russi sillad jeepikule

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Postitus Postitas Heinza »

40 on kahe vedruga püstaku kõrval. 40-l aga keskel suur reduktori kobakas ja kliirents jääb hulgaliselt väiksemaks. Russil kliirents, vanal sillal, oluliselt suurem. See millest Aidakas pilte saatis. Russi sild ka vastupidavam kui 40-l.
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2888
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Ei saanud ma nii põrutada midagi. Huvitavaid mõtteid ikka saab, küsige ainult. Küsimus on eesmärgis. Sain aru et eesmärk on läbivus mitte võistlusauto ehitamine (nelikroolimine niikuinii keelataud). Sellist vanni on lisaboonusena, murdunud reduktoritega palju lihtsam metsast välja lohistada kui nusaras talasillaga autot :twisted: . 50 km/h vastu puud või kivi lajatada ei kannata valdav enamus liikureid.
Russi ja 40 sillad on põhimõtteliselt erinevad, russil on püstvõll (ja ka vedru) käänmikus sees ja kannatab teoreetiliselt 360 kraadi keerata, 40 l topeltrist( analood moogile) ja välised vedrud ja pöördenurk piiratud. hea tahtmise korral on võimalik russi käänmik ringi ehitada, saades päris hea vedrukäigu. Olemasoleva auto alla traktori sildade paigaldamine vist liiga hea idee ei ole, see portaal jääb liiga kõrge, viib raskuskeskme väga üles (kuigi need sillad on niii rasked et kompenseerivad seda :roll: ) ja vedrustusele mõjuvad jõud lähevad liiga suureks. Aga alati võib leida põhjuseid, miks ei saa nii teha. Kui aega ja vahendeid on võib ju proovida. Pärast hea öelda et tahtsin parimat, läks nagu alati.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Aidakas
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: K Jaan 02, 2008 11:00 pm
Asukoht: Pikavere.

Postitus Postitas Aidakas »

:P miks mitte aga päris uut safari (võistlus) looma ehitada, siis ju mänguruumi maa ja ilm :wink:
Kes juhtumisi tahab pilte kasutada, palun, ei keela, viisakas (mitte kohustuslik) oleks sellest ka privas teada anda.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Pilt
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
Aidakas
Fitting 38"
Postitusi: 231
Liitunud: K Jaan 02, 2008 11:00 pm
Asukoht: Pikavere.

Postitus Postitas Aidakas »

Türk, ehk leiad siia ka lingi, kus huvilised tolle masina kohta rohkem inffi saaksid.
:roll: nuu... ütelge veel et ei tehta, pole võimalik jne. 8)
Kes juhtumisi tahab pilte kasutada, palun, ei keela, viisakas (mitte kohustuslik) oleks sellest ka privas teada anda.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Keegi pole ju väitnudki, et see võimatu on.

Iseasi, kui mõistlik see on... Ajamis on 2 nurkülekannet per pool. Seega kaob ainuüksi ühe poole rattasse 5 kW...

Lisaks kinnitub vedrustuse püstak (teleskoop) vaid 4 10-mm poldiga. Kui need järele annavad, siis murrab kiiresti ka teleskoobi ära.

Metsamehed on neid puruks vedanud küll, ega need põllulgi kesta taha.

Selles mõttes on taladsild ikka tunduvalt tummisem. Ja kui juba talasild, siis pigem mõni lääne traktori oma - saab kergema ja tugevama, mis pealegi keerab paremini.

Pealegi on roolihoova nurk originaalis nii tobe, et sisemist ratast on lihtne "üle" keerata - rooli ei saa enam otseasendisse enne, kui vedu teistpidi järel on. Kui see juhtub aga kusagil mülkas...

Aga ehitamise mõttes oleks huvitav näha, kaua selline sild paugutamist talub.

Mõistliku kasutamise korral kipuvad esisillad koolema nii 7000 mototunniga.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Aidakas kirjutas:Türk, ehk leiad siia ka lingi, kus huvilised tolle masina kohta rohkem inffi saaksid.
:roll: nuu... ütelge veel et ei tehta, pole võimalik jne. 8)
Ma ausõna ei mäleta kust selle pildi copysin - bookmargitud koht ei ole ja enam ei leia kah - aga jutt oli asja juures stiilis, et nohjah 33'' on sinna otsa mõistlik
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Oodake nüüd natuke nende Russi sildade installiga. Seda, et need sillad nõrgad on ja et ülekande kadu meeletu on siin juba lahatud. Seda ka et oma kaalu kohta on nad äärmiselt sita konstruktsiooniga, see selleks.
Põhiline on aga mainimata, see ülikõrge reduktor ei anna pmst. mitte mingit läbivuse eelist. See reduktor oli sellepärast selline, et esisilla kliirents oleks sarnane traktori tagasilla omaga, muud pointi seal pole. Kui ratas on ikka üle oma telje maa sees ei aita seal mingi sillakliirents, masin jääb kinni ikka.
Mis ta arvate, et moogi ja volvo reduktorsilla leiutajad ei mõelnud sellele...
Meetrise ratta puhul on parim ikka 15 cm kõrge reduktor ja kõrgemat pole lihtsalt vaja.
Eriti huvitav on sellise silla kindlustamine ja kinnitamine veosuunalise radiaalliikumise vastu, eriti kui see veel on selline vägivaldne lajatamine vastu kivi või kändu.
Ainuke eelis võikski sellel sillal olla kivmurrus ja raielangil. Aga moogi või volvo sild on 95% piisav.

Aga, kui keegi tahab ikka vastu igasuguseid füüsikaseadusi autot ehitada, pole mul selle vastu midagi, leiutajad on teretulnud.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
uaz469
Fitting 44"
Postitusi: 436
Liitunud: R Sept 09, 2005 10:21 am
Asukoht: Hetkel eemal...

Postitus Postitas uaz469 »

Olen ka kunagi sellest lampjalast pikemalt lugenud, aga ei leia enam linki....
Aga siin on vähe miskit:
http://www.pirate4x4.com/forum/showthre ... &highlight
"Vaba mees nii mitte vabal maal..."
Kasutaja avatar
Datsun
True Off Roader!
Postitusi: 1072
Liitunud: T Sept 25, 2007 5:30 pm
Asukoht: Tartu ja Võõpste
Kontakt:

Russ

Postitus Postitas Datsun »

Mtz 82 sillal puuduvad lukud ja nn käänmik on väga nõrk, mõtetu teema minu arust. olen vedanud metsa 3 aastat ja lõhkunud 2 silda ja pikku võlle on omajagu läinud.
Tartust 25km Võõpstes.
Rait 58023801 e-mail: saagima@hot.ee
http://tartuoffroad.ee/
gasuzu
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 143
Liitunud: P Mai 11, 2008 9:19 pm
Asukoht: Vaida ja Pahkla mõisa taga põllul

Postitus Postitas gasuzu »

Tere.

Loen seda teemat ja ei saa aru mille üle vaielda.Võtad lahti kirjasus Valgus 1981 välja antud raamat ratastraktorid lk 218-219 diferentsiaali blokeerimise hõõrdsiduri kettad.Toksides otsingusse EUROTRIAL 2008 otsi üles vene tiim leiad vastava auto.
maxs27
Rookie
Postitusi: 19
Liitunud: R Sept 19, 2008 9:15 pm
Asukoht: PAIDE

Postitus Postitas maxs27 »

mtzi esisilla blokeermehanism töötab ainult siis kui mõlemal ratal on enamvähem ühesugune haarduvus aga kui juhtub et üks ratas n.jääl ja teine kruusal siis süsteem ei tööta.Sel juhul kasulikum võtta T-40 sild blokeerub igas asendis igal ajal.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”