4. leht 6-st

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 2:09 pm
Postitas honkomees
Madlobster kirjutas: ... Antud teemas oli kolm päev joorupit enne kui selgus, et ikka oli buss ka olnud, mis ei pääsenud peatusesse enne seda oli lihtsalt jutt, et autu oli bussipeatuses.
Veelkord, et bussipeatuses olemine ilma bussi takistamata ei ole seaduse rikkumine isegi kui väga tahaks politseinik olla. ...
Mõistusega inime peaks aru saama, et kui kirjutati, et võiks teiste tööst lugu pidada vms siis järelikult ikka bussijuhti segas, iga asja rida-realt kah kirja pole vaja panna. formaalselt võib ju bussipeatuses isegi parkida, aga tagada, et ühistransporti ei sega, sellisel juhul ei saa. Seega võime ikka rääkida vaid taskus peatumisest, mitte parkimisest, mis on igal juhul äärmiselt taunimisväärne tegevus ja sellele võiks olla moraalseks õigustuseks vaid rikkis (avariituledega) masin või nt liiklusõnnetuse ohvri abistamine.
Madlobster kirjutas:... Ühed käivad stopper joonlaud ja pildiapraat alati kaasas, mõõdavad poes banaani kõverust, parklas joone kaugust rehvist. Iga asjaga mingi häda. Ning on ise ülipüüdlikud. ...
Stopperit ja joonlauda pole vajagi, relvastamata silmaga on näha massiline pohhuism ... üks idikas pargib parkla äärmise, poepoolse masinana äärekivist max lubatult kaugele, sisuliselt joonele, teine kolmandale kohale samuti joonele, nii et kahe masina vahele mahub auto ära aga ust praotada ei saa. ise olen ikka üritanud äärmise masinana parkida võimalikult äärde, et teistele ka uste avamise ja üldse vabama parkimise ruumi jääks. Nendest kardaan-joon parkijatest tulenevalt aga tekib olukord kus parklas jääb sisuliselt 2 kohta kasutamata, kuna mõni inimene pargib ikka joonte vahele ka.
... ja on endalgi tulnud parkida joonele, sest ÜHE idika pärast, kes hommikul arvas, et tühjas parklas võib parkida kuidas juhtub, on päeva peale tekkinud paras pudru.
P.S. Verevi järve peaks ikka meie igalpool puhkajad olema väisanud, sealsest kitsikusest aru saamaks. Lisaks asub järve teisel kaldal üks tehnikainimestele tuttav vana, kes taastab rooliotsi, šarniire jms.

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 2:27 pm
Postitas v6sa
Madlobster kirjutas: ...
Veelkord, et bussipeatuses olemine ilma bussi takistamata ei ole seaduse rikkumine isegi kui väga tahaks politseinik olla.
...

Mis omakorda piisavalt suurte ja karvaste munade ning mahuka pangaarve korral on vaid vormsitamise küsimus. LS rikkumine on meil ju lihtsalt tasuline...

Paneme korduseks väljavõtte LS.


§ 21. Sõiduki peatamis- ja parkimiskeeld.
(1) Sõidukit ei tohi peatada ega parkida eraldusribapoolsel sõiduteeäärel, välja arvatud liikluskorraldusvahendiga näidatud kohas ja viisil.
(2) Sõidukit ei tohi peatada:
1) kohas, kus liikluskorraldusvahend seda ei luba;
2) raudteeülesõidukohal;
3) trammiteel või sellele lähemal kui üks meeter;
4) silla, estakaadi või viadukti peal ja all, välja arvatud seal parkimiseks lubatud kohad;
5) kohas, kus peatatav sõiduk teeb võimatuks teiste sõidukite liikumise või takistab jalakäijaid;
6) ülekäigurajal, jalgrattatee või jalgratta- ja jalgtee sõiduteega lõikumise kohal või lähemal kui viis meetrit enne neid kohti, kahesuunalise tee vasakul poolel peatudes aga lähemal kui viis meetrit pärast neid kohti ning jalgrattarajal;
7) kohas, kus suunavööndit või sõidurada tähistava pideva märgisjoone ja peatatud sõiduki vahe oleks alla kolme meetri;
8) D-kategooria ühissõiduki peatuskoha teelaiendil või ühissõidukipeatuse teekattemärgisel, nende puudumisel aga peatuse poolel lähemal kui 15 meetrit bussi- või trollipeatuse ja taksopeatuse liiklusmärgile, kui see takistab D-kategooria ühissõidukite või taksode liiklust;
9) lähemal kui 15 meetrit enne trammipeatuse liiklusmärki;
10) kohas, kus sõiduk varjaks fooritulesid või liiklusmärke teiste liiklejate eest;
11) sõiduteel piiratud nähtavusega kohas;
12) haljasalal ilma selle omaniku või valdaja loata;
13) eraldusribal ja selle katkestuskohas, välja arvatud liikluskorraldusvahendiga lubatud juhtudel;
14) lõikuva sõidutee äärele lähemal kui viis meetrit, kuid mitte kohakuti lõikuva kõnniteega ning jalgratta- ja jalgteega;
15) ristmikul, välja arvatud seal parkimiseks lubatud kohal. Erandina tohib kolmeharulisel ristmikul sõidukit peatada ja parkida ristmikku otse läbival teel seal mittejätkuva tee vastasküljel, kui selle tee suunavööndeid keelab ületada liikluskorraldusvahend;
16) kauba laadimiseks aeglustus- ja kiirendusrajal ning kohas, kus ainult vasak- või tagasipööret võimaldava sõiduraja kõrval on üks sõidurada.

(3) Käesoleva paragrahvi lõike 2 punktis 8 nimetatud D-kategooria ühissõiduki peatuskohas võivad peatuda D-kategooria ühissõidukid, taksopeatuses võivad peatuda ning parkida taksod.

(4) Parkida ei tohi:
1) kohas, kus ei tohi sõidukit peatada;
2) kohas, kus liikluskorraldusvahend seda keelab;
3) sõiduteel raudteeülesõidukohale lähemal kui 50 meetrit;
4) teekattele märgitud parkimiskohtade kõrval;
5) väljaspool asulat peatee eesõigusmärgiga tähistatud tee sõiduteel;
6) aeglustus- ja kiirendusrajal;
7) kohas, kus ainult vasak- või tagasipööret võimaldava sõiduraja kõrval on üks sõidurada;
8) kohas, kus takistatakse teise sõiduki sõitmist parkimiskohale või väljasõitu sealt.


Ja väljavõte sama kirjatüki hinnakirja lõigust:

§ 241. Parkimine keelatud kohas

(1) Sõiduki parkimise eest selleks keelatud kohas või liikluskorraldusvahendiga ettenähtud parkimiskorda või -viisi rikkudes –
karistatakse rahatrahviga kuni kümme trahviühikut.

(2) Sõiduki parkimise eest selleks keelatud kohas või liikluskorraldusvahendiga ettenähtud parkimiskorda või -viisi rikkudes nii, et see on ohtlik teistele liiklejatele või häirib oluliselt liiklust –
karistatakse rahatrahviga kuni 50 trahviühikut.


USAs võib olla palju lubatud. :wink: Meie elame Eestis ja siin ei ole kombeks kirsades magamistuppa trampida.

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 3:16 pm
Postitas LauriJ
v6sa kirjutas:
Madlobster kirjutas: ...
Veelkord, et bussipeatuses olemine ilma bussi takistamata ei ole seaduse rikkumine isegi kui väga tahaks politseinik olla.
...

Mis omakorda piisavalt suurte ja karvaste munade ning mahuka pangaarve korral on vaid vormsitamise küsimus. LS rikkumine on meil ju lihtsalt tasuline...

Paneme korduseks väljavõtte LS.


§ 21. Sõiduki peatamis- ja parkimiskeeld.

8 ) D-kategooria ühissõiduki peatuskoha teelaiendil või ühissõidukipeatuse teekattemärgisel, nende puudumisel aga peatuse poolel lähemal kui 15 meetrit bussi- või trollipeatuse ja taksopeatuse liiklusmärgile, kui see takistab D-kategooria ühissõidukite või taksode liiklust;


USAs võib olla palju lubatud. :wink: Meie elame Eestis ja siin ei ole kombeks kirsades magamistuppa trampida.


Ma loen § 21 lg8-st välja, et võin peatuda ja parkida, kui ei takista D-kategooria ühissõidukite liiklust. Sede, kas eerik2-le silma jäänud maasturiomanik bussi takistas või mitte, ei oska mina öelda.

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 3:43 pm
Postitas v6sa
LauriJ kirjutas: ...
Ma loen § 21 lg8-st välja, et võin peatuda ja parkida, kui ei takista D-kategooria ühissõidukite liiklust. Sede, kas eerik2-le silma jäänud maasturiomanik bussi takistas või mitte, ei oska mina öelda.
Ehk viitsid mind harida ja kirjeldada säärast parkimisviisi bussitaskus, mille korral bussi ei takistataks? Mina ei suuda... Teelt mahasõit või bussipeatuse taha sõitmine ei loe;)

Erilised tõprad on need, kes pargivad oma sara bussipeatuse ette. Kui peatusest välja saab buss veel sõita järsu põikega, siis peatusesse sisse ilma liiklust seiskamata juba ei pööra. Tõsi, säärase idiootsusega hiilgavad reeglina BY või PL maatähiseid kanvad veomasinad, kuid patust puhtad pole ka Eesti numbritega sõidukid.

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 3:57 pm
Postitas LauriJ
Kõik oleneb bussist ja bussitaskust. Kust maalt hakkab takistamine? Minu loogika kohaselt on takistamine siis, kui buss üldse sõita ei saa - st reisijaid peale ning maha lasta. See sõltub juba iga bussijuhi oskustest. Mul omal on ka D-kat juhtimisõigus olemas ja arvan, et üks sõiduauto bussitaskus mul sõitu sõitmata ei jätaks.
Mina ei oska Sulle selgitada, kuidas nii parkida, et bussi ei takistaks. Võid minna küsida seda inimestelt, kes neid seaduseid välja mõtlevad. Praegune seadus jätab päris palju ruumi vaidlemiseks.

Üldiselt ma ei viitsi sellel teemal vaielda, see asi sai selgeks, et bussitaskus võib peatuda ja parkida, kui bussi ei takista. Keegi trahvi ei tee. Siiamaani pole me pilti näinud, ei oska olukorda kommenteerida. Isegi kui see pilt siia tekib, siis ei anna see otseselt midagi juurde. Kes tahab näitab tolle maasturiomaniku suhtes näpuga, minul on selle kohapealt ükskõik. :)

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 6:16 pm
Postitas margus61
eerik2 kirjutas:Eile parkis üks klaperjahi kleepsuga tegelane Verevi ranna juures otse bussipeatusse... Niigi seal ruumi vähe, võiks nagu teiste tööst ka lugu pidada ja seda mitte takistada...
Mina jälle loen diskussiooni algatanud postitusest välja, et postitaja hoolib 4x4 kogukonna mainest ja püüab oma märkusega anda oma panuse selle parandamiseks/hoidmiseks.

Inimesed on lihtsalt erineva suhtumisega. Näiteks kui on lubatud sõidukiirust piirav märk 50, siis osad vähendavad kiirust seepärast, et piirangul on mingi põhjus (inimesed teel, üllatavad/halvad liiklusolud jne.) Teised vähendavad kiirust sellepärast, et politsei võib kiirust mõõta ja karistada, kui liiga palju on...

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 7:56 pm
Postitas Arxs
Räiged pseudoprobleemid. Enne kui tagamaid ei tea võiks suu kinni hoida. Kui keegi sinul fotokaga terve päev järgi käib küll sealt ka igast paska tuleb.(pole ise seotud teemaga, aga lollus)

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 8:28 pm
Postitas honkomees
LauriJ kirjutas:Kõik oleneb bussist ja bussitaskust. Kust maalt hakkab takistamine? Minu loogika kohaselt on takistamine siis, kui buss üldse sõita ei saa - st reisijaid peale ning maha lasta. See sõltub juba iga bussijuhi oskustest. Mul omal on ka D-kat juhtimisõigus olemas ja arvan, et üks sõiduauto bussitaskus mul sõitu sõitmata ei jätaks. ...
hmmm, takistusjooks oleks selle loogika järgi seismine, kuna takistused peaksid jooksmise välistama :D Minu loogika on et igasuguse ebatavalisele manöövrile sundimine on takistamine, st et kui bussijuht peab hakkama taskus rohkem võimlema kui muidu, siis on ta tegevus takistatud, võtab rohkem aega etc
Ise pole ei bussi ega rekkajuht, tavaline B ehk veneajast voditel'-ljubitel', aga olen sügavalt veendunud, et eeskirjades peaks suuri masinaid soosima, andma neile eesõigusi, juba selle pärast et nende manöövrid (pidurdus-kiirendus eelkõige) on kõige aeganõudvamad ja samas kütust raiskavad ning loodust reostavad.

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 8:50 pm
Postitas Madlobster
Lugupeetud härravkuussa ja teised. Bussitaskus on võimalik seista ilma bussi takistamata siis kui bussi pole. On ju lihtne ja loogiline vastus?
Kirjutasin seda ka päris alguses, et enne ja pärast bussi tulekut seisa palju tahes. Kui buss tuleb pead kaduma. Piisavalt suure tasku korral ei pea bussijuht eriline hiromant olema, et sisse ja välja sõita. Kuigi sel juhul lähevad arvamused subjektiivsuse tõttu lahku.

Munakoti karvakatte tihedusel pole antud loos mingit tähtsust võid ka täitsa otse depilatsioonist tulla ja bussipeatusesse sõita. On sul seal ees siis päris politseinik või sellest ametist unistaja vahet pole.

§ 21. Sõiduki peatamis- ja parkimiskeeld.

8 ) D-kategooria ühissõiduki peatuskoha teelaiendil või ühissõidukipeatuse teekattemärgisel, nende puudumisel aga peatuse poolel lähemal kui 15 meetrit bussi- või trollipeatuse ja taksopeatuse liiklusmärgile, kui see takistab D-kategooria ühissõidukite või taksode liiklust;

See tähendab seda, et kui ei takista siis võib Mis te sest hinnakirjast kopite siia kui ise aru ei saa, mis sinna kirjutatud on? :?

Ajad ja kombed Eestis ja mujal ehk kumikud ja komnata:
Sünnis ja mitte sünnis. Tütretütrele ei kõlba ühele nöörile riputada oma nööre kõrvuti vanaema pantaloonedega. Samuti arvab memm, et neid nööre pole üldse sünnis kanda veelvähem kuskile riputada. Ehk siis kõik on subjektiivne. Minu jaoks pole mingit probleemi bussipeatuses seista, kusta, mustikaid süüa, suitsu teha ja peeretada. Kui buss tuleb lähen edasi. Ei tule minu toimetamise vastu huvi tundma ka mööduv patrull. Joonalaua ja pildikastiga mehed väga ei huvita.

Kohe oleks pidanud mõistma:
Nii arvavad ainult tüdrikud laupäeva pärastlõunal Rokamaares kaasaga ringi kolades, et kui nad järsku ilmast hakkavad rääkima peab keskmine mees kohe aru saama, et teisel korrusel x butiigis on paremal seinas, alumisel stangel rippuv mantel, mis talle vaja ära osta. Ja kui ei saanud aru siis nuuksuvad latet lurisatdes sõbrannadele, miukene mühakas minu miis om.
Seega jutust autu bussipeatuses ja kellegi austus ei pane mind küll aru saama, et vaene bussijuht seal meelekohale natuke halli juurde sai. (pigem arvan, et hädas bussijuht lisati kolme päeva pärast jutu sisse lihtsalt teema õigustamiseks)

Täna istusin Tondi Selveri vastas välikohvikus ja vaatasin parkijaid. Poole tunniga mis seal olin oleks keskmise suurusega pildialbumi täis saanud. St kel huvi aparaadid kaasa ja ...

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 9:23 pm
Postitas Stenuke10
Mina olin see kes parkis seal bussipeatuse serval, kus ainult üks ratas oli bussipeatuse äärekivil ja seegi ainult 20-30 cm, kuna kõrvalolev parkija oli enda auto halvasti pakinud pidin ka mina ühe ratta bussipeatuse äärekivile jätma, endaarust ma ei seganud seal kedagi ja bussil oli piisavalt ruumi seal tegutsemiseks.

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 10:29 pm
Postitas v6sa
Madlobster kirjutas: ...
Bussitaskus on võimalik seista ilma bussi takistamata siis kui bussi pole.
...
Iseenesest õige, kui juriidiliselt korrektne olla. On võimalik tõesti, punkt kaheksa kahetimõistetav sõnastus seda võimaldab. Aga väheusutav, et end kord bussitaskusse toppinud juhm viitsiks bussi tulles enda limusiini eest liigutada. Las pööbel pigem vaatab ise, kuidas omibuse peale saab, eksole. Egas tema pea bussigraafikut teadma, tal ju auto. Suva sellest, et kitsal teel seisab kogu liiklus...

Seda vaidlust ei ole mõtet jätkata. Kuna teatud seltskonnale on kõik otsesõnu keelamata jäetu lubatud, jäägu neile siis võimalus teise samasugusega kohtudes maailma asju arutada. Ning õnnetuse toimumisel saab hulk juriste tööd selle õnnetu punkti 8 tõlgendamisel. Kuigi bussipeatuses parkimine võiks olla lihtviisiliselt keelatud.

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 10:54 pm
Postitas Madlobster
v6sa kirjutas:
Madlobster kirjutas: ...
Bussitaskus on võimalik seista ilma bussi takistamata siis kui bussi pole.
...
Iseenesest õige, kui juriidiliselt korrektne olla. On võimalik tõesti, punkt kaheksa kahetimõistetav sõnastus seda võimaldab. Aga väheusutav, et end kord bussitaskusse toppinud juhm viitsiks bussi tulles enda limusiini eest liigutada. Las pööbel pigem vaatab ise, kuidas omibuse peale saab, eksole. Egas tema pea bussigraafikut teadma, tal ju auto. Suva sellest, et kitsal teel seisab kogu liiklus...

Seda vaidlust ei ole mõtet jätkata. Kuna teatud seltskonnale on kõik otsesõnu keelamata jäetu lubatud, jäägu neile siis võimalus teise samasugusega kohtudes maailma asju arutada. Ning õnnetuse toimumisel saab hulk juriste tööd selle õnnetu punkti 8 tõlgendamisel. Kuigi bussipeatuses parkimine võiks olla lihtviisiliselt keelatud.
Punkt kaheksa ei ole kaheti mõistetav. Bussitaskus seisev kodanik ei ole alati juhm ja laisk. Punkt kaheksa ei ole õnnetu ja selle tõlgendamiseks ei ole vaja hulka jurisete, piisab ühest, kodanikust, kes lugeda oskab. Bussitaskus parkimine võiks olla keelatud :? Paljude meelest võiks metsas mudarehviga ussikeste otsas ukeradamine ka olla keelatud.

Ära pahanda aga kõike ja kõiki ei pea kogu aeg keelama ja hukka mõistma. Maailm pöörleb edasi ;) :)

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 11:46 pm
Postitas tuningman
Normaalse mõistusega inimene ei trügi ennast bussipeatuesse parkima,
on seal siis bussi oodata või ei. siin ei ole midagi vaielda ega kedagi õigustada, tohib või ei.
Minupoolest parkige, kus tahate, aga kui tänu sellele, kellegi käest mingil magusal hetkel anaali saate,
siis pole vaja siia jälle huluma tulla, et vaat mis juhtus...
Nagu õeldakse, et elu karistab ja iga oinas saab lõpuks omad vitsad...
mõtetu on seda kompotti siin lõpmatuseni lahata, et kellel ikkagi pikem ja ilusam on...

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: N Aug 13, 2015 11:55 pm
Postitas beginner
Inimesed on lihtsalt erineva suhtumisega. Näiteks kui on lubatud sõidukiirust piirav märk 50, siis osad vähendavad kiirust seepärast, et piirangul on mingi põhjus (inimesed teel, üllatavad/halvad liiklusolud jne.) Teised vähendavad kiirust sellepärast, et politsei võib kiirust mõõta ja karistada, kui liiga palju on...
Ja on kolmandad, kes ei vähenda kiirust, sest teavad, et sellel märgil pole mitte ühtegi loogilist põhjust või on töömehed selle lihtsalt nädalavahetuseks vedelema jätnud. Selliseid kohti küll leidub järjest vähem, aga 5a tagasi oli neid ikka palju.
Proffe on viimasel ajal jäänud nii väheks, et sinivalgele pihkujäämine sigaduselt on väiksema tõenäosusega, kui Bingoloto peavõit. :x
/--/
Ma ei arva, et LS täitmine alati ja punktipealt on kõige tähtsam. Kõige tähtsam liikluses on teistega arvestamine
Teistega arvestamine on ka minumeelest see kõikse olulisem, päris mitu laksu on õnnestunud ära hoida tänu sellele, et silmad ka külje peal ja kukla taga on ning koguaeg mõtled ette. Idikaid on lihtsalt nii palju, et kunagi ei tea, kust pauk tuleb. Õnneks igapäev sõitma ei pea.

Ühesõnaga, nädalvahetus tuleb, musi püksi ja metsa! Mina lähen igatahes hommikul lotopiletit ostma 8)

Re: järelemõtlemise nurgake

Postitatud: R Aug 14, 2015 12:00 am
Postitas Madlobster
tuningman kirjutas:Normaalse mõistusega inimene ei ...
... räägi sellist koledat anaali juttu kodaniku suunas, kes pole mitte midagi valesti teinud.

Kui kõikide arvamust kuulda võtta, mis ei ole normaalne ja mis võiks keelatud olla siis ei tohiks mitte midagi teha. Ja tõenäoliselt oleks mitte midagi tegemine ka keelatud :D