1. leht 5-st

Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: K Apr 24, 2019 9:11 pm
Postitas Landy
Alates 01.12.2022 ametlikus keeles 3PMSF ehk 3 Peak Mountain Snow Flake nõue!

https://tarbija24.postimees.ee/6576426/ ... 1516357750

https://www.err.ee/932741/eestisse-sobi ... alla-minna

Liikluskomisjon otsib lahendusi liiklusohutuse tõstmiseks Eestimaa teedel, mistõttu on kaalumisel nii Eesti oludesse sobimatu koostisega talverehvide keelustamine, rehvimustri jääksügavuse nõuete karmistamine kui ka rehvidele maksimaalse lubatud vanuse kehtestamine, kirjutab ERR.

Nimelt jagunevad talverehvid laias laastus kaheks: ühed, mis sobivad Kesk-Euroopa kuni ca 0-kraadisesse talve ja teised, mis sobivad ka Põhjamaade talve, kus on nii külmakraade kui ka jäised teeolud. Viimased on talverehvil märgistatud kas lumehelbe või lumise mäetipu kujutisega.

Ehkki ka teistel talverehvidel on märge M+S (Mud + Snow ehk muda ja lumi - toim.), mis justkui viitab nende talvekõlblikkusele, muutuvad need jäistes ja külmades oludes siiski jäigaks ega haardu enam teekattega, ka nende lamellid ei täida külmas enam oma funktsiooni.


------------
Tundub,et suvalise M+S maastikurehvidega talvel liiklemine tahetakse lähiaastatel ära lõpetada
Paljukest neid "lumbehelbekse-ga" MT rehve üldse turul on?

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: N Apr 25, 2019 10:32 am
Postitas knaap1
kogu see teema tundub rohkem rehvifirmade lobitööna. Ega kogu see asi mõistust pähe ei pane neile, kes ignoreerivad talviseid sõiduolusid.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: N Apr 25, 2019 5:04 pm
Postitas RistoRR
Paljudel ei tule endil mõistust pähe enne, kui keegi ette ei kirjuta. Tüüpiline eestlane ostab "naabrist parema" auto ja rehvideks keeratakse alla 15a vanad hiinlased. No on vaja ikka veits regullida küll seda teemat...

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: N Apr 25, 2019 7:17 pm
Postitas Landy
Aastast 2003 sõitnud aastaringselt MT rehvidega (ilmselt lumbehelbekesteta versioonid)- seni null õnnestust, kuid kaks kraavisõitu (Üks klasssile metsateedeT-ristmik tuli vedi liiga äkiliselt ja sellel latvel vajus samasugusel veega kaetud kiillasjäisel metsateel küllge ees kraavi ära.) Naastrehev oleks neil kordadel ehk päästnud. Samas latisõitamata lund täis teedel/sihtidel tavalise talverehvist võrreldamatult parema läbivusega.
Mis rehvide vanusesse puutub, siis sõidukal kestavad mul praeguse aastase läbisõidu juures rehvid heal juhul 2 talve, maasturil 5...6 aastat.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: N Apr 25, 2019 10:28 pm
Postitas honkomees
Landy kirjutas:Aastast 2003 sõitnud aastaringselt MT rehvidega (ilmselt lumbehelbekesteta versioonid)- seni null õnnestust, kuid kaks kraavisõitu ...
umbes sama seis, mul küll lamellitud naastudega MT rehvid aga kastika all, mõlemad väljasõidud ainult sisseunustatud tagaveo tõttu, kastika pära kerge ja ilma neliveota libedal ikka juhtub vibama.
Aga vaatasin Reifendirectist oma mõõtu rehve ja paljudel isegi üsna suvise näoga rehvidel on kiri 3PMSF elik need lumised mäetipud jne. Nt selline rehv ei jäta kuidagi päris talverehvi muljet https://www.rehviliider.ee/autorehv/roa ... 02v-924563
Ei kujutagi ette, mis rehvid siis uue direktiivi alla satuvad?

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: N Apr 25, 2019 10:43 pm
Postitas ahto42
Kuidas nüüd seda öelda. Olen passinud nende MT rehvidega suurte maasturite taga. Kurvilisel teel, kus enda auto ja naast talverehvi kombol on 70-80 kmh turvaline, aga MT vend kimab ees 50-60kmh ja mööda ka ei saa.
Meenub veel et 9a tagasi, kui veel suure lumega sõitsin oma esiveolise sedaaniga tuisuvaaludes ka ühest GC'mööda sest ei suutnud 40ga Roiu-Kurepalu teel muneda. Suure tõenäosusega olid ka sellel GC'l MT rehvid.
Ei vaidlegi, et talvel metsas on MT rehvil eelis, sest lume all on ikka pinnas ja suurem klots haakub seal paremini kui talvine lamell ja naast rehv.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Apr 26, 2019 7:00 am
Postitas Paadik
Mul on ka Jeebil aasta ringi MT all. M+S märgis on moe pärast vist. Kinnise lume või jääs tee peal pidamine väga halb aga seni kuni keegi ei keela mul 70ga tiksuda maanteel ei näe probleemi.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Apr 26, 2019 9:23 am
Postitas Maaks
M+S märgis iseenesest ei näita veel midagi, kuna seda märgist paigaldatakse ikka väga erinevalele rehvidele, aga reeglina ei kõlba nad talvel liiklemiseks.
https://youtu.be/pbxQ_ymaDSE
Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Apr 26, 2019 10:32 am
Postitas Andrus Michelis
Paadik kirjutas:Mul on ka Jeebil aasta ringi MT all. M+S märgis on moe pärast vist. Kinnise lume või jääs tee peal pidamine väga halb aga seni kuni keegi ei keela mul 70ga tiksuda maanteel ei näe probleemi.
Selles just ongi probleem! Ja ilmselt just selle probleemi tõttu neid keelata tahetaksegi.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Apr 26, 2019 10:55 am
Postitas honkomees
Maaks kirjutas:...Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.
jah, jahilkäimisel on läbivus probleemiks, söödaplatsidele ikka sööta palju seljas ei tassi kui lumi autoga juurde ei lase. MT sai palju paremini juurde kui nn põhjamaade talverehviga.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Apr 26, 2019 1:43 pm
Postitas totu
honkomees kirjutas:
Maaks kirjutas:...Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.
jah, jahilkäimisel on läbivus probleemiks, söödaplatsidele ikka sööta palju seljas ei tassi kui lumi autoga juurde ei lase. MT sai palju paremini juurde kui nn põhjamaade talverehviga.
Sellisteks käikudeks on ketid. Ebamugav aga auto jääb ka maanteel (suhteliselt) turvaliseks.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Apr 26, 2019 2:15 pm
Postitas honkomees
totu kirjutas:
honkomees kirjutas:
Maaks kirjutas:...Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.
jah, jahilkäimisel on läbivus probleemiks, söödaplatsidele ikka sööta palju seljas ei tassi kui lumi autoga juurde ei lase. MT sai palju paremini juurde kui nn põhjamaade talverehviga.
Sellisteks käikudeks on ketid. Ebamugav aga auto jääb ka maanteel (suhteliselt) turvaliseks.
Ebamugav on väga pehmelt väljendatud, isegi sööda viimisel mitmele platsile, mis asuvad üksteisest küllalt kaugel, ei ole kettidega majandamine mõistlik. No sõidad piiramisel jahimaal ca 80 km läbi, neist vast 10-15 metssihtidel ja topi siis neid kette iga veerand tunni tagant peale ja võta maha. Ühisjahist ei maksa rääkidagi, kui punt sõidab metsa, siis meil üks mees on kettidega majandaja. Kohale jõuab küll kindlalt aga teised on juba ammu kannatamatud, millal ometi saab alustada sellal kui tema oma kettidel tasa maanteel jõnksutab.

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Apr 26, 2019 4:44 pm
Postitas TiitR
ahto42 kirjutas:Kuidas nüüd seda öelda. Olen passinud nende MT rehvidega suurte maasturite taga. Kurvilisel teel, kus enda auto ja naast talverehvi kombol on 70-80 kmh turvaline, aga MT vend kimab ees 50-60kmh ja mööda ka ei saa.
Meenub veel et 9a tagasi, kui veel suure lumega sõitsin oma esiveolise sedaaniga tuisuvaaludes ka ühest GC'mööda sest ei suutnud 40ga Roiu-Kurepalu teel muneda. Suure tõenäosusega olid ka sellel GC'l MT rehvid.
Ei vaidlegi, et talvel metsas on MT rehvil eelis, sest lume all on ikka pinnas ja suurem klots haakub seal paremini kui talvine lamell ja naast rehv.
Õnneks polnud see mina, kuigi elan Roiu-Tõrvandi mnt. ääres ja kulgesin GC-ga :D...kuid siiski mitte 9a. tagasi ja enda GC-l olid AT-d all, millega sai mitu talve "enam-vähem" piirkiirusega omi asjatoimetusi tehtud (auto terve, kaasliiklejad ilma vererõhuta).

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Apr 26, 2019 8:15 pm
Postitas maksipoiss
honkomees kirjutas:
Maaks kirjutas:...Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.
jah, jahilkäimisel on läbivus probleemiks, söödaplatsidele ikka sööta palju seljas ei tassi kui lumi autoga juurde ei lase. MT sai palju paremini juurde kui nn põhjamaade talverehviga.
Vana grandiga sai 3-4 talve oma metsas majandatud BFG lamellidega igasuguste lumeoludega ja isegi sula paksu lumega 0 probleemi

Re: Hüvasti (suvalise) AT ja MT rehviga talvel sõitmine?

Postitatud: R Apr 26, 2019 8:18 pm
Postitas TiitR
maksipoiss kirjutas:
honkomees kirjutas:
Maaks kirjutas:...Nende jaoks, kes talvel metsas müttamas käivad teeb see planeeritud seadus asja muidugi natuke keerulisemaks.
jah, jahilkäimisel on läbivus probleemiks, söödaplatsidele ikka sööta palju seljas ei tassi kui lumi autoga juurde ei lase. MT sai palju paremini juurde kui nn põhjamaade talverehviga.
Vana grandiga sai 3-4 talve oma metsas majandatud BFG lamellidega igasuguste lumeoludega ja isegi sula paksu lumega 0 probleemi
Pole mõtet laskuda arutellu, kellel kus ja mis olukorras söödakohad asuvad ;) Mõnel saab Passatiga ligi, mõnel vaid jala või BTR-iga.