Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.
erik kirjutas:Otse vändale paneksin mootori õlipumba, siis võiks rooli pumba rihmaga tööle panna. Kui see natuke libisebki vee all, pole hullu. NZ 10`t veab micro V rõõmuga. Kuivkarteri õlipump töötab vahemikus mingi 200 - 8000 pööret. Effektiivselt aga vahemikus 1600 - 6000. See lahendaks töökindluse küsitavusprobleemid koheselt.
isiklik tähelepanek: aga mul puudub usk igast rihmadessepigem siis juba kett või hammasratasaretis.
Endal on õnnestunud m6nedki korrad välja suretada ca 1500rpm töötav 5,6 ja ka 5,9l diiselmootor puksiiridel , tosi raske asja sikutamisel, poolprof. arvamusena kardan et rihmad oleks selles olukorras küll alistunud.. Küll ei tea palju vastavate isendite mootoritel väänet olla võis aga ilmselt mitte vähe..
Ei juhtu korraliku rihmaga midagi. Nagu öeldud, siis suuri ülelaadureid dragsteritel, mille jooksutamine ise võtab täisvõimsusel 900HPd ajab ringi hammasrihm.
jr kirjutas:Ei juhtu korraliku rihmaga midagi. Nagu öeldud, siis suuri ülelaadureid dragsteritel, mille jooksutamine ise võtab täisvõimsusel 900HPd ajab ringi hammasrihm.
lisanditena pole seal peale puhta 6hu ju midagi , meil aga, muda , ainekogumid, ja kes teab veel mis saarlase sitapatarei
Küsiks pumpade kohta. Kui Milemarker tahab (ametlikult) 3.5 GPM (13.2 l/min) ja 1500psi (100bar), siis mida te reaalsuses vajate ja kust läheb kriitiline piir, kui midagi õhku lendab?
Madis kirjutas:mootori õlitarve nominaalis 69l/min 1000rpm, töörõhk 76atm/90atm/103atm, pump nš50
- see on ju 5 korda rohkem tootlikkust kui vaja juba 1000RPM juures. Kui suur see pump on ja kui palju kaalub?
Teoorias peaks Milemarker töötama ju roolivõimu pumba pealt. Mis pöörde juures on antud orig roolivõimu pumpade specid?
Tavaline GM pump annab 3.5gpm ja 1500PSI. High Output GM pump annab 5gpm ja 1500PSI.
Ma miskipärast arvan, et kui vintsi mootorit modifitseerida a'la miskite kanalite suurendamise läbi, siis saab vintsi kiirust sitaks tõsta läbi tootlikuma pumba. Tõstes ennekõike voolavust, mitte liinisurvet.
jr kirjutas:Tavaline GM pump annab 3.5gpm ja 1500PSI. High Output GM pump annab 5gpm ja 1500PSI.
- mis pöörde juures?
Ei tea, pole infot saada. Aga pakun huupi, et kui need pumbad on peal GM diislitel, mille max pöörded on heal juhul 4000rpm, siis külla ta juba 1500 rpm juures max voolavusega toimetab.
jr kirjutas:Tavaline GM pump annab 3.5gpm ja 1500PSI. High Output GM pump annab 5gpm ja 1500PSI.
- mis pöörde juures?
Ei tea, pole infot saada. Aga pakun huupi, et kui need pumbad on peal GM diislitel, mille max pöörded on heal juhul 4000rpm, siis külla ta juba 1500 rpm juures max voolavusega toimetab.
USA romulas ringi käies tundub, et roolivõimu pumbad on kõik enam-vähem täpselt samasugused olgu siis ükskõik mis aasta 80-up aasta Chevy, Fordi voi Dodge kastikas, SUV voi mis iganes. Ulgu siis diisel voi bens. Mul endal ka mingi x aasta roolivõimu pump kastika pealt ja käib kuni 6500RPM
777 kirjutas:Küsiks pumpade kohta. Kui Milemarker tahab (ametlikult) 3.5 GPM (13.2 l/min) ja 1500psi (100bar), siis mida te reaalsuses vajate ja kust läheb kriitiline piir, kui midagi õhku lendab?
Vintse on erinevate parameetritega ja igaühele tuleb teha eraldi arvutused vastavalt auto ja ülekande parameetritele. Ühe sarnase suurusega asja ajasin max läbivooluks kusagile 50-60 l/min kanti ja surveks kusagile 200 bar ligi. Seda siis võimaldasid vintsi hüdromootori tehaseandmed. Kerimiskiiruseks tuli arvutuslikult 18 - 27 m/min, sõltuvalt köie kihtide arvust, vooluhulgaga 40 l/min, nii et pisike varu siis veel ka. IRL katsed andsid ligilähedaselt sama tulemuse, süsteemi koostasin nii, et mootori pöörded oleksid optimaalses reziimis 1500-2000 p/min.
Üks asi on vintsi tehaseandmed, sageli koostatakse need allah teab mille baasil... pakun et see milemarkeri pakutud suurus oli selleks, et mikimaa pesapallimütsiga dumbuser ta manuaali järgi teaks oma kastika roolivõimu taha kruvida ja et ka kõige lollima kasutaja käes midagi ei juhtuks, mille eest manuaalis pole hoiatatud ning mille eest saaks pärast kohtus soolast $ küsida. Võistlusauto puhul tuleks ikkagi võtta vintsi hüdromootori tehaseandmed ja süsteem vastavalt sellele koostada.
isakene kirjutas: Võistlusauto puhul tuleks ikkagi võtta vintsi hüdromootori tehaseandmed ja süsteem vastavalt sellele koostada.
Kuldsed sõnad! Nii ma ka tegin, lähtudes mootorivalmistaja TEHASE andmetest. See porr mis sellel vintsil algselt seatud oli (sisend ja väljund) ei kannata kriitikat. Täna mahub sealt mootorist oluliselt rohkem ja kiiremini õli läbi, kui oli seda vintsivalmistaja (milemarker) tehase seades. Ja seda ca 95atm juures. Lähtuma peab ennekõike mootorist, mitte vintsiga kaasa antud paberist. Ilmselt nii see ka on nagu Isakene mainis, et tehaseseades oleks võimalik pruukida seadet roolivõimu pumbalt, ohutult ja turvaliselt ja veel krtteabmis ning pööramata tähelepanu, et tegevuse kiirust saab mõõta kalendriga.
Kas keegi pole proovinud kasutada mõnda muutuva tootlikkusega pumpa, Näiteks mõnda Rexroth`i mudelit. Juhtsurve ca 25-30 bar peaks piisama ka tõsisema roolivõimendi tarvis. Vajadusel võimalik juhtsurvet ka suuremaks kruvida. Vintsimiseks lülitad nuppu, tõstad surve kuni 200 bar-ini ja sikutad ennast mülkast välja.
Suurtel metsamasinatel töötavad rexi pumbad pööretel 1000- 2500 ca 15-20000 tundi eeldusel, et hüdroõli korralik sees on.
Rexi pumpadel ka lihtne surveid ja vooluhulka reguleerida, peaks suht lihtsalt sobiva seade leidma.
Vintsile võiks vahele kruvida ülelöögi klapi, millest on lihtne reguleerida töösurvet 0-240 bar, peaks leidma konkreetsele masinale sobiva seade.
Ise veel ei ehita masinat, aga läheb üheksas aasta profi metsatehnikaga tegelemisel ja sealt ka pisut juba teadmisi hüdraulika toimimisest kogunenud.
Täiesti võimalik. Kusjuures, on olemas ka mehaanilise juhtimisega muutuvtootlikkusega pumbad, jääb kogu jura pilootsurvete ja muu juhtimisega ära, liiguta ainult kangi. Aga esiteks, hind - uuest peast on summa viiekohaline ja ei alga mitte 1 ega 2-ga. Teiseks, see tuleb ühendada aeglustava ülekandega või PTO otsa, sest tegemist on enamasti kolbpumpadega ja kiireimad neist kannatavad kuidagi 3000 p/min ära, tavaline maksimum jääb olenevalt tüübist 1500 - 2300 p/min kanti. Ja enamasti on nii, et mida kiirem, seda kallim.
Muidu iseenesest oleks asi jube uhke, need pumbad toimivad hoopis teiste survete pealt, 300-350 bar, see tähendab, et väikeste gabariitide juures saab mega jõudusid edasi anda. Vintsi mootor tuleb ka muidugi ära vahetada....
Uut polegi tarvis, väga edukalt toimib ka vahetusfondi kap remonditud pump. On ainult tarvis vana mittetöötav pump vastu anda. Sellise pumba hind polegi nii hull, suure 100- se Rexi hind oli viimati ca 25K. Väiksemad peaks ikka soodsamalt kätte tulema. Soome poolelt võimalik leida ka heas korras kasutatud isendeid. Seal ka hinnatase soodsam.
Rexi eelised: pole vaja sidurit vahele, pilootsurvel tarbib vähe võimsust. Maasturitel võiks ülekanne tõesti olla 1/2 või 1/2,5, et pumba pöördeid alla tuua. Juhtklapi saaks lihtsalt paigaldada pumba külge, tarvis vaid üks juhe solenoidile vedada ja pisike voolikujupp pumpa tagasi suunata. Mida rohkem hoobasid ja muud jama, seda rohkem ka võimalusi riketeks.
Ülelöögi klapp vintsi toiteahelas annaks võimaluse tõmbejõudu välja timmida just konkreetsele masinale sobivaks. Sellega saab edukalt vältida ka ülekoormusi, kui miskit kuskil kinni peaks kiiluma. Seega kaoks oht vintsi või trossi puruks tõmmata.