Võistlusauto elektrisüsteem

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Valmis juhtmestikud, veekindlad lülitid, veekindlad releed, veekindlad kaitsmekarbid jne...
http://www.jrmotors.ee/uploads/Kataloogid/Painless.pdf

Sai selline tootja siis tootevalikusse võetud.
+372 5028488
Päkapikk
Fitting 38"
Postitusi: 240
Liitunud: K Veebr 01, 2006 12:55 pm

Postitus Postitas Päkapikk »

Lisaksin veel siia, et kui lülitile on kirjutatud 250V 10A AC1, siis seda see tähendabki. Suure koormuse ja induktiivse tarbja lülitamiseks DC ahelas on vaja DC lülitit ja säästukad pikalt ei toimi.
Kirjaoskamatu pähkel
FlammablE
Rock Crawler
Postitusi: 850
Liitunud: K Apr 04, 2007 10:36 pm

Postitus Postitas FlammablE »

Millised on korralikud kaablitangid isolatsioonita otsade pressimiseks? Hinnad kõiguvad 100-3000 kroonini, aga minu amatööri pilk ei oska neid kallima otsa vahendeid amatööri kasutuses hinnata. Kus Tallinnas on üldse kõige parem valik mõistliku hinnaga elektriku tööriistu ja materjale?
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Enamus asju saad EuroPardist. Ka tangid.
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

Esvika on ka veel üks koht, kus neid tange saab. Kallimate eelis on see, et ta suudab ka kallimaid ja kõvemaid kingasid (mis ka jäävad kinni, mitte ei tule lahti mõne aja möödudes) kaabli otsa kinni pigistada ja seda ilma ise väsimata. Ehk iga pigistus on alati täpne ja suuteline kinga kõvasti laiaks litsuma.
+372 5028488
koppees
Fitting 38"
Postitusi: 220
Liitunud: K Mär 19, 2008 2:16 pm
Asukoht: Harjumaa,Padise vald

Postitus Postitas koppees »

Vaadata võib ka oomipoodi.Rakveres Kontaktkaubandus väga asjalik.
Kui mul on aega,olen normaalne.Aega aga kahjuks pole.tel 56889722
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas srock »

Oomipoe juhtme kiirliitmikud millel mingi moos sees ei soovita ,kuna need ei kõlba metsamasinale ,eriti kui kolmest juhtmest üks peaks peenem olema,omal nahal kogetud Kukepeal.
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Kõik kiirliitmikud on saadanast!
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
casca
Fitting 44"
Postitusi: 420
Liitunud: R Veebr 04, 2005 2:44 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas casca »

Sai siis 3 ja pool päeva elektriga tegeletud. Üldiselt oli väga aeganõudev protsess, mistõttu ka kõike valmis ei jõudnud. Tehtud sain siiski suurema osa. Reede kulus põhiliselt vana juhtmestiku ja armatuurlaua eemaldamisele. Laupäeval sai valmis tehtud 2 juhtmekimpu. Tegin neid nagu Veiko soovitas, väljaspoolt sissepoole. Kimbud panin kõri sisse. Kulude kokkuhoidmiseks kasutasin ühete värvi juhet, kuna selle rull tuli pea 2 korda odavam kui värvilstel juhtmetel. Et siiski säiliks arusaam, et mis juhtmed kimbus on, märgistasin need kollaste numbritega, mida elektrikud kasutavad. Pühapäev kulus tervenisti tulede ühendamiseks. Ühendamisel kasutasin osalt isoleerimata otsikuid, kuna neid oli mul ainult emaseid. Nende jaoks sain laenuks ka spetsiaalsed tangid, mis tegid väga head tööd. Soovitan. Samuti katsin otsikud ja ühendused termorüüga. Esmaspäeva õhtupoolikul sain generaatori remondist kätte, mille ühendasin ära. Siis keerasin veel tuled külge ja ongi kõik selleks korraks.

Tuledest jäi tegemata suunatuled, tagurpidikäigu tuli ja lisatuled. Lisaks nendele jäi ka tegemata salongisoojenduse, kojameeste ja aknapesu elekter, kuna aeg sai otsa.

Salongi sai tehtud ka algne lülitite ja releede alus, aga aja puudusel ei jõudnud neid samuti sinna kinni panna. Hetkel siis ripuvad lülitid nii sama juhtmete otsas.

Juhtmena kasutasin 2,5 ristlõikega juhet, mida kulus veits alla 100m.
Igasugu otsikuid kulus ka päris palju.
Varem olin ka mõned skeemid visandanud, et asi selgem oleks tegemise käigus.
http://kaubaveod.eu/kaarel/Elektriskeemid/

Ühesõnaga teha on veel palju, kõik kinnitused ja paigutused, aga nüüd vaja igapäevaste ülesannetega tegeleda. Eks kunagi loodan asjad ära lõpetada.

Igastahes suured tänud kõigile vastjatele heade nõuannete eest!
Samuti väga suured tänud Off-road Keskusele, mille ruume sain kasutada.
Offroadiga tegelnud alates 2006.
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

kas jahutuse skeemil ei peaks olema 3 asendit

1. automaatne - kui soe siis käima
2. manuaalne kogu aeg taga
3. väljas - vees sulistamiseks "off" asend

seal pildil oli pisut teisiti minumeelest...
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
casca
Fitting 44"
Postitusi: 420
Liitunud: R Veebr 04, 2005 2:44 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas casca »

tai kirjutas:kas jahutuse skeemil ei peaks olema 3 asendit

1. automaatne - kui soe siis käima
2. manuaalne kogu aeg taga
3. väljas - vees sulistamiseks "off" asend

seal pildil oli pisut teisiti minumeelest...
automaatne võib ju olla, aga lihtsuse mõttes tegin manuaalse. Vastavalt temperatuurile lülitan ise sisse-välja ventilaatoreid.
Offroadiga tegelnud alates 2006.
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2516
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Postitus Postitas boob »

casca kirjutas:
tai kirjutas:kas jahutuse skeemil ei peaks olema 3 asendit

1. automaatne - kui soe siis käima
2. manuaalne kogu aeg taga
3. väljas - vees sulistamiseks "off" asend

seal pildil oli pisut teisiti minumeelest...
automaatne võib ju olla, aga lihtsuse mõttes tegin manuaalse. Vastavalt temperatuurile lülitan ise sisse-välja ventilaatoreid.
Ja kui ühel hetkel läheb see sisselülitamine meelest ära, siis on ju jama...
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Tekkis paar aga:
1. Milleks jahutusele relee, võimsam lüliti otse on töökindlam (kehtib ka järgmiste punktide kohta).
2. Kaks jadaühenduses ventilaatorit lõpetavad töö ühe ventilaatori rikke korral, paralleelühendus eraldi kaitsmetega on oluliselt töökindlam.
Lisaksin ka automaatlülituse, kui tegemist palju, võib temperatuuri jälgimine tüütuks minna, seda siis juba andur-relee skeemiga.
3. Sellise skeemiga ei ole suunatulesid, ohutulede ahel seob pooled.
4. Sõidutuled peavad lülituma ainult koos gabariittuledega (soovitav on eraldi kaitsmed vasakule/paremale, lihtsaim variant kummagi pirni ühisklemmi + läbi kaitsme ja ühine ümberlülitus massiga).
5. Kaug- ja töötuledel peab olema signaallamp.
6. Mõistlik on suunad, tagurdus jms. toita peale süütelukku või pealülitit.
Tehtud, mõeldud.
casca
Fitting 44"
Postitusi: 420
Liitunud: R Veebr 04, 2005 2:44 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas casca »

totu kirjutas:Tekkis paar aga:
1. Milleks jahutusele relee, võimsam lüliti otse on töökindlam (kehtib ka järgmiste punktide kohta).
2. Kaks jadaühenduses ventilaatorit lõpetavad töö ühe ventilaatori rikke korral, paralleelühendus eraldi kaitsmetega on oluliselt töökindlam.
Lisaksin ka automaatlülituse, kui tegemist palju, võib temperatuuri jälgimine tüütuks minna, seda siis juba andur-relee skeemiga.
3. Sellise skeemiga ei ole suunatulesid, ohutulede ahel seob pooled.
4. Sõidutuled peavad lülituma ainult koos gabariittuledega (soovitav on eraldi kaitsmed vasakule/paremale, lihtsaim variant kummagi pirni ühisklemmi + läbi kaitsme ja ühine ümberlülitus massiga).
5. Kaug- ja töötuledel peab olema signaallamp.
6. Mõistlik on suunad, tagurdus jms. toita peale süütelukku või pealülitit.
1. Ei leidnud nii võimsaid lüliteid. Teiseks selliste võimsamate lülitite lülitamine ei pruugi nii mugav ja lihtne olla, kui nad mingid suuremad ja kobakamad on.
2.Pidin jadamisi panema, kuna jällegi lihtsam oli leida 12V ventilaatoreid, kui 24V. Mul varem oli lihtsalt eraldi akudelt võetud ventilaatoritele 12V, aga akud ei taha nii kesta.
3. Täitsa tõsi. :oops:
4,5. Eks teen siis paremks.
6. Süütelukku mul ka pole. Starteri käitamine ja eelsüüde käivad läbi eraldi nuppude. Õigemini starteri jaoks on 30A traktori käivitusmootori lüliti.
Offroadiga tegelnud alates 2006.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Siin.seal müüakse siiani SRÜ tumblereid, samad mis sõjatehnikal, need olemas kuni 50A ja suhteliselt töökindlad. Ventikad kannatab panna jadamisi takistitega, voolukulu veidi suurem aga saab mõlemad sõltumatult tööle (võistlusautol väga suur+). Skeem vast parem joonistada ühele lehele (või siis jagada sektsioonideks nt, esituled,mootor, kontrollmõõteriistad, lülitid jne., on ülevaatlikum ja install lihtsam.
Tehtud, mõeldud.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”