Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Tegu pole küll maasturiga vaid hübriidiga Toyota Priusega. Auto on 2008 aasta oma. Muidu suvel on kütusekulu maanteel nii nagu peab, ehk umbes 4.5 kuni 5 liitrit sajale. Nüüd panin talverehvid alla see kohe märgatavalt kasvas, ehk maanteel on samal kiirusel 5.8, seda näitab küll arvuti, kuid nüüd mõõtsin ära et 20 liitri peal sõitsin 291 km ja arvutuste järgi teeb see üldse 6.8 liitrit. Imelik asi küll, hübriid nüüd ökonoomne küll ei saa olla. Ma nüüd ei tea mis teha, kas on mõttet minna esindusse lolli mängima, et kas võib olla midagi autos viga et see kütusekulu suureks kasvas või ei. Garantii kehtib ka veel muidu. Või viga on rehvides, kasutan Barum naelrehve , ning nad on natuke laiemad kui suve omad ehk 205. Suve omad on originaalis 195. Sellisest väikesest laiuse vahest nüüd küll nii suurt kulu ei tohiks olla minu arvates. On keegi midagi sellist kunagi arvutanud või mõelnud või ehk keegi teab midagi. Ma lihtslt ei tea kust kontrolli alustada. Vb viga vene bensiinis, kuid samas tangin isiklikult Venemaal heas Neste tanklas. Niiet ei tea, tahaks ikkagi et hübriid oleks ökonoomne.
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Talvel külmaga ongi kütusekulu suurem.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Võib siis vabalt olla liiter või poolteist suurem jah? Just külma õhu pärast, mitte lumetakistuse pärast.
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Su hübriid ei ole isegi suvel ökonoomne, mu naise diisel Golf 5 saab suvel maanteel hakkama 3.75 'ga 
Endal on kasutuses mitte just kõige väiksem universaal Skoda (175Hj 2.0 diisel) ja preguste ilmadega on keskmine 5,7 (50 % linna ja 50%maanteed)
Endal on kasutuses mitte just kõige väiksem universaal Skoda (175Hj 2.0 diisel) ja preguste ilmadega on keskmine 5,7 (50 % linna ja 50%maanteed)
Viimati muutis AsTroSS, P Jaan 29, 2012 6:29 pm, muudetud 1 kord kokku.
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35
Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
Dodge Ram T35
Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Usun:D diisel ja bensiin 
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2889
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Nomaeitea, ise saan tavabensukaga (mazda6) 6,8 ga, praegusel aastajal, hakkama ja ei uimerda eriti, põletan Statoili tavalist 95. Ilmselt bensiinis asi, igasuguseid imelikke vedelikke müüakse bensiini pähe, räägitakse ka mingist gaasiga segamisest. Prius peaks tehnilised hädad ise ära tundma ja hädaldama hakkama. Kulu mõjutab liiga madal rehvirõhk ja kinnised pidurid, 205 vs. 195 ei tohiks küll tuntav erinevus olla. Algatuseks tasuks proovida paagitäis head kütust hankida ja siis kulu mõõta.
PS. lumine tee suurendab oluliselt veeretakistust ja -kütusekulu, või suusaboks.
PS. lumine tee suurendab oluliselt veeretakistust ja -kütusekulu, või suusaboks.
Tehtud, mõeldud.
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Nojah, rõhku ma ka jälgin. Niiet ei tea.
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Lisaks külmale ilmale, valele rehvirõhule ja lumetakistusele, mõjutab ka rehvi laius ja muster veeretakistust. Talverehvil on tänu mustrile ja naeltele veeretakistus suurem kui suverehvil.
- Taavi2101
- Fitting 38"
- Postitusi: 253
- Liitunud: T Apr 07, 2009 9:51 am
- Asukoht: Järsi-Assaku-Tallinn 56502393
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
2,5TDI automaat Volvol langes kütusekulu ca 1,5L kui rehvide rõhk paika sai ja talvel võib ca 1-2L juurde panna
ka auto soojendamine ja kõiksugu lisad mis sul seal on( istme-,peegli-ja klaasisoenused jne.)
ka auto soojendamine ja kõiksugu lisad mis sul seal on( istme-,peegli-ja klaasisoenused jne.)
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Enda kogemustest sain 0.9l/100km erinevuse mõned aastad tagasi.
autoks Honda Civic type R. Kahel järjestikusel päeval suhteliselt sarnase temperatuuriga 200 km trassi erinevuseks ühel päeval 205/55/16 Goodyeari UG500 järgmisel 215/45/17 dunlop sp sport maxx
eesmärk oli just kütte kulu erinevuse leidmine, sestap tankisin mõlemal korral täis ja arvutasin keskmise.
Hetkel volvoga läheb kompuutri järgi talverehviga trassil ja soojalt ca 0.8-1l enam kui suverehviga. Linnas lühikeste otstega on vahe muidugi oluliselt suurem.
autoks Honda Civic type R. Kahel järjestikusel päeval suhteliselt sarnase temperatuuriga 200 km trassi erinevuseks ühel päeval 205/55/16 Goodyeari UG500 järgmisel 215/45/17 dunlop sp sport maxx
eesmärk oli just kütte kulu erinevuse leidmine, sestap tankisin mõlemal korral täis ja arvutasin keskmise.
Hetkel volvoga läheb kompuutri järgi talverehviga trassil ja soojalt ca 0.8-1l enam kui suverehviga. Linnas lühikeste otstega on vahe muidugi oluliselt suurem.
D4D+R6+V6
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Ah eks ma siis ei hakka kipišit hetkel tõstma, arvan et autoga ikkakõik korras. Täna sai siis täpsemalt ka mõõdetud, 100 km/h ja keskmne on 5.8. Suvel aga 4.8 sama kiiruse juures. Lihtlsalt loen vene foorumites ja ma ei saa aru mis imekombel nad üldse 4.5 saavad 140 km/h kiirusel ja üldse imeväiksed küttekulud nendel Priustel, selline asi panigi mõtlema. Sest ms ma ta ikka esindusse viin, nad oskavad seal ainult arvutiga ühendada ja ma ei usu et see asi midagi näidata võib üldse:S
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Ma saan aru, et suvel 5 ja talvel 5.8 on mõlemad kompuutri järgi?Hydroid kirjutas:Muidu suvel on kütusekulu maanteel nii nagu peab, ehk umbes 4.5 kuni 5 liitrit sajale. Nüüd panin talverehvid alla see kohe märgatavalt kasvas, ehk maanteel on samal kiirusel 5.8, seda näitab küll arvuti, kuid nüüd mõõtsin ära et 20 liitri peal sõitsin 291 km ja arvutuste järgi teeb see üldse 6.8 liitrit.
Need on seega võrreldavad näitajad.
Ning (100 * 20 / 291 =) 6.87 on arvutatud talvel reaalse kulu järgi.
Kui Sa suvel arvutanud ei ole sama moodi kulunumbrit, siis pole seda Sul millegagi võrrelda hetkel.
Lisaks, kui Sa seda 291 km mõõtsid, kas mõõtmisperioodil Sa soendasid autot või auto salongi ka kohapeal seistes (hübriidi puhul pole vist vajalik? Või salongi jaoks on?) nii, et bensiinimootor töötas ja auto seisis? Kui jah, siis suvel Sa seda enamasti ei tee ju...
Ja kuidas Sa täpselt 20 liitrit said? Sõitsid paagi tühjaks, elektrimootoriga tanklasse, ja uuesti paak tühjaks? Seda ma eriti ei usu, et panid paagi täis, siis sõitsid 291 km ja jõudsid jälle bensukasse, tankisid paagi uuesti täis ja selleks kulus täpselt 20 liitrit. See nõuaks ikka üsna suurt osavust.
Kas Prius maanteekiirusel on üldse hübriid tegelikult? Või töötab sel ajal lihtsalt tavaline bensiinimootor?Hydroid kirjutas: Imelik asi küll, hübriid nüüd ökonoomne küll ei saa olla.
Rehvi kõrgus on sama?Hydroid kirjutas: ..kasutan Barum naelrehve , ning nad on natuke laiemad kui suve omad ehk 205. Suve omad on originaalis 195.
Nt. 205/60 R15 vs. 195/60 R15 annab spidomeetri kiiruse erinevuse 2 km/h.
O|||||||O
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
KalamehejutudHydroid kirjutas:Lihtlsalt loen vene foorumites ja ma ei saa aru mis imekombel nad üldse 4.5 saavad 140 km/h kiirusel ja üldse imeväiksed küttekulud nendel Priustel, selline asi panigi mõtlema.
Priusel pole, kui aus olla, pole tavaautoga võrreldes muud eelist kui kütusekulu. Eks tulebki siis veidi fakte ilustada...
Samamoodi nagu parketimaasturiga sõites peab pidevalt kinnitama, et see on ju peaaegu nagu maastur. Ainult veidikene jääb puudu, muidu nagu päris maastur...
O|||||||O
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
No 20 liitriga sõitu mõõtsin põhimõtteliselt väga ebatäpselt, ehk siis nii, bensiini tuli hakkas just vilkuma ja valasingi kohe 20 sisse ja siis panin odomeetri nulli ja sõitsin selle hetkeni millal ta uuesti vilkuma hakkas:) Prius maanteel on vahel hübriid ka isegi, vahel on näha kuidas ta bensiini mootori ntx mäest alla sõites välja lülitab ning elektrimootor aitab natukene, nind möödasõidul kui järsku gaasi annad siis ta veab ka kahe (elektri ja bensiini) mootoriga. Aga maanteel kulu kompuutri järgi vaatan tavaliselt nii, et alguses ikka sõidan tükk maad kuni mootor soojaks läheb ja siis nullin ära ja sõidan ühtlase kiirusega ( cruise controll peal) ning vaatan mis keskmist näitab umbes 50 km pärast sõites. Ehk mõõdan ainult sooja mootoriga. Lugesin vene foorumis et päris tihti on mingisugune võre umbes, mis on seotud VVT i süsteemiga, aga noh seda ma ei usu et mul ka see, kuna auto tegelikult ainult 55 000 km läbi sõitnud ja muud selle tunnused ka nagu puuduvad. Aga eks ikka arvan et kõiges on süüdi külmad ja rehvid.
Re: Kui palju võivad rehvid mõjutada kütusekulu?
Kuskilt lugesin et talverehviga sõites plus kraadide juures on ka küttekulu suurem, kuna rehv on liiga pehme ja veeretakistus on suur.