1. leht 1-st

Re: Teemaks

Postitatud: K Juun 16, 2021 11:48 pm
Postitas Landy
Kuku Raadios oli usustlus miski asjapulgaga ( tiitlit ei kuulnud),kes selle eelnõu algatamise juures on ja ta tunnistas ausalt, et alagatajetel pole õrna aimugi millal, millisel kujul, mis ulatuses, kellele ja kuidas see plaanitud on. Süüdlaseks, miks sihuke asi tuleb pidas ta elektriautode omanike, kes nafta põletajate turjal liugu lasevad ja kui neid veel rohklem saab ei siis naftahoolikud nende teedel möllamist enam kinni plekkida läbi kütuse katsiisi ei suuda .
Põhimõtteliselt on tegu miski euromääruse ülevõtmisega ja adapateerimisega.

Re: Teemaks

Postitatud: N Juun 17, 2021 10:34 am
Postitas totu
Elektri hinnas on ka aktsiis sees, saaks lihtsalt autode tarbitud energia maksud asfalti suunata. Niigi on elektriauto nii kallis, et raske on sellest mingit majanduslikku võitu leida. Kongo lapsed saavad küll rohkem tööd rügades raha teenida ja kui öösiti sõita, saaks aku päeval rohelise päikeseenergiaga täis aga kas see on piisav motivaator? Ajapõhine teekasutus tasu on üks ebaproportsionaalsem (ebaõiglasem) teemaks. Kuna autode läbisõidud on väga erinevad, teeb ajapõhine teemaks väga paljudele ülekohut ja ennekõike haavatamatele ühiskonnagruppidele. Tarbitud energia (kütus, elekter, jalgratturi energiajook jne.) maksustamine annab palju õiglasemalt jaotatud maksud (rohkem energiat tarbiv sõiduk amortiseerib teed rohkem, seos nii km kui kahju kilomeetri kohta) aga sellega peab tegelema ja sellega tegelemiseks peab olema rohkem oskusi/tahtmist, kui parasjagu on.
Pigem on reff lubanud eelarve tasakaalu, majandusteadmised veidi küsitavad ja nii nad siis lahmivad. Mida tahta ühiskonnast, kus kiiresti kaduvad väärtused (auto, telefon, telekas jms.) ostetakse võlgu ja enda vanaduspõlve jaoks kogutakse raha ette :shock: .