1. leht 4-st

Kerghaagiste tootjad/müüjad

Postitatud: R Okt 03, 2008 2:48 am
Postitas Landy
Kuna lähitulevikus mõte hankida kerghaagis, siis koguks siia kogemusi (ja arvamusi) erinevate tootjate haagiste ja nende (kvaliteedi/ekpluatatsiooni)erinevuste kohta.
Kasuks on ka arutelud teemal, kas samaväärne kallim haagis on alati parem ja odvam kehvem või võib väiksem raha eet ka mõistliku asja osta.

Silma jäänud praegu sellised tootjad (järjekord suvaline):

http://www.haagis.ee/
Turustab Neptun nimelisi kerghaagiseid

http://haagised.estfence.ee/
Turustab Hollandi tootjate Anssems Trailers B.V. ja Hulco Trailers B.V. kuni 3500 kg registrimassiga haagiseid.

http://www.termola.ee/
Turustab Brenderup´i haagiseid

http://www.brentex.ee/trailer/
Müüb enda toodetud haagiseid.

http://www.farmihaagised.eu/
kelle haagiseid müüb edasi
www.haagisekeskus.ee

http://myyk.ekso.ee
Turustab Humbaur nimelisi haagiseid

www.respo.ee
Müübe enda tehtud haagiseid

http://www.dalinger.ee/
Pakub Syland nimelisi haagiseid

http://www.bestnet.ee/
toodab ja müüb Tiki teierit

http://www.kerghaagised.ee/
Müüb enda toodetud haagiseid.

http://www.atihaagis.ee/
Müüb enda toodetud haagiseid.

http://www.hot.ee/haagisestuudio/
Müüb enda toodetud haagiseid.

http://www.machinery.ee/?page=1004&lang=&selected=3962
MKV Machinery OÜ müüb Ifor Williams haagiseid

http://www.stingamauto.ee
Müüb enda valmistatud haagiseid

http://www.haagised.ee/
Haagiste müük ja totmine

http://www.eurohaagis.eu/
Läänest toodud haagised

http://www.kartgroup.com/est
Erilahenduste ja suuret haagiste tegija.

Rohkem nagu ei löönud esimese hooga ette. Kui keegi teab, võib lisada.

Postitatud: R Okt 03, 2008 10:39 am
Postitas taxopets
Mul on ligi kaks aastat kerghaagiste toodang kasutusel.Miskit paha ei oska kosta.Saab teine mul vatti kõvasti,siiani vahetatud üks rattalaager.Ainus tegijapoolne möödalask oli kallutus meh.lukustusklambrite vastuste nõrkus.

Postitatud: R Okt 03, 2008 5:24 pm
Postitas Landy
Haagiste ehistuslikus konstruktioonis ei tohiks ju mingeid olulisi erinevusi olla? Sildade (lehtvedruga mudelil) ja veokasti kinitused rami külge on kõigil ühesugused või kasutatakse olulislet erinevaid lahendusi?
Loll nagu ma olen... :roll: :oops:

Otsitavast kärust ka
Vaataks sellist mis oleks maksimaalselt suurte veokasti mõõtude(2,5-3m x1,5-1,8m), kuid samas ka maksimaalse võimliku kandevõimega (passi järgi ca 600kg).

Postitatud: L Okt 04, 2008 1:57 am
Postitas taxopets
Kui sa räägid ikka kerghaagisest tm,750.kg.siis mulle anti Tähetornist joonised kaasa mis väitsid,et tühimass 150kg.Ark-i ülevaataja käis ja uuris nati ümber haagise ning teatas siis,et seda ta ei usu ning 200 on temapoolne parim pakkumine :evil: Võta või jäta,mina võtsin.Kasti mõõdud mu haagisel 3x1,5m sildasi 1 tk.Konstruktsioonilt kõik tõesti sarnased,vahe kasutatava materjali paksuses.Just sellepärast ostsin Artjomilt.Sulle soovitaks lisaks lasta panna ka külgportedele sisse veekindel vineer.Aitab säilitada kaubanduslikku välimust.

Postitatud: L Okt 04, 2008 3:12 am
Postitas Landy
kasutaja "Leedu" müüdud haagis
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=925 ... ght=haagis
peaks ka samast kohast pärit olema ja ta ka kiitis tootjat.

Temal oli passi lastud panna 750kg, kuigi tellitud reaalslet 1T kandejõuga. Käru tühimassiks oli märgitud 300kg (ikkagi kahetelejeline).

Sai seda käru korduvalt ekspluatateeritud (tänud veelkord Leedule takka järgi).
Ka tonnine kandevõime proovilepandud Ülagse koristusaktsioonil (kaaltud pügilas koormaks 980kg)
http://www.pesapaik.pri.ee/albums/Rehvid/IMGP3709.jpg

Muu suuremõõtmelisekola veoks oli ka ideaalne:
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... mage18.htm
http://www.landrover.ee/est/galerii/200 ... mage16.htm

See 750kg haagis oli mõttes tellida piduritega, siis sellega kõikide autodega legaalne sõita. (paljud sõiduatod ei luba piduriteta 750kg haabist).

Teisalt lubaks mu käsutuses olevad autod vedada ilma E-katita (3500 ei lähe lõhki( vastvalt:
Dacia 1300kg
LR 90 1100kg
LR S-IIA 900kg
haagist,

Seega võiks ta ju ka 1000kg täismassiga arve võtta.

Kusjuures väikese surfamise järel leidsin, et kõige "kergemad" ja seega suurima kandejõuga 750kg kerghaagised on
http://www.brentex.ee/trailer/
tootevalikus.
Ka hinnad on seal üsna sõbralikud.

Postitatud: L Okt 04, 2008 10:26 am
Postitas taxopets
Jah mulle ütles ta ka,et tonn peale pole haagisele probleem.Nii ka on :D Ja isegi siis ei ütle visuaalsel vaatlusel,et liiga lasti peal.Seega ei trügi politsei hoobilt kraesse.

Postitatud: E Okt 06, 2008 4:55 pm
Postitas Landy
Veel paar küsimust.

Üheteljeline vs. taheteljeline?
Viimane vist stabiilsem, kuid kallim.

Kuna soov oleks teha kõikide praegu enda valduses olebate sõidukitega veetav haagis, siis tuleks ilmselet võtta piduritega (sõiduautodel kipub ka 750kg piduriteta kerghaagis paberite järgi liiast olema) mudel.

Piduritega haagise puhuil jälle mitu varianati. Kas lasta teha 1t kandevõimega krtu ja panna registrisse 750kg täismassiga või näiteks 1t. täismassiga.

Üle 1t. läheb kahjuks mõne autoga 3,5 tonni lõhki ja "e"-katinõue tuleb selga.

On kellegi aimu, palju väike- ja kesklassi sõiduautode keksmised piduritega lubatud haagite täismassid on?

Postitatud: E Okt 06, 2008 5:10 pm
Postitas nymmik
Landy kirjutas:Veel paar küsimust.

Üheteljeline vs. taheteljeline?
Viimane vist stabiilsem, kuid kallim.

Kuna soov oleks teha kõikide praegu enda valduses olebate sõidukitega veetav haagis, siis tuleks ilmselet võtta piduritega (sõiduautodel kipub ka 750kg piduriteta kerghaagis paberite järgi liiast olema) mudel.

Piduritega haagise puhuil jälle mitu varianati. Kas lasta teha 1t kandevõimega krtu ja panna registrisse 750kg täismassiga või näiteks 1t. täismassiga.

Üle 1t. läheb kahjuks mõne autoga 3,5 tonni lõhki ja "e"-katinõue tuleb selga.

On kellegi aimu, palju väike- ja kesklassi sõiduautode keksmised piduritega lubatud haagite täismassid on?
kuni 1500kg vähemalt Mazda6 ja Honda CR-v 3.gen. on nii

Postitatud: E Okt 06, 2008 5:51 pm
Postitas Landy
Minu Dacia on ka 1300 ja osegi Jimny "punn" võtab 1100 endale sappa.
Ega (väike-)kesklassi autodel alla 1000kg ei tohiks ühelgi olla ju olla?

Postitatud: E Okt 06, 2008 10:55 pm
Postitas tarmo
Kui teed kaheteljelise, siis on ta hea ja stabiilne küll (juhul kui veos on ikka balansis peal), kuid üks miinus on ka - tühjalt või kerge koormaga sõites raputab tunduvalt rohkem nii käru ja sellest tulenevalt ka vedavat autot. Isegi Land Cruiserit raputab üsna tuntavalt ja tüütult, kuigi on suht raske auto.

Sellisel puhul olen võtnud mõnikord käru esimesel sillal rattad alt - tunduvalt sujuvam. Mõtlesin isegi mingit hoovasüsteemi, mis tõstaks esisilla rattad maast lahti, aga mõttetult keeruline oleks teha.

Minu jutt käis torsioonvedrustuse kohta (sh ilma amortideta) - võimalik, et lehtvedruga ja/või amortidega on olukord teine?

Postitatud: T Okt 07, 2008 10:59 am
Postitas taxopets
Kui jätad täismassiks 750kg.pole kahel sillal mingit mõtet.Kaalub ju üks sild ka midagi ja see lisakaal tuleb koorma arvelt.Järskudel pööretal murrab kahte silda metsikult.Ning seisukohta,et kahesillaline haagis mille sillad keskel koos,kuidagi stabiilsem oleks ei jäga ma üldse.Ainuke vajadus kahe silla järgi on kui kandejõust puudu jääb st.aga täismassi üle 1t.
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?tid=113890

Postitatud: T Okt 07, 2008 11:14 am
Postitas tarmo
taxopets kirjutas:Ning seisukohta,et kahesillaline haagis mille sillad keskel koos,kuidagi stabiilsem oleks ei jäga ma üldse.
Stabiilsus sõltub ikkagi ainult ja ainult ühtlasest (koorma) kaalujaotusest.

Postitatud: T Okt 07, 2008 7:34 pm
Postitas Pomo
Ma võtsin 2teljelise Respo. Tunduvalt mugavam, kuna ei lenda kohe ümber, kui konksu otsast päästad.
Vean sellega reeglina klaaspaketi koormat, aga ka paati.
Ei raputa ega tee mingeid trikke, nagu Tarmol kogemus. Vean Transiti ja GC'ga. Mul on küll vedrusillad. Torsioonikaid ei soovitaks vaenlaselegi :evil:

Postitatud: T Okt 07, 2008 11:08 pm
Postitas Landy
Kangesti oleks soov piduritega haagis võtta. Paraku on ppiduriteta samsugusest ca 10KEEK kallim. See lööb aga kolinal oletatava eearve lõhki.
Äkki oleks mõtekas osta nö poolprodukt? St. alusraam koos tiilsiga ja pealisehitus koos elektriga.
Sinna ise piduritega haagise veopea osta (~3000 EEK) ja siis mingid piduritega rummud välja mõelda ning pidurisüteem ehitada.
Tuleks äkki odavam?

Postitatud: K Okt 08, 2008 8:54 am
Postitas no fear
See auto 24 foorum ei ole nüüd küll määravaks argumendiks. Mõttetu möla.

Kahesillalise kasuks ongi see, et ümber ei lenda ja olen ka kuulnud, et torsioonsild pidi väga halb valik olema.

Olen tegelikult samasuguse probleemi ees, et otsin haagist, juba tükk aega. Ja ei jõua tegelikult otsusele, millist võtta?

Kahene jookseb eeldatavasti paemini järel.

Tiki kohta olen samuti kuulnud negatiivset.

Vot see ongi, et oleks ainult subrjonok saadaval, siis teaks, et kas on raha, et osta või mitte...

Krdi kapitalism.

Jälgin huviga seda teemat.