džigitid liikluses, pada ja katel ja kõik muu

4x4 kõverpeegel. Koht kus käia häbenemas enda või teiste poolt maastikul korda saadetud sigadusi ja lollusi..

Moderaator: Moderators

Suletud
Kilpkonn
Fitting 38"
Postitusi: 364
Liitunud: R Dets 14, 2007 10:32 am
Asukoht: Tallinn, asfalt

Postitus Postitas Kilpkonn »

trc kirjutas:
Myrgel kirjutas:Mul ei ole muud öelda kui…

…Siis on meil jalgrattureid, kes vaatamata täiesti korraliku jalgrattatee olemasolule, pigistavad endid ikka kõige tihedama ja ohtlikumale teele autode vahele liiklema, ainult selleks et pärast halada kui hirmus on Tallinnas rattaga sõita.
PS. Rattateede teemal võta sõna siis kui sa neist mõnda reaalselt kasutanud oled.

trc - parematel päevadel sama palju ratta seljas kui myrgel autoga. Eelistatult sõiduteel.
Noh, näide siis ka. Rattatee Sakust Kiisale. Korralik eraldi jalgrattateeks ehitatud tee, asfalt parem kui maanteel, isegi äärekivisid ei ole sõiduteega ristumise kohtades. Kuid ikka leidub neid kirevates riietes sportlasi, kellele see ei kõlba ja kes peavad sõitma maanteel.
Nemad tekitavadki sellist arvamust jalgratturitest, mis siis, et neid on vähemus.
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

Offtopic juba, aga sellele ratturite fenomenile on lihtne põhjus - kui sa tõsiselt minna annad, 30+ km/h, teed trenni või mida iganes, siis see kergliiklusteedel aset leidev kakerdamine on lihtsalt vastunäidustatud. Teised ratturid on üks asi, aga sekundi murdosa jooksul kaootiliselt kõrvale astuvad ja - põikavad rulluisutajad hoopis midagi muud. Emad laste ja vankritega on juba päris nightmare. Paned ühele kõrvalepõikajale neerudesse ära täie itsi pealt, siis hakkab koitma. Been there, done that, ammu ja aastaid tagasi.

See on lihtsalt väga inimlik. Isegi paar korda selja tagant vabajooksu tirinat või kella kuuldes tõsiselt ehmatanud ja võidelnud sooviga emmale-kummale poole kõrvale hüpata.
Autod sõidavad kiiremini ja tabavad valusamalt, aga see-eest on trajektoor ühtlasem ja sirgjoonelisem (loe: adekvaatsemalt ennustatav) ja neid põrkumisi leiab aset vähem ning kokkuvõttes on rattaga autoteedel suurtel kiirustel kulgemine stressivabam.

P.S: teen ettepaneku foorumi slogani ümber sõnastada "...sest teised koperdavad jalus ja kihutavad..." Nigu eitede kongress või perekool. :lol:
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
Jeepu
Fitting 38"
Postitusi: 323
Liitunud: E Jaan 23, 2006 12:21 pm
Asukoht: Metsanurme küla

Postitus Postitas Jeepu »

See Saku-Kiisa rattatee eiramine mõnede kirevates hilpudes ratturite poolt ajab ikka närvi küll. Õhtusel ajal kui kõik autodega töölt tulevad või uuesti linna poole sõidavad ning tee on mõlemas suunas autosid täis, siis mõned ratturid miskipärast arvavad, et nad on nii profid, et neile praktiliselt tühi rattatee ei kõlba ja sõidavad autoteel. Kusjuures tavaliselt veel kõrvuti, mis on ka eeskirjaga keelatud ju! Kui mina seal ringteede maailmas 10km kiirust ületan, siis on pollar kohe kukil, neid rattureid aga nad ei kutsu korrale.
//
Priit

PS. Rattur minu tekstis = jalgrattur. Motikad võrduvad minu silmis autodega.
Niipalju sellest Saku-Kiisa kandi teest veel, et üldse on seal raske rahulikult liigelda. Esiteks need sõiduteel olevad jalgratturid. Teiseks on need teed suhteliselt tiheda liiklusega olenemata kellaajast. Eriti Saku lähedal. Kolmandaks liikleb iga masin seal oma kiiruse loogikaga, mis lööb sassi sujuva liikluse põhimõtte. Kui lubatud on seal 90, siis osad arvavad, et 50-70 on paras kiirus, osad jälle põrutavad 120-ga (need vist, kes on venijate pärast närvi aetud). Suhteliselt palju tõmblemist on seal eri loogikaga inimeste pärast.
Viimati muutis Jeepu, K Aug 11, 2010 9:19 am, muudetud 1 kord kokku.
Kilpkonn
Fitting 38"
Postitusi: 364
Liitunud: R Dets 14, 2007 10:32 am
Asukoht: Tallinn, asfalt

Postitus Postitas Kilpkonn »

Oot, kas mootorratturid on oma osa juba saanud? Kõik teised vist on...
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4423
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Movistar »

trc kirjutas:
Myrgel kirjutas:Mul ei ole muud öelda kui…

…Siis on meil jalgrattureid, kes vaatamata täiesti korraliku jalgrattatee olemasolule, pigistavad endid ikka kõige tihedama ja ohtlikumale teele autode vahele liiklema, ainult selleks et pärast halada kui hirmus on Tallinnas rattaga sõita.
Nii pikka ja stereotüüpse mõtlemisega kirjutist polegi siin ikka väga kaua olnud. Ma ei oska muud soovitada kui viharavi – soovitavalt paar kuud autota. Kas ratta või rolleri seljas. Minupoolest kasvõi bussi- või taksojuhina. Peaasi et sa kiiresti sealt oma tillukese künka otsast ära saaksid mõneks ajaks. Ehk avardub ka vaateväli.

PS. Rattateede teemal võta sõna siis kui sa neist mõnda reaalselt kasutanud oled.

trc - parematel päevadel sama palju ratta seljas kui myrgel autoga. Eelistatult sõiduteel.
Ma ei saa aru mida see Myrgel siin valesti või halvustavalt kirjutas,et ta hammaste vahele jäi?
Isiklikult käivad ka mulle pinda autode vahel siplevad jalgratturid.
Jalgratturile on jalgrattatee.Ei taha seal sõita,sõida metsas.
Autoteel sõites riskid sellega,et sinust lihtsalt üle sõidetakse.Autojuhil ei võeta selle eest isegi lube ära.Jalgratturist saab aga statistika liiklusohvrite nimekirjas.
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Postitus Postitas trc »

Neuser kirjutas:Siin on palju olnud võrdlusi Soomega. Jalgratturite poole pealt kaldub kaalukauss kõvasti Eesti poolele mis puutub rattaga ülekäiguraja ületamist. Meil on ikka enamus jalgrattureid aru saanud, et sebrat ületades lükatakse ratast käekõrval. Soomes näeb seda haruharva, kõik SÕIDAVAD üle vöötraja. Ei ole kursis kas nende liiklusseadustik seda üldse nõuabki.
Ja mis sind täpsemalt häirib selle vöötraja ratta seljas ületuse puhul? Oskad sa mulle seletada? Soomes, ja mujal Skandinaavias võib ratta seljas vöötrada ületada. Selle vahega, et erinevalt jalakäiast ei oma rattur sel hetkel eesõigust autode suhtes (fooridest me siinkohal ei räägi).

PS. Seadus on vastuvõetud ning sama asi hakkab kehtima ka meil järgmisest aastast. Ja mulle see meeldima.

Sa ei kujuta ette kui frustreeriv see on. Loll võrdlus aga hetkel paremat ei tule… - pmst on see sama hea kui Järvevanas foor veepuhastusjaama juures, mille puhul peab autojuht tulema autost ja minema vajutama jalakäiate yletuse nuppu. Et saaks keerata Järvevanasse.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
MeelisV
Fitting 38"
Postitusi: 395
Liitunud: R Okt 19, 2007 12:14 pm

Postitus Postitas MeelisV »

Neuser kirjutas:Siin on palju olnud võrdlusi Soomega. Jalgratturite poole pealt kaldub kaalukauss kõvasti Eesti poolele mis puutub rattaga ülekäiguraja ületamist. Meil on ikka enamus jalgrattureid aru saanud, et sebrat ületades lükatakse ratast käekõrval. Soomes näeb seda haruharva, kõik SÕIDAVAD üle vöötraja. Ei ole kursis kas nende liiklusseadustik seda üldse nõuabki.
varsti ei nõua kõndimist ka meie seadus, järgnev lõik pärineb uuest seadusest ja seega alates 01.01.11 kehtiv
Ülekäigurajal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid sel juhul ei ole reguleerimata ülekäigurajal jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikuri juht ületab ülekäigurajal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigurajal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat;
Kasutaja avatar
trc
Truth, only truth
Postitusi: 1124
Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
Kontakt:

Postitus Postitas trc »

Movistar kirjutas:
trc kirjutas:
Myrgel kirjutas:Mul ei ole muud öelda kui…

…Siis on meil jalgrattureid, kes vaatamata täiesti korraliku jalgrattatee olemasolule, pigistavad endid ikka kõige tihedama ja ohtlikumale teele autode vahele liiklema, ainult selleks et pärast halada kui hirmus on Tallinnas rattaga sõita.
Nii pikka ja stereotüüpse mõtlemisega kirjutist polegi siin ikka väga kaua olnud. Ma ei oska muud soovitada kui viharavi – soovitavalt paar kuud autota. Kas ratta või rolleri seljas. Minupoolest kasvõi bussi- või taksojuhina. Peaasi et sa kiiresti sealt oma tillukese künka otsast ära saaksid mõneks ajaks. Ehk avardub ka vaateväli.

PS. Rattateede teemal võta sõna siis kui sa neist mõnda reaalselt kasutanud oled.

trc - parematel päevadel sama palju ratta seljas kui myrgel autoga. Eelistatult sõiduteel.
Ma ei saa aru mida see Myrgel siin valesti või halvustavalt kirjutas,et ta hammaste vahele jäi?
Isiklikult käivad ka mulle pinda autode vahel siplevad jalgratturid.
Jalgratturile on jalgrattatee.Ei taha seal sõita,sõida metsas.
Autoteel sõites riskid sellega,et sinust lihtsalt üle sõidetakse.Autojuhil ei võeta selle eest isegi lube ära.Jalgratturist saab aga statistika liiklusohvrite nimekirjas.
Movistar. Palun tee omale selgeks mõisted sõidutee, jalgrattatee, kõnnitee. Sealt edasi, kus neist tohib rattur sõita. Sealt omakorda edasi - palju meil rattateid on… jne. jne. Ja sealt juba edasi saad ehk aru miks mulle isiklikult myrgel hambusse jäi.

Mulle isiklikult käivad pinda liiklejad, kes arvavad, et alati on teised need, kes teevad midagi valesti.

Jalgratturile on jalgrattatee. Selle puudumisel sõidutee. Kõnniteele ratturil asja ei ole. Kuni järgmise aastani ja teatud tingimustel.

Lühidalt - olen ma samasugune liikljea rattaga nagu sina oma autoga. Ja kui tahan, lähen sõidan metsas. Nagu sina autoga. Ja ka seda, mis saab ratturist ja autojuhist peale nende kokkupõrget, tean ma paraku kahjuks sinust paremini.

Ülesõitmisega ei ole siin mõtet kah laiata - selleks pole sul mingit õigust eeskirjade valguses. Tõsta seda va paremat jalga korraks, pane suunatuli sisse ning mine mööda.

PS Jeepu: Liikluseeskiri ei ütle kõrvuti sõitvate ratturite kohta mitte ainumatki sõna.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
PSV
ilus päev elamiseks
Postitusi: 284
Liitunud: P Dets 31, 2006 4:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas PSV »

LE prg 110 teine lause...
Kasutaja avatar
Raitz
Fitting 38"
Postitusi: 368
Liitunud: T Veebr 13, 2007 2:23 pm
Asukoht: Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Mulle isiklikult ei käi liikluses otseselt keegi pinda, kui siis ainult need ratturid, kes kuskilt majade vahelt, tuiskavad oma 30+ tempos vöötrajale ja peavad paljuks peatuda enne seda, et veenduda oma tegevuse ohutuses, suva ju vöötrada, nagunii peavad kõik teed andma, mis sest, et ma ei kuskilt sinna ilmusin.
Tahavad sõita autodega samas tempos, mind need 30+ jalgratturid ei sega, aeglustan kui vaja, teen möödasõidu kui võimalus, no ei sega ja kõik, sõitku või 2 kesi kõrvuti. Aga nonstopp vöötrajale lendavad ratturid häirivad küll, mul poleks midagi nendegi üle tee laskmise vastu, kui nende väljailmumise ja vöötarajale jõudmise vahele jääks veidi rohkme aega kui see 0,.... sekundit.
1 Hobujõud
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2776
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Raitz kirjutas:Mulle isiklikult ei käi liikluses otseselt keegi pinda, kui siis ainult need ratturid, kes kuskilt majade vahelt, tuiskavad oma 30+ tempos vöötrajale ja peavad paljuks peatuda enne seda, et veenduda oma tegevuse ohutuses, suva ju vöötrada, nagunii peavad kõik teed andma, mis sest, et ma ei kuskilt sinna ilmusin.
Tahavad sõita autodega samas tempos, mind need 30+ jalgratturid ei sega, aeglustan kui vaja, teen möödasõidu kui võimalus, no ei sega ja kõik, sõitku või 2 kesi kõrvuti. Aga nonstopp vöötrajale lendavad ratturid häirivad küll, mul poleks midagi nendegi üle tee laskmise vastu, kui nende väljailmumise ja vöötarajale jõudmise vahele jääks veidi rohkme aega kui see 0,.... sekundit.
Lolle ja kitsarinnalisi on ju igal rindel...
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
svenson
Mudder
Postitusi: 65
Liitunud: T Apr 08, 2003 1:10 pm
Asukoht: viljandi-tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas svenson »

Jeepu kirjutas:See Saku-Kiisa rattatee eiramine mõnede kirevates hilpudes ratturite poolt ajab ikka närvi küll.
Sellepärast neil ongi kirevad hilbud seljas, et autojuhid näeksid :)

Aga miks sõidame sõiduteel maantee rattaga:

Üleminekud sõiduteele on kõrged ja katki, pidevad sõidutee ületamised ja tee andmised, koperdavad jalakäiad, rulluisutajad, vanainimesed ja lapsekärutajad.

Trenni seal ei tee, tilulilutada võib.

Proovige üks väike ring teha MNT rattaga ja saate kohe aru.
Kasutaja avatar
Jeepu
Fitting 38"
Postitusi: 323
Liitunud: E Jaan 23, 2006 12:21 pm
Asukoht: Metsanurme küla

Postitus Postitas Jeepu »

Võib-olla tõesti enam seaduses kõrvuti sõitvate jalgrataste kohta midagi ei öelda. Mul pole olnud põhjust kaasaegsemaid seaduseid üksipulgi läbi lugeda. Aga - see peab ikka eriline kretiin jalgrattur olema minu arvates, kes arvab, et kui seaduses midagi ei öelda, siis võivad nemad sõiduteel laiutada kuidas tahavad ja teisi liiklejaid mõttetult häirida.
Sama arvan ka nende "eriti korralike" autojuhtide kohta, kes arvavad, et 70-ga maanteel sõites on nemad ettevaatlikud liiklejad. Samas tekitavad nad ju just tõmblemist, kriitilisi möödasõite, keskmise sõrme näitamist jne.
Kokkuvõte - tehke oma liiklusvahendid korda (et te ei peaks tavakiirusest aeglasemalt kulgema) , sõitke ühtlases tempos (ärge laske igas vähegi laugemas kurvis kiirust alla) ,liigelge lubatud max kiiruste lähedal ja kui teil on järjekord selja taga, siis lubage nad esimesel võimalusel mööda, alustage sõitu fooride/ristmike juures õigeaegselt, kiirendage uimerdamata. Arvan, et selliselt liigeldes ei põhjusta te veel liikluskaost ja samas jääb ka keskmine sõrm nägemata.
Kisub väga laialdaseks see teema siin. :-)
//
Terv.Priit
Kasutaja avatar
Jeepu
Fitting 38"
Postitusi: 323
Liitunud: E Jaan 23, 2006 12:21 pm
Asukoht: Metsanurme küla

Postitus Postitas Jeepu »

svenson, sõidutee ei ole mängu- ega trenniplats !

Kui tahad teha segamata trenni, siis pead otsima selleks sobiva koha, kus teisi ei häiri. Näiteks seal Saku vallas sõida Kasemetsa jaamani. Sealt edasi Kiisani on juba väga vähe segajaid sul rattateel ees (kes see ikka viitsib jala Kiisani minna?). Küta seal rattateel kasvõi sada korda edasi-tagasi.
//
Priit
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2860
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Hästi panete. Igaüks oma mätta otsas ja paraku kõigil omajagu õigus. Paneks siis paar oma seisukohta ka:
Idiootidesse suhtun, nagu puudega inimestesse ikka, kerge kaastundega ja ei vaeva oma pead nende tegevuse analüüsimisega (arusaamatu on küll, kes ja miks neile juhiload eraldas).
Tigedaks teevad ülbikud, kes endaarust on geeniused (nt. on mingil "kavalpeal" vaja ühtlaselt venivast liiklusvoolust välja keerata ja paar autot eespool uuesti voolu pressida).
Jalgratturite (ja rollerite) puhul käib pinda liiluseeskirjade mugavndamine enda kasuks ("Kui saan kiiremini edasi jalakäiana, sõidan kõnniteel ja vöötrajal, kui ei, tilbendan sõiduteel. Kui autod seisavad foori taga hiilin paremalt esimeseks, kui liikuma saame, võtan vasakule ja kulgen lahedalt, st. autod peavad ootama võimalust mööda sõita).
Omaette teema on juhid, kes kardavad kurve ja vastutulevid autosid (aastaid tagasi sõitsin sellise taga Tartust Koseni, kiirusega 50-60, vaid mõnel korral kui juhtus olema sirge tee ja kedagi vastu ei tulnud, sai 110-120).
Tehtud, mõeldud.
Suletud

Mine “Häbinurk”