D-90 kirjutas:Üldiselt kui tahta arvestatavat kiirust hydrovintsile mille tõmbejõud on 10000 - 12000lbs ja mille pump käib mootori pealt, siis tuleb kasutada pumpa mille tootlikus on vähemalt 50 L/min ja annaks survet
150-200 bar. See tähendab, et läheb vaja vähemalt 22 hp jõudu.
Teoorias kahe kiilrihmaga peaks asja ära ajama, praktikas aga vees ja sopas ta libiseb.
Hammasrihm oleks muidugi eriti hea lahendus, kuid inimesed kes on
offroadil seda proovinud väidavad, et kulub kiiresti ja vahest hüppab ka üle ja tuleb maha. Ainuke toimiv lahendus on kett või otse vända külge.
Ketiga ajami parim lahendus oleks see kui lülituse muhv või sidur oleks vända pool (kui ruumi on) mitte pumba küljes, siis käiks kett ringi ainult siis kui lülitad pumba taha, mitte koguaeg.
Arvestatavaks vintsi kiiruseks pean silmas 15 m/s 1000 rpm juures
ja 2000 rpm juures 30 m/s.
Jutt on õige, aga mõned täpsustused asja juurde:
Tootlikkus on otseses sõltuvuses pööretest. Nii annab mahult 20cm3 pump 2500 pöörde juures vajalikud 50 l välja. Arvestada tuleb ka seda, et mahu suurenemisel pumba rõhutaluvus väheneb, samas peab hammasrataspumba pööretevahemik jääma üldiselt 500 - 3000 pöörde vahele, suurema mahuga pumpadel max pöörded väiksemad. Arvutused tuleb teha seega vastavuses pumba spetsifikatsiooniga ning sõltuvalt sellest, millist pööretevahemikku soovid mootoril kasutada. Bensiini-ja diiselmootoritel seega kõvasti erinevad nõuded hüdrosüsteemile. Nii et kui bensukaga soov 5000 p/min vintsida, tuleb pumba paigaldus otse väntvõlli otsa kindlasti ära unustada.
Rihmadest. Praktika on näidanud, et ainus kõlbulik variant on 2 või enam kiilrihma. Hammasrihm ei kannata võõrkehasid ning mitmesoonelise rihma puhastumisvõime näiteks mudas on olematu.
Iseenesest parim variant oleks ajam võtta PTO-st läbi kiirendava reduktori, seda siis hammasrataspumba puhul. Kõige vähem jebimist ning kõige lollikindlam.
Ning kui trossi liikumiskiirust mõõta, siis ei tohi unustada, kas mõõtmine toimub täis või tühja pooliga. Arvutuslikult sain näiteks MileMarkeri viimati koostatud süsteemil kiirused vahemikku 15 - 27 m/min sama tootlikkuse juures. Tõmbejõud on samuti pooli täituvusest otseses sõltuvuses.
Head arvutamist, härrased.
