Ässameeste uskumatud seiklused

4x4 kõverpeegel. Koht kus käia häbenemas enda või teiste poolt maastikul korda saadetud sigadusi ja lollusi..

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas Movistar »

Eilsest levib facebookis Karl Rajamäe poolt toodetud teadanne, millised kodanikud meil eesti paiknevad ja milliste absurdsustega tegelevad.
Võimalik,et osad pole näinud ja 4x4.ee on just see õige koht, kus väiksema seltskonna ees seda saagat lahata.
Avalikult ollakse nagu kuldid rukkis ehk ei piiksugi. Neile on antud korduvaid võimalusi asi ära lahendada ja avalikuks tõmbamine oligi see viimane piisk karikasse.


Copy Facebookist:

Kirjutan siia ühe loo. Hoiatuseks teistele.
Loo peategelane on Tairo Kõiv, Ässa Offroadi seiklused.
Lühikokkuvõte: Ehitasin Tairo offroad auto (välja arvatud raami torude kokku keevitamine ja elektritööd; osad detailid tõi Tairo, detailide paigaldus ja sobitamine toimus minu poolt). Minu juurde toodi kokku keevitatud raami torud ning minu juurest lahkus toimiv offroad auto. Kokku kulus mul selleks 722 tundi. 12 EUR tunnihinnaga on see 8664 EUR. Seni olen töö eest saanud 2118 EUR. Võlg on 6546 EUR. Tairo on esitanud tööde mahule vastuväiteid ning on nõustunud 305 töötunniga (ehk tema arvates
maksab see töö 3660 EUR). Näited teksti lõpus. Minu teada pole Tairol kogemust selliste tööde teostamisega (ehk mille alusel ta oskab tööde mahtu hinnata?) ning seetõttu pakkusin talle, et saame
auto juures kokku ning kaasame eksperdi töö mahu ja kvaliteedi hindamiseks. Kahjuks ta seda teha ei soovi, millest järeldan, et ta ei kavatsegi sisuliselt süveneda ja mulle tehtud töö eest maksta.
Pikem lugu: Tairo tuli minu juurde oma esimese pooliku offroad projektiga Hiiumaalt, kust ta välja tõsteti, sest ta polnud nõus maksma tööde eest (eks Hiiumaa asjaosaline võib soovi korral seda siia juurde kommenteerida). Tulin talle vastu ja lubasin oma garaažis projekti jaoks vajaliku pinna. Sellest projektist asja ei saanud ning mõne aja pärast tõi Tairo uue auto pool valmis raami (pilte saate vaadata Ässa Offroadi seiklused lehelt) ilma kokku leppimata minu garaaži. Palus aidata. Ja ma rumala peaga
võtsin selle projekti ette. Kahjuks ei küsinud ettemaksu. Tairo ajab mingit müstilist juttu, et leppisime 5000 EUR peale kokku, mida me muidugi ei teinud. Sest projekti auto ehitamisel ei ole võimalik ette
midagi kokku leppida, sest puudub auto projekt ja paljud lahendused tulevad töö käigus välja mõelda (ehk tööde maht on teadmata).
2023.a augusti alguses jõudis auto ehitus lõpule. Tairo viis minu juurest ära igati töökorras auto (Ässa Offroadi seiklused FB lehel on ka video selle kohta). Enne auto ära viimist tegi ta proovisõidu ning oli kõigega rahul. Samuti oli ta rahul auto ehitamise ajal teostatud töödega (välja arvatud vaidlus tagumiste nookurite teemal, kus toodud jupid põhjustasid amortide vastu raami käimise ja selle lahenduse tegin ümber). Pärast auto kätte saamist pole Tairo pöördunud minu poole ühegi parendussooviga. Esimest korda kurtis ta auto üle alles siis (veebruar 2024) kui sain ta lõpuks kätte ning tuletasin meelde, et tehtud tööde eest on maksmata.
Pärast auto minu juurest ära viimist on auto vähemalt korra kivihunnikusse katuse peale keeratud (raam ja veljed sõideti kõveraks) ning mulle on teadmata auto sõlmede kahjustused antud intsidendist – ehk Tairo poolt kurdetud mured võisid olla vabalt antud õnnetusest põhjustatud. Samas on igal projekti autol
omad laste haigused, mida saab tavaliselt kerge vaevaga korda teha, kuid nendega minu juurde pärast valmimist ei pöördutud. Minu jaoks on kurtmine alles pärast raha maksmise meelde tuletamist ilmselge märk soovist otsida põhjusi tehtud tööde eest maksmata jätmiseks.
Tairo lubas pärast auto ära viimist (august 2023) minu juurest läbi tulla ja auto ehituse raha asjad ära klaarida. Auto viimise hetkel oli tal väga kiire, sest Klaperjaht oli kohe tulemas. Pärast seda pole ta
olnud sisuliselt kättesaadav (kord oli haige, siis reisil ja siis lubas tagasi helistada jne) ning kohtumist pole toiminud. Ehk ilmne märk raha maksmisest kõrvale hiilimisest. Mul ei jäänud muud üle kui tehtud tööde nimekiri talle kirjalikult esitada, ehk anda asjale nii öelda ametlik käik. Kokku kulus 722 tundi (8664 EUR). Tööde nimekirjale sain Tairolt vastuseks, et tema arvates tegin ainult 305 tundi tööd. Näited teksti lõpus. Minu arusaamist mööda pole Tairo sarnaseid töid ise kunagi teinud ning mul tekib küsimus, kuidas ta suudab nendele kulunud aega hinnata. Ma olen juba vanem mees ja võibolla tõesti kulutan mõnikord mõned tunnid rohkem parema lahenduse mõtlemisele, kuid selle kompenseerib madal tunnihind (12 EUR ning see sisaldab ka tööriistade kasutamist, elektrit ja garaaži).
Olukorra lahendamiseks pakkusin välja, et saame koos auto juures kokku ning kaasame ka eksperdi (isiku, kes on vähemalt sarnase keerukusega offroad auto ise ehitanud). Koos vaatame üle tehtud tööde mahu ja kvaliteedi ning vajadusel muudame tehtud tööde mahtu. Mul ei ole eksperdi osas eelistusi.
Palusin Tairol vastav kohtumine kokku leppida. Olen seda kohtumist talle kaks korda kirjalikult meelde tuletanud, kuid ta ei soovi seda korraldada. Sellest järeldan, et Tairo soovib jätkuvalt maksmisest
kõrvale hiilida.
Rahast: Olen Tairolt saanud 3414 EUR, millest 1296 kulus ostudele (peamiselt laagrid sildadesse). Ehk auto ehitamise eest olen saanud 2118 EUR. Veel on saada 6546 EUR
Näide 1. Tehtud töö: Esisilla (Volvo portaal) diffri nurga muutmine 10 kraadi ja diffri liigutamine paremale 15cm (silla tala lahti lõikamine ja uuesti kokku keevitamine). Mul kulus selleks koos vajalike rakiste valmistamisega 51 tundi. Tairo vastus: ei nõustu, kuivõrd olen teadlik tegelikust olukorrast - tööle kulus 8 töötundi, mis on ka maksimaalselt aktsepteeritav ajaline kulu.
Näide 2. Tehtud töö: Vintsi paigaldus raamile (vintsile sobiva koha leidmine, kinnituste ja vajalike hoobade valmistamine, kardaani parajaks tegemine). Mul kulus selleks 20 töötundi. Tairo vastus:
aktsepteeritav arvel 10 tundi - töö keerukusesest lähtuvalt ei ole usutav, et professionaalil läheb tööga sedavõrd kaua.



Näiteid saaks juurde tuua kogu tööde listist, sest see lasti tööde tellija poolt sisuliselt auklikuks oma "hinnangutega" aga esialgu on ka kahest näitest küll, et saada pilt ette.
HM Racing Team
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4649
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas uputaja »

Kõige uskumatum minu meelest on see, et antud Ass tüüpi lihalohvil on nii tugev referents andmaks hinnagut tööde ajamahukuse kohta.
Olles ise nii mõnegi silla SIRGELT difri poolust vahetanud, siis võin täie südamerahuga öelda, et 51h sellise töö jaoks on jummala ok aeg.
Nt: Patrol Y60silla esidifri paremalt vasakule keeramiseks tehtav TÖÖ- paned tühja sillatala tripinki ülesse. keevitad lüneti jaoks kaelad, treid mõõtu. Talletad esialgsed mõõdud- laius, käändmiku nurgad jne. Lõikad lahti. 4 lõiget. Sead sillatala 4 korda uuesti üles lõikamise jaoks. NB! Iga lõikega muutub laius 3mm. Siis sead uuesti üles, dihvrikorpuse, üks ots lünetil, treid siseava x mõõtu 150mm jätkupuksi tarbeks. Kordad sama liigutust teise poolega. Treid astmega jätkupuksi keskele. NB! Kolpade vahele ka montaazi jaoks 2x 3mm rõngikud. Sead tala ilma kolpadeta kokku. Suure pildi paned kellaga paika. Keevitad tala. keskelt kokku. Tõmbab kõveraks. Kohendad, Treid üle kolpade avad. Keevitad kolbad õige nurga all külge.
NB! Komplekteerima peab ka! Vabalt 60h läinud.

Aga Ass teab seda kõike!

Ausõna naissugu häbiplekk aga mitte Ass.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas MetsaVikat »

Nagu ka FB sai täpsustatud, et mulle ta otseselt võlgu ei jäänud.

Lisan oma kokkupuute kogemusest antud mehega, tegudest, Ässast.

Aga meie teed läksid suht kähku lahku kui hakkasin asja kallal toimetama ning vastavalt hakkasin ka raha küsima. Kuna asi juhtus enamvähem 3a tagasi, siis täpselt ei mäletagi enam. Üldiselt, alguses tundus kõik hea, lubati kuulsaks teha, raha pidi ka saama, võis oma ideid asju rakendada. Olin nõus 18€/h tööd tegema. Kohe alguses oli ka palju jutuks, et mõtlemise tunde tema väga näha ei soovi(teistel pillidel millel tööaeg 1500-2000h, pidi olema pooled tunnid suitsutunnid)

Amitransi pill oli see, käis vist võistlusel ka, ühest loobus suht stardis, teises vist suutis põlema panna(kindel ei ole, ei mäleta enam)

Algne plaan kui õigesti mäletan oli mootori vahetus ja nelilink alla. Veidi siit sealt saleneda ka, aga ei midagi erilist. Üsna kähku selgus, et need asjad sinna niisama ei taha mahtuda, tuli lõigata nina ja saba maha. Siis selgus, et nii suure ümberehitusega enam vana tehniline väga ei päde ning uut ei oleks saanud, kuna oli põlvedest tehtud puur. Peale esimese arve tegemist hakkas pihta, et ma ei tohiks küsida nii palju tunnis. Et ma olen algaja, et selline norm töötund oleks 10€/h. Sai suht pikalt arutatud, et miks ma peaksin näiteks TIG keevitust tegema 10€/h, proovisin talle seletada, et kui ma peaks reaalselt tund aega keevitama, mul on materjali kulu tunduvalt suurem kui 10€/h. Härra sellega ei suutnud nõustuda, tema olevat ka alguses ehituse peal vähe küsinud. Küsisin, et mis tööriistu kasutasid, paar trelli ja midagi veel(ega ma täpselt mäleta enam).
Kui auto oli juppideks saetud, siis tuli eelarve nõue, et üle 4k tema ei näe ette. See oleks siis olnud, ma eeldan, et tasu jämedalt järgnevate tööde eest: Mootori paigaldus, 4link install(okei, suur jumal Jan oleks välja arvutanud jms, aga kinnitused asjad oleks ikka minu teha jäänud ilmselt), kere uuesti kõlblikuks muutmine(ei teagi mis seal oleks pidanud tegema, et see oleks olnud kõlbulik), mehh vintsi install, elektritööd, paagid jms. Noh selline terve auto ehitus pm.
"Väljaviskamiseni" jõudsime sellega, et "virisesin" siis ilmselt palju ja Härra pakkus, et lahkub siis. Ütlesin, et mina kinni ei hoia, uus projekt ootas, kes oli maksuvõimelisem, kursis offroadiga ning ettekujutas ka ehituse keerukusega, ajakuluga jn. Ja nii ta oma kolale järgi tuli.
Paar päeva hiljem süüdistas mind tema vintsi kardaani(oli vist volvo oma) pihta panemises. Et ma olevat ära peitnud selle, et see endale saada, kuna see väga väärtuslik kraam. Ütlen ausalt, tuustisin oma töökoja 4x läbi, seest, õuest(seda risu vedeles igalpool), aga ei mina leidnud seda. Ta uuesti ei küsinud enam, eeldasin, et leidis oma kardaani üles kuskilt. Nüüd külapealt siit sealt kuulnud, et ma ikka varas ja panin selle kullatud kardaani pihta ikka.

Lühidalt, kõik kes talle pole asju tasuta andnud, on Härra arvates olnud halvad onud. Ma täpselt ei mäleta enam, aga esimesed sellised jutud olid siis kui Kyllo käest ostis vahe adapteri bmw-volvo. Tema olla uurinud tuttava käest, et selle vaheplaadi hind max 150€(võin ka eksida) ja neid saab kümnete viisi toota. Ehk siis copy paste. Ehk siis järjekorde näide, et mõtlemise töö ei maksa midagi ja selle eest ei tohiks sentigi küsida.

Nendest tunni arvestustest tema arvates... See pole mingi halli passati remont, et võtad ühe asja ära ja paned teise asemele. Palju on mõtlemist, palju on proovimist, katsetamist. Aga härra Kõiv ei suuda sellest aru saada, kipsimeeste värk ilmselt...

Nüüdseks on selgunud, et tegelikult sellel onul raha ilmselt ikkagi väga pole ja, mina nimetan seda Härrasmeeste hobiks, selliseks hobiks tal raha puudub.

Karlast on kahju, et niimoodi proovitakse kotti pähe tõmmata. Ise õnneks suutsin loobuda projektist, kuigi jutt on tal alguses magus.
Üldiselt on kõigil temaga probleeme olnud. Joosep Järv(enne kui see õnnetus juhtus, oli seal kõvasti jagelemist töö eest tasumisega, Harri Lillevars küll talle tööd ei teinud, aga suutis saada ka sinna "jobude" listi, kes küsivad ulme summasid, terve raami tegemise eest 4500€ kui õigesti mäletan(painutamine, keevitamine, siis neid kõveraid torusid veel polnud).
Hiljem pakkus mulle ka neid kõveraid torusid kokku keevitada, et kõik asjad lähevad paika, ainult pane. Hind pidi olema 60€ toru äkki, otsad olid tegemata, ehk siis notch peab olema õige kraadi all, õiges kohas, sügavusel jne.(võin eksida, ei mäleta enam). Soomest dragi masinate ehitaja ütles, et rohkem küll küsida ei tohiks ja 3-4 toru paneb vabalt päevas paika. Midagi taolist oli, tõesti ei mäleta enam.

Nüüdseks olen plokkis, kuna avaldasin mõnda arvamust kuskil(seda juhtunud üsna mitme tuttavaga, et on blokkis nii ässa lehelt kui ka isiku lehelt. Jutt siis FB avarustest).

Samas on hea meel, et nii palju inimesi on nõus aitama inimest kes üksinda ei oleks kuidagi suutnud sellise inimesega hakkama saada. Selles suhtes respect...!
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4649
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas uputaja »

Jah, see rahadega kusetamine on üks äärmiselt inetu lugu ja sellist lollitiitlit endalt ära saada on võimatu.

Mind isiklikult häirib see võimatu eneseteadlikus diletantide poolt, kellel puudub praktiline ehitus- ja metsasõidu kogemus.

Hirmsasti tahaks kuulda Ass-i poolset avaliku kommentaari.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
kermo
Fitting 38"
Postitusi: 247
Liitunud: K Sept 03, 2008 5:31 pm
Asukoht: pärnu

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas kermo »

Näoraamatus täitsa olemas see....
Kermo
53786526
Kasutaja avatar
boob
Moderator
Postitusi: 2504
Liitunud: T Sept 20, 2005 11:52 pm
Asukoht: Laitse 5013912

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas boob »

Ässa kommentaar näoraamatust:


Tere!

Kolmapäeva õhtust saadik ringleb erinevates Facebooki gruppides Karl Rajamäe poolt kirjutatud postitus, milles ta väidab justkui hiiliksin kõrvale enda kohustustest tema ees. Kuivõrd tegemist ei ole tõese väitega, soovin olukorda enda poolt selgitada.

Vastab tõele, et Karl Rajamäe osales offroad auto ehituses, kuid soovin ümber lükata alljärgnevad valeväited:

1. Auto projekt: Auto suuresti valmis joonise on koostanud juba enne auto ehitamisega alustamist Jan Tapver, ja jooniseid on jagatud ka Karl Rajamäega enne tööde alustamist, samuti on Karliga jagatud töö käigus ilmnenud jooniste muudatusversioone. Niisiis on alusetu väide nagu oleks Karl saanud auto ilma projektita ning
2. Auto viimine garaaži omavoliliselt: Karl on väitnud nagu oleksin auto viinud Karl Rajamäe garaaži ilma kokku leppimata - seda lugedes pani mind imestama, et kuidas küll ma garaaži oleksin omavoliliselt sisse saanud?
3. Hinna kokkuleppest: Autot Karli juurde viies leppisime kokku tükitöös (max 5000 eurot) vastavalt esitatud joonistele - hinna kujunemise aluseks olid muuhulgas teiste kogemused, kelle auto kogumaksumuseks oli ca 5000 eurot - nii pidi see ka minu auto puhul olema, eriti arvestades, et kokkuleppe kohaselt oli minu tuua kõik CNC-pingil painutatud ja laseriga lõigatud metallosad, need ma ka Karlile tarnisin. Karlile poolt jäi valmistada uksed, kapott, tagasein ning esiklaasi-ja katuseplekk (auto esiklaasi raam on BMW e46 ära lõigutud koos katusega, see töö oli eelnevalt teostatud minu poolt). Niisiis jäi Karl Rajamäe tööks minu poolt tarnitud detailide paigaldamine, eelnimetatud detailide valmistamine ning lisaks esisilla difri koja asukoha muutmine, mille mõõdistamine ja asukoha määramine toimus eelnevalt minu poolt.
4. Tasumisest: Vale on väide nagu oleksin tasunud Karl Rajamäele vaid 2118 eurot ja võlgeneksin tehtud töö eest veel 6546 eurot. Olen tänaseks tasunud Karlile 2750 sularahas ning ülekandega 2118 eurot - seejuures ei olnud Karlil autot Augustis 2023 mulle üle andes ühtegi nõuet ega tasu soovi, selle ajani olin talle iganädalaselt maksnud “stiimuli raha”, mida ta minult graažis käies palus. Seetõttu olin äärmiselt üllatunud, saades veebruaris 2024 ehk kuus kuud hiljem tundide arvestusel (mitte kokkulepitud tükitööl) põhineva tabeli, milles on toodud välja vaid üldsõnalised selgitused teostatud tööde kohta ja seejuures ebatavaliselt mahukad tunnid. Kuivõrd tabeli järgi oli töötunde kulunud väga palju (722 h), siis selle peale palusin loomulikult selgitust ning esitasin enda kommentaarid. Arvestades, et veetsin auto ehitusfaasis palju aega Karli garaažis kohapeal ja oman ülevaadet konkreetsetele töödele kulunud ajast, esitasin endapoolse nägemuse kulunud töötundidest (305 h) ja sedagi töö teostaja kasuks pakkudes. Veel on vale väide nagu oleks Karl Rajamäe vintsi asukoha ise pidanud välja nuputama- selleks olin talle andnud mõõtudega joonise. Loomulikult ei ole ma nõus maksma tööde eest, kui olen Karlile viinud terve detaili, ning töö teostaja on selle kas hooletusest või ebapädevusest lõhkunud selliselt, et see pole kasutuskõlblik ning enda süül toimunud defekti tõttu detaili asendanud enda poolt ehitatud detailiga või on omavoliliselt muul põhjusel asendatud detaili erinevalt meie kokkuleppele ja projektile - sellest näitena kasvõi roolisilinder või taga nookur süteem.
5. Kommunikatsiooni puudumine: Muidugi mõistan, et projektiauto ehitamisel võib tulla ette ootamatusi, kuid sellisel juhul eeldan iganädalaselt garaažis käies või telefoni teel regulaarselt suheldes jooksvat infot, kui projekt kallineb olulisel määral. Ja suuremahuliselt projekti investeerides, eeldan, et töö teostatakse projekti järgi ning mistahes kõrvalekalded projektist, mis tekitavad täiendavaid kulusid, kooskõlastatakse töö tellijaga.
6. Ebakvaliteetselt teostatud tööd: Samuti on tõsi, et olen Karl Rajamäele väljendanud oma rahulolematust mõningate tööde osas - väide nagu võiksid ebakvaliteetselt teostatud sildade värvitööd mingist intsidendist tuleneda, on samuti raskesti usutav, kuivõrd iga inimsilm näeb, et näiteks juhul, kui vana värvikiht on alt korrektselt eemaldamata ning uus seetõttu koorub, on tegemist värvimistöö puudusega. Joosep Järvega juhtunud Intsidendist lühidalt nii palju, et Joosepi poolt tekitatud kahju on Joosepi poolt tänaseks parandatud - muidugi lõpuni ju ei tea kunagi, kas juhtunud intsident (avarii) võis olla põhjustatud ebakvaliteetselt teostatud rooli süsteemi ehitusest Karli poolt. Kui seal võis Karli poolne viga olla, siis jääb see tema südametunnistusele. Olen seni proovinud olla Karli suhtes vastutulelik ja mitte nõuda kompensatsiooni ebakvaliteetse töö eest, mis on tekitanud mulle täiendavaid kulusid - näiteks olen hiljem pidanud vahetama terve siduri süsteemi pluss roolisüsteemi ja seda täiendavat tasu või parandamist Karli poolt nõudmata - küsimus on olnud minu poolt usalduse kaotuses Karli suhtumise ja teostatud tööde suhtes, kuid samas olen püüdnud säilitada mõistvat suhtumist.
7. Olukorra lahendamisest: arvestades, et olen tehtud tööde eest kokkuleppe kohaselt tasunud ja olnud vastutulelik ilmnenud puuduste osas ning samuti minu poolt palutud selgitusi tööde mahtude osas, mida ma pole senini Karlilt saanud, ei ole minu arvates olukorra lahendus see, kui Karl Rajamäe kaasab auto ülevaatamisele mõne enda tuttava. Võttes arvesse seda, kuidas Karl mind neti avarustes alusetult mustab ja endapoolsetest selgituste andmisest keeldub, siis kavatsen konsulteerida sõltumatu eksperdiga teostatud tööde osas, kuid ma ei pea vajalikuks korraldada suusõnalist kokkusaamist - selle reha peale sai juba astutud, kuna Karliga puudus kirjalik leping.
8. Hiiumaalt "välja tõstmine": Viimaks soovin kommenteerida väidet, mille järgi oleks mind Hiiumaalt Villu Tuulikut välja tõstnud -antud juhul ei saanud me hinnas küll kokkuleppele, kuid seni teostatud tööde eest sai tasutud ja igati sõbralikult oma teed mindud.

Lõpetuseks avaldan kahetsust, et tehtud kokkulepetest minu ja Karl Rajamäe vahel ei ole Karli poolt kinni peetud ja seetõttu on usaldus kadunud ning asi inetuks kiskunud. Näotu, et pool aastat hiljem pannakse mind avalikult häbiposti väidetega, millel pole alust. Olen auto ehitamise projekti suhtunud täie kirega ja tundnud suurt rõõmu selle arenguprotsessi juures - õnneks ei saa seniseid eduelamusi keegi minult ära võtta . Kahju, et pool aastat hiljem saabub selline tuumapomm. Suhtun suure austusega kõikidesse professionaalidesse ja olen ise sõnapidaja mees, kuid ootan sama vastu ka teistelt.

Tahan lõpetuseks tänada kõiki, kes on mulle alates Karl Rajamäe poolt tehtud postitust toetust avaldanud, sellest on olnud suur abi!
Läks Stirlitz mööda tänavat ja nägi, kuidas valges ürbis mees plangul roppusi üle värvib.
-Moderaator, mõtles Stirlitz.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas Landy »

MetsaVikat kirjutas:
N Mär 21, 2024 9:37 pm

Lühidalt, kõik kes talle pole asju tasuta andnud, on Härra arvates olnud halvad onud. Ma täpselt ei mäleta enam, aga esimesed sellised jutud olid siis kui Kyllo käest ostis vahe adapteri bmw-volvo. Tema olla uurinud tuttava käest, et selle vaheplaadi hind max 150€(võin ka eksida) ja neid saab kümnete viisi toota. Ehk siis copy paste. Ehk siis järjekorde näide, et mõtlemise töö ei maksa midagi ja selle eest ei tohiks sentigi küsida.
Küllo on õnneks mees, kes niisama tüha jutuga kõvatajad pikema tseremooniata pikale orbiidile saadab.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
uputaja
I live off from the mud
Postitusi: 4649
Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
Asukoht: Kuusalu lähedal metsas

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas uputaja »

FB on fännilehe alla neelanud. Eis saagi enam seiklustel silma peal hoida :D
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas MetsaVikat »

Eelnevale tekstile:

Eks see paras hülge mäda ole, jääb mulje, et tahetakse süüdi jätta Karla selles, et teine inimene kraavi pani sellega. Täpset olukorda ei tea, aga Joosep läks seadistama(viimaseid asju tegema tee peal), see eeldab vähemalt 100+km/h sõitu(ilmselt ka rohkem, et saada vajalikud andmed kätte terves põõrete vahemikus). Inimesele kes pole kunagi hüdrorooliga sõitnud(eeldan seda), on 100km/h sõita sellise pilliga väga ohtlik, nagu ka näha oli. Ma teeks vastuväite sellele sellise, et äkki oli auto liiga vedel, sobimatu sellistele kiirustele(vedrustus, geomeetria jne). Kui Härra ise tõi komponendid, siis kuidas Karla saab süüdi olla. Ja mine tea, vb. tegi soovitusi ka, et nii ja nii, aga arvutis ju toimis, siis peab toimima ja nii on.

Sama hea on süüdistada BMW tehast, et nende risu ei võtnud 250km/h 90 kraadist kurvi välja...



Blokkis on nii mõnigi inimene sealt lehelt, ma olen täiesti plokkis, nii leht, inimene(jan ka), kuna julgesin midagi arvata(ma juba aasta, kaks). Õnneks on see asi nii suur juba, et paari inimese plokkimine ei muuda suurt midagi.


Terv. Villu
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
nigulametall22
Fitting 38"
Postitusi: 300
Liitunud: N Dets 21, 2017 5:50 pm
Asukoht: Nigula küla
Kontakt:

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas nigulametall22 »

Ässa offroadi seikluste lehele oli tekkinud Tairo kena kirjatükk, millelt oli võetud võimalus kommenteerimiseks. Seega kirjutan oma vastused siia, kuigi tundub, et siin avalikult kirjutades ei jõua me kuhugi. Auto juures kokku saada Tairo Kõiv jätkuvalt ei soovi ning see fakt räägib juba iseenda eest.

Vastused Tairo kirjale:
1. Jah, jagati eskiisprojekti. Tööjooniseid, nende ainuõiges tähenduses, ei olnud. Ainukesed mõõtude ja tolerantsidega joonised olid kolme treidetaili kohta ja sedagi mööndustega. Eskiisil polnud Bumpstop’de asukohta (ka vajalikud raami torud olid puudu). Vintsi, mootori ja vahekasti kinnitused olid puudu. Kogu hoovastik ja torude osa oli puudu, neile ei olnud ka raami tehes kohta jäetud.
Juhi iste ei mahtunud oma kohale, jne. Vajadusel lisan ka tööde nimekirja. Sealt on täpsemalt näha mida ma tegin (detailsema selgituse võin huvilistele anda auto juures)
2. Sa tulid oma kolaga minu juurde. Ja ma ei saatnud sind rumala peaga tagasi. Ehitasin just sinu venna autot ning eeldasin, et oled samuti mõistlik kodanik. Ilmselge viga.
3. Mingit raha kokkulepet polnud. Kirjutasin sellest juba oma esimeses kirjas. Osad toodud jupid ei sobinud ja vajasid kohendamist. Enamusele pisidetailidele poldud mõeldud. Treidetailide eest makstud raha ei olnud tööraha mulle, vaid treialile makstud treimisteenuse hind.
4. Seda teemat ma juba lahkasin oma esimeses kirjas. Vajadusel lisan juurde minu poolt koostatud tööde arvestuse ja Tairo vastuse sellele. Eks igaüks saab ise järeldused teha. Ainuke võimalus tööde mahtu hinnata on teha seda koos eksperdiga auto kõrval. Seda sa ei nõustu aga millegipärast tegema. Tairo Kõiv – kui kõik on nii nagu sa kirjutad, siis mida sa kardad.
Vintsi kohta polnud sul mingit joonist. Sa isegi ei teadnud mis pidi seda sinna paigaldama peaks.
5. Siinkohal pean tunnistama, et olin rumal ja heauskne. Oleksin pidanud auto ehituse kohe pooleli jätma kui sa rahadega veiderdama hakkasid ning poleks pidanud sulle autot kätte andma. Sa lubasid pärast auto ära viimist läbi tulla ja ehituse arved klaarida. Kuid pärast seda oled kättesaamatu olnud. Millest me räägime.
6. Esimest korda väljendasid sa mulle oma rahulolematust alles siis kui sain Sinuga lõpuks kontakti ja küsisin tööraha. Iga projekti auto ehitamisel on normaalne, et mõni lahendus vajab kohandamist, kuid sa pole minu juurde pöördunud 7 kuud. Huvitav miks? Ilmselt said ise ka aru, et ei saa tulla, kuna tööraha on maksmata.
Enne auto ära viimist tegid Sa testsõite. Siis kõik toimis ja sa olid väga rahul. Probleemidega sa tagasi ei tulnud. Kuidagi ei lähe sinu kvaliteedi jutt ja päriselu kokku.
Mina ei tea mis Joosepiga juhtus. Kurb lugu ja eks ta kommenteerib seda kui soovib.
7. Sulle on pakutud, et vali ekspert ise. Ainus tingimus on, et ta peab olema ehitanud sarnase offroad auto. Aga kohtumine peab kindlasti aset leidma kolme osapoole vahel. Sinu vastus on ilmne viide, et sa ei kavatsegi seda teemat lahendada.

Kahjuks pean tõdema, et sellise suhtumisega pole sul kohta Eesti, Läti ja Leedu autospordis.
wheelsup
Rookie
Postitusi: 1
Liitunud: R Mär 22, 2024 1:54 pm

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas wheelsup »

MetsaVikat kirjutas:
R Mär 22, 2024 10:21 am
Täpset olukorda ei tea, aga Joosep läks seadistama(viimaseid asju tegema tee peal), see eeldab vähemalt 100+km/h sõitu(ilmselt ka rohkem, et saada vajalikud andmed kätte terves põõrete vahemikus). Inimesele kes pole kunagi hüdrorooliga sõitnud(eeldan seda), on 100km/h sõita sellise pilliga väga ohtlik, nagu ka näha oli. Ma teeks vastuväite sellele sellise, et äkki oli auto liiga vedel, sobimatu sellistele kiirustele(vedrustus, geomeetria jne). Kui Härra ise tõi komponendid, siis kuidas Karla saab süüdi olla. Ja mine tea, vb. tegi soovitusi ka, et nii ja nii, aga arvutis ju toimis, siis peab toimima ja nii on.
Terv. Villu
Ma arvasin, et ma ei pea siia foorumisse kasutajat tegema ja saan selle auto saaga enda jaoks unustada aga mõned asjad seda siiski nüüd ei luba (sest ka minu nimi ringleb ja siseneb tülisse ning teooriatesse)

Alustuseks siis viidatud väitele vastuväitena nimetaksin selle, et enne seda seadistasin ka tema venna hüdrorooliga autot. Ka 100 km/h sai sellega sõidetud täiesti probleemideta, nii tema vend GPSiga kõrval, kui ka seadistamise käigus teel, rajal, põllul. Tegelikult on se kõik lumme kusta kui võrrelda vana volkswageniga 260ga sõitmist vedelal slikil olematu rehvirõhuga. Ma tõesti ei istnud sinna porschest ja ei oodanud sõitu kui rööpaid mööda. Omaniku taluvuspiirini sai rehvide lõhkumise osas sai siiski suurem osa seadistatud dünos ning teepeal jäi vaid üle vaatamise rida. (Täpselt samal teel, kus seadistasin tema venna autot)
Sõidetavusest rääkides pidasin ma seda autot halvemast halvaks, gaasi vajutades kadus silme eest tee, sest nina oli taevas ning pidurdades oli suur hirm, et tagaots tuleb üle, roolisüsteem töötas külmalt talutavalt, soojalt pidi aina enam peale ja ka tagasi keerama.
minut enne avariid sõitsin ninaga välja ühes 90 kraadises aeglases kurvis, tagurdasin teele ja sulgesin ukse mis sellega avanes. (Aeglases seepärast, et 2+m eurokraavid ääres) Mõtlesin et midagi on ikka jumala perses, et see ei pööra aga ma ei saa siin kahe kraavi vahel ümber pöörata vaid sõidan otse ja lähen koju väikse kaarega mitte tuldud teed. vajutasin sirgel ca 70 ja lasin enne maju gaasi maha sest tajusin et miski nuss on selle roolig ja ma ei mahu enam teepeale ära ja kui ma hoogu maha ei võta siis panen seal kellelegi aeda sisse. Sain 2 maja vahelt läbi ja vajutasin korra sirgepeal gaasi ja edasi ei mäleta. Paar päeva on mälust puudu. Mis mulle haigalsse sebiti on ajust logi ja sealt kajastub see, et autolehes avaldatud 100km/h on kellegi luulud. Avarii toimus vaid 50km/h ja 1 kord üle nina. Miks ma olen täna invaliid ei tulene perses autost, roolisüsteemist või Karlist või Tairost vaid sellest, et ma olin nõus seadistama ilma rihmadeta autot. Kaasa aitas mu vigastustele hiina rooliratta momentaalne purunemine mu peos. Miks se aga juhtus pean kindlalt põhjuseks seda, et rool ei keeranud kuuma õliga enam ootuspäraselt ja ma ei julgenud selle vedrustuse tõttu piisavalt pidurdada enne kivihunnikut, ilmselt ei vabastanud ka piisavalt pidurit, et sellest lihtsalt üle sõita. Tean täpselt mida see kõik tähendab sest ka mul omal kulust palju aastaid sama probleemiga võitlemise alla. Nimelt kasutasin beetli all 2x raskema Vallianti alt tulnud coilovereid 125lbs vedrudega mida järk järgult kolmes etapis vahetades jäigemate suunas liikusin kuni jõudsin arusaamani, et ka 600LBS vedru pole sellise amordigeomeetriaga piisav ning amordi enda töö jääb pehmeks enne sobiva vedruni jõudmist. Nookur stiilis amortidega on samad teemad väga kerged tekkima kui amordi ülekanne pole enam 1:1 vaid 1: 1,5le näiteks.
Miks mul pole otseselt pretensioone teistele tuleneb sellest, et mina olin nõus seda autot vöödeta seadistama ning ma tean, mida tähendab nullist uue auto ehitus ja sellega kaasas käiv prototüüpimine ning vigade parandus ja selles pole mittemidagi imelikku, kui mõned sõlmed vajavad mõningast ümbertegemist. Selliseid risusid tuleb mulle siia tihti, millel keset tööd tahavad rattad alt tulla või katkevad piduritorud, mittemidagi uut, ise olen nad vastu võtnud ja ise pean nad kuidagi tehtud saama ning elus püsima või siis keeluma ja minema saatma.
Veel 2 sõna roolisüsteemi teemal. Ma ei saa väita seda 100% sest ma ei seisnud kõrval aga minunu jõudnud info kohaselt põles see auto klapperil 3x just RV õli süttimise teemal, Teiseks nägin ma roolivõimu õlijahutit ning a) se asus mootorituumis VL kolde kõrval b) se polnud just parim soojusvaheti tüüp c) ma nägin selle kuldseks põlenud anodeeringut (algselt must) eks igaüks mõtleb nüüd ise mis temperatuuril rv õli trikke tegema hakkab ja mis temperauuril muutub must anodeering kuldseks...thats it, se viimane kirjeldab minu jaoks kõik. Mul on bajebatt oli selle valiku teinud karl või tairo või disainer või keegi neljas, see on prototüüpimise võlu, et kui lahend pole just üli hoolikat läbi mõeldud ja kalkuleeritud, siis tuleb see suure tõenäosusega alati miskit ringi teha. Kes nende eest tasub - pakun et see on läbi rääkimata. Kui töökoda pakub lahendused ja teostab töö on se osalt tema kraesse, kui jupid ning asukohad valib klient on olukord äraspidine. Taastasin suure hulga avariiga tekkinud kahjust, sest Inimesed toetasid ning mu vend orgunnis ja töötas palju, et se auto saaks uued katusetorud aga nüüd on minujaoks piir ees ja ma lihtsalt ei taha sellest autost rohkem näha ega kuulda sest kui ma ka ise sellega hakkama saaks siis mu pere seda siin hoovis näha ei soovi ja nii see asi minujaoks lõpeb.
Kuidas nüüd Tairo ja Karl rahalise probleemi lahendavad on nende endi asi. Ka mina pidin olema vastik ning taskust tõmbama mõned trumbid, et oma raha enne crashi kätte saada, see, kellel neid pole ja pole ka midagi paberil - satubki varem või hiljem sellise portsu otsa. PS, palju aitas ka rida realt vestluste lahti kirjutamine, et mille eest kui palju ja mida see sisaldab ning mida mitte. Kardan, et siinses tüliõnas on rohkem suusõnalist ja vähem üles kirjutatud asju. Isiklikult arvan, et härrad peaksid kohtuma ja kaasa võtma kõik need, kes olid kõrval kui räägiti mingitest summadest või viidi raha ning vähemalt pooled asjad peaksid olema selgeks räägitavad ja klaaritavad. Puhtalt kahe mehelised vestlused jäävad ilmselt lahendamatuks kui polda päris ausameelsed.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas Landy »

Panen näidiseks mõned interneedusxet listud pildid, kui Ässa autoga tegu on.
Infoks neile, kes näindu pole.
images (11).jpg
images (11).jpg (15.86 KiB) Vaadatud 3304 korda
images (10).jpg
images (10).jpg (12.91 KiB) Vaadatud 3304 korda
images (9).jpg
images (9).jpg (13.02 KiB) Vaadatud 3304 korda
images (8).jpg
images (8).jpg (8.76 KiB) Vaadatud 3304 korda
images (7).jpg
images (7).jpg (12.4 KiB) Vaadatud 3304 korda
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas Landy »

images-_15_.jpg
images-_15_.jpg (12.19 KiB) Vaadatud 3301 korda
images.jpg
images.jpg (13.92 KiB) Vaadatud 3301 korda
images (13).jpg
images (13).jpg (10.56 KiB) Vaadatud 3301 korda
images (12).jpg
images (12).jpg (14.7 KiB) Vaadatud 3301 korda
images (8).jpg
images (8).jpg (8.76 KiB) Vaadatud 3301 korda
images (6).jpg
images (6).jpg (13.93 KiB) Vaadatud 3293 korda
images (5).jpg
images (5).jpg (12.53 KiB) Vaadatud 3293 korda
images (4).jpg
images (4).jpg (12.97 KiB) Vaadatud 3293 korda
images (3).jpg
images (3).jpg (6.72 KiB) Vaadatud 3293 korda
images (2).jpg
images (2).jpg (13.68 KiB) Vaadatud 3293 korda
images (1).jpg
images (1).jpg (12.63 KiB) Vaadatud 3293 korda
Manused
images (14).jpg
images (14).jpg (11.88 KiB) Vaadatud 3301 korda
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17319
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas Landy »

Lõpptulemus
download (5).jpg
download (5).jpg (11.88 KiB) Vaadatud 3288 korda
download (4).jpg
download (4).jpg (12.25 KiB) Vaadatud 3288 korda
download (3).jpg
download (3).jpg (8.64 KiB) Vaadatud 3288 korda
download (2).jpg
download (2).jpg (14.33 KiB) Vaadatud 3288 korda
download (1).jpg
download (1).jpg (12.41 KiB) Vaadatud 3288 korda
download.jpg
download.jpg (12.11 KiB) Vaadatud 3288 korda
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
MetsaVikat
Rock Crawler
Postitusi: 872
Liitunud: P Nov 23, 2008 4:23 pm
Asukoht: Hiiumaa

Re: Ässameeste uskumatud seiklused

Postitus Postitas MetsaVikat »

7b8cd998-0694-43e1-a50f-9d141957d822.jpg
7b8cd998-0694-43e1-a50f-9d141957d822.jpg (182.73 KiB) Vaadatud 3222 korda
Villu
Tel: 53-36-59-98
https://www.facebook.com/1uazfe/
Vasta

Mine “Häbinurk”