Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.
tarmo kirjutas:Hea kompromiss on kasutada samal autol kahte eri tüüpi vintsi: 1. elektriline, 2. hüdro või mehhaaniline.
Mõlemaga võiks saada vintsida edasisuunas, ühega ka tagasi.
Hea sellepärast, et kui mootor mingil põhjusel ei tööta, saab elektrilisega siiski heal juhul kuivale vintsida. Samas kui kõik töötab, saab tavaolukorras kasutada võimast mehh- või hüdrovintsi, mis säästab akut.
Sama skeem on ka minu autol.
Elekter ja mehhaaniline tõmbavad ette ja elektriline ka taha.
Siiamaani oleme kõik vintsimised(niipalju kui neid on olnud) teinud mehhaanilisega.Hakkama saab,kuid võistlusautole parim lahendus see pole.
See variant,et kui mootor ei tööta ja vintsid ennast kuivale on kahtlane.Vähemalt 2,5 t masina puhul.Kaldun arvama,et kuivale ei saa ja akud on enne lihtsalt tühjad.Eks kõik oleneb muidugi ka selles,et kui osavalt kinni istud.
Täitsa loogiline on kahe vintsitüübi kasutamine. Mõelda tuleb erinevatele olukordadele. Kuid kui hüdropumba töölepanemine võtab 15 kw mootorist ära, siis see on märgatav osa enamus mootoritest (ka 180 kw mootori pealt 15 maha võtta on märgatav).
Kas siis hüdrovints on tõesti niivõrd mugav kasutada, et see aretamine ja võimsusekadu tasub end ära. Minu peas kerkis algselt küsimus, et kas ei oleks mehhaaniline vints lihtsam oma robustsuses - ei ole keerulisi süsteeme ja jõudu jätkub seni, kuni mootor töötab, mis teeb sama välja hüdrovintsiga. Peale selle on paljudel vintsiväljavõtetel 2 pealekerimiskiirust.
Kas see mugavus on tõesti niipalju suurem (eriti, kui me räägime juba kaalust 2,5 tonni)?
Kas siis hüdrovints on tõesti niivõrd mugav kasutada, et see aretamine ja võimsusekadu tasub end ära. Minu peas kerkis algselt küsimus, et kas ei oleks mehhaaniline vints lihtsam oma robustsuses - ei ole keerulisi süsteeme ja jõudu jätkub seni, kuni mootor töötab, mis teeb sama välja hüdrovintsiga. Peale selle on paljudel vintsiväljavõtetel 2 pealekerimiskiirust.
Kas see mugavus on tõesti niipalju suurem (eriti, kui me räägime juba kaalust 2,5 tonni)?[/quote]
Ütlen sulle ausalt, peale 1,5 aastast kasutamist, et hüdrovintsiga on ikka paganama mõnus toimetada. On piisavald jõudu ja kiirust, aga mõlemit võiks alati rohkem olla
Andres
P.S. oman võistluskogemusi nii mehh- kui ka elektrivintsiga.
Kui ei saa, siis kuidagi ikka saab!
4x4 TR3 V8 ja Subaru
Meesmetsast kirjutas:Täitsa loogiline on kahe vintsitüübi kasutamine. Mõelda tuleb erinevatele olukordadele. Kuid kui hüdropumba töölepanemine võtab 15 kw mootorist ära, siis see on märgatav osa enamus mootoritest (ka 180 kw mootori pealt 15 maha võtta on märgatav).
Kas siis hüdrovints on tõesti niivõrd mugav kasutada, et see aretamine ja võimsusekadu tasub end ära. Minu peas kerkis algselt küsimus, et kas ei oleks mehhaaniline vints lihtsam oma robustsuses - ei ole keerulisi süsteeme ja jõudu jätkub seni, kuni mootor töötab, mis teeb sama välja hüdrovintsiga. Peale selle on paljudel vintsiväljavõtetel 2 pealekerimiskiirust.
Kas see mugavus on tõesti niipalju suurem (eriti, kui me räägime juba kaalust 2,5 tonni)?
Tundub,et sul pole elementaarsest füüsikast aimugi.
Kas sa arvad,et mehhaaniline töötab õhust ja armastusest ja energiat ei tarbi?
Mehhaanilisega pole mingi probleem vintsides mootor välja suretada .
Suured kiirused ja jõud ,tarbivad ka korralikul hulgal energiat.Nii lihtne see ongi.
Movistar kirjutas:
See variant,et kui mootor ei tööta ja vintsid ennast kuivale on kahtlane.Vähemalt 2,5 t masina puhul.Kaldun arvama,et kuivale ei saa ja akud on enne lihtsalt tühjad.Eks kõik oleneb muidugi ka selles,et kui osavalt kinni istud.
Mina olen siis vist esimene katsejänes kes läheb 2-e hüdrovintsi teed. Sest nagu eelpool öeldud, siis on vägagi kahtlane, et surnud mootoriga el.vintsiga end kuivale saad. Ok saad küll võibolla - ja siis edasi? Ikka oled hääletaja Diiselmootori puhul on valdavalt mootoril kaks asendid on või off. Ja kui off, siis on niikuinii pahasti. Ehh - kärssavad solenoidid ja mootorid, põlenud või kinnijäänud harjad - uhh, ei taha enam! Ja muidugi see hääbuv jõud el.vintsi puhul. Elektrivints on nagu Presidendi Pilsner - nagu oleks õlu, aga ei ole kah. Hüdrovints on teine maailm
Movistar Elementaarse füüsikaga pole mul erilisi probleeme olnud ja olen üsna realistliku maailmavaatega. Armastus ei toida ei minu kõhtu ja ega ma arva, et ka mõni vints selle pealt töötab. Ei ole ma üheski postituses väitnud, et mehhaaniline vints töötab ilma mootorita ja elementaarsest vaatenurgast asja vaadates on juba sellise küsimuse püstitamine ju küsitav, või mis? Minu algne küsimus oligi ajendatuna otseselt sellest, et KA hüdrovints nõuab töötamiseks mootri töötamist ja kas see paigaldamisega jamamine on seda mugavust väärt.
Siin paari inimese vastusest saan aru, et inimesed harjuvad selle mugavusega niipalju ära (mõistetav ), et tahavad nii ette, kui taha hüdrovintsi paigaldada. Mul ei ole selle vastu midagi - ju siis on voolikute süsteem, hüdropaagid ja eriliste ülekannetega jamamine seda väärt. Täitsa mõistetav ja edu paigaldajatele
Movistar kirjutas:
See variant,et kui mootor ei tööta ja vintsid ennast kuivale on kahtlane.Vähemalt 2,5 t masina puhul.Kaldun arvama,et kuivale ei saa ja akud on enne lihtsalt tühjad.Eks kõik oleneb muidugi ka selles,et kui osavalt kinni istud.
Mina olen siis vist esimene katsejänes kes läheb 2-e hüdrovintsi teed. Sest nagu eelpool öeldud, siis on vägagi kahtlane, et surnud mootoriga el.vintsiga end kuivale saad. Ok saad küll võibolla - ja siis edasi? Ikka oled hääletaja Diiselmootori puhul on valdavalt mootoril kaks asendid on või off. Ja kui off, siis on niikuinii pahasti. Ehh - kärssavad solenoidid ja mootorid, põlenud või kinnijäänud harjad - uhh, ei taha enam! Ja muidugi see hääbuv jõud el.vintsi puhul. Elektrivints on nagu Presidendi Pilsner - nagu oleks õlu, aga ei ole kah. Hüdrovints on teine maailm
2 Hüdroga on muidugi veel üks probleem.Oletame,et mootor töötab ja kõik on hästi ,aga pimeda juhuse tõttu,just sel hetkel kui sul on voolu ämbriga,aga hüdropumpa(eeldan,et sul on 1 pump,kahesektsiooniline jagaja ja 2 vints) käitav süsteem läheb totaalselt pe**e.Sel hetkel istud töötava mootoriga kuskil sügaval vee all ja ainuke päästerõngas on kui keegi välja tõmbab.
Elektriga on veel eelis tõmmata ennast kuivale,töötava mootoriga siis.
On juhtunud endal nii.Küll mehhaanilisega,mis saba pani.Elekter aitas siis välja.
Movistar kirjutas:
Elektriga on veel eelis tõmmata ennast kuivale,töötava mootoriga siis.
On juhtunud endal nii.Küll mehhaanilisega,mis saba pani.Elekter aitas siis välja.
Muidugi, kõik õige. Aga rasvase hundi rind on haavleid täis Pole olemas all in one super lagunematut süsteemi. Loodan, et minu edasi moditud pumbakäitussüsteem on veel töökindlam kui senine.
Ärge rääkige midagi - meil oli Klapperil täpselt see olukord, et mootor surnd ja elektrivints vedas kuivale. Tõsi küll, meil oli see esimene tõsisem sõit ja mootor suri jagajasse läinud vee tõttu, mis peaks olema nüüdseks parandatud. Aga välja vintsimine aitas sel juhul 100%, sest vee sees enam mootorit käima ei saanud, väljas aga jälle sai. Ja seda juhtus arusaadavalt siis päris mitu korda...
Olukord oleks muidugi natuke teine, kui istuda väga raske koha peal sees - sel juhul ei pruugi elektrivints üksi välja jõuda tõmmata lihtsalt.
Kolmas variant on see, et kui juhtub midagi mootoriga, mida koha peal korda ei saa. Siis on hea, kui saad end enamvähem normaalsesse seisu vintsida, kust keegi su nööri otsa saab kergesti võtta ja staapi vedada.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT tarmo@4x4.ee, 526 5874
Näide elust.
Ühel Laadoga etapil meie konkurentidel suri mootor jõge ületades ära, kuid nemad vitsisid ennast jõest välja ja veel 100m finišisse.
Päris tobe oleks 100m enne finišit vaadata kuidas konkurendid distantsi
lõpetavad.
Andres Palotu, team D-90, TR-2, , juht, Baltic Sea Cup 2006-I , ASMV 2007-I, Ladoga 2007- IV, Ladoga 2008-II.
Viimasel Aavo Sultsi sõidul näiteks, suri meie mootor välja 1,5 km enne
finišit (paak jooksis diislist tühjaks ) ja veel sellise lolli koha peal, et teised võistlejad oleks pidanud meid
hakkama eest ära vintsima et mööda saada.
Meil aga oli taga elektrivints millega me ennast
viisakalt kõrvale vintsisime.
Andres Palotu, team D-90, TR-2, , juht, Baltic Sea Cup 2006-I , ASMV 2007-I, Ladoga 2007- IV, Ladoga 2008-II.
tarmo kirjutas:kui istuda väga raske koha peal sees - sel juhul ei pruugi elektrivints üksi välja jõuda tõmmata lihtsalt.
leiutatud on plokk või 2 plokki , vaadates el vintsi ja hydr vintsi on mõlemal tootja kirjutanud peale ütleme harju keskmised 9000 lbs ,kas see en näita mitte vintsi tõmbejõudu 1 pooli tiiru pealt ?
Kas keegi hüdrovintsi elektrimootoriga ka kasutab?
Suht lihtne süsteem peaks olema mõne veoka tagaluugi tõstuki hüdropakk, seal ju kogu süsteem olemas,ühenda ainult hüdro voolikud vintsi mootoriga ja korras, juhtimine käib nuppudega ja igatepidi ideaalne tundub.
Üldiselt see mul teooria, pole ise ühtegi lammutanud, mäletamist mööda aga liiguvad luugid alla oma kaalu tõttu.
Peep kirjutas:Kas keegi hüdrovintsi elektrimootoriga ka kasutab?
Suht lihtne süsteem peaks olema mõne veoka tagaluugi tõstuki hüdropakk, seal ju kogu süsteem olemas,ühenda ainult hüdro voolikud vintsi mootoriga ja korras, juhtimine käib nuppudega ja igatepidi ideaalne tundub.
Üldiselt see mul teooria, pole ise ühtegi lammutanud, mäletamist mööda aga liiguvad luugid alla oma kaalu tõttu.
Mis mõte sel oleks?
Parem siis juba elektrivintsi kasutada. Ainus koht, kus asjal oleks mingi uba, on surnud mootori korral lisahüdrojaama kasutamine kuivale tõmbamiseks.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Movistar kirjutas:Nii.Ketiga on asi otsustatud.Tööstuslik ei lähe.Läheb 520 kett ehk siis suurtematel krossikatel kasutuses olev.
Lülituse lahenduse projekteerimine hakkab pihta homme ja valmis on kogu kompunn ehk selle aastanumbri sees.
Loodetavasti saab hea.
Nii.Minu prognoos ei pidanud paika.Asi hakkab valmis saama alles nüüd.Viimased freesimised,treimised on jäänud.Elektrotsink ja võiks külge installida.
Või omast kogemusest öelda,et projekteerida ja toota nullist valmis üks korralik pumbalülitus on ikka kuradimaraske ja aeganõudev protsess.
Kui päris valmis saab,siis viskan ka mõne pildi siia.
Loodan,et see juhtub see kuu.