toiduõliga sõitmine
Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators
- ervinovits
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 24
- Liitunud: P Nov 15, 2009 11:10 am
- Asukoht: ida-virumaa
toiduõliga sõitmine
kas kellegil on kogemusi toiduõliga sõitmisel, olen kuulnud et kui segada 50:50 küttega siis ei juhtu mootoriga midagi, ainult et auto toodab piruka küpsetamise lõhna
- ervinovits
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 24
- Liitunud: P Nov 15, 2009 11:10 am
- Asukoht: ida-virumaa
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4476
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Tean täitsa piisavalt inimesi kes on sõitnud toiduõliga 80 tuhhi ja rohkem.
Samas tean ka mitmeid kes on üle 60 tuhhi nüüdseks läbi küpsetanud diisli ja vana mootoriõli segu (umbes 80/20)
Kõik nad on tüübid kellel konkreetse auto mootorist on täiesti pohh - et sõidavad kuni otsa saab ükspäev ja ostavad järgmise - veel ei ole otsa saanud
Samas tean ka mitmeid kes on üle 60 tuhhi nüüdseks läbi küpsetanud diisli ja vana mootoriõli segu (umbes 80/20)
Kõik nad on tüübid kellel konkreetse auto mootorist on täiesti pohh - et sõidavad kuni otsa saab ükspäev ja ostavad järgmise - veel ei ole otsa saanud
tartuoffroad.ee
5581340
5581340
- ervinovits
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 24
- Liitunud: P Nov 15, 2009 11:10 am
- Asukoht: ida-virumaa
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4476
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
Siin nats juttu patroliga toiduõliga sõitmisest.
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.ph ... sc&start=0
Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
Heints 55 36 944
Asjal tekib mõte kui sõita kasutatud toiduõliga, siin on mõned aga'd millele tuleb tähelepanu pöörata:
-kasutatud õöi tuleb väga hästi filtreerida. Filtri soovitavat tihedust ei mäleta enam, aga minumeelest tavaline diisli filter ei olnud piisav
-Kasutatud õlist tuleb vesi välja saada, seda oli AFAIK parim teha kuumutamise teel
-Kuna toiduõli on paksem kui diisel, siis ei saa seda puhtal kujul külma mootoriga kasutada. Selleks tehakse automaatne (või käsitsi ümberlülitus toiduõlile kui mootor on piisavalt soe.
-Lisaks on tungivalt soovitatav vedada toiduõli paaki soojedus mootori jahutussüsteemist.
-Mootor tuleb diiselkütusele ümber lülitada natuke enne mootori seiskamist, et diisel peseks süsteemist toiduõli välja, vastasel korral ei lähe külm mootor käima.
Kui need tingimused on täidetud, siis ei tohiks toiduõliga sõitmisel kaasneda muid probleeme peale pannkoogi lõhna. Mingi teema oli vist ka veel voolikute vastupidamisel toiduõlile aga selles ei ole kindel.
Kes ehitada ei viitsi, siis laias maailmas on müügil valmis komblektid toiduõliga sõitmiseks (eraldi paak, sojjendusega(topelt seinaga) torid, klapid, automaatika filtrid (soojendusega) ühesõnaga kogu mudru) hinnad olid mumeelest sinna kuhugi 2000 taala ligi.
Kui lihtsalt õli küttega segada, siis jäävad pooled probleemid ära aga effektiivsus ei ole nii kõrge. Kasutada õli toorelt paaki diisliga pooleks segada ei ole hea mõte, filtreerima ja "kuivatama" peaks ikka enne.[/list]
-kasutatud õöi tuleb väga hästi filtreerida. Filtri soovitavat tihedust ei mäleta enam, aga minumeelest tavaline diisli filter ei olnud piisav
-Kasutatud õlist tuleb vesi välja saada, seda oli AFAIK parim teha kuumutamise teel
-Kuna toiduõli on paksem kui diisel, siis ei saa seda puhtal kujul külma mootoriga kasutada. Selleks tehakse automaatne (või käsitsi ümberlülitus toiduõlile kui mootor on piisavalt soe.
-Lisaks on tungivalt soovitatav vedada toiduõli paaki soojedus mootori jahutussüsteemist.
-Mootor tuleb diiselkütusele ümber lülitada natuke enne mootori seiskamist, et diisel peseks süsteemist toiduõli välja, vastasel korral ei lähe külm mootor käima.
Kui need tingimused on täidetud, siis ei tohiks toiduõliga sõitmisel kaasneda muid probleeme peale pannkoogi lõhna. Mingi teema oli vist ka veel voolikute vastupidamisel toiduõlile aga selles ei ole kindel.
Kes ehitada ei viitsi, siis laias maailmas on müügil valmis komblektid toiduõliga sõitmiseks (eraldi paak, sojjendusega(topelt seinaga) torid, klapid, automaatika filtrid (soojendusega) ühesõnaga kogu mudru) hinnad olid mumeelest sinna kuhugi 2000 taala ligi.
Kui lihtsalt õli küttega segada, siis jäävad pooled probleemid ära aga effektiivsus ei ole nii kõrge. Kasutada õli toorelt paaki diisliga pooleks segada ei ole hea mõte, filtreerima ja "kuivatama" peaks ikka enne.[/list]
Viimati muutis kpihus, R Veebr 12, 2010 12:40 pm, muudetud 1 kord kokku.
- ervinovits
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 24
- Liitunud: P Nov 15, 2009 11:10 am
- Asukoht: ida-virumaa
- ervinovits
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 24
- Liitunud: P Nov 15, 2009 11:10 am
- Asukoht: ida-virumaa
-
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 48
- Liitunud: E Jaan 11, 2010 8:58 pm
- Asukoht: viljandi;tartu kallaste
- ervinovits
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 24
- Liitunud: P Nov 15, 2009 11:10 am
- Asukoht: ida-virumaa
Katlas on suhteliselt savi mida sa põletad, diisli pihustid on afaik oluliseld peenem süsteem. Kuna õlu on tiba paksem, siis seal jääb muist osakesi ikkagi ringi lendlema. Seega kasutatud õli peaks ikkagi filtreerima.ervinovits kirjutas:(200L vaat õli täis - suurem saast settib põhja - pealt pumbatakse paaki )
sellist geniaalset süsteemi kasutan ka katla jaoks mõeldud õli puhastamiseks
- MahviaDeTyrk
- I live off from the mud
- Postitusi: 4476
- Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
- Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
- Kontakt:
- ervinovits
- Off Roader Wannabe
- Postitusi: 24
- Liitunud: P Nov 15, 2009 11:10 am
- Asukoht: ida-virumaa