päeva tagasi load tagasi said ja nägid seal lõpukuupäevana endiselt 4. märtsi, läks neil kiireks. Pealekauba helistas eestlastele Vene piirivalve esindaja ning soovitas tungivalt õigel ajal lahkuda.
«Nüüd siis oleme sunnitud auto jätma siia Anadõri, et kohalike abiga see Tšukotkalt välja toimetada,» kirjutas Paimets eile. «Ise lendame homme (täna – toim) Moskvasse, sealt Helsingisse ning sealt laevaga Tallinna. Kodus ootame, kui auto on transporditud piiritsoonist välja, ning siis tuleme järele, et ka meie 4 x 4 sõber turvaliselt koju toimetada.»
Uelen jäi küll kättesaamatuks, kuid see-eest said eestlased hakkama tõeliselt haruldase saavutusega – nad sõitsid üle 180 kraadi meridiaani idapoolkeralt läänepoolkerale. Teedeta Tšukotka ongi ainuke koht maamunal, kus seda on võimalik teha. Kõige rohkem mõjutas see Paimetsa sõnul auto navigatsioonisüsteemi – see ei saanud enam aru, mis toimub, sattus segadusse.
Kaug-Põhi tähendab talvel teadagi eelkõige karmi külma. «Kõige suurem külm oli meie auto kraadiklaasi järgi –54, teise auto kraadiklaas näitas aga –58,» rääkis Paimets eile. «Siis oli ikka päris külm. Raivo pani endale kõik selga, mis panna oli, aga ka siis ei kannatanud õues viibida. Samuti hakkasid –40 kraadile mõeldud kalamehe soojad riided ära külmuma, pealmine kiht muutus riietel krõbisevaks vakstuks.»
Mõned korrad satuti ka korraliku lumetormi kätte, kuid kogenud põhja-seiklejaid see ei üllatanud.
«Aru ei saanud, kus on maa või taevas või kas auto liigub või käivad rattad kohapeal ringi,» kirjeldas Paimets. «Komsomolskis (asula Tšukotkal – toim), kus pidime ka ööpäeva tormivarjus olema, rebis tuul meie mõlema käest esiuksed lahti ning väänas need tagurpidi. Kord tegime ilusast päikesepaistelisest ilmast ja sillerdavast ümbrisest pilti ning kümme minutit hiljem ei näinud tuisus autokapotist kaugemale.»
Lumi autot ei kanna
Kõige adrenaliinirohkem hetk oli Põhja-Jäämeres asuva Tšuktši mere kaldal asuva Šmidti neeme lähedal, kus Paimets vajus jalgupidi läbi lume jääkaru koopasse. «Karu oli seal vaid paari päeva eest tormivarjus olnud,» nentis mees, kes oti kodus olles vaevalt et eluga oleks pääsenud.
Seiklejad plaanisid algul suure osa teest Tšukotkal läbida Põhja-Jäämere jääl, aga pidid sellest loobuma.
«Lund oli tohutult palju ning rüsijää oli suur ja ületamatu,» ütles Paimets. «Tšukotka lumi on pisut teisem, kui seni oma talvereisidel kogenud oleme – see on nagu jahu või nagu suhkur, mis üldse autot ei kanna.»
Eestlased said piisavalt suhelda ka tšuktšidega. «Kõige parema kogemuse saime Nutepelimenis, kus kohalikud meid lihtsalt enda juurde elama võtsid ning abistasid, kuidas vähegi suutsid, korraldasid meile kultuuriõhtu, sõidutasid koertega jne,» rääkis Malter. «Inimesed on väga sõbralikud ja siirad. Nad tunnevad rõõmu väikestest asjadest, mida meie ühiskond tavaliselt enam ei märkagi, hoolitsevad ühiselt ühiste asjade eest. Nad elavad väga hästi, püüavad kala ning käivad merel jahil.»
http://www.postimees.ee/3605819/maastur ... tsuktsimaa
Esimeste eestlastena läbi karmi kliimaga Tšukotka poolsaare sõitnud Rait Paimets (43) ja Raivo Malter (36) jõuavad täna õhtul koju Tallinna jalameestena. Kuna Venemaa piiritsooni lubade tähtaeg on läbi, pidid nad oma ustava Toyota maasturi pärast kahekuulist seiklust jätma Tšuktšimaa pealinna Anadõri.
Meeste eesmärk oli koos venelastest kaaslastega sõita läbi talvise Baikali-taguse, Jakuutia ja Tšuktšimaa autoga Euraasia mandri kõige idapoolsema asula Uelenini. Seal lähedal asub ka Euraasia idapoolseim koht Dežnjovi neem, kust üle kitsa Beringi väina paistab juba Ameerika.
Väidetavalt pole seni keegi isegi Venemaal, välismaalastest rääkimata, suutnud iseseisvalt, ilma kõrvalise tehnilise abita Uelenini sõita. Kaks Vene maasturite meeskonda on «suurelt maalt» selle asulani küll sõitnud, aga neile oli raskematel kohtadel Tšuktšimaal abiks roomiktraktor. Tšukotkal nimelt ei ole teid, ainult pealinna Anadõri ümbruses on 140 kilomeetrit maanteid. Kogu ülejäänud Tšukotkal saabki autoga sõita vaid talveteedel.
Ka eestlastel see ei õnnestunud. Nende unistus lõppes, kui nad olid sõitnud Tallinnast ligi 13 000 kilomeetri kaugusele, umbes 260 kilomeetrit enne Ueleni. Paimetsa sõnul vajusid nad keset Tšukotka tundrat autoga jäätunud veekogu ületades allikasse ja lõhkusid reduktori.
Eesti autoseiklejatel ei jäänud muud üle kui kalli raha eest Tšuktšimaa pealinnast Anadõrist varuosad tellida. Meestel isegi vedas, et üldiselt väga hõreda asustusega Tšukotkal sattus õnnetuskoha lähedal olema tšuktšide küla Nutepelimen.
Lahkumine päevapealt
Kuna sealkandis käib kogu ühendus ainult õhu kaudu ja lennukid-kopterid lendavad heal juhul ainult mõned korrad nädalas ning sedagi lennugraafikut segab pidevalt halb ilm, võttis varuosade tellimine nii kaua aega, et eestlastel ja nende kaaslastel hakkas Tšukotkas viibimise lubade kehtivusaeg läbi saama. Kogu Tšukotka on Venemaa seaduste järgi piiritsoon ja seal viibimiseks on vaja eriluba, mida annab välja föderaalsele julgeolekuteenistusele (FSB) alluv piirivalve. Eestlaste piiritsooni luba kehtis 4. märtsini ehk tänaseni.
Ueleni läbimurdmise asemel võtsid Paimets ja Malter koos venelastest kaaslastega suuna Anadõri. Sealtki ei lähe ühtegi maanteed ülejäänud Venemaale, kuid seal asub sadam, kus kavatseti panna masinad laeva peale ning saata need Vladivostokki või mõnda teise Kaug-Ida sadamasse ja ise autodele järele lennata.
Vaikses ookeanis Beringi mere ääres asuvasse Anadõri kohale jõudes tekkis aga järgmine probleem: seda linna polnud nende piirilubade marsruudile märgitud. «Ootasime nädala, kuni vajalikud dokumendid korda said,» rääkis Paimets, kelle sõnul olid nad lootnud, et ühtlasi pikendatakse nende piiritsoonis viibimise aega.
Üllatuseks selgus, et Vene piirivalve polnud seda teinud, ning kui eestlased paar päeva tagasi load tagasi said ja nägid seal lõpukuupäevana endiselt 4. märtsi, läks neil kiireks. Pealekauba helistas eestlastele Vene piirivalve esindaja ning soovitas tungivalt õigel ajal lahkuda.
«Nüüd siis oleme sunnitud auto jätma siia Anadõri, et kohalike abiga see Tšukotkalt välja toimetada,» kirjutas Paimets eile. «Ise lendame homme (täna – toim) Moskvasse, sealt Helsingisse ning sealt laevaga Tallinna. Kodus ootame, kui auto on transporditud piiritsoonist välja, ning siis tuleme järele, et ka meie 4 x 4 sõber turvaliselt koju toimetada.»
Uelen jäi küll kättesaamatuks, kuid see-eest said eestlased hakkama tõeliselt haruldase saavutusega – nad sõitsid üle 180 kraadi meridiaani idapoolkeralt läänepoolkerale. Teedeta Tšukotka ongi ainuke koht maamunal, kus seda on võimalik teha. Kõige rohkem mõjutas see Paimetsa sõnul auto navigatsioonisüsteemi – see ei saanud enam aru, mis toimub, sattus segadusse.
Kaug-Põhi tähendab talvel teadagi eelkõige karmi külma. «Kõige suurem külm oli meie auto kraadiklaasi järgi –54, teise auto kraadiklaas näitas aga –58,» rääkis Paimets eile. «Siis oli ikka päris külm. Raivo pani endale kõik selga, mis panna oli, aga ka siis ei kannatanud õues viibida. Samuti hakkasid –40 kraadile mõeldud kalamehe soojad riided ära külmuma, pealmine kiht muutus riietel krõbisevaks vakstuks.»
Mõned korrad satuti ka korraliku lumetormi kätte, kuid kogenud põhja-seiklejaid see ei üllatanud.
«Aru ei saanud, kus on maa või taevas või kas auto liigub või käivad rattad kohapeal ringi,» kirjeldas Paimets. «Komsomolskis (asula Tšukotkal – toim), kus pidime ka ööpäeva tormivarjus olema, rebis tuul meie mõlema käest esiuksed lahti ning väänas need tagurpidi. Kord tegime ilusast päikesepaistelisest ilmast ja sillerdavast ümbrisest pilti ning kümme minutit hiljem ei näinud tuisus autokapotist kaugemale.»
Lumi autot ei kanna
Kõige adrenaliinirohkem hetk oli Põhja-Jäämeres asuva Tšuktši mere kaldal asuva Šmidti neeme lähedal, kus Paimets vajus jalgupidi läbi lume jääkaru koopasse. «Karu oli seal vaid paari päeva eest tormivarjus olnud,» nentis mees, kes oti kodus olles vaevalt et eluga oleks pääsenud.
Seiklejad plaanisid algul suure osa teest Tšukotkal läbida Põhja-Jäämere jääl, aga pidid sellest loobuma.
«Lund oli tohutult palju ning rüsijää oli suur ja ületamatu,» ütles Paimets. «Tšukotka lumi on pisut teisem, kui seni oma talvereisidel kogenud oleme – see on nagu jahu või nagu suhkur, mis üldse autot ei kanna.»
Eestlased said piisavalt suhelda ka tšuktšidega. «Kõige parema kogemuse saime Nutepelimenis, kus kohalikud meid lihtsalt enda juurde elama võtsid ning abistasid, kuidas vähegi suutsid, korraldasid meile kultuuriõhtu, sõidutasid koertega jne,» rääkis Malter. «Inimesed on väga sõbralikud ja siirad. Nad tunnevad rõõmu väikestest asjadest, mida meie ühiskond tavaliselt enam ei märkagi, hoolitsevad ühiselt ühiste asjade eest. Nad elavad väga hästi, püüavad kala ning käivad merel jahil.»
http://www.postimees.ee/3605819/maastur ... tsuktsimaa
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
- LR90
- I live off from the mud
- Postitusi: 1563
- Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Kurb, et see reis nii lõppes.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2636
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Reis pole veel valmis ju.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2444
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Paraku küll...helar kirjutas:Reis pole veel valmis ju.
Loodame, et mehed saavad tulema. Kui juba Helsinkis maanduvad, on peaaegu kodus. Hoian pöialt.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Facebooki järgi on mehed juba kodumaa pinnal.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 1740
- Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
- Asukoht: Vääna
- Kontakt:
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Tundus nagu rohkem Soome pinnal olevat ja siia vist jõuavad peale südaööd.
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Rait, kujutan ,ette mida tunned. Eesmärk jäi täitmatta. Tuju kehv jne,. Tegelikult olete kõvad kutid , et niikaugelegi jõudsite. Hoidsin Teile kogu aeg pöialt. Aga üks variant on ju jätkata järgmine aasta Anadõrist. Auto pole ju hullult viga saanud. Seisabki seal ja järgmine talv on ameerikamaa euroopa poolt nähtud. Lihtsalt sihuke uitmõte.
August.
August.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
- metsik
- I live off from the mud
- Postitusi: 2131
- Liitunud: R Aug 31, 2007 11:59 am
- Asukoht: TALLINN kristiine juures
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Tujul pole häda midagi. Autopärast on nats mure.Tegija kirjutas:Rait, kujutan ,ette mida tunned. Eesmärk jäi täitmatta. Tuju kehv jne,. Tegelikult olete kõvad kutid , et niikaugelegi jõudsite. Hoidsin Teile kogu aeg pöialt. Aga üks variant on ju jätkata järgmine aasta Anadõrist. Auto pole ju hullult viga saanud. Seisabki seal ja järgmine talv on ameerikamaa euroopa poolt nähtud. Lihtsalt sihuke uitmõte.
August.
Kosun, kogun ja kl saab ära toodud.
Autol vaja vahetada kõik tetailid esisillas. Vedelesime ju 24h merevees. Esiuksed on vaja timmi teha, tuul rebis mõlemad tagurpidi ja ühest uksest on auk läbi. Kukkus seal allikas tungilt alla.
Kui leian aatekaaslasi, siis ma oleks valmis ikkagi sihini minema aga... see on kuradi kallis lõbu ja sinna on vaja väga kõva närvikavaga kaaslasi. Kerge see ei ole.
Rääkisin sellel teemal juba Egvekinoti meestega.
Kui seda üritada siis tuleks autod lennutada v. laevatada Anadõri. katsuda see ring ära teha ja siis kas läbi tundra koju või uuesti lennuk/laev ja auto suurele maale.
Vremennõi vozi saab piiril teha aastaks.
Ilma Vezdehodi toeta ei taha kohalikud seda ette võtta. See tähendab aga palju raha.
Järgmine jenka on Nende lubadega. Aga sellega hakkame tegelema siis kui selleks põhjust on.
Tuttavaid on nüüd seal palju ja kõik aitavad ja ootavad kui oleks siit minejaid.
(mu 38" rehv on sealsetes oludes ikka maru väike)
Elamust ja vaatamist on kuhjaga. Aga tuleb hästi selgeks mõelda, kuhu ikkagi minek on!
saaks maakerale tiiru peale. Tel. 5183816
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
- metsik
- I live off from the mud
- Postitusi: 2131
- Liitunud: R Aug 31, 2007 11:59 am
- Asukoht: TALLINN kristiine juures
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
saaks maakerale tiiru peale. Tel. 5183816
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
- CaveMan
- True Off Roader!
- Postitusi: 1043
- Liitunud: P Dets 12, 2010 10:51 pm
- Asukoht: Tallinn ja Peetri
- Kontakt:
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Täna Ringvaates alates 14:00
http://etv.err.ee/v/b62b9765-20c6-47d6- ... dbdb200d4c
http://etv.err.ee/v/b62b9765-20c6-47d6- ... dbdb200d4c
Land Cruiser 100 2005, 4,2TD Aut - 33'' Cooper Discoverer STT PRO - Come Up DV-9
- CayenneTurbo
- Rock Crawler
- Postitusi: 743
- Liitunud: L Dets 14, 2013 3:03 pm
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Kuidas läks vene ekipaažidel? Mis oli nende põhjus edasi mitte sõita.
Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002a
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
4" tõste, vints, M/T 32" rehv.
Vaikselt õpime...
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: 2016 Tallinn - Uelen - Tallinn
Väga kõvad poisid..ei saa midagi öelda. Kahjuks puuduvad omal sellised võimalused muidu lööks kindlalt punti.
Kui Magadanis käidud saaks oleks ka suur asi
Kui Magadanis käidud saaks oleks ka suur asi
Land Cruiser PZJ75
Mob: 5624kolm844
Mob: 5624kolm844