1. leht 5-st

M+S is not enough e. lumehelbeke ja mäetipud tasa-tasa.

Postitatud: T Veebr 12, 2019 12:52 am
Postitas Landy
Nõnnaks - varsti on oht, et M+S närgiseaga AT ja MT rehvidega talvise sõitmise võib ära unustada ;-(
https://tarbija24.postimees.ee/6520530/ ... 1488879806

Re: M+S is not enough!

Postitatud: T Veebr 12, 2019 6:33 am
Postitas honkomees
Seal juttu ilma lumehelbeta või mäetippudeta rehvidest, mul all mt rehvid, mil mäetipud ja naastud, augud olid tehasest. Lisaks veel lasin ka lamellida ...

Re: M+S is not enough!

Postitatud: T Veebr 12, 2019 6:33 am
Postitas parakas
Osadelt AT'del on see kolmurkne tähis täitsa olemas.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: T Veebr 12, 2019 4:44 pm
Postitas v6sa
Landy kirjutas:Nõnnaks - varsti on oht, et M+S närgiseaga AT ja MT rehvidega talvise sõitmise võib ära unustada
...
Selle foorumi kontekstis arusaadav, kuid üldisemas plaanis õigustatud mõtteviisi muutus. Mitte see seadusega ärakeelamine, vaid sobimatutest lamellrehvidest rääkimine. Pealegi näitavad ka siinsete kasutajate kogemused, et lamellimata plokkrehviga kipub kaunikesti libedalt minema. :lol:

Re: M+S is not enough!

Postitatud: T Veebr 12, 2019 5:48 pm
Postitas Landy
v6sa kirjutas:
Landy kirjutas:Nõnnaks - varsti on oht, et M+S närgiseaga AT ja MT rehvidega talvise sõitmise võib ära unustada
...
Selle foorumi kontekstis arusaadav, kuid üldisemas plaanis õigustatud mõtteviisi muutus. Mitte see seadusega ärakeelamine, vaid sobimatutest lamellrehvidest rääkimine. Pealegi näitavad ka siinsete kasutajate kogemused, et lamellimata plokkrehviga kipub kaunikesti libedalt minema. :lol:
Lamellimata Special Trackiga sai just sel nädalöavetusel 1000+ km kaetud, neist ca 250 km libeid ja lumiseid küla-ja metsavahe teid. Tavalise talverehviga oleksin ismselt pragugi veel metsas ja porooviksin stangeni ulatuvast läbimärjast lumest läbi murda.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: T Veebr 12, 2019 6:37 pm
Postitas v6sa
Landy kirjutas: ...
. Tavalise talverehviga oleksin ismselt pragugi veel metsas ja porooviksin stangeni ulatuvast läbiomärjast lumest läbimurda.
Jajah, eks kõik lamellikasutajad ju ainult märjas metsas sõidavadki.

Sa ometi ei taha öelda, et leivariiuli kõrval müüdavad plastmassist "lamellrehvid" on pädevad talverehvid tavakasutaja auto alla?

Re: M+S is not enough!

Postitatud: T Veebr 12, 2019 10:07 pm
Postitas Landy
v6sa kirjutas:
Landy kirjutas: Jajah, eks kõik lamellikasutajad ju ainult märjas metsas sõidavadki.
Sa ometi ei taha öelda, et leivariiuli kõrval müüdavad plastmassist "lamellrehvid" on pädevad talverehvid tavakasutaja auto alla?
Mul on raske neid "hiina lamelle" kommenteerida, sest olen kogu oma 26 aasta pikkuse autojuhi karjääri kasutanud proti või- teise ringi talverehve.
Uued "originaal" talvekad on olnud vaid ametiautode all.
Esimese talve sõistsin lausa suverehvidega ( 1990 alguses ei olnud talverehvid kohustuslikud) ning viiamqsed 20 aastat maasturiga aastringselt M+S klotsiga.
Sõiduautode all olen pidanud odavaid protirehve ja viimased 11 aastat Dacia all ~25...30 EUR/tk maksvaid odav-lamelle.

Eelpool loetletud rehvide kasutamine eeldab ka vastvat sõidustiili.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: T Veebr 12, 2019 10:21 pm
Postitas MetsaVikat
Kõik algabki vastavast sõidustiilist ju tegelikult.

Hiina lamell on kohati äge, olen näinud kus on suverehv, konkreetsete veesoontega nagu suvekad on ja ära lamellitud. Kõva kui kurat aga tähised peal. Ilmselt hea odav hiina rehv nö :D

Re: M+S is not enough!

Postitatud: T Veebr 12, 2019 10:34 pm
Postitas Landy
MetsaVikat kirjutas:Kõik algabki vastavast sõidustiilist ju tegelikult.

Hiina lamell on kohati äge, olen näinud kus on suverehv, konkreetsete veesoontega nagu suvekad on ja ära lamellitud. Kõva kui kurat aga tähised peal. Ilmselt hea odav hiina rehv nö :D
Neid suviseid M+S sõiduka rehve isegi nähtud ja pannud kukalt kratsima. Miks ja kelle sihukesi tehakse. Pole ei (M)udd ega (S)now.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 7:39 am
Postitas Maasturid
Kindlasti tuleb kasuks kui sellest rehviteemast juttu tehakse ja võib-olla ka midagi muudetakse.
Ausalt öeldes tuleb kohati hirm peale kui vaatad mõne kliendi auto all olevaid rehve millega auto remonti tuli. Proovisõiduks pole ma päris mitme masinaga julgenud suurele maanteele minna kuna talve oludes sõidab mees slikkidega ja arvab, et need veel päris head.
Meenuvad ka paar juhtu kus inimene ostis omale poest uue maasturi ja siis tuleb küsima talveks enam-vähem mustriga kasutatud rehve.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 9:03 am
Postitas Landy
Maasturid kirjutas:Kindlasti tuleb kasuks kui sellest rehviteemast juttu tehakse ja võib-olla ka midagi muudetakse.
Ausalt öeldes tuleb kohati hirm peale kui vaatad mõne kliendi auto all olevaid rehve millega auto remonti tuli. Proovisõiduks pole ma päris mitme masinaga julgenud suurele maanteele minna kuna talve oludes sõidab mees slikkidega ja arvab, et need veel päris head.
Meenuvad ka paar juhtu kus inimene ostis omale poest uue maasturi ja siis tuleb küsima talveks enam-vähem mustriga kasutatud rehve.
Siin on pigem küsimus selles, kas talvel 3mm ja suvel 1,5mm mustri sügavust on piisav alus eduks? KIpub kahtlema.
Ise olen praktika käigsu teinud kindlaks, et protirehvidega saab ära ksutada 2/3 mustrisügavusest. Viimane kolamndik on kõvakettega teel nii talvel jää, kui suvel vihamaga võimatult kehva pidamisega ( libe) ning sobuilik vaid metsa või kivale kruusateele.

Eks isegi ole nähtud remondis autosid, kuhu oleme "jõuga" ohutud või vähemalt ohutmad rehvid alla müünud.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 9:30 am
Postitas klem
Landy kirjutas:
v6sa kirjutas:
Landy kirjutas: Jajah, eks kõik lamellikasutajad ju ainult märjas metsas sõidavadki.
Sa ometi ei taha öelda, et leivariiuli kõrval müüdavad plastmassist "lamellrehvid" on pädevad talverehvid tavakasutaja auto alla?
.. viimased 11 aastat Dacia all ~25...30 EUR/tk maksvaid odav-lamelle.

Eelpool loetletud rehvide kasutamine eeldab ka vastvat sõidustiili.
See sõidustiili asi vajaks defineerimist. Kui ikka tipptunnil koormusega maanteel sõidab mingi vend oma odava rehviga, "rehvile vastava sõidustiiliga", kilomeetrine saba taga, siis tahaks küll, et politsei selle instrumendi koos juhiga liiklusest kõrvaldaks.
Korralik talverehv eesti teedel on üldiselt ikka väga odav asi, mida oma ja kaasliiklejate tervise ja vara kaitseks teha.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 10:04 am
Postitas ahto42
On omalgi HILFY winturi lamell järsku ootamatult külje ette viskand loppaga kurvis. Ei ostund ise, müüja oli müügiks midagi odavat alla pannud. Kui seda mustrit ja lamelli vaadata, siis meenutab pigem AT tehvi, kui meie kliimasse sobilikku talverehvi. Hankook Ipike*rs pole sellist asja olnud.

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 11:17 am
Postitas v6sa
Kaks viimast postitust on põhjus, miks ma seda teemaarendust (ja mitte rehvide müügi seadusega keelamist!) oluliseks pean.

Minu kogemus on küll mingist RoadStone "lamellist", mis miiinuskraadidel suisa plastmassiks muutus. Aga oli väga hea kruusarehv;)

Re: M+S is not enough!

Postitatud: K Veebr 13, 2019 3:06 pm
Postitas puhvel
Egas rehv üksi sõida, kettas peab ikka taipama ja tunnetama mida su rehv teeb.
Hirm koba juht hea rehviga on ohtlikum kui hea juht sita rehviga, punkt.