Kiire UAZ
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
Kiire UAZ
Plaanin UAZ-ga pikemat Venemaa reisi kus valdavalt pikemad trassid, olgu nad siis millised on. Kaugemal tuleb ka tõsist offroad-i, seega küsimused
1.Praegu hakkab minu põllumajandussildade ja Volga mootoriga UAZ üle 70 km/h hirmsat lärmi tegema, kuidas saaks siledamatel maanteelõikudel rahulikult 90 -100-ga sõita? Suuremad rehvid, kui suured ja ja kas tagasild peab vastu? Veel midagi?
2.Millised rehvid peavad vastu ka mägedes teravatele kividele? Loen reisikirjadest, et mägedes kummide purunemise põhiprobleemiks on just külgedelt lõikavad kivikillud. Kus kohalt sobilikke kumme hankida?
3.Mida peaks tegema, et sõita läbi võimalikult sügava vee? Hea küll, õhuvõtt katusele, kuid jagaja, juhtmed, generaator, starter? Või sõita üle vee?
4.Nagu paljudel, on ka minu selg kehvavõitu, millist istet soovitate? Praegu panin SAAB-i oma, selle kohta ütlesid ARK tegelased paha-paha. Mida ütlevad venelased?
5.Mida ütlevad ARK-lased turvapuuri kohta, nendega mõistlikult suhelda ja normaalseid vastuseid saada - mina ei ole suutnud.
Tahan sõita just võimalikult originaalilähedase UAZ-ga, nimetasin kallikese traktor Stalinetsi eeskujul Putinec.
Pärin küsimuste kerkides edaspidigi, loodan heatahtlikule suhtumisele!
1.Praegu hakkab minu põllumajandussildade ja Volga mootoriga UAZ üle 70 km/h hirmsat lärmi tegema, kuidas saaks siledamatel maanteelõikudel rahulikult 90 -100-ga sõita? Suuremad rehvid, kui suured ja ja kas tagasild peab vastu? Veel midagi?
2.Millised rehvid peavad vastu ka mägedes teravatele kividele? Loen reisikirjadest, et mägedes kummide purunemise põhiprobleemiks on just külgedelt lõikavad kivikillud. Kus kohalt sobilikke kumme hankida?
3.Mida peaks tegema, et sõita läbi võimalikult sügava vee? Hea küll, õhuvõtt katusele, kuid jagaja, juhtmed, generaator, starter? Või sõita üle vee?
4.Nagu paljudel, on ka minu selg kehvavõitu, millist istet soovitate? Praegu panin SAAB-i oma, selle kohta ütlesid ARK tegelased paha-paha. Mida ütlevad venelased?
5.Mida ütlevad ARK-lased turvapuuri kohta, nendega mõistlikult suhelda ja normaalseid vastuseid saada - mina ei ole suutnud.
Tahan sõita just võimalikult originaalilähedase UAZ-ga, nimetasin kallikese traktor Stalinetsi eeskujul Putinec.
Pärin küsimuste kerkides edaspidigi, loodan heatahtlikule suhtumisele!
Re: Kiire UAZ
Mina isiklikult ei läheks Uaziga pikemale matkale, on palju inimsõbralikumaid autosi. Lisaks sa maksad ennast kütusega vigaseks ja diisel oleks optimaalsem. Mõtle uuesti kas ikka tahad seda teha ja kui kindel oled, siis tee üks päevane tripp eestis.
- taxopets
- True Off Roader!
- Postitusi: 1063
- Liitunud: T Veebr 13, 2007 11:37 pm
- Asukoht: Nõmme vahel ka Läänemaa
Re: Kiire UAZ
AamenKülahull kirjutas:Mina isiklikult ei läheks Uaziga pikemale matkale, on palju inimsõbralikumaid autosi. Lisaks sa maksad ennast kütusega vigaseks ja diisel oleks optimaalsem. Mõtle uuesti kas ikka tahad seda teha ja kui kindel oled, siis tee üks päevane tripp eestis.

Tahad taksot endale ja oma 7 sõbrale? Palun väga hel. 5643111.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
Metsa tõstetud UAZ 3303 31x10,5x15 rehv ja drägon on ka.
Kia Sportge punn ka. Draakoniga.
- Alex
- Fitting 38"
- Postitusi: 318
- Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
- Asukoht: Pealinna külje all
- Kontakt:
Re: Kiire UAZ
Igal oma arvamus
Sai kah endale uazik soetatud ja samal eesmärgil.Diislit ei tahaks ja uazikuga kokkupuuteid üle 20 a mis saigi otsuse mõtteks.Kui teema algatajal kindel plaan kavaga, siis kuulaks huviga?(siberisse ei plaani...selleks on lennukid)pigem mõlgub mõttes Koola poolsaar.
Aga 70-80 km/h ongi optimaalne uaziku jaoks...kui ei meeldi, tuleb marki vahetada:(
Ammendamatu vastuste hulk on peidus: http://forum.uazbuka.ru/ nii seaduste kui teekondade kohta.
Kui huvi, võib asja arutada aga kordan veel kord, et tuhandeid kilomeetreid läbida ei ole huvi

Aga 70-80 km/h ongi optimaalne uaziku jaoks...kui ei meeldi, tuleb marki vahetada:(
Ammendamatu vastuste hulk on peidus: http://forum.uazbuka.ru/ nii seaduste kui teekondade kohta.
Kui huvi, võib asja arutada aga kordan veel kord, et tuhandeid kilomeetreid läbida ei ole huvi

KVF 750...Jõhker Jõud , Uaz 3962 Sanitarka Viis null123 kuus seitse
Re: Kiire UAZ
Kuna plaanin sõitu paar aastat ette, siis ei tahaks sihtkohta veel avaldada, pealegi ei ole kindel mis mõne aastaga juhtuda võib. Igaljuhul see, mis foorumis kirjutatakse plaanitava Mongoolia-sõidu kohta pakub mulle huvi ja jään põnevusega ootama reisiseltskonna edasisi kirjutisi. Eestis olen UAZ-ga sõitnud, bensiini kulu on mulle teada, samuti olen kindel, et teel tuleb piisavalt ka remondiga vaeva näha. Asi on ekstreemsuses, sihilikult mudasse sellel sõidul ei plaani sukelduda, kuid reisikirju lugedes on teel nii muda, mägesid kui jõgesid. Ja ropult sääski, vähem karusid ja tiigreid. Kui kiiruseks 7-80, siis tuleb rahul olla, kuid siiski otsida võimalusi kiiremaks veeremiseks, plaanin reisile 3 kuud. Kirjutan juba praegu sõidust, kuna tahan pisi-tasa alustada auto täiustamisega, pealegi on kevad ja peale kasemahla on ka veri kiiremini liikuma hakanud. Pikad sõidud on kõige mõnusamad lennukiga sooritada, tahan kogeda ehtsat vene elu vene masinal.
Re: Kiire UAZ
Kui matka eesmärk on seiklusturism ja ellujäämiskatsed, siis lipp kätte. Arusaamatuks jääb sihtkoha mitteavaldamine, tegu vist ei ole maadeavastamisega, et au ja kuulsust noppida. Seda ohtu ka ei ole, et kohalejõudes sihtkohta polegi kuna keegi jõudis ette. Saaksid ehk kasulikke nõuandeid ainult.
Re: Kiire UAZ
Sõit oleks juba ammu pidanud tehtud olema, kuid on olnud mitmeid tagasilööke, masu jne., seepärast ei tõttagi sihtkohast rääkima. Aust ja kuulsusest on asi kaugel, on ju ümber maakera sõidetud ja kaugele sa selle UAZ-ga ikka jõuad. Olen mitmel korral uudismaal vilja vedanud ja tahaks nostalgitsedes noorpõlves oldud kohtades kolistada. Orenburg, Omsk, Ufaa, Uraalid üldse, olen seal olnud ja käiksin veel korra. Kui seal UAZ veel kestab, siis sõidaks kaugemalegi, ei tahagi end ninast veri välja eesmärkidega koormata. Kogu lugu - kas nüüd ei süüdista mind enam kuulsusejanus ja hakkate ka nõu andma?
Re: Kiire UAZ
Kuulsusejanus ei ole keegi sind süüdistanudki!! Lihtsalt kuna sa ei avaldanud sihtkohta enne, siis julgesin mainida, et nn " valgeid laike " maakaartidel enam ei esine ja sihtkoht ka ei kao ju kuhugiputinec kirjutas:kas nüüd ei süüdista mind enam kuulsusejanus ja hakkate ka nõu andma?

Autoga seiklemisest mööda Liitu mäletan niipalju, et kuna mu vanamees oli autojuht ja kolas ka igal pool, siis oli tal muljetavaldav kogus varuosasi kaasas. Alates tagasillast ja lõpetades poole mootoriga. Iial ei tea, et kus midagi minestab ja kui tsivilisatsioonist kaugemale minek, siis seda enam. Uaz ei ole lihtsalt nii suur auto, et kõike kila-kola kaasa vedada.
Kas sul tegelikult on ka kindel plaan või vähemalt ettekujutuski olla 3 kuud Uaziga kolamas mööda Venemaa kolkaid ja käia ka teelt väljas? Auto ehitamiseks veekindlaks ja ka töökindlamaks on siin foorumis piisavalt materjali, võta paar õhtut vabaks ja hakka lugema. Kui korralikult loed, siis kindlasti lähed sellele matkale vähemalt kas Patroli või G klassiga, mitte Uaziga.
Maastik on selline ja kujutad sa ette olla seal tõesti üksi Uaziga?
Re: Kiire UAZ
Olen paras põmmpea ja lähen võimalikult originaalilähedase UAZ-ga, loodan et seda autot ei taha Venemaal keegi vähemalt käest ära võtta. Üksinda ei kavatse minna, kaasa on tarvis meest nagu neid vanasti töökodades leidus, oskavad s..... saia teha. Mul on kanditaat olemas, tuleb paar aastat oodata kuni ta töökohustustest vabaneb s.t., oleme siis mõlemad pinsil. Vanad autod, vanad mehed, meil pole kaotada midagi, lapsed tehtud, rikkus, mis meile on silma hakanud, kokku riibutud. Füüsiliselt oleme talutavas vormis Tartu Rattaralli ja - Suusamaratoni pikad variandid on olnud ja saavad olema kavas niikaua vähemalt kui sõit tehtud. Tagavara juppe tuleb muidugi kaasa võtta, kuid loodan neid ka Venemaalt osta, seal need autod ju liiguvad veel. Siinkohal olekski tarvis teada auto nõrgad kohad, kavatsen hakata osalema offroad leebematel variantidel, eks siis paistab kus kohalt auto enim laguneb. Poolassid, vedrulehed, kardaaniristid, see nimekiri tuleb pikk, ise vaja ka autosse mahtuda. Patrol,iga ei julgeks ma minnagi, löövad veel auto pärast maha, kahekesi ju ainult.
Re: Kiire UAZ
Pole see uaz nii vilets ja lagunev masin midagi nagu pidevalt väidetakse.70000km läbisõiduga vahetatud ainult piduriklotsid ja rehvid ja ei muud.
Re: Kiire UAZ
Kui sa nii vana mees oled et varsti pinsil,siis sa peaksid seda Uaz-i läbi ja lõhki tundma ning neid nõrki kohti ka teadma. Jutt on sul kuidagi noore ja rohelise oma. 

Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Re: Kiire UAZ
Aitäh, Ibra, lähebki lahti, vist asjata arvasin et see foorum on Delfist etem, ikka leidub õelutsejaid. Väga ei kurda autotundmise üle kuigi kiidelda ka ei saa, UAZ-ga pole kokkupuuteid üldse olnud kuigi ühed vene autod puha. Kas Sa kujutad ette, olen nii vana, et sõjaväes sõitsin ülemusi GAZ-69 A-ga, vilja vedasin GAZ 51- ja GAZ 63-ga, hiljem olid minu masinamarkideks põhiliselt Ikarus 255 ja 256, vahepeal veel Turistid, kas oled kuulnud. Paarkümmend viimast aastat olen leiba teeninud äriga, sõiduvahendid Opelist Mercedeseni. Tänan komplimendi eest, et noor ja roheline, soovin Sullegi seda olla kui Sa ükskord poole sajandi pärast pinsile lähed. Ühe päeva põhjal ei saa muidugi otsustada, kuid tundub, et põhjus miks ma sellel lehel enda plaanidest teada andsin ei lähe Ibra taolistele korda, muljetamiseks ja aja surnuks löömiseks on mul seltskond olemas, olen ses suhtes ikkagi valiv ka.
Re: Kiire UAZ
On ikka Uaziga ka varemalt kiirelt sõidetud, järelikult peaks olema ka uuemal ajal võimalik.
Ise olen sangas olles 100-ga lahedalt sõitnud, kuna eelnev kogemus oli tol ajal vaid Moskvitshi ja veokatega, siis ei tundunud sugugi liiast ja jube. Peale raskemat tehnikat tundus lausa mugav olema.
Remontimata sai uue masinaga väga pikalt sõita, kui natukenegi silmad kõrvad lahti hoida ja käed päris p---st välja ei kasvanud. Ja kasutati ju mistahes vedelikke, mis enam vähem õli, ehk kütust meenutasid. (valasime mitmeid kuid vaadist omateada Avtooli nimelist õli, mis hiljem osutus mingiks raskediisli õliks, käras küll)
Aga... tehnika oli meil siiski uus, sest KomBat-i ja NatshPo-d ikka vana saraga ei sõidutatud.
Rehvid veljed tasakaalu, kõik liigendid korda, kardaanid tasakaalu ja lõtkuvabaks.
Mootori osas jätaks sõna targematele, selles osas knõu-haud peaks jaguma.
Alles need eestlased "tabletkaga" Aafrikasse ära käisid...
Ise olen sangas olles 100-ga lahedalt sõitnud, kuna eelnev kogemus oli tol ajal vaid Moskvitshi ja veokatega, siis ei tundunud sugugi liiast ja jube. Peale raskemat tehnikat tundus lausa mugav olema.
Remontimata sai uue masinaga väga pikalt sõita, kui natukenegi silmad kõrvad lahti hoida ja käed päris p---st välja ei kasvanud. Ja kasutati ju mistahes vedelikke, mis enam vähem õli, ehk kütust meenutasid. (valasime mitmeid kuid vaadist omateada Avtooli nimelist õli, mis hiljem osutus mingiks raskediisli õliks, käras küll)
Aga... tehnika oli meil siiski uus, sest KomBat-i ja NatshPo-d ikka vana saraga ei sõidutatud.
Rehvid veljed tasakaalu, kõik liigendid korda, kardaanid tasakaalu ja lõtkuvabaks.
Mootori osas jätaks sõna targematele, selles osas knõu-haud peaks jaguma.
Alles need eestlased "tabletkaga" Aafrikasse ära käisid...
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kiire UAZ
Kahjuks tehnilist juttu üsna vähe, aga UAZ bussiga Aafrikas käinute reisikiri on siin: http://www.hot.ee/crazyestonians/
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- MetsaVikat
- Rock Crawler
- Postitusi: 885
- Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
- Asukoht: Hiiumaa
Re: Kiire UAZ
putinec kirjutas:Plaanin UAZ-ga pikemat Venemaa reisi kus valdavalt pikemad trassid, olgu nad siis millised on. Kaugemal tuleb ka tõsist offroad-i, seega küsimused
1.Praegu hakkab minu põllumajandussildade ja Volga mootoriga UAZ üle 70 km/h hirmsat lärmi tegema, kuidas saaks siledamatel maanteelõikudel rahulikult 90 -100-ga sõita? Suuremad rehvid, kui suured ja ja kas tagasild peab vastu? Veel midagi?
2.Millised rehvid peavad vastu ka mägedes teravatele kividele? Loen reisikirjadest, et mägedes kummide purunemise põhiprobleemiks on just külgedelt lõikavad kivikillud. Kus kohalt sobilikke kumme hankida?
3.Mida peaks tegema, et sõita läbi võimalikult sügava vee? Hea küll, õhuvõtt katusele, kuid jagaja, juhtmed, generaator, starter? Või sõita üle vee?
4.Nagu paljudel, on ka minu selg kehvavõitu, millist istet soovitate? Praegu panin SAAB-i oma, selle kohta ütlesid ARK tegelased paha-paha. Mida ütlevad venelased?
5.Mida ütlevad ARK-lased turvapuuri kohta, nendega mõistlikult suhelda ja normaalseid vastuseid saada - mina ei ole suutnud.
Tahan sõita just võimalikult originaalilähedase UAZ-ga, nimetasin kallikese traktor Stalinetsi eeskujul Putinec.
Pärin küsimuste kerkides edaspidigi, loodan heatahtlikule suhtumisele!
1. 33 tolli peaks tavasillad kannatama. Väikese modimisega peaksid nad ka alla mahtuma. Kui raha on ja aega ka, otsi kõige kiirem ülekanne, pidi neid olema 3 erinevat, neid kõige kiiremaid vist liigub siiskit vähe.
2. Jälle, oleneb kuidas rahaga, aga interco-l peaks olema või siis vastavaid analooge otsida. Ühed olid olnud ka kõvemad, aga ei leia kahjuks nime praegu.
3. Olemas on veekindlad jagajad volga mootorile, volga klubi leheküljel liigub neid vahest. Hind sinna 500 vana raha kanti. Genekas ei karda vett eriti, starteri kohta ei oska kahjuks õelda. Juhtme ühendus kohad tehakse määrdega kokku, siis hoiab vee eemal, ühesõnaga juhtmestik kenasti korda. Kui suurt vett tahad vallutada, siis soovitan kõikidest mattidest ka vabaneda, mis omakorda kahjustab sõidu mugavust.
4. Istme kohta kahjuks kommenteerida ei oska.
5. Usun, et turvakaar võib ikka olla. Aga samas ei tea midagi sellest.
Loodan, et suutsin aidata. Teadjamad minust muidugi 100 korda targemad.
Terv. Villu