Küsimus hüdrovintsi kasutajatele

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
mardikas
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 117
Liitunud: E Veebr 12, 2007 9:16 pm

Postitus Postitas mardikas »

Kui see kogu süsteem eeldab ka vintsi mootori vahetust muutub asi kahtlaselt kulukaks.
üllar003
Mudder
Postitusi: 68
Liitunud: R Nov 28, 2008 12:37 pm
Asukoht: Võrumaa

Postitus Postitas üllar003 »

Vintsi mootorit pole tingimata tarvis vahetada. Ülelöögi klapiga timmid paika max surve, mis mootorisse läheb.
Kui juba pumba aretus käsil, võib ju arvestada teatud varuvõimsusega. Mine tea, ehk tulevikus plaanis autole veel vidinaid lisada, mis hüdro pealt toimivad. Kasvõi kiire hüdrotungraud :lol:
Üks mõnus riist jäi Soomes messil silma: pisikese hüdromootoriga keevitus. Demol käitati seda pisikese Avant laaduri süsteemist ja põristas rahulikult 3 mm-se elektroodiga. Mõnus vajadusel kuskil pärapõrgus mõnda lagunenud detaili lappida, kasvõi selleks, et metsast välja jõuda :lol:
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

üllar003 kirjutas:Uut polegi tarvis, väga edukalt toimib ka vahetusfondi kap remonditud pump. On ainult tarvis vana mittetöötav pump vastu anda. Sellise pumba hind polegi nii hull, suure 100- se Rexi hind oli viimati ca 25K. Väiksemad peaks ikka soodsamalt kätte tulema. Soome poolelt võimalik leida ka heas korras kasutatud isendeid. Seal ka hinnatase soodsam.
Rexi eelised: pole vaja sidurit vahele, pilootsurvel tarbib vähe võimsust. Maasturitel võiks ülekanne tõesti olla 1/2 või 1/2,5, et pumba pöördeid alla tuua. Juhtklapi saaks lihtsalt paigaldada pumba külge, tarvis vaid üks juhe solenoidile vedada ja pisike voolikujupp pumpa tagasi suunata. Mida rohkem hoobasid ja muud jama, seda rohkem ka võimalusi riketeks.
Ülelöögi klapp vintsi toiteahelas annaks võimaluse tõmbejõudu välja timmida just konkreetsele masinale sobivaks. Sellega saab edukalt vältida ka ülekoormusi, kui miskit kuskil kinni peaks kiiluma. Seega kaoks oht vintsi või trossi puruks tõmmata.
Noh, kas Rex või mõni muu, sellel vahet ei ole. Juhtimine toimib kõigil ühtmoodi ja gabariitidel ka olulist vahet ei ole.

Ülevooluklapp on suvalises hüdrosüsteemis kohustuslik asi, selleta ei tehta peaaegu midagi.

Aga miks mehaaniline juhtimine? Kui on juba muutuvtootlikkus, siis hakkab hing igatsugu asju tahtma. Sujuv- ehk propojuhtimine on sel juhul juba käega katsuda. Kahepoolne jagaja ehk juhtklapp on niikuinii vajalik, lisandub veel vaid LS ahela surve sujuv muutmine. Mehaanilise juhtimise korral kaob kogu see butafooria ära, on vaid pump, mootor ja voolikute vahel kahepoolne ülevooluklapp. Vähem kola, vähem asju katki minemas ja ei mingit juhtmete vedamist.
Ning vintsimootorit ei ole esialgu tõesti vaja vahetada. Aga tahaks näha, kui kaua keegi kannatab, kui on teada, et vintsil on poole rohkem kiirust või jõudu vaid mootorivahetuse kaugusel... :twisted:
Arxs
Fitting 38"
Postitusi: 355
Liitunud: K Mai 21, 2008 8:16 pm
Asukoht: Halinga

Postitus Postitas Arxs »

Paneks siis veits teemasse.

Selline kurivaim( :twisted: ) tuli kallale ja ütles et tal mõte uurida, kas on hüdrovintsi võimalik ka 1 silindrilisel ATV tööle panna?
Olen kuulnud lugusid käsistarteri asemele paigaldatud hüdropumpadest aga tegijad on peidus kusagil.
Kuna ma suht algaja sel teemal ja 4,2 lehekülge ei aidanud mind siis küsiks:
1. Keegi koostab ka Eestis veel pump+vints leiutisi? Belarusil kodus on küljes 1 hüdro mis on kusagil kellegi poolt isetehtud.
2. Kui pump on paigaldatud käsistarteri asemele(ehk istub mootori otsas, ma arvan) ja seega asetseb masina tagaallosas, siis on ju võimatu kettülekanne ette :roll:
^^BS muidugi võimatu! Vahemaa oleks üle meetri.
3. Kas oleks üldse võimalik sellist pumpa tööle panna 1 silindri peal, mis mootorit 90% juhtudest välja ei sureta?(räägime tõmbejõust alates 1700kg)


Tänan :twisted:
Ma ei jää kinni, ma lihtsalt kaotan pidamise ja jään seisma.
Honda TRX680
mämm mämm 650 XMR
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

Hüdrovintsi kasutajad võiks vähe heietada teema ,kuidas lülitub pump.
On kellegil peal selline süsteem kus tavaolekus kett seisab,ehk lülitus toimub vända otsast?
Kasutaja avatar
Kodutu
Fitting 44"
Postitusi: 455
Liitunud: T Sept 04, 2007 9:57 pm
Asukoht: Tallinn Nõmme

Postitus Postitas Kodutu »

Sama kolakas mis muidu pumba ratta küljes on topi rihmaratta külge ja asi korras, teostus jääb muidugi oma fantaasia ja käteosavuse kanda.
Andres Kuldsaar
Ex TR-2
Teepeal hoiab Audi Quatro ja metsa viib Polaris Sportsman 800
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

Kodutu kirjutas:Sama kolakas mis muidu pumba ratta küljes on topi rihmaratta külge ja asi korras, teostus jääb muidugi oma fantaasia ja käteosavuse kanda.
Kuna sa ei ole eriti pädev sellel teemal kaasa rääkima siis oma väljendid,et topi midagi kuhugi jne..jäta oma teada.Siin teemas võiks sõna võtta need kes teemat hästi valdavad või on ise sellise süsteemi valmis ehitanud.
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Teooria on üks asi, praktika teine.
Meil ajab pumpa rigi 2 kiilrihma ja mingit vajadust selle süsteemi muutmiseks hetkel pole. Vaikne, hooldusvaba...
Kogu süsteem (detailid ja arvutused) on muidugi välja mõeldud oma ala geeniuse poolt. Siinkohal jätkuvad kiiduavaldused Isakese suunas.

Seega on me lahendus vast tõestuseks, et ka rihmadega saab toimiva süsteemi.
1 Hobujõud
Kasutaja avatar
Kodutu
Fitting 44"
Postitusi: 455
Liitunud: T Sept 04, 2007 9:57 pm
Asukoht: Tallinn Nõmme

Postitus Postitas Kodutu »

Movistar kirjutas:
Kodutu kirjutas:Sama kolakas mis muidu pumba ratta küljes on topi rihmaratta külge ja asi korras, teostus jääb muidugi oma fantaasia ja käteosavuse kanda.
Kuna sa ei ole eriti pädev sellel teemal kaasa rääkima siis oma väljendid,et topi midagi kuhugi jne..jäta oma teada.Siin teemas võiks sõna võtta need kes teemat hästi valdavad või on ise sellise süsteemi valmis ehitanud.
Räägib kes ? :hail
Andres Kuldsaar
Ex TR-2
Teepeal hoiab Audi Quatro ja metsa viib Polaris Sportsman 800
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

Raitz kirjutas:Teooria on üks asi, praktika teine.
Meil ajab pumpa rigi 2 kiilrihma ja mingit vajadust selle süsteemi muutmiseks hetkel pole. Vaikne, hooldusvaba...
Seega on me lahendus vast tõestuseks, et ka rihmadega saab toimiva süsteemi.
Mitmene pump?
Mis reaalselt toimub, kui molu vee all? Mitte, et ma kiilrihmasid maha teeks, aga õige kõva kahtlus on küll, et vee all see siisko ei toimeta just nii kuis peaks. (muide - mulle see ketindus kah ei meeldi)
Movistarile kaasa mõeldes - olen kaua, pikalt ja jätkuvalt ponnistanud sinna vända otsa sellist süsteemi välja mõelda. Takistuseks on saanud eelnevalt TR1 ja nüüd TR2-e reeglid, mis ei luba radikat liigutada, sest just radikas on see, mis ette jääb. Võib olla on Patrolil ruumi rohkem -ei tea.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

Madis kirjutas:
Raitz kirjutas:Teooria on üks asi, praktika teine.
Meil ajab pumpa rigi 2 kiilrihma ja mingit vajadust selle süsteemi muutmiseks hetkel pole. Vaikne, hooldusvaba...
Seega on me lahendus vast tõestuseks, et ka rihmadega saab toimiva süsteemi.
Mitmene pump?
Mis reaalselt toimub, kui molu vee all? Mitte, et ma kiilrihmasid maha teeks, aga õige kõva kahtlus on küll, et vee all see siisko ei toimeta just nii kuis peaks. (muide - mulle see ketindus kah ei meeldi)
Movistarile kaasa mõeldes - olen kaua, pikalt ja jätkuvalt ponnistanud sinna vända otsa sellist süsteemi välja mõelda. Takistuseks on saanud eelnevalt TR1 ja nüüd TR2-e reeglid, mis ei luba radikat liigutada, sest just radikas on see, mis ette jääb. Võib olla on Patrolil ruumi rohkem -ei tea.
Põhimõtteline skeem on mul valmis mõeldud.Olemas ka kõige tähtsam osa,ehk sobiv võll nuudiga ja selle vastus..Kogu kompunni pikkuseks tuleb ligikaudu 100mm.
Kui lähiajal leian sobivad ketihammakad( ca 180 mm läbimõõdus) siis asun edasi kombineerima.
Milliseid hammakaid muidu kasutatakse?Isetehtud,tööstuslikud,mingi mototehnika pealt?
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

kavialist peterburi teel leiad ilmselt sobivad hammakad ja keti
56157755
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

Movistar kirjutas:Milliseid hammakaid muidu kasutatakse?Isetehtud,tööstuslikud,mingi mototehnika pealt?
Ära kasuta tööstuslikku jama. ATV, krossikas - keskond sama, mis meil. Seda siis nii keti kui hammakate kohta.
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4436
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

Madis kirjutas:
Movistar kirjutas:Milliseid hammakaid muidu kasutatakse?Isetehtud,tööstuslikud,mingi mototehnika pealt?
Ära kasuta tööstuslikku jama. ATV, krossikas - keskond sama, mis meil. Seda siis nii keti kui hammakate kohta.
Mis sellel tööstuslikul viga on?
Arvatavasti on hammakas tehtus S 355-st .Peaks nagu piisama. Keti kohta ei oska tõesti midagi öelda.
kala
DJ ja AÜ
Postitusi: 1381
Liitunud: K Nov 10, 2004 11:57 am
Asukoht: viimsi

Postitus Postitas kala »

keti vahe ainult selles,et ketti saab o-ringide,et sis sitt vahele ei läheks,aga ise paneks ikka vist tööstuliku,sest see odavam ja saab panna tummisemaid asju ka.
igasugu variante ka ilmselt rohkem
56157755
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”