digitid liikluses, pada ja katel ja kõik muu
Moderaator: Moderators
Vot kuidas teema areneda võib. Mina kirusin alguses rattureid kes ronivad sõiduteele kui samas on olemas ka kena kergliiklustee. Nüüd tembeldatakse mind harimatuks matsiks ja massimõrvariksPSV kirjutas:Mind haarab hirm. Teadmine, et kaasliiklejad on tõsiselt harimatud ja liiklevad ainult oma põhimõtete järgi tekitab õõva. Tundub, et mõni on pärit eelajaloolisest ajast, mil LE-d veel polnud.Jeepu kirjutas:Võib-olla tõesti enam seaduses kõrvuti sõitvate jalgrataste kohta midagi ei öelda. Mul pole olnud põhjust kaasaegsemaid seaduseid üksipulgi läbi lugeda.
Postimehes Pullerits ka haakuva artikli kirjutanud: http://www.postimees.ee/?id=298920 Kellel targemat teha pole võib lugeda.
Peace!
Arusaadav, et ratturitel on halb ja ohtlik teha rattateel trenni, aga-
Kui keegi tahab teha trenni, siis peab ta minema nt. jõusaali, ujulasse, staadionile metsa, mere/jõe äärde jne. See tähendab, et pakid varustuse, istud autosse, teed trenni ära ja siis tagasi koju. Miks ratturid, kes üksi/karjakaupa sõitmas käivad ei võiks asja inimese moodi võtta? Ehk, ratas/rattad katusele, linnalähedale maale, väikese või väga väikese koormusega teedele ja tuld. Trenn tehtud ja koju/klubisse pesema. Ei sega keegi rattureid ja ratturid ei sega kedagi.
Aga võibolla olen ma lihtsalt rumal autouht..
Kui keegi tahab teha trenni, siis peab ta minema nt. jõusaali, ujulasse, staadionile metsa, mere/jõe äärde jne. See tähendab, et pakid varustuse, istud autosse, teed trenni ära ja siis tagasi koju. Miks ratturid, kes üksi/karjakaupa sõitmas käivad ei võiks asja inimese moodi võtta? Ehk, ratas/rattad katusele, linnalähedale maale, väikese või väga väikese koormusega teedele ja tuld. Trenn tehtud ja koju/klubisse pesema. Ei sega keegi rattureid ja ratturid ei sega kedagi.
Aga võibolla olen ma lihtsalt rumal autouht..
Talasilda ja Tugevat Raami!
Võistlussüütu mudamatkaja alates 2002
Võistlussüütu mudamatkaja alates 2002
Kahjuks on juba ammustest aegadest TSIKI õpilaste ja õpetajate hüüdlause: kõige lollimad on jalgratturid, siis on tükk tühja maad, kui tulevad maadlejad. (tundes ühte Eesti tippratturit varasest lapsepõlvest, olen sunnitud sellega päri olema...)
Tiheda (rekka)liiklusega maanteed, rääkimata näiteks Vabakas kilulinnas, ei ole tõesti treeningsaal ketivenitajatele. Samas tuleb neilgi kusagil trenni teha ja siin olen ma 100% päri Leeduga: sõida kasvõi elektrirongiga Vasalemma ja anna siis mööda vana maanteed edasi-tagasi Saunjani. Muidu on varsti see seis, kus suusatajad nõuvad ka omale treeninguks Tartu maanteed, supermoto mehed Nõmme tänavaid, ringrajasõitjad kesklinna ja offroaderid näiteks Klooga randa...
Üldiselt pole velomeeste kohta paha sõna aga need värvilised sportlased on tõesti ülbikud. Eriti ajab essu keema, kui nemad arvavad endal õiguse olevat minust PAREMALT foori taga SÕIDUTEEL karjakesti mööda sõita, kui mina just paremale keeran ning suund vilgub ammu! Näiteks Pirital Teletorni poole minnes ja siis lausa minu vara katusele prõmmida, nagu oleks neil mingi õigus kusagil. Hea, et neid raisku alla ei ajanud. . Nagu me kõik autojuhid teame, siis mööda võib sõita ainult vasakult aga ketivenitajate aju seda ju ei taipa, rääkimata faktist, et pöördel tuleb mõnikord pidurdada, et ema lapsevankriga üle ristmiku lasta.
Tegelikult võiks teha kompromissi, et jalgrattatrenn on keelatud tõstetud kiirusega põhimaanteedel, suure liiklustihedusega teedel ja linnade peamagistraalidel. Miskipärast aga pole ma kohanud trenni tegijaid kahel omaenda kasutataval peamisel kõrvalmaanteel Keila-Haapsalu ja Peningi-Jäneda. Pole mingit liiklust, vingugaasi, tee on sile aga nemad trügivad ikka Õismäe-Keila "hullude tee" peale....
Tiheda (rekka)liiklusega maanteed, rääkimata näiteks Vabakas kilulinnas, ei ole tõesti treeningsaal ketivenitajatele. Samas tuleb neilgi kusagil trenni teha ja siin olen ma 100% päri Leeduga: sõida kasvõi elektrirongiga Vasalemma ja anna siis mööda vana maanteed edasi-tagasi Saunjani. Muidu on varsti see seis, kus suusatajad nõuvad ka omale treeninguks Tartu maanteed, supermoto mehed Nõmme tänavaid, ringrajasõitjad kesklinna ja offroaderid näiteks Klooga randa...
Üldiselt pole velomeeste kohta paha sõna aga need värvilised sportlased on tõesti ülbikud. Eriti ajab essu keema, kui nemad arvavad endal õiguse olevat minust PAREMALT foori taga SÕIDUTEEL karjakesti mööda sõita, kui mina just paremale keeran ning suund vilgub ammu! Näiteks Pirital Teletorni poole minnes ja siis lausa minu vara katusele prõmmida, nagu oleks neil mingi õigus kusagil. Hea, et neid raisku alla ei ajanud. . Nagu me kõik autojuhid teame, siis mööda võib sõita ainult vasakult aga ketivenitajate aju seda ju ei taipa, rääkimata faktist, et pöördel tuleb mõnikord pidurdada, et ema lapsevankriga üle ristmiku lasta.
Tegelikult võiks teha kompromissi, et jalgrattatrenn on keelatud tõstetud kiirusega põhimaanteedel, suure liiklustihedusega teedel ja linnade peamagistraalidel. Miskipärast aga pole ma kohanud trenni tegijaid kahel omaenda kasutataval peamisel kõrvalmaanteel Keila-Haapsalu ja Peningi-Jäneda. Pole mingit liiklust, vingugaasi, tee on sile aga nemad trügivad ikka Õismäe-Keila "hullude tee" peale....
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2864
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
Ja tegelikult ei saa ka rulluskudega kergliiklusteel sõita, jooksjad on jalus.
Jooksjatel on ka probleem, kepikõndijad ei astu kõrvale ja peab tülikaid haake tegema.
Kepikõndijate elu kergliiklusteel on päris õudne, kepp jääb alatihti lapsevankrite kodarate vahele kinni.
Lapsevanematel lapsevankriga on ääretult ebamugav keksu mängivate rüblikute vahel manööverdada.
Seega- kergliiklustee jäägu keksumänguks, kõik ülejäänud koligu sõiduteele. Niikuinii on autojuht, kui kõrgema ohu allika kasutaja, kõiges süüdi ja ootab oma järjekorda möödasõiduks.
PS. täna pidin 10 km. ga kaks korda pidurdama vältimaks otsasõitu jalgratturile, mõlemal korral oleks süüdi jäänud jalgrattur, üheselt.
Jooksjatel on ka probleem, kepikõndijad ei astu kõrvale ja peab tülikaid haake tegema.
Kepikõndijate elu kergliiklusteel on päris õudne, kepp jääb alatihti lapsevankrite kodarate vahele kinni.
Lapsevanematel lapsevankriga on ääretult ebamugav keksu mängivate rüblikute vahel manööverdada.
Seega- kergliiklustee jäägu keksumänguks, kõik ülejäänud koligu sõiduteele. Niikuinii on autojuht, kui kõrgema ohu allika kasutaja, kõiges süüdi ja ootab oma järjekorda möödasõiduks.
PS. täna pidin 10 km. ga kaks korda pidurdama vältimaks otsasõitu jalgratturile, mõlemal korral oleks süüdi jäänud jalgrattur, üheselt.
Tehtud, mõeldud.
Ratturitest ja tiheda liiklusega teedest rääkidest mainiksin ühte huvitavat fenomeni mida märkasin hiljuti Tartu maanteel. Nimelt tulin Tartu poolt ja vaatasin üks hetk, et vastu tuleb X5, taga ilge kolonn autosid. Kiiruseks ca 30km/h. Venimise põhjuseks oli BMW ees sõitev grupp jalgrattureid, keda too masin "julgestas". Seega PriitV, sinu hirm on tõeks saanud. Suuremad maanteed on juba sportlaste treeningkeskused.
Enda seisukoht on, et kui sa paned poolteist tonni kaaluva ja 100km/h liikuva ning 70kg kaaluva 30km/h liikuva objekti üksteisest paarikümne sentimeetri kaugusele liiklema, siis varem või hiljem juhtub midagi täbarat. Ükskõik kui ettevaatlikud mõlemad pooled ka pole. Lihtsalt toimub halbade asjade kokkusattumise ahel ja 10 korda kergem osapool väntab juba igavikus. Seda peaks iga rattur endale kõrvataha panema.
Kõike arvesse võttes nimetaks rattureid ekstreemsportlasteks, sest nii lähedale surmale on vähesed spordialad. Autojuhina näeksin ma rattureid pigem rattateel. Seda mitte sellepärast, et ma neist halvasti arvaksin, vaid sellepärast, et tahaks halbade asjade jada tõenäosust miinimumini viia.
Urmas
Enda seisukoht on, et kui sa paned poolteist tonni kaaluva ja 100km/h liikuva ning 70kg kaaluva 30km/h liikuva objekti üksteisest paarikümne sentimeetri kaugusele liiklema, siis varem või hiljem juhtub midagi täbarat. Ükskõik kui ettevaatlikud mõlemad pooled ka pole. Lihtsalt toimub halbade asjade kokkusattumise ahel ja 10 korda kergem osapool väntab juba igavikus. Seda peaks iga rattur endale kõrvataha panema.
Kõike arvesse võttes nimetaks rattureid ekstreemsportlasteks, sest nii lähedale surmale on vähesed spordialad. Autojuhina näeksin ma rattureid pigem rattateel. Seda mitte sellepärast, et ma neist halvasti arvaksin, vaid sellepärast, et tahaks halbade asjade jada tõenäosust miinimumini viia.
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
Tulles täna kella 10 ajal õhtul Pärnu mnt. pidi Tallinna.Otsustas üks jalgrattur laiutada keset esimest rida, igakjuhuks hoidsin oma raketiga suure kaarega mööda.Ratturil kiiver peas ja sportlase välimus, ei olnud mingi parmust päss.Väljas oli juba piisavalt pime,kuigi tal perses punane lamp plinkis,liikles ta küll väga ohtlikult,sündmuskoht Laagri ülesõidu juures,suunaga linna suunas.
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Sitaks offroadi aastast 2008
- trc
- Truth, only truth
- Postitusi: 1124
- Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
- Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
- Kontakt:
Suure tõenäosusega oli tegu meie peaministriga ning tema saatjaskonnaga. Sõidab üpris tihti TLL-TRT või vastupidi.Myrgel kirjutas:Ratturitest ja tiheda liiklusega teedest rääkidest mainiksin ühte huvitavat fenomeni mida märkasin hiljuti Tartu maanteel. Nimelt tulin Tartu poolt ja vaatasin üks hetk, et vastu tuleb X5, taga ilge kolonn autosid. Kiiruseks ca 30km/h. Venimise põhjuseks oli BMW ees sõitev grupp jalgrattureid, keda too masin "julgestas". Seega PriitV, sinu hirm on tõeks saanud. Suuremad maanteed on juba sportlaste treeningkeskused.
Ja on küll jah suuremad maanteed sportlaste treeningkeskused. Kui sa oleksid ise rattur siis kus sa maanteesõitu harjutaksid?
Absoluutselt. Minu seisukoht on veel see, et paneme yhele maanteele koos sõitma 2.5tonni maasturi ning paarsada kilo kaaluva tsikli - raudselt yhel hetkel juhtub õnnetus. Lahendus? Keelame tsiklid ära.Enda seisukoht on, et kui sa paned poolteist tonni kaaluva ja 100km/h liikuva ning 70kg kaaluva 30km/h liikuva objekti üksteisest paarikümne sentimeetri kaugusele liiklema, siis varem või hiljem juhtub midagi täbarat. Ükskõik kui ettevaatlikud mõlemad pooled ka pole. Lihtsalt toimub halbade asjade kokkusattumise ahel ja 10 korda kergem osapool väntab juba igavikus. Seda peaks iga rattur endale kõrvataha panema.
Paneme yhele teele liiklema 2.5t maasturi ning 30t veoauto - raudselt jääb maasturist yhel hetkel märg plekk. Lahendus? Sõiduautod minema teelt!
Siis veel see paarikümne sentimeetri jutt On miski põhjus, et pead nii lähedalt mööduma? Aga äkki teeks trenni ja prooviks veel lähemalt?
Jalgratturid ON ekstreemsportlased. Teevad nad seda siis maanteel, trekil või metsas. Ma ratturina näeks rohkem (well - praegusest praktilisest nullist rohkem ei ole palju soovitud) normaalseid rattateid. Mis jooksevad paralleelselt sõiduteega. oleks piisavalt laiad ja kus oleks ratturil samad õigused ja kohustused kui autol, mis liigub tema kõrval.Kõike arvesse võttes nimetaks rattureid ekstreemsportlasteks, sest nii lähedale surmale on vähesed spordialad. Autojuhina näeksin ma rattureid pigem rattateel. Seda mitte sellepärast, et ma neist halvasti arvaksin, vaid sellepärast, et tahaks halbade asjade jada tõenäosust miinimumini viia.
Autojuhina soovin ma omakorda oma kõrvale rohkem mõistlikke liiklejaid, mitte kitsarinnalisi ja väiklasi idioote.
PS. Miks te seda treeningut nii hirmsasti tahate sellesse juttu siduda? I mean - kui rattur sõidab sõiduteel siis ta teeb trenni? Ei tee. Ta sõidab kuskilt kohast kuhugi mujale. Muuhulgas arendab lihaseid ja tugevdab sydamelihaseid.
Kui auto sõidab sõiduteel - siis ma julgen kah väita, et ka autojuht arendab oma oskusi ning omandab paremaid sõiduvõtteid - ergo -> teeb trenni. Mõned sealhulgas teevad seda päris märkimisväärsel kiirusel ning kasutades ära kõik sõiduread ning isegi vastassuundade vahelise ala. Mitä tehhään? Keelame autodega liiklemise?
Viimati muutis trc, R Aug 13, 2010 1:42 pm, muudetud 1 kord kokku.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Giosk
tel.56661070
- trc
- Truth, only truth
- Postitusi: 1124
- Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
- Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
- Kontakt:
Kas sa seda tead kuidas rattur peab LE järgi tegema vasakpööret? Uuri LE'st.srock kirjutas:Tulles täna kella 10 ajal õhtul Pärnu mnt. pidi Tallinna.Otsustas üks jalgrattur laiutada keset esimest rida, igakjuhuks hoidsin oma raketiga suure kaarega mööda.Ratturil kiiver peas ja sportlase välimus, ei olnud mingi parmust päss.Väljas oli juba piisavalt pime,kuigi tal perses punane lamp plinkis,liikles ta küll väga ohtlikult,sündmuskoht Laagri ülesõidu juures,suunaga linna suunas.
Ma võin öelda, et minul näiteks ei ole niipalju muna, et julgeksin seda teha Pärnu mnt rattateel, et keerata Järvevanasse (koos käemärkide pluss kõige sinna juurde kuuluvaga). Keeran alati Statoili sisse ning ootan seal kuni foor liikluse hetkeks kinni peab.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Giosk
tel.56661070
Eesti on ju arengumaa ja meil ei ole hetkel mitte ühte ainsamat kiirteed, kuigi tegelikkuses vastavad arenenud maailma kiirete ühendusteede mõistele mitmedki Eesti põhimaanteed ja paljud linnasisesed suured tänavad a'la Paldiski uulits või Järvevana kilulinnas. Eriti just tõstetud kiirusega teed. Analoogsed uulitsad on rikastes riikides ammu juba kiirteed koos vastava tähistuse ja keeldudega.trc kirjutas: Ja on küll jah suuremad maanteed sportlaste treeningkeskused. Kui sa oleksid ise rattur siis kus sa maanteesõitu harjutaksid?
Eks kõik on sõitnud arenenud ühiskondade kiirteedel ja kõik autojuhid vast teavad, mis on kiirteel KEELATUD???
Ei tule arenenud jalgrattakultuuriga Euroopa riikide ratturitele ja tippsportlastele isegi mõttesse minna ketti venitama sellistele teedele. Kas keegi Teist on ikka kohanud Hollandi valgustatud kiirteel velosportlaste treeningut??? Või Stockis või Helsinkis või kus iganes???§ 199. Kiirteel ei tohi:
* liigelda jalgsi, loomadega, jalgrattaga, mopeediga või niisuguse mootorsõidukiga, mille valmistajakiirus on alla 40 km/h;
Aga meie ajuinvaliidid-elundidoonorid tulevad selle peale. Selles ongi vahe. Kui muud üle ei jää, tuleb nendele teedele lihtsalt vastavad keelumärgid paigaldada või suisa eraldi seadusega määratleda ära Eesti maanteed, kus jalgrattaga liiklemine on keelatud. Mitte valimatult igal pool velodega väntamine ja ketivenituspinkide absoluutarv ei näita rattakultuuri arengut, vaid see, kus ja kuidas nendega sõidetakse.
Edit. PS: mis ikka tahta õppimisvõimetust kommust, kes korra juba on veloga põhimaanteel auto alla aetud...
4x4 foorumi maine huvides oleks see teema täielikult kustutada.
Poleks iial uskunud, et tasakaalukad ja tolerantsed 4x4 austajad on tegelikkuses kitsarinnalised egomaniakid.
Jalgrattur on täpselt samasugune liikleja nagu väikeautojuht, rekkajuht või jalakäija. Kõik on inimesed, kes peaksid üksteist austama. Küsimus ei ole selles, kellel on õigus või kes rikub millist seadusesätet ja mitme sentimeetri võrra. Tegu on lihtsa viisakuse ja teineteisega arvestamisega. Kahju küll, kui arvestamise läbi tuleb veidi pidurdada või hoogu maha võtta. Kui sa sõidad mööda oma lapsest või emast, siis sa ei nühi tal külge maha või ei kriiska hüsteeriliselt "mis sa vana värdjas siin minu ees kakerdad". Onju?
Kui need vastanduvad tegelased kohtuvad jalgsi vanalinnas, ei teki neil liiklemise ja suhtlemise osas probleeme. Küll aga arvatakse plekkkarbi kaitse all anonüümselt olevat õige kõigile verbaalselt pasunasse panna. Kui sulle liikluses ratturiga midagi ei meeldi, siis jäta oma plekikolkar seisma ja mine räägi jalgratturiga. Kui on vaja, räägi ka karmimate sõnadega. Aga ei, lihtsam on foorumis sõimata, sest jalgrattur on reeglina füüsiliselt tiba paremas vormis ning võib oht tekkida...
Poleks iial uskunud, et tasakaalukad ja tolerantsed 4x4 austajad on tegelikkuses kitsarinnalised egomaniakid.
Jalgrattur on täpselt samasugune liikleja nagu väikeautojuht, rekkajuht või jalakäija. Kõik on inimesed, kes peaksid üksteist austama. Küsimus ei ole selles, kellel on õigus või kes rikub millist seadusesätet ja mitme sentimeetri võrra. Tegu on lihtsa viisakuse ja teineteisega arvestamisega. Kahju küll, kui arvestamise läbi tuleb veidi pidurdada või hoogu maha võtta. Kui sa sõidad mööda oma lapsest või emast, siis sa ei nühi tal külge maha või ei kriiska hüsteeriliselt "mis sa vana värdjas siin minu ees kakerdad". Onju?
Kui need vastanduvad tegelased kohtuvad jalgsi vanalinnas, ei teki neil liiklemise ja suhtlemise osas probleeme. Küll aga arvatakse plekkkarbi kaitse all anonüümselt olevat õige kõigile verbaalselt pasunasse panna. Kui sulle liikluses ratturiga midagi ei meeldi, siis jäta oma plekikolkar seisma ja mine räägi jalgratturiga. Kui on vaja, räägi ka karmimate sõnadega. Aga ei, lihtsam on foorumis sõimata, sest jalgrattur on reeglina füüsiliselt tiba paremas vormis ning võib oht tekkida...
- trc
- Truth, only truth
- Postitusi: 1124
- Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
- Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
- Kontakt:
Puhas demagoogia. Kas sa oled ka seal Stockis, Helsinkis, Hollandis vaadanud, mis jookseb alati paralleelselt selle kiirteega? Jah - õige - rattatee. Kas sa tahad siinkohal rääkida jalgratturi (ees)õigustest Hollandis?PriitV kirjutas:Eesti on ju arengumaa ja meil ei ole hetkel mitte ühte ainsamat kiirteed, kuigi tegelikkuses vastavad arenenud maailma kiirete ühendusteede mõistele mitmedki Eesti põhimaanteed. Eriti just tõstetud kiirusega teed.trc kirjutas: Ja on küll jah suuremad maanteed sportlaste treeningkeskused. Kui sa oleksid ise rattur siis kus sa maanteesõitu harjutaksid?
Eks kõik on sõitnud arenenud ühiskondade kiirteedel ja kõik autojuhid vast teavad, mis on kiirteel KEELATUD???
Ei tule arenenud jalgrattakultuuriga Euroopa riikide ratturitele ja tippsportlastele isegi mõttesse minna ketti venitama sellistele teedele. Kas keegi Teist on ikka kohanud Hollandi valgustatud kiirteel velosportlaste treeningut??? Või Stockis või Helsinkis või kus iganes???§ 199. Kiirteel ei tohi:
* liigelda jalgsi, loomadega, jalgrattaga, mopeediga või niisuguse mootorsõidukiga, mille valmistajakiirus on alla 40 km/h;
Aga meie ajuinvaliidid-elundidoonorid tulevad selle peale. Selles ongi vahe. Kui muud üle ei jää, tuleb nendele teedele lihtsalt vastavad keelumärgid paigaldada või suisa eraldi seadusega määratleda ära Eesti maanteed, kus jalgrattaga liiklemine on keelatud. Mitte valimatult igal pool velodega väntamine ja ketivenituspinkide absoluutarv ei näita rattakultuuri arengut, vaid see, kus ja kuidas nendega sõidetakse
Ja kui tulevad kiirteed, tulevad ka märgid ning sellega koos kaovad ka ratturid sealt pealt. Niikaua kui kiirteid meil pole, on neil seal õigus olla. Nagu misiganes muul liiklusvahendil.
Kui põhimaanteedele pannakse keelavad märgid, jäävad ratturitele kõrvalmaanteed. Aga need on ju nii kitsad, et kui kasvõi ainult yks kitsarinnaline peaks juhtuma sinna liiklema, on väga palju pahandust - näe ei mahtund mööda.
Kogu Euroopa ja maailma elundidoonorite ja ketiväänajate eliit muide, harjutab Lõuna-Hispaanias. Täiesti tavalistel teedel (kiirus up to 120). Nii sirgetel maanteedel kui ka käänulistel mägiteedel. Sõidavad oma majutuskohast rattaga kuhu süda ihkab ja sinna tagasi. Ei kasuta autot trenni minemiseks. Tagasi muide tulevad elusalt. Kuigi nagu hispaanlase ja eestlase temperamenti võrreldes on yks maas lebav puupakk ja teine räiges stressis politsei pommikoer.
Küsimus on suhtumises ja teise liikleja austamises. Seda suhtumist ma olen näinud siin piisavalt. Varsti ma väga ei viitsi seletada kus on point.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Giosk
tel.56661070
Ja MIS meil siis seal kõrval jookseb??? Ja ei jookse ka Hollandis, Rootsis ega Soomes kiirtee kõrval rattatee, UNUSTA SEE DEMAGOOGIA ÄRA! Tegin just sellise 1500 kildise tiiru (Stock-Trysil-Oslo-Stock-Kappelskär) ja suisa jälgisin spetsiaalselt olukorda. Lihtsalt sai vaadata ja mõelda, mis sa üksi ikka roolis teed. Muidugi jookseb kusagil kiirteedest eemal mõni vana pisike kõrvalmaantee aga mingit kergliiklusteed ei ole ega ka tule kiirete ühendusteede äärde. Sellist superluksust, nagu on Jüri kergliiklussild üle Pirita jõe, seda ei hakka keegi Skandinaavias üle oru ehitama. Kas sõidad orust läbi või ringi, mitte otse.trc kirjutas:Puhas demagoogia. Kas sa oled ka seal Stockis, Helsinkis, Hollandis vaadanud, mis jookseb alati paralleelselt selle kiirteega? Jah - õige - rattatee. Kas sa tahad siinkohal rääkida jalgratturi (ees)õigustest Hollandis?
Meil, muuseas, on need teed juba paljuski olemas! Ka linnas sees aga ikka trügivad "sportlased" autoteele autojuhte häirima.
Mis aga puututab ratturi eesõigust Hollandis, siis on ratturil need oelmas kohtades, kus on tal LUBATUD sõita. Aga on kohad, kus on see keelatud ja sinna nad ka ei roni. Kasvõi selline paras pikk ja ka öösel VALGUSTATUD rattatee, mis on Murasteni ja nii harva, kui ma sinna satun, on ikka mõni "sportlane treenimas" autoteel. Saku taga sama asi. Selline tulebki detailideks teha, et mõtlemisvõimelised saaks omale uue neeru või muu vajaliku varuosa...
Viimati muutis PriitV, R Aug 13, 2010 2:46 pm, muudetud 1 kord kokku.
Kas ma olen ainus autojuht siin, kes ei mõista selle jalgratturite teemaarenduse mõtet?
Kui sõidab nagu LE lubab, siis on ju kõik korras. Ja kui ei sõida, siis arvatavasti ei juhtu autole sellest palju kahju
Ma ei mäleta küll, et viimase 13 aasta jooksul, kui pidevalt autoga sõidan, oleks mõni rattur mul nii hinge läinud, et nende siin manamiseks soov tekiks.
Samas rollerijuhtidega on küll vahel keeruline. Sõbrad käisid Tehhist siin ja nendega läks jutuks rolleriga sõitmisest. Tehhis on rolleriga sõitmiseks vaja lube, kui inimene teeb autoload, väljastatakse ka automaatselt rolleriload. Rollerilube saab teha ka mingist vanusest alates eraldi. Asja eesmärk on see, et liikluses osalev juht, olgu kasvõi rolleriga, peab tundma liikluseeskirju.
Kui sõidab nagu LE lubab, siis on ju kõik korras. Ja kui ei sõida, siis arvatavasti ei juhtu autole sellest palju kahju
Ma ei mäleta küll, et viimase 13 aasta jooksul, kui pidevalt autoga sõidan, oleks mõni rattur mul nii hinge läinud, et nende siin manamiseks soov tekiks.
Samas rollerijuhtidega on küll vahel keeruline. Sõbrad käisid Tehhist siin ja nendega läks jutuks rolleriga sõitmisest. Tehhis on rolleriga sõitmiseks vaja lube, kui inimene teeb autoload, väljastatakse ka automaatselt rolleriload. Rollerilube saab teha ka mingist vanusest alates eraldi. Asja eesmärk on see, et liikluses osalev juht, olgu kasvõi rolleriga, peab tundma liikluseeskirju.
Kirjaoskamatu pähkel